• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    27°C 25.2°C / 29.0°C
    3 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 26.6°C
    3 BF
    46%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.9°C / 28.7°C
    1 BF
    62%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.9°C / 24.4°C
    2 BF
    36%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    2 BF
    38%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    25°C 22.3°C / 26.6°C
    2 BF
    34%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 21.4°C / 23.1°C
    0 BF
    37%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    29°C 28.5°C / 28.5°C
    2 BF
    36%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    26°C 25.8°C / 28.2°C
    4 BF
    53%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    25°C 24.0°C / 24.9°C
    3 BF
    41%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    26°C 24.4°C / 26.8°C
    4 BF
    41%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.9°C / 24.7°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 24.9°C / 24.9°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.2°C / 26.9°C
    2 BF
    29%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    29°C 24.5°C / 29.4°C
    2 BF
    30%
  • Ρόδος
    Αίθριος καιρός
    27°C 27.1°C / 27.8°C
    4 BF
    30%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    28°C 26.2°C / 28.6°C
    3 BF
    22%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 23.3°C
    3 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.1°C / 23.9°C
    3 BF
    52%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.5°C / 23.5°C
    2 BF
    44%

Από τη χθεσινή απεργιακή συγκέντρωση εργαζομένων στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς

ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Νομοσχέδια στη Βουλή με παράκαμψη της δημόσιας διαβούλευσης

  • A-
  • A+
Το υπ. Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε χθες σε «συσκευασία ενός» δύο νομοσχέδια: για τις «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές μεταφορές» και για την απόσχιση ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ ● Τα ψέματα του Κώστα Αχ. Καραμανλή για τη συλλογική σύμβαση εργασίας σε ΟΑΣΑ και ΟΣΥ ● Η απελευθέρωση των υπεραστικών και αστικών μεταφορών από τα ΚΤΕΛ περιέχει «φωτογραφικές» προδιαγραφές που ανοίγουν τον δρόμο σε περισσότερους ιδιώτες-κομματικούς φίλους στους «διαγωνισμούς» ● Ενισχύουν τον ρόλο του υπερταμείου εις βάρος των Ανεξάρτητων Αρχών στον σιδηροδρομικό τομέα.

Συνοδεία ψευδών δηλώσεων, χωρίς διαβούλευση και βροχηδόν πέφτουν στη Βουλή τα νομοσχέδια που ξαναγράφουν τον χάρτη στις δημόσιες συγκοινωνίες, ανοίγοντας τον δρόμο σε περισσότερους ιδιώτες-κομματικούς φίλους, ενισχύουν τον ρόλο του υπερταμείου εις βάρος των Ανεξάρτητων Αρχών και συγκεντρώνουν κρίσιμες αποφάσεις για έργα δισεκατομμυρίων στα υπουργεία του «επιτελικού κράτους».

Μετά την ψήφιση προχθές του «τριπλού» νομοσχεδίου που προκάλεσε τεράστια αναστάτωση στις δημόσιες μεταφορές της Αττικής, το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών κατέθεσε χθες σε «συσκευασία ενός» δύο νομοσχέδια εκ των οποίων το ένα για τις «Δημόσιες υπεραστικές και αστικές μεταφορές» είχε βγει σε δημόσια διαβούλευση, όμως το άλλο για την απόσχιση ΟΣΕ-ΕΡΓΟΣΕ είχε συζητηθεί στο υπουργικό συμβούλιο αλλά ουδέποτε κυκλοφόρησε ως κείμενο. Ακολουθήθηκε, δηλαδή, άλλος τρόπος παράκαμψης της δημόσιας διαβούλευσης αντί για τον συνήθη, να περνά κάποιο νομοσχέδιο και μετά να φουσκώνει με πρόσθετα άρθρα και τροπολογίες πριν ψηφιστεί.

Πριν από την κατάθεση του διπλού νομοσχεδίου, πάντως, ο αρμόδιος υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κώστας Αχ. Καραμανλής εμφανίστηκε σε πρωινή τηλεοπτική εκπομπή (ΑΝΤ1) και δεν δίστασε να εκστομίσει ψέματα προκειμένου να δυσφημήσει την 24ωρη απεργία στις δημόσιες συγκοινωνίες που προκάλεσε η ψήφιση του άλλου νομοσχεδίου προχθές.

«Κανένας Ελληνας δεν κατάλαβε γιατί έγινε απεργία», είπε και συνέχισε με στόμφο: «Πριν από δύο εβδομάδες υπογράψαμε τη συλλογική σύμβαση εργασίας με όλους τους φορείς»! Δεν πέρασε πολλή ώρα και δύο σωματεία εργαζομένων, εκείνο των τεχνικών και εκείνο των εργαζομένων στον ΟΑΣΑ και την ΟΣΥ (λεωφορεία-τρόλεϊ), τα οποία ελέγχονται από την προσκείμενη στη Νέα Δημοκρατία ΔΑΚΕ, διέψευσαν τον υπουργό: «Πληροφορούμε τον υπουργό ότι δεν έχει υπογραφεί νέα επιχειρησιακή συλλογική σύμβαση εργασίας, αντιθέτως βρισκόμαστε σε πολύμηνη διαπραγμάτευση», αναφέρει η ανακοίνωση, προσθέτοντας ότι «οποιαδήποτε επίκληση της υπογραφής της συλλογικής σύμβασης εργασίας για την υπονόμευση των επιχειρημάτων και των δίκαιων διεκδικήσεων των εργαζομένων του κλάδου είναι απολύτως ανεδαφική και απαράδεκτη».

Αντιθέτως, στις πρωινές του δηλώσεις ο κ. Καραμανλής είχε πει ότι η απεργία θα ήταν λογική «εάν η κυβέρνηση ήταν ανάλγητη και δεν άκουγε κανένα από τα αιτήματα των εργαζομένων», πετώντας και μια αιχμή για τον ΣΥΡΙΖΑ που δεν είχε υπογράψει συλλογική σύμβαση εργασίας όταν κυβερνούσε. Αξιοσημείωτο είναι πάντως ότι άφησε και μία άλλη αιχμή όχι προς τον ΣΥΡΙΖΑ αλλά μάλλον προς το υπουργείο Οικονομικών, λέγοντας: «Ακόμη και εάν ο νόμος έχει κάποιες ατέλειες, θα τον αλλάξουν τα συναρμόδια υπουργεία». Υπενθυμίζεται ότι ο νόμος που προκάλεσε τις αντιδράσεις κατατέθηκε από το υπουργείο Οικονομικών στο πλαίσιο της αλλαγής των κανόνων διακυβέρνησης των ΔΕΚΟ.

Απευθείας αναθέσεις

Το νέο νομοσχέδιο στο πρώτο του μέρος υποτίθεται ότι απελευθερώνει τις υπεραστικές και αστικές μεταφορές από τα ΚΤΕΛ. Δηλαδή, όλες οι υπεραστικές και αστικές γραμμές θα πρέπει να βγουν σε διαγωνισμούς για να τις αναλάβει όποιος επιλεγεί, χωρίς όμως να αποκλείονται και απευθείας αναθέσεις. Ομως, στο νομοσχέδιο μπαίνουν συγκεκριμένες προδιαγραφές για τους υποψηφίους, που χαρακτηρίζονται «φωτογραφικές» και προκαλούν ήδη αντιδράσεις κυρίως στον χώρο των ιδιοκτητών τουριστικών λεωφορείων. Οι προδιαγραφές αυτές αφορούν την εμπειρία που πρέπει να έχουν οι οδηγοί αλλά και τις εγκαταστάσεις (επιβατικοί σταθμοί-αποθήκες, συστήματα τηλεματικής-έκδοσης εισιτηρίων), ενώ είναι γνωστό ότι σε δημόσιες μεταφορές δραστηριοποιούνται μόνον οι οδηγοί των ΚΤΕΛ, τα οποία έχουν κατασκευάσει εδώ και δεκαετίες σταθμούς επιβατών και υποδομές με τη βοήθεια και του κράτους.

Η αρμοδιότητα για τη διενέργεια των διαγωνιστικών διαδικασιών ανά γεωγραφική περιοχή και την ανάθεση των συμβάσεων θα είναι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, το ίδιο δηλαδή που εδώ και χρόνια εποπτεύει τη λειτουργία των ΚΤΕΛ χωρίς να έχει αποτρέψει δυσάρεστες καταστάσεις. Αντίθετα, η Ανεξάρτητη Ρυθμιστική Αρχή Επιβατικών Μεταφορών (ΡΑΕΜ), που συστάθηκε και συγκροτήθηκε το 2013 για τον σκοπό αυτό, ουσιαστικά δεν λειτούργησε ποτέ και με το συγκεκριμένο νομοσχέδιο καταργείται οριστικά. Υπενθυμίζεται ότι τα υπεραστικά και αστικά ΚΤΕΛ έχουν ένα βαρύ παρελθόν ευνοϊκής μεταχείρισης, ειδικά από κυβερνήσεις της Δεξιάς, με φορολογικά χατίρια, επιδοτήσεις, σκάνδαλα με τη διαχείριση ταμείων και χρήση των δημόσιων δρόμων χωρίς την καταβολή τελών υποδομής, ανάλογων με εκείνα που πληρώνει η Hellenic Train προς τον ΟΣΕ.

Στο δεύτερο μέρος του το νομοσχέδιο δίνει νέα όπλα στο επιτελικό κράτος να ελέγχει τα έργα που σχεδιάζονται στον σιδηροδρομικό τομέα, που φτάνουν σε ύψος τα 4,5 δισεκατομμύρια ευρώ, όπως διατυμπανίζει η κυβέρνηση. Η ΕΡΓΟΣΕ παύει να είναι θυγατρική του ΟΣΕ και το Δημόσιο εξαγοράζει τις μετοχές της ονομαστικής αξίας 300.000 ευρώ. Στο παιχνίδι μπαίνει ένας χορός από τεχνικούς συμβούλους και αξιολογητές που θα δουν τις αποτιμήσεις των εταιρειών, αλλά κάτω από τα ραντάρ οι κρίσιμες αποφάσεις θα ληφθούν σε δεύτερο στάδιο από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών που αναλαμβάνει δράση μέσω πλήθους εξουσιοδοτικών διατάξεων.

Στο νομοσχέδιο υπάρχει και συγκεκριμένη διάταξη που δίνει πρόσθετες αρμοδιότητες στο υπερταμείο. Δηλαδή, παρά το γεγονός ότι ΟΣΕ και ΕΡΓΟΣΕ δεν είχαν υπαχθεί στο υπερταμείο, εκπρόσωπος του συγκεκριμένου φορέα θα συμμετέχει στην επιλογή των νέων διοικήσεων στις δύο εταιρείες. Θα συμμετέχει επίσης και ανεξάρτητος αξιολογητής με διεθνή εμπειρία.

Ο ΟΣΕ θα έχει πλέον την αρμοδιότητα για τα έργα που εκτελούνται στο ενεργό σιδηροδρομικό δίκτυο αλλά και στο ενεργό που έχει τεθεί σε προσωρινή αναστολή. Η ΕΡΓΟΣΕ θα έχει την κατασκευή των νέων σιδηροδρομικών γραμμών αλλά και έργα που πρέπει να εκτελεστούν στο δίκτυο που έχει καταργηθεί.

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
Χωρίς μετρό, ηλεκτρικό και τραμ θα μείνει σήμερα η πρωτεύουσα, αφού οι εργαζόμενοι στα μέσα σταθερής τροχιάς απεργούν μαζί με τους συναδέλφους τους σιδηροδρομικούς, που έχουν κηρύξει 24ωρη αντιδρώντας στην...
«Οχι στο ξεπούλημα των υποδομών»
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Το υπερταμείο φέρνει... κυκλοφοριακή ασφυξία
Στα «κάγκελα» βρίσκονται οι εργαζόμενοι στις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας, μετά την απόφαση της κυβέρνησης να εντάξει τις αστικές συγκοινωνίες στο νέο υπερταμείο. Η αρχή έγινε με τις απεργίες το...
Το υπερταμείο φέρνει... κυκλοφοριακή ασφυξία
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Ταυτόχρονες κινητοποιήσεις για τη «Μαλαματίνα» σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
Νέες συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας και αλληλεγγύης προς τους εργαζομένους που αγωνίζονται για την ανάκληση απολύσεων συναδέλφων τους και την υπογραφή ΣΣΕ. 
Ταυτόχρονες κινητοποιήσεις για τη «Μαλαματίνα» σε Θεσσαλονίκη και Αθήνα
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Απεργούν οι ξενοδοχοϋπάλληλοι στις 24 Ιουνίου
Με αίτημα αξιοπρεπείς μισθούς και συνθήκες εργασίας οι υπάλληλοι στον κλάδο του τουρισμού βγαίνουν στους δρόμους, διαμηνύοντας ότι δε θα υποκύψουν στους εκβιασμούς των εργοδοτών.
Απεργούν οι ξενοδοχοϋπάλληλοι στις 24 Ιουνίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
Μπορεί όσοι χρησιμοποιούν τις αστικές συγκοινωνίες στην Αθήνα να ζουν καθημερινά τον συνωστισμό και την ταλαιπωρία των αραιών δρομολογίων, ο υπ. Μεταφορών όμως, βλέπει βελτιωμένη την κατάσταση.
Ο Κώστας Καραμανλής σε παράλληλο σύμπαν
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στάσεις εργασίας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας 7-8 Οκτωβρίου
Σοβαρά προβλήματα στη διαχείριση των αεροπορικών δρομολογίων την ερχόμενη Τετάρτη και Πέμπτη αναμένεται να προκαλέσουν οι κινητοποιήσεις που εξήγγειλαν συντονισμένα κλάδοι εργαζομένων στην ΥΠΑ.
Στάσεις εργασίας στην Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας 7-8 Οκτωβρίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας