Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ταχυδρόμοι... μαραθωνοδρόμοι
EUROKINISSI/ΤΑΤΙΑΝΑ ΜΠΟΛΑΡΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ταχυδρόμοι... μαραθωνοδρόμοι

  • A-
  • A+
Εικοσιτετράωρη απεργία πραγματοποιούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ ● Ξεκίνησαν κινητοποιήσεις στις 14 Φεβρουαρίου ζητώντας την εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας ● Εχουν να γίνουν προσλήψεις μονίμων μέσω ΑΣΕΠ από το 2006, οι αποχωρούντες δεν αντικαθίστανται και οι διανομείς καλύπτουν καθημερινά τεράστιες χιλιομετρικές αποστάσεις ● Το σχέδιο εξυγίανσης της κυβέρνησης προβλέπει συρρίκνωση και νέες αποχωρήσεις με εθελουσία

Σε κινητοποιήσεις από τις 14 Φεβρουαρίου βρίσκονται οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ, που σήμερα προχωρούν σε 24ωρη απεργία και συγκέντρωση στο υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης. Από τη Δευτέρα 17 Φεβρουαρίου που έληξαν και δεν ανανεώθηκαν οι συμβάσεις 1.330 ενοικιαζόμενων εργαζομένων σε όλες τις ειδικότητες ανά την Ελλάδα έχει διαταραχθεί η εύρυθμη λειτουργία της υπηρεσίας, ιδιαίτερα στην Αττική όπου αποχώρησαν 420 διανομείς-ταχυδρόμοι. Στη θέση τους προσλήφθηκαν 520 μέσω ΑΣΕΠ με δίμηνες συμβάσεις, όμως μόλις 40 στην Αττική.

Οι μόνιμοι διανομείς, που μειώνονται περαιτέρω λόγω συνταξιοδοτήσεων και αλλαγής έργου, καλούνται να εξυπηρετήσουν διπλάσιους γεωγραφικούς τομείς σε σχέση με την προηγούμενη κατάσταση, κάτι που, όπως υποστηρίζουν, είναι εξαιρετικά δύσκολο και τους οδηγεί στα όρια της εργασιακής εξόντωσης.

Διπλοί τομείς

Αλλωστε, πρόκειται για ένα δυναμικό που έχει μέσο όρο ηλικίας τουλάχιστον τα 50 χρόνια καθώς δεν έχουν γίνει διαγωνισμοί για προσλήψεις μονίμων εδώ και χρόνια. «Εχουν να γίνουν προσλήψεις μόνιμου προσωπικού μέσω ΑΣΕΠ από το 2006.

Ιδιαίτερα στο Λεκανοπέδιο Αττικής έχουν αποχωρήσει εκατοντάδες ταχυδρόμοι, με αποτέλεσμα να δημιουργηθεί σοβαρό πρόβλημα σε όλους τους δήμους. Πλέον οι συνάδελφοι καλούνται να καλύψουν διπλούς τομείς διανομής με διπλές χιλιομετρικές αποστάσεις, κάτι που είναι εξαιρετικά δύσκολο, τους οδηγεί σε εξόντωση γιατί είναι οι περισσότεροι άνθρωποι άνω των 50 και θα δημιουργούνται σοβαρές καθυστερήσεις στη διανομή», λέει στην «Εφ.Συν.» ο Γιάννης Οικονόμου, πρόεδρος σωματείου ταχυδρόμων ΕΛΤΑ Αθήνας και νομού Αττικής. Ως χαρακτηριστικό παράδειγμα αναφέρει τον Δήμο Λυκόβρυσης-Πεύκης με 31.000 κατοίκους που θα μείνει με δύο ταχυδρόμους.

Από τις 14 Φεβρουαρίου οι ταχυδρομικοί προχώρησαν σε στάσεις εργασίας και 24ωρες απεργίες και η διανομή αλληλογραφίας και μικροδεμάτων έχει παγώσει, αλλά μέχρι στιγμής δεν έχει υπάρξει κάποια αντίδραση από τη διοίκηση του οργανισμού ή το αρμόδιο υπουργείο.

«Υπάρχει σχεδιασμός της διοίκησης ή σχεδιασμός της κυβέρνησης για την απαξίωση και την ιδιωτικοποίηση των ΕΛΤΑ; Ας μας το πουν! Παραβιάζονται ζητήματα όπως οι καθολικές υπηρεσίες. Η αλληλογραφία δεν αποδίδεται πλέον την επόμενη μέρα αλλά ούτε σε μία βδομάδα. Πριν από δύο χρόνια αυξήσαμε πάλι τους γεωγραφικούς χάρτες για να βοηθήσουμε την επιχείρηση. Ζητάμε από τη διοίκηση να καλύψει τα οργανικά κενά στη διανομή για να επανέλθει η εύρυθμη εξυπηρέτηση του πολίτη. Το ίδιο αίτημα θα διατυπώσουμε και προς τον αρμόδιο υπουργό, Κυριάκο Πιερρακάκη. Εάν δεν πάρουμε απαντήσεις, θα συνεχίσουμε τις κινητοποιήσεις», καταλήγει ο κ. Οικονόμου.

Σχέδιο διάσωσης

Απαντώντας στις 8 Φεβρουαρίου σε ερώτηση βουλευτών του ΣΥΡΙΖΑ στη Βουλή, ο Κυριάκος Πιερρακάκης υποστήριξε ότι τα ΕΛΤΑ αντιμετωπίζουν σοβαρά οικονομικά προβλήματα, παρουσιάζοντας έλλειμμα περίπου 6 εκατ. ευρώ μηνιαίως, αλλά πρόθεση της κυβέρνησης αποτελεί η συνέχιση της λειτουργίας και η διάσωσή τους.

Χθες είδαν το φως της δημοσιότητας σενάρια για σχέδιο διάσωσης των ΕΛΤΑ ύψους 350 εκατ. ευρώ που θα περιλαμβάνει μείωση του προσωπικού μέσω σχεδίου εθελουσίας εξόδου για 2.000 εργαζομένους, είσπραξη των οφειλών από την Καθολική Υπηρεσία, ψηφιοποίηση και αναδιάρθρωση μέσω του κλεισίματος επιπλέον καταστημάτων, όπως και εξεύρεση πόρων μέσω προγραμμάτων ΕΣΠΑ.

ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Απεργία ενάντια σε χιλιάδες απολύσεις
Σε 24ωρη απεργία και πορεία με κατάληξη το υπουργείο Οικονομικών προχωρούν σήμερα οι εργαζόμενοι στα ΕΛΤΑ, διαμαρτυρόμενοι για τις 2.300 απολύσεις και το κλείσιμο 220 καταστημάτων σε βάθος τριετίας που προωθεί...
Απεργία ενάντια σε χιλιάδες απολύσεις
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Απεργιακό 3ήμερο για τα νέα μέτρα
Εργαζόμενοι, κόμματα, φορείς και συνδικάτα αντιδρούν στο πολυνομοσχέδιο που έφερε το κλείσιμο της δεύτερης αξιολόγησης. Ποιοι κλάδοι θα απεργήσουν και πώς θα κινηθούν μετρό, ΗΣΑΠ, τρόλεϊ και λεωφορεία. Κανένα...
Απεργιακό 3ήμερο για τα νέα μέτρα
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Δεύτερη φορά... απεργιακά
Στους δρόμους ξανά μέσα σε 20 μέρες οι εργαζόμενοι εν όψει ασφαλιστικού και πλειστηριασμών. Πού θα πραγματοποιηθούν οι κεντρικές συγκεντρώσεις των συνδικαλιστικών και κομματικών φορέων. Πώς θα κινηθούν τα μέσα...
Δεύτερη φορά... απεργιακά
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Απεργούν λόγω εξουθένωσης
Σε 24ωρη απεργία στην καρδιά της τουριστικής περιόδου προχώρησαν οι ξενοδοχοϋπάλληλοι της Κέρκυρας, διαμαρτυρόμενοι για την εντατικοποίηση της εργασίας, τις καθυστερήσεις στην καταβολή των δεδουλευμένων τους...
Απεργούν λόγω εξουθένωσης
ΕΡΓΑΣΙΑΚΑ
Γενική απεργία για το νέο ασφαλιστικό
Στους δρόμους ενάντια στο νέο ασφαλιστικό θα βγουν την Τρίτη 18 Φεβρουαρίου οι εργαζόμενοι, με την ΑΔΕΔΥ, τα Εργατικά Κέντρα Αθήνας-Πειραιά και το ΠΑΜΕ να προκηρύσσουν 24ωρη απεργία.
Γενική απεργία για το νέο ασφαλιστικό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας