Αθήνα, 20°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
21.3° 18.9°
2 BF
54%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
20.6° 15.5°
1 BF
65%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
18°C
18.2° 14.0°
2 BF
62%
Ιωάννινα
Σποραδικές νεφώσεις
9°C
8.9° 8.9°
0 BF
93%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
11°C
10.9° 10.9°
0 BF
93%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.2° 17.3°
2 BF
57%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
14°C
14.5° 14.4°
3 BF
51%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
19°C
18.5° 18.5°
2 BF
55%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.5° 19.3°
3 BF
59%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
18°C
17.9° 17.9°
3 BF
63%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
20.5° 17.8°
4 BF
52%
Σκόπελος
Αραιές νεφώσεις
18°C
17.9° 17.9°
2 BF
75%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
21°C
21.4° 21.4°
1 BF
39%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
17°C
16.9° 16.8°
1 BF
69%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
19.6° 14.5°
1 BF
58%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
21°C
21.6° 17.0°
1 BF
68%
Χαλκίδα
Σποραδικές νεφώσεις
19°C
21.5° 17.0°
1 BF
64%
Καβάλα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
18.3° 14.3°
0 BF
76%
Κατερίνη
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.9° 13.7°
1 BF
71%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
14°C
14.1° 14.1°
1 BF
68%
ΜΕΝΟΥ
Κυριακή, 14 Απριλίου, 2024
famelos - staikouras
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Ενημέρωση για το έργο ζήτησε χθες από τον υπ. Υποδομών Χρ. Σταϊκούρα ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ Σ. Φάμελλος. «Αφουγκραζόμενοι την ανησυχία των κατοίκων της πόλης, ζητήσαμε ενημέρωση από τοπικούς φορείς, η οποία αύξησε ακόμη περισσότερο την ανησυχία μας», τόνισε ο κ. Φάμελλος | ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI

Το κόστος του Fly Over... στα ύψη

Στο ιλιγγιώδες ύψος του 1,55 δισ. ευρώ εκτιμάται ότι θα φτάσει η πολυδιαφημισμένη υπεριπτάμενη λεωφόρος στην Περιφερειακή της Θεσσαλονίκης. Αυτό είναι το ποσό που προκύπτει εάν προστεθούν οι πληρωμές διαθεσιμότητας τις οποίες θα καταβάλει το Δημόσιο στην 28ετία μεταξύ των ετών 2026 και 2052 ● Πληρωμές που θα καταβάλει το Δημόσιο με ευθύνη της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αφού επέλεξε τη μέθοδο της ΣΔΙΤ αντί για την κλασική σύμβαση κατασκευής.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοινώνει στον ιστότοπό της η Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΓΓΙΕ & ΣΔΙΤ), το έργο με τον επίσημο τίτλο «Αναβάθμιση Εσωτερικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης», ενώ εμφανίζεται με κατασκευαστικό κόστος 382 εκατομμυρίων ευρώ (χωρίς ΦΠΑ) και «κόστος επένδυσης» 483,5 εκατομμύρια, θα αποπληρωθεί από το Δημόσιο με ένα συνολικό ποσό που φτάνει στο ιλιγγιώδες ύψος των 1.552 εκατομμυρίων (1,55 δισ.) ευρώ. Αυτό είναι το ποσό που προκύπτει εάν προστεθούν οι πληρωμές διαθεσιμότητας τις οποίες θα καταβάλει το Δημόσιο στην 28ετία μεταξύ των ετών 2026 και 2052.

Εξόφληση με... δόσεις

Αυτές οι πληρωμές διαθεσιμότητας αντιστοιχούν σε έναν βαθμό σε εξόφληση με δόσεις ενός έργου για το οποίο η κυβέρνηση Μητσοτάκη επέλεξε να μη γίνει ως δημόσιο με κλασική σύμβαση κατασκευής αλλά με Σύμπραξη Δημόσιου-Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ). Η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναθέτει ολοένα και περισσότερα έργα με αυτόν τον τρόπο, υποστηρίζοντας ότι έτσι διαμοιράζει το κόστος και απλώνει τις δεσμεύσεις του κρατικού προϋπολογισμού σε μεγαλύτερο βάθος χρόνου. Εάν, πάντως, πρόκειται όντως για «καπέλο» που αφορά το τραπεζικό κόστος χρηματοδότησης, αυτό σημαίνει ότι η εξόφληση επιβαρύνεται με ένα μέσο επιτόκιο πάνω από 7,5% - πολύ υψηλότερο από αυτό που δικαιούται ένα κράτος που επαίρεται για την επενδυτική του βαθμίδα.

Ενημέρωση για το έργο του Fly Over ζήτησε χθες από τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Χρήστο Σταϊκούρα αντιπροσωπεία του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. στην οποία συμμετείχαν ο πρόεδρος της Κοινοβουλευτικής Ομάδας, Σωκράτης Φάμελλος, οι βουλευτές Θεσσαλονίκης Κατερίνα Νοτοπούλου, Ράνια Θρασκιά, Χρήστος Γιαννούλης, καθώς και ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών, Χάρης Μαμουλάκης.

Οπως σημείωσε χαρακτηριστικά ο Σ. Φάμελλος: «Ζητήσαμε αυτήν τη συνάντηση με την ηγεσία του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών γιατί έχουμε μεγάλη ανησυχία για το Fly Over και το Μετρό Θεσσαλονίκης». «Είναι σαφές, από ό,τι έχει δημοσιοποιηθεί, ότι χρειαζόμαστε περισσότερη πληροφόρηση. Αυτό το έλλειμμα έχει τροφοδοτήσει και την ακραία ανησυχία, την οποία μοιραζόμαστε με πολλούς φορείς της Θεσσαλονίκης. Οφείλω όμως να καταθέσω ότι η ανησυχία μας προέρχεται από το θεσμικό και επιστημονικό κενό που διαπιστώνουμε στην εξέλιξη του έργου».

Αναφερόμενος στην εξαγγελία κατασκευής του έργου τον Σεπτέμβριο του 2019 από τον κ. Μητσοτάκη, ο πρόεδρος της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ σημείωσε: «Ημασταν κάθετα αντίθετοι θεσμικά και επιστημονικά στην αναγγελία του έργου το 2019, δεν θα το κρύψουμε».

«Αρνητική επιλογή»

«Το έργο που προκηρύχθηκε το 2019 δεν ήταν έργο πρώτης προτεραιότητας στις οδικές υποδομές για τη Θεσσαλονίκη και δεν ήταν περιβαλλοντικά αδειοδοτημένο. Αμέσως μετά την εξαγγελία του κ. Μητσοτάκη, ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. ενημέρωσε την πόλη ότι το έργο αυτό δεν ήταν στις προτεραιότητες του προγραμματισμού υποδομών και δεν είχε περιβαλλοντικές αδειοδοτήσεις. Αυτό όμως έγινε το 2019. Από εκεί και πέρα, προέκυψαν πολλά άλλα ζητήματα και αυτό που προέχει είναι το πού βρισκόμαστε τώρα», σημειώνει ο κ. Φάμελλος, τονίζοντας ότι «δυστυχώς για τη Θεσσαλονίκη δεν ήταν η μόνη αρνητική επιλογή, εφόσον το ίδιο έγινε και με το Μετρό και με το διαμετακομιστικό κέντρο logistics».

«Το 2019 πολλά έργα για τη Θεσσαλονίκη ή σταμάτησαν ή καθυστέρησαν», είπε ο κ. Φάμελλος, σημειώνοντας ότι «σημασία έχει τώρα να βοηθήσουμε σε αυτή τη συζήτηση καθώς οι πολίτες της Θεσσαλονίκης είναι ανάστατοι. Η ανησυχία μας σήμερα αφορά τις επιπτώσεις κατασκευής του έργου (...) Αφουγκραζόμενοι την ανησυχία των κατοίκων της πόλης, ζητήσαμε ενημέρωση από τοπικούς φορείς, η οποία αύξησε ακόμη περισσότερο την ανησυχία μας.

»Επισκεφθήκαμε τη Διεύθυνση Αστυνομίας Θεσσαλονίκης και τη Διεύθυνση Τροχαίας, τον Οργανισμό Συγκοινωνιακού Εργου Θεσσαλονίκης (ΟΣΕΘ), συνομιλήσαμε με συγκοινωνιολόγους για να δούμε τις εξελίξεις γύρω από το έργο. Από τις συναντήσεις αυτές προέκυψε η ανυπαρξία κυκλοφοριακής μελέτης για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων της κατασκευής του έργου, αλλά και η απουσία επίκαιρων και ολοκληρωμένων στοιχείων κυκλοφοριακού φορτίου.

»Αποτέλεσμα είναι τα όποια μέτρα έχουν ανακοινωθεί να μη βασίζονται σε επιστημονικά δεδομένα. Και τα “δυναμικά” τους χαρακτηριστικά, όπως δηλώνει η κυβέρνηση, υποδηλώνουν ότι ισχύει το “βλέπουμε και κάνουμε”. Αλλά δεν μπορεί να οδηγούμε μια πόλη ενός εκατομμυρίου κατοίκων σε κυκλοφοριακό έμφραγμα με τέτοια προχειρότητα».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Το κόστος του Fly Over... στα ύψη

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας