• Αθήνα
    Αραιές νεφώσεις
    13°C 11.5°C / 14.6°C
    3 BF
    86%
  • Θεσσαλονίκη
    Ψιχάλες
    12°C 10.4°C / 13.6°C
    3 BF
    78%
  • Πάτρα
    Αυξημένες νεφώσεις
    13°C 12.6°C / 13.0°C
    4 BF
    79%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 9.9°C
    1 BF
    66%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    12°C 10.7°C / 11.9°C
    4 BF
    76%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    9°C 7.3°C / 8.7°C
    1 BF
    91%
  • Κοζάνη
    Ασθενής ομίχλη
    4°C 4.4°C / 5.1°C
    0 BF
    93%
  • Αγρίνιο
    Αυξημένες νεφώσεις
    11°C 10.7°C / 10.7°C
    2 BF
    84%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 16.9°C
    2 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.9°C / 12.9°C
    2 BF
    87%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    16°C 13.3°C / 16.8°C
    3 BF
    72%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 10.1°C / 10.1°C
    4 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Θύελλα
    15°C 14.9°C / 14.9°C
    4 BF
    72%
  • Λάρισα
    Ασθενής ομίχλη
    8°C 7.8°C / 7.9°C
    0 BF
    100%
  • Λαμία
    Αυξημένες νεφώσεις
    10°C 7.5°C / 10.6°C
    0 BF
    88%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 15.8°C / 19.9°C
    1 BF
    81%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    10°C 9.8°C / 13.2°C
    1 BF
    89%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    12°C 9.3°C / 11.6°C
    2 BF
    82%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    8°C 8.1°C / 12.3°C
    2 BF
    98%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    1 BF
    97%
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Το νέο τοπίο στην ακτοπλοΐα με τη συμφωνία Attica-ΑΝΕΚ

  • A-
  • A+
Γιγαντώνεται ο στόλος του ομίλου Attica, που θα έχει πάνω από 40 πλοία μετά την απορρόφηση της κρητικής εταιρείας ● Αναμένεται η «απάντηση» της ιταλικής Grimaldi, που ελέγχει τις Μινωικές και διεκδικεί τα λιμάνια Ηρακλείου και Ηγουμενίτσας.

Σημαντικές αλλαγές στον χώρο της ακτοπλοΐας φέρνει η πολυσυζητημένη και αναμενόμενη εδώ και καιρό συμφωνία ΑΝΕΚ - Attica Group που ανακοινώθηκε πρόσφατα, καθώς μετά την ολοκλήρωση της απορρόφησης της ναυτιλιακής εταιρείας ΑΝΕΚ από την Attica προκύπτει ένας μεγάλος και ισχυρός ακτοπλοϊκός όμιλος που θα ελέγχει πάνω από 40 πλοία. Ηδη η Attica Group δρομολογεί 33 πλοία, τα οποία δραστηριοποιούνται με τα εμπορικά σήματα «Superfast Ferries» με 4 πλοία, «Blue Star Ferries» με 12 πλοία και «Hellenic Seaways» με 17 πλοία.

Από τα πλοία αυτά τα 20 είναι συμβατικά επιβατηγά-οχηματαγωγά, τα 12 είναι ταχύπλοα και 1 πλοίο είναι φορτηγό-οχηματαγωγό. Σε αυτά θα προστεθούν και τα 8 πλοία της ΑΝΕΚ. Ετσι σε επίπεδο διακίνησης επιβατών η Attica Group βρίσκεται πλέον στη δεύτερη θέση στην Ευρώπη (πάνω από 49.000), στην τρίτη σε επίπεδο μεταφορικής ικανότητας οχημάτων και στην τέταρτη με βάση το μέγεθος στόλου.

Την Παρασκευή η «ATTICA A.E. ΣΥΜΜΕΤΟΧΩΝ» ανακοίνωσε ότι υπογράφτηκε η συμφωνία με τους μεγαλύτερους πιστωτές και τους μετόχους της ΑΝΕΚ που εκπροσωπούν ποσοστό 57,70% του συνολικού μετοχικού της κεφαλαίου, ωστόσο η όλη διαδικασία αναμένεται να ολοκληρωθεί την άνοιξη του 2023 με την έγκριση της συμφωνίας από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σημειώνεται ότι εδώ και περίπου 11 χρόνια στις γραμμές της Αδριατικής και της Κρήτης τα πλοία του Ομίλου Attica λειτουργούν κοινοπρακτικά με πλοία της ΑΝΕΚ LINES.

Οι ανταγωνιστές πλέον της Attica Group είναι ο ιταλικός Ομιλος Grimaldi, που διαχειρίζεται τις «Μινωικές Γραμμές» και δραστηριοποιείται στην Κρήτη και στην Αδριατική, και η ακτοπλοϊκή εταιρεία Sea Jet του Μάριου Ηλιόπουλου. Ωστόσο, σύμφωνα με κύκλους της ακτοπλοΐας, με μεγάλο ενδιαφέρον αναμένονται το επόμενο χρονικό διάστημα οι κινήσεις του Ομίλου Grimaldi, ο οποίος να υπενθυμίσουμε ότι συμμετέχει και στους διαγωνισμούς του ΤΑΙΠΕΔ για την πώληση του πλειοψηφικού πακέτου των μετοχών των λιμανιών της Ηγουμενίτσας και του Ηρακλείου, όπως ο Ομιλος της Attica.

Μετά τις εξελίξεις ο πρόεδρος του Επιμελητηρίου Χανίων, Αντώνης Ροκάκης, έστειλε επιστολή στον πρόεδρο Κυριάκο Μάγειρα και τον διευθύνονται σύμβουλο Σπύρο Πασχάλη της «Attica Συμμετοχών», στην οποία χαρακτηρίζει τη συμφωνία «σημαντική» και αναφέρει ότι η επιχειρηματική κοινότητα και το σύνολο της κοινωνίας των Χανίων καταγράφουν ως θετική εξέλιξη το γεγονός ότι ο όμιλος της «Attica» ήδη διατηρεί συνεπή παρουσία στις θαλάσσιες μεταφορές της Κρήτης με τα πλοία της θυγατρικής εταιρείας του «Blue Star Ferries» και μάλιστα τα τελευταία χρόνια σε κοινοπραξία με την ANEK. Αυτό σημαίνει, όπως διευκρινίζει, ότι ο όμιλος της «Attica» ως νέος επενδυτής στην ΑΝΕΚ γνωρίζει άριστα τους ισχυρούς δεσμούς της ιστορικής εταιρείας με τη χανιώτικη κοινωνία και οικονομία.

Τέλος, προσκαλεί τη διοίκηση της «Attica» το συντομότερο δυνατόν στα γραφεία του θεσμικού φορέα της επιχειρηματικότητας των Χανίων με σκοπό «να συζητήσουμε και από κοντά τις κρίσιμες προκλήσεις για την τόσο σημαντική σας επένδυση στην Οικονομία του τόπου μας, ώστε να έχουμε την ευκαιρία να συμβάλουμε ενεργά κι από τη δική μας την πλευρά με όλες μας τις δυνάμεις στην περαιτέρω ανάπτυξη και προσφορά της ιστορικής ΑΝΕΚ στο μέλλον».

ΟΜΙΛΟΣ ATTICA

Αύξηση τζίρου το α' εξάμηνο

Σταδιακή επαναφορά των εργασιών του Ομίλου Attica Group στα προ Covid-19 επίπεδα, με αύξηση του κύκλου εργασιών σε όλες τις κατηγορίες εσόδων, σε σχέση με το α' εξάμηνο του 2021, δείχνουν τα οικονομικά αποτελέσματα του α' εξαμήνου 2022, που ανακοίνωσε η εταιρεία. Με την άρση του μειωμένου πρωτοκόλλου μεταφοράς επιβατών στα πλοία από τα μέσα Μαρτίου 2022, ο κύκλος εργασιών του Ομίλου αυξήθηκε κατά 65% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο.

Οι ενοποιημένες πωλήσεις ανήλθαν σε 201,45 εκατ. ευρώ, έναντι 122,19 εκατ. ευρώ στο α' εξάμηνο 2021, οι ενοποιημένες ζημιές προ φόρων, χρηματοδοτικών, επενδυτικών αποτελεσμάτων και αποσβέσεων (EBITDA) 9,61 εκατ. ευρώ, έναντι 4,38 εκατ. στο α' εξάμηνο 2021 και ενοποιημένες ζημιές μετά από φόρους 30,54 εκατ. ευρώ έναντι 34,05 εκατ. ευρώ το α' εξάμηνο 2021. Τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου ανήλθαν σε 67,88 εκατ. ευρώ από 97,36 εκατ. ευρώ στις 31.12.2021, ενώ ο συνολικός δανεισμός του Ομίλου ανήλθε σε 467,42 εκατ. ευρώ έναντι 481,59 εκατ. ευρώ την 31.12.2021.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερωτήματα για το λιμάνι της Καβάλας
Τα ερωτήματα τα οποία προκύπτουν από την ανακοίνωση του ΤΑΙΠΕΔ για το όνομα του προτιμητέου επενδυτή για την ανάληψη του δικαιώματος χρήσης, λειτουργίας, συντήρησης και εκμετάλλευσης ενός σταθμού πολλαπλών...
Ερωτήματα για το λιμάνι της Καβάλας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Εντατικοί έλεγχοι στα πλοία
Από το «μικροσκόπιο» των υπηρεσιών του υπ. Ναυτιλίας θα περνούν στο εξής τα αιτήματα των ακτοπλοϊκών εταιρειών για μειώσεις οργανικών συνθέσεων στα πλοία, καθώς αυτό που ενδιαφέρει το υπουργείο πρωτίστως είναι...
Εντατικοί έλεγχοι στα πλοία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ερχονται Μποφόρ στην ακτοπλοΐα
Στο στόχαστρο των δανειστών έχει μπει για τα καλά πλέον η ακτοπλοΐα, καθώς ο αν. υπουργός Ναυτιλίας Θοδωρής Δρίτσας επιβεβαίωσε την πληροφορία ότι τα τεχνικά κλιμάκια των θεσμών ζήτησαν τη μείωση των οργανικών...
Ερχονται Μποφόρ στην ακτοπλοΐα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πληροφορίες για αποχώρηση του Δημοσίου από τον ΟΛΠ
Ερώτηση και αίτηση κατάθεσης εγγράφων από τον ΣΥΡΙΖΑ σχετικά με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ότι η κυβέρνηση ετοιμάζεται να μεταβιβάσει στον ΟΛΠ-Cosco το 7,13% των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ.
Πληροφορίες για αποχώρηση του Δημοσίου από τον ΟΛΠ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας