• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.2°C / 24.0°C
    2 BF
    37%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    21°C 18.7°C / 22.9°C
    1 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    2 BF
    46%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    19°C 18.9°C / 22.5°C
    1 BF
    34%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αραιές νεφώσεις
    18°C 17.9°C / 17.9°C
    2 BF
    68%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.0°C / 22.1°C
    2 BF
    40%
  • Κοζάνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 16.8°C / 20.0°C
    0 BF
    27%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    23°C 22.6°C / 23.6°C
    2 BF
    27%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.5°C / 23.8°C
    3 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 19.9°C
    2 BF
    52%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 22.8°C
    4 BF
    40%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 21.7°C
    3 BF
    53%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.9°C / 22.9°C
    0 BF
    49%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    20°C 19.9°C / 22.5°C
    0 BF
    40%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 22.9°C
    0 BF
    24%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 22.1°C / 25.8°C
    2 BF
    36%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 20.4°C / 24.2°C
    0 BF
    34%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 19.3°C / 20.5°C
    1 BF
    52%
  • Κατερίνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 19.7°C / 22.8°C
    2 BF
    29%
  • Καστοριά
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 17.8°C
    1 BF
    19%
MotionTeam/ΤΡΥΨΑΝΗ ΦΑΝΗ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο μικροσκόπιο η συμφωνία με τη Fraport

  • A-
  • A+
Σήμερα παρουσιάζει το υπουργείο Οικονομικών στα κόμματα της αντιπολίτευσης στοιχεία που τεκμηριώνουν το «αναπόφευκτο» της αποζημίωσης με 178 εκατ. ευρώ για τις απώλειες εσόδων από την πανδημία ● Αύριο ψηφίζεται στη Βουλή το νομοσχέδιο που επικυρώνει τη συμφωνία για τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια, αλλά και για την ενίσχυση του «Ελ. Βενιζέλος» με 130 εκατ. ευρώ.
Ακολουθήστε μας στο Google news

Αύριο, Τετάρτη (23/6) έχει προγραμματιστεί να συζητηθεί και να ψηφιστεί στην ολομέλεια της Βουλής το μόλις τριών άρθρων νομοσχέδιο με το οποίο προβλέπονται αποζημιώσεις άνω των 300 εκατ. ευρώ προς τη Fraport Greece και προς τη «Διεθνής Αερολιμένας Αθηνών» για τις απώλειες εσόδων που υπέστησαν στη διάρκεια της πανδημίας.

Ωστόσο, κρίσιμη για τη τελική στάση της αντιπολίτευσης απέναντι στο νομοσχέδιο, το οποίο στην επιτροπή Οικονομικών της Βουλής την περασμένη Τρίτη υπερψηφίστηκε μόνο από τη Ν.Δ., θεωρείται η σημερινή συνάντηση των εισηγητών των κομμάτων με τον υπουργό Οικονομικών Χρήστο Σταϊκούρα στο γραφείο του. Θα τους παρουσιάσει στοιχεία που τεκμηριώνουν το επωφελές για το Δημόσιο περιεχόμενο της σύμβασης με τη Fraport βάσει της οποίας η εταιρεία αποζημιώνεται με 178 εκατ. ευρω. Σημειώνεται ότι στη συνεδρίαση της επιτροπής της Βουλής, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση και ΜέΡΑ25 καταψήφισαν το νομοσχέδιο, ενώ ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝ.ΑΛΛ. επιφυλάχθηκαν για την τελική τους στάση.

Υπενθυμίζεται ότι ενώ για το 2ο μεγαλύτερο αεροδρόμιο της χώρας (Ηράκλειο) όπως και για τα υπόλοιπα 23 περιφερειακά, πλην Fraport, μέχρι στιγμής δεν έχει προβλεφθεί στήριξη, το νομοσχέδιο προβλέπει για μεν το «Ελ. Βενιζέλος» κρατική ενίσχυση 130 εκατ. ευρώ (51 εκατ. άμεση και 78 εκατ. ως συμψηφισμό με αμοιβές δικαιωμάτων που όφειλε στο Δημόσιο η εταιρεία για τα έτη 2020, 2021 και 2022), για δε τη Fraport και τα 14 αεροδρόμια που διαχειρίζεται αποζημίωση 178 εκατ. ευρώ, βάσει συμφωνίας γερμανικής εταιρείας και ελληνικού δημοσίου έπειτα από διαπραγμάτευση πλέον του ενός έτους.

Το περιεχόμενο και η νομική βάση της συμφωνίας αυτής αμφισβητήθηκε από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, μαζί με το γεγονός ότι ενώ στο νομοσχέδιο περιλαμβάνεται το κείμενο της συμφωνίας που έρχεται προς επικύρωση, δεν περιλαμβάνονται σε αυτό οι εκθέσεις της Deloitte και της PriceWaterhouseCoopers, στις οποίες βασίστηκε ο υπολογισμός των διαφυγόντων κερδών και των ζημιών της εταιρείας.

Αυτές τις εκθέσεις, μαζί με στοιχεία για το πώς χειρίστηκαν άλλες χώρες τις απώλειες των αεροδρομίων, υποσχέθηκε να παρουσιάσει σήμερα στα κόμματα της αντιπολίτευσης ο υπουργός Οικονομικών, σε μια διαδικασία που παρακάμπτει την κοινοβουλευτική διαφάνεια, στο όνομα της «ευαίσθητης και λεπτής διαπραγμάτευσης» με τη γερμανική εταιρεία με βάση τη σύμβαση παραχώρησης των 14 περιφερειακών αεροδρομίων.

Υπενθυμίζεται ότι βάσει της συμφωνίας που καλείται να επικυρώσει αύριο η Bουλή:

● Το Δημόσιο αποζημιώνει τη Fraport Ελλάδας με 178 εκατ. ευρώ, όχι σε μετρητά, αλλά με απαλλαγή της εταιρείας από την ετήσια αμοιβή παραχώρησης για το 2019, 2020 και 2021, με ενδεχόμενο επέκτασης της απαλλαγής και στο 2022 αν η επιβατική κίνηση μείνει κάτω από τα 30,8 εκατ. επιβάτες φέτος. Το ίδιο ισχύει για τη μεταβλητή αμοιβή παραχώρησης, δηλαδή για το 28% των κερδών από τα 14 περιφερειακά αεροδρόμια που όφειλε να αποδίδει η Fraport στο Δημόσιο μετά την ολοκλήρωση του εκσυγχρονισμού τους. Και αυτή μετατίθεται για μετά το 2023, πάλι υπό τον όρο η επιβατική κίνηση να είναι τουλάχιστον 30,8 εκατ. επιβάτες φέτος.

● Το Δημόσιο αποδέχεται ότι η πανδημία και η καθίζηση της επιβατικής κίνησης αποτελεί «Γεγονός Ευθύνης του Δημοσίου» και όχι «ανωτέρα βία», την οποία επίσης προέβλεπε η σύμβαση παραχώρησης, και με βάση την οποία η Fraport μπορούσε να καταφύγει στη διαιτησία. Το επιχείρημα του υπουργείου Οικονομικών και της κυβέρνησης είναι ότι ενδεχόμενη προσφυγή στη διαιτησία θα προκαλούσε μεγαλύτερη ζημιά στο Δημόσιο.

● Η κυβέρνηση αποδέχεται επίσης ότι η βάση υπολογισμού της αποζημίωσης της Fraport είναι τα 189 εκατ. κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων που ανέμενε το 2020, όπως πιστοποιείται από τις ελεγκτικές εταιρείες. Αποδέχεται επίσης τη «ρήτρα« των 30,8 εκατ. επιβατών τον χρόνο, αλλά και το ότι η Fraport δεν είχε καμιά υποχρέωση να ασφαλιστεί έναντι τέτοιων κινδύνων.

Τη μεταφορά του επενδυτικού ρίσκου (που κάθε επιχείρηση υποχρεούται να αναλαμβάνει) στους φορολογούμενους επεσήμαναν όλα τα κόμματα της αντιπολίτευσης στη συζήτηση στην επιτροπή της Βουλής, κάνοντας λόγο για «κοινωνικοποίηση των ζημιών σήμερα και ιδιωτικοποίηση των κερδών αύριο« (Κ. Σκανδαλίδης).

Με αποχρώσεις αμφισβήτησαν και τη νομική βάση για το «γεγονός ευθύνης του Δημοσίου» και το οικονομικό μοντέλο βάσει του οποίου προσδιορίστηκε το ύψος της αποζημίωσης, αλλά και το κυβερνητικό επιχείρημα ότι μια προσφυγή της Fraport στη διαιτησία θα οδηγούσε σε υψηλότερη επιβάρυνση για το Δημόσιο.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μέχρι 10 Σεπτεμβρίου οι δηλώσεις
Χρειάστηκε να διατυπωθούν εκκλήσεις, να εκδοθούν ανακοινώσεις, να ασκηθούν πιέσεις, αλλά κυρίως να φανεί από τη ροή υποβολής των φορολογικών δηλώσεων ότι το χρονοδιάγραμμα δεν βγαίνει, για να συναινέσει τελικά...
Μέχρι 10 Σεπτεμβρίου οι δηλώσεις
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Ελ. Βενιζέλος»: Κρατική... αποζημίωση 110 εκατ. €
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε τη σχετική ελληνική πρόταση. Πάνω από 400 εκατ. ευρώ οι μέχρι στιγμής ενισχύσεις στους μεγάλους των ελληνικών αερομεταφορών.
«Ελ. Βενιζέλος»: Κρατική... αποζημίωση 110 εκατ. €
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ταμείο Ανάκαμψης: ενός ανδρός αρχή
Τυπική συμμόρφωση στις υποδείξεις της Ε.Ε. για την εμπλοκή των τραπεζών στα δάνεια προς τις επιχειρήσεις ● Υπερεξουσίες στον αναπληρωτή υπουργό Οικονομικών Θ. Σκυλακάκη, με την τροπολογία που ψηφίστηκε χθες
Ταμείο Ανάκαμψης: ενός ανδρός αρχή
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Στη Βουλή προς κύρωση η «αποζημίωση» 177 εκατ. στη Fraport για την πανδημία
Με καθυστέρηση πολλών μηνών έρχεται προς κύρωση στη Βουλή η σύμβαση «αποζημίωσης», ύψους 177 εκατ. ευρώ, της Fraport από το ελληνικό Δημόσιο για τις απώλειες που υπέστη στη διάρκεια του 2020 από την πανδημία.
Στη Βουλή προς κύρωση η «αποζημίωση» 177 εκατ. στη Fraport για την πανδημία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Πρώτη δικαίωση ασφαλιστικών μέτρων για τις απολυμένες καθαρίστριες
Προσωρινή διαταγή για επαναπρόσληψη μέχρι την εκδίκαση της προσφυγής τους κέρδισαν τέσσερις εργαζόμενες, ενώ σήμερα αναμένεται η απόφαση στα ασφαλιστικά μέτρα που ζητούν δεκάδες απολυμένες.
Πρώτη δικαίωση ασφαλιστικών μέτρων για τις απολυμένες καθαρίστριες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας