Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Σπεύσατε για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών σε ΟΣΥ - ΣΤΑΣΥ
INTIME/ΝΤΟΥΝΤΟΥΜΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

Σπεύσατε για προσλήψεις οδηγών και τεχνιτών σε ΟΣΥ - ΣΤΑΣΥ

  • A-
  • A+
Δημοσιεύθηκε η προκήρυξη για προσλήψεις τουλάχιστον 356 οδηγών και 56 τεχνιτών για τα αστικά λεωφορεία της Ο.ΣΥ. καθώς και 75 οδηγών συρμών, 103 τεχνιτών και 8 οικοδόμων (ελαιοχρωματιστές, ξυλουργοί, πλακατζίδες και υδραυλικοί) από τη ΣΤΑ.ΣΥ για μετρό, τραμ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.

Ήταν τελικά αρκετό να αναδειχθεί ότι η έλλειψη οδηγών ευθύνεται για την ανεπάρκεια των δρομολογίων αστικών λεωφορείων (τελικά, λεωφορεία… υπάρχουν) και οδήγησε χθες στη δημοσίευση της προκήρυξης για τις προσλήψεις τουλάχιστον 356 οδηγών και 56 τεχνιτών για τα αστικά λεωφορεία της Ο.ΣΥ. (ΑΔΑ: 9137465ΧΘΞ-ΥΓ0) καθώς και 75 οδηγών συρμών, 103 τεχνιτών και 8 οικοδόμων (ελαιοχρωματιστές, ξυλουργοί, πλακατζίδες και υδραυλικοί) από τη ΣΤΑ.ΣΥ (ΑΔΑ: ΨΗ76465ΧΘΞ-ΟΟΕ) για μετρό, τραμ και ηλεκτρικό σιδηρόδρομο.

Οι προσλήψεις είχαν εξαγγελθεί από τον περασμένο Ιούλιο, ακολούθησε ΠΝΠ στα τέλη Αυγούστου για να επιταχυνθούν οι διαδικασίες και μόλις αργά χθες το βράδυ (Παρασκευή 30 Οκτωβρίου) αναρτήθηκαν στον ιστότοπο του υπουργείου Μεταφορών και της ΣΤΑΣΥ (αλλά όχι και σε ΑΣΕΠ ή ΟΣΥ, τουλάχιστον μέχρι το απόγευμα του Σαββάτου).

Σπεύσατε

Οι διαδικασίες με την ΠΝΠ του περασμένου Αυγούστου θα τρέξουν γρήγορα, ίσως πιο γρήγορα από τα καθιερωμένα, όπως π.χ. με τη λεγόμενη «εποπτεία ΑΣΕΠ» η οποία λειτουργεί… δια της παραγραφής. Σε κάθε στάδιο (όροι, προσωρινοί πίνακες ή ενστάσεις) τα χρονικά περιθώρια που έχει το ΑΣΕΠ να ελέγξει είναι από 5 έως 20 ημέρες, πρακτικά ανύπαρκτες, αφού ακόμη και σε περίπτωση ένστασης δεν εξετάζεται ουσιαστικά εάν περάσει άπρακτη η προθεσμία και θεωρείται προκαταβολικά ότι εγκρίνονται οι πίνακες κατάταξης!

Η προθεσμία για τις αιτήσεις είναι μόλις 15 ημέρες, δηλαδή οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει μέχρι την Παρασκευή 13 Νοεμβρίου να έχουν στείλει τις υπογεγραμμένες αιτήσεις τους με όλα τα δικαιολογητικά. Μέχρι τις 13 Δεκεμβρίου οι ΟΣΥ και ΣΤΑΣΥ θα πρέπει να έχουν συντάξει προσωρινούς πίνακες κατάταξης, προσληπτέων και απορριπτέων.

Θα υπάρξει προθεσμία 5 ημερών για ενστάσεις (με παράβολο 20 ευρώ) και περιθώριο 20 ημερών στο ΑΣΕΠ να διενεργήσει έλεγχο νομιμότητας ή τον κατ’ ένσταση έλεγχο, δηλαδή μέχρι τις 7 Ιανουαρίου (ακόμη κι αν δεν έχει προλάβει το ΑΣΕΠ) θα επικυρωθούν οι πίνακες κατάταξης ώστε να ξεκινήσει μετά από λίγες ημέρες μια σύμβαση δοκιμαστικής υπηρεσίας μετά αποδοχών, ο έλεγχος καταλληλότητας και επάρκειας (μεταξύ άλλων και των δικαιολογητικών) και μέχρι την άνοιξη του 2022 η κατάρτιση σύμβασης εργασίας ιδιωτικού δικαίου αορίστου χρόνου.

Κατεβάστε τις προκηρύξεις:

Τα προσόντα

Μεταξύ άλλων (διαβάστε αναλυτικά τις προκηρύξεις) οι υποψήφιοι θα πρέπει να έχουν γεννηθεί από το έτος 1975 έως και το έτος 1999, να έχουν την υγεία και τη φυσική καταλληλότητα που απαιτείται για την εκτέλεση των καθηκόντων της θέσης που επιλέγουν και να μην έχουν κώλυμα διορισμού - Ειδικότερα δεν προσλαμβάνεται προσωπικό που έχει απολυθεί λόγω ακαταλληλότητας ή πειθαρχικών παραπτωμάτων, από τον Οργανισμό Αστικών Συγκοινωνιών Αθηνών (Ο.Α.Σ.Α.) ή τους Εκτελεστικούς Φορείς Συγκοινωνιακού Έργου (Ε.Φ.Σ.Ε.), εκτός εάν έχει περάσει πενταετία από την απόλυση (οπότε μάλλον καλοδέχεται όσους είχαν απολυθεί για πλαστούς τίτλους και άλλα πειθαρχικά παραπτώματα το 2012-2013 από τον τότε υπουργό Διοικητικής Μεταρρύθμισης, Κυριάκο Μητσοτάκη).

Φυσικά, για τους οδηγούς είναι απαραίτητη άδεια οδήγησης λεωφορείου (κατηγορίας Δ) ή αρθρωτού οχήματος (Δ+Ε) και το Πιστοποιητικό Επαγγελματικής Ικανότητας και για τους τεχνίτες (όπου απαιτείται) άδεια ασκήσεως επαγγέλματος ή ανάλογη εμπειρία.

Η αίτηση απευθύνεται στην Ο.ΣΥ. Α.Ε. και υποβάλλεται είτε ταχυδρομικά με συστημένη επιστολή, στην Ο.ΣΥ. Α.Ε., στη διεύθυνση Παρνασσού 6, Τ.Κ. 18233 Αγ. Ιωάννης Ρέντης, ή μέσω email, στις διευθύνσεις: [email protected] (γραμματεία διοίκησης) ή [email protected]

Αντίστοιχα για τη ΣΤΑΣΥ η διεύθυνση είναι Αθηνάς 67, Αθήνα 10552 ή εναλλακτικά στο email: [email protected]

Προσοχή όμως, η αίτηση συμμετοχής που θα υποβληθεί με ηλεκτρονικό ταχυδρομείο πρέπει απαραιτήτως να εμφανίζεται υπογεγραμμένη, με φυσική υπογραφή, καθώς ανυπόγραφες αιτήσεις δεν γίνονται δεκτές. Στην αίτηση πρέπει να επισυνάπτει ο υποψήφιος όλα τα απαιτούμενα από την προκήρυξη δικαιολογητικά. Διορθώσεις, συμπλήρωση ή αντικατάσταση αίτησης ή δικαιολογητικών μπορεί να γίνει μέχρι τη λήξη της προθεσμίας υποβολής των αιτήσεων.

Μένει να δούμε εάν θα ανακληθούν και οι αποσπάσεις οδηγών της ΟΣΥ σε βουλευτές, υπουργούς και άλλες δημόσιες υπηρεσίες, για να ενισχύσουν στο ενδιάμεσο διάστημα τα δρομολόγια (βλ. και «Εφ.Συν.» 31/10/2020, «Κρυμμένοι οδηγοί σε… γραφεία υπουργικά»).

Μαθαίνουμε πάντως ότι αρκετοί από τους 550 οδηγούς που προσλαμβάνουν προσωρινά τα ΚΤΕΛ Αττικής, Κορίνθου, Θήβας και Χαλκίδας ενδιαφέρονται για την προκήρυξη, καθώς αφορά σε μόνιμες θέσεις και με καλύτερες αμοιβές, δηλαδή ενιαίο μισθολόγιο δημοσίου, αντί των 654-854 ευρώ μεικτά, που προσφέρουν τα ΚΤΕΛ.

Ειδικές θέσεις και υπεράριθμοι

ΕUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Ποσοστό 15% των θέσεων κατά κλάδο ή ειδικότητα στην ΟΣΥ καλύπτεται από πολύτεκνους και τέκνα πολύτεκνων, ποσοστό 10% από τρίτεκνους και τέκνα πολύτεκνων, ποσοστό 5% από άτομα που έχουν τέκνο, αδελφό ή σύζυγο (ή γονέα) με ποσοστό αναπηρίας 67% και άνω (ή άνω του 50% από νοητική υστέρηση ή αυτισμό), 5‰ (!) από Έλληνες υπηκόους που προέρχονται από τη μουσουλμανική μειονότητα της Θράκης (π.χ. …0,51 στους 103 τεχνίτες). Εάν δεν υπάρξει σχετική ζήτηση, οι θέσεις αυτές θα καλυφθούν από τον γενικό πίνακα προσληπτέων.

Υπεράριθμοι

Επιπλέον, διορίζονται ως υπεράριθμοι σε προσωποπαγείς θέσεις:
α. Σύζυγος ή παιδί θυμάτων ή τραυματιών από τρομοκρατική πράξη
β. Ορφανός με αδελφό υπό επιτροπεία
γ. Σύζυγος ή τέκνο θύματος ή τραυματία (ΜΕΘ, ή 67%) από τον σεισμό της 7/9/1999
δ. Γονέας ή αδελφός θύματος ή τραυματία του τροχαίου στη διάβαση Τεμπών (13/4/2003)
ε. Γονέας ή αδελφός θύματος ή τραυματία του τροχαίου της σχολική εκδρομής στο πέταλο Μαλιακού (27/9/2004)
στ. Σύζυγος και παιδιά ή αδέλφια θυμάτων του εργατικού ατυχήματος στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος την 24η Ιουλίου 2008

«Το αυτονόητο»

«Πρώτη νίκη για εργαζόμενους και επιβατικό κοινό» σχολίασαν νωρίς το πρωί του Σαββάτου με κοινή τους δήλωση, ο τομεάρχης Υποδομών και Μεταφορών της Κ.Ο. του ΣΥΡΙΖΑ-Προοδευτική Συμμαχία, Νίκος Παππάς και ο αναπληρωτής τομεάρχης Χρήστος Γιαννούλης, καθώς μετά τον θόρυβο στη Βουλή και στην κοινωνία, δημοσιεύτηκε η προκήρυξη για προσλήψεις στον ΟΣΥ και τη ΣΤΑΣΥ.
Στην κοινή ανακοίνωση αναφέρουν ότι «επιτέλους, μετά από μήνες αδράνειας, η οποία οδήγησε στα φαινόμενα συνωστισμού στα ΜΜΜ εν μέσω πανδημίας, ο κ. Καραμανλής κάνει το αυτονόητο - η απόφαση αυτή αποτελεί μια πρώτη νίκη των εργαζομένων στα ΜΜΜ και του επιβατικού κοινού, οι οποίοι καθημερινά εργάζονται και μετακινούνται σε συνθήκες υγειονομικά επικίνδυνες».
Και προτείνουν «για να ομαλοποιηθεί πλήρως η κατάσταση στις αστικές συγκοινωνίες και για να μην παραμείνουμε για καιρό στην παρούσα κατάσταση, πρέπει άμεσα:
• Να επισκευαστούν τα 270 λεωφορεία και τρόλεϊ που βρίσκονται με μικροβλάβες στα αμαξοστάσια.
• Να επαναπροκηρυχθεί ο διαγωνισμός για την προμήθεια 750 νέων λεωφορείων.
• Να ενταχθεί εκ νέου το έργο προμήθειας 92 σύγχρονων λεωφορείων με χρηματοδότηση από το ΠΕΠ Αττικής.
Σημειώνουν όμως ότι «οι όροι διαφάνειας και αντικειμενικότητας είναι κρίσιμοι και δημιουργεί ερωτηματικά η οδηγία να κατατίθενται οι αιτήσεις, όχι μόνο στο γενικό πρωτόκολλο του ΟΣΥ αλλά και στο γραφείο του διευθύνοντος συμβούλου».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αποσιωπήσεις Καραμανλή για ΟΣΥ
Ο υπουργός Μεταφορών, μέσω τηλεοπτικής συνέντευξης, απάντησε επιλεκτικά στα δημοσιεύματα της «Εφ.Συν.» για τα κόστη και τα χρονοδιαγράμματα ενίσχυσης των συγκοινωνιών • Υπόσχεση αύξησης του στόλου κατά 80% σε...
Αποσιωπήσεις Καραμανλή για ΟΣΥ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Φέρνουν μεταχειρισμένα λεωφορεία και στην Αθήνα
Με προσλήψεις οδηγών, αναβαθμίσεις συρμών, αναδιάταξη γραμμών και leasing μεταχειρισμένων λεωφορείων μεταξύ άλλων σκοπεύει να αντιμετωπίσει τις ελλείψεις στα μέσα μαζικής μεταφοράς η κυβέρνηση.
Φέρνουν μεταχειρισμένα λεωφορεία και στην Αθήνα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ξεπούλημα και αναξιοκρατία
Ενώ ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας βιάζεται για την πώληση της ΛΑΡΚΟ και του ΔΕΔΔΗΕ, εργαζόμενοι καταγγέλλουν προσλήψεις ακριβοπληρωμένων «γαλάζιων» διευθυντών και αδιαφανείς αναθέσεις.
Ξεπούλημα και αναξιοκρατία
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τα 92 καινούργια λεωφορεία και οι ανακρίβειες... Πατούλη
Φουρτούνες προκάλεσε στην Περιφέρεια Αττικής το δημοσίευμα της «Εφ.Συν.» με τίτλο «Ανεπιθύμητα τα... καινούργια λεωφορεία». Ο περιφερειάρχης Γ. Πατούλης χαρακτηρίζει «ανακριβές» το δημοσίευμα και η Ρ. Δούρου...
Τα 92 καινούργια λεωφορεία και οι ανακρίβειες... Πατούλη

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας