Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
«Μετρικό» χαράτσι 4,2 εκατ. ευρώ στα αλιευτικά σκάφη
© Fritz Hiersche | Dreamstime.com
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

«Μετρικό» χαράτσι 4,2 εκατ. ευρώ στα αλιευτικά σκάφη

  • A-
  • A+

Μπροστά σε μια πολύ δυσάρεστη έκπληξη βρέθηκαν οι αλιείς της χώρας, όταν ενημερώθηκαν για το φορολογικό νομοσχέδιο της κυβέρνησης το οποίο τίθεται σε ψηφοφορία σήμερα στη Βουλή.

Το άρθρο 57 του νομοσχεδίου επιβάλλει ένα νέο τέλος (χαράτσι) στους ψαράδες, ρύθμιση που δεν είχε επιχειρήσει να περάσει μέχρι σήμερα καμιά άλλη κυβέρνηση.

Ετσι, η συντριπτική πλειονότητα των αλιέων, που ξεπερνούν τους 10.000 και οι οποίοι δραστηριοποιούνται με μικρά σκάφη, κάτω των 20 κόρων, θα κληθούν για πρώτη φορά να πληρώσουν επιπλέον φόρους, πέρα από αυτούς που ήδη καταβάλλουν.

Η εξέλιξη αυτή έχει προκαλέσει την οργή των αλιέων όλης της χώρας, οι οποίοι ζητούν την απόσυρση του άρθρου και προειδοποιούν με κινητοποιήσεις.

Χαρακτηριστική του κλίματος που επικρατεί στους συλλόγους των αλιέων, η φράση που περιέχεται σε ανακοίνωση του Αλιευτικού Συλλόγου Βόλου:

«Τελικά η μείωση φόρων που υποσχέθηκε ο Κ. Μητσοτάκης είναι η επιβολή ενός χαρατσιού στα αλιευτικά. Ανθρακας ο θησαυρός για τους ψαράδες αυτής της χώρας και της Μαγνησίας, που πίστεψαν τα παχιά λόγια και το ενδιαφέρον των βουλευτών για τους πτωχούς ψαράδες».

Θυμό και αγανάκτηση όμως προκαλούν και οι διαρροές που γίνονται από κυβερνητικούς κύκλους πως τα ποσά που θα κληθούν να πληρώσουν οι ψαράδες είναι μικρά, ότι κακώς διαμαρτύρονται όσοι το κάνουν, ενώ τόσα χρόνια δεν φορολογούνταν.

Και η απάντηση διά στόματος συνδικαλιστή αλιέα: «Και τα δύο είναι ψέματα και κακοήθειες. Πρώτον, φορολογούμαστε κανονικά επί του εισοδήματός μας όπως όλοι οι Ελληνες πολίτες και δεύτερον, ακόμα και εάν ο νέος φόρος που θα κληθούμε να πληρώσουμε είναι μικρός, τι σημαίνει αυτό; Πρόκειται για διπλή φορολόγηση και είναι αντισυνταγματικό. Κανονικά η πολιτεία θα έπρεπε να μας επιδοτεί και όχι να μας διπλοφορολογεί».

Σταύρος Αραχωβίτης, τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ: «Οι αλιείς βιώνουν άλλη μια εξαπάτηση από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Αντί για φορολογική ελάφρυνση, κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και μείωση της προκαταβολής, βλέπουν να τους επιβάλλεται ένα επιπλέον χαράτσι»

EUROKINISSI / ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

Σύμφωνα με το άρθρο 57 «επιβάλλεται τέλος υπέρ του Δημοσίου σε όλα τα υπό ελληνική σημαία αλιευτικά πλοία και πλοιάρια καθώς και στα ρυμουλκά των οποίων ο χρόνος δραστηριοποίησης σε υπηρεσίες θαλασσίων μεταφορών δεν υπερβαίνει το 50% του συνολικού χρόνου δραστηριοποίησής τους. Από την υποχρέωση καταβολής του τέλους εξαιρούνται τα αμιγώς ναυαγοσωστικά πλοία που εκτελούν αποκλειστικά εργασίες διάσωσης και θαλάσσιας αρωγής».

Η φορολόγηση των αλιευτικών σκαφών (πλοίων και πλοιαρίων) θα υπολογίζεται με βάση το μήκος τους και το ετήσιο τέλος τους θα ξεκινά από 100 ευρώ τον χρόνο για σκάφη μέχρι 6 μέτρα και θα φτάνει μέχρι τα 506 ευρώ για σκάφη μέχρι 15 μέτρα.

Σε αυτές τις κατηγορίες ανήκει και η πλειονότητα των αλιευτικών σκαφών που δραστηριοποιούνται σήμερα στη χώρα. Από 18 μέχρι 24 μέτρα το τέλος φτάνει τα 1.139 ευρώ και από 24 έως 30 μέτρα τα 1.709, ωστόσο σε αυτές τις κατηγορίες τα αλιευτικά είναι λίγα. Στόχος της κυβέρνησης με το νέο τέλος στα αλιευτικά και στα ρυμουλκά είναι να αντλήσει έσοδα 4,2 εκατ. ευρώ.

«Για έναν κλάδο που καταρρέει, στον οποίο δίνουν τη χαριστική βολή ή μάλλον τον βουλιάζουν στα νερά του Αιγαίου» κάνει λόγο ο Αλιευτικός Σύλλογος Βόλου και τονίζει:

«Οι βουλευτές μας και η εκάστοτε κυβέρνηση θα θυμηθούν τους ψαράδες σε επιχειρήσεις διάσωσης μεταναστών, ναυαγίων, στο Μάτι και όπου χρειάστηκε να πάνε με τα καΐκια τους αφιλοκερδώς και πάντα με γνώμονα την αλληλεγγύη. Αυτή είναι λοιπόν η ανταμοιβή όλων αυτών των ανθρώπων της θάλασσας γιατί έχουν ένα καΐκι και δεν έχουν ένα βαπόρι, όπως έχουν οι κολλητοί της κυβέρνησης, οι εφοπλιστές».

Η Ενωση Πλοιοκτητών Παράκτιας Αλιείας Ελλάδος (ΕΠΠΑΕ) με επιστολή της προς τον υφυπουργό Οικονομικών Απ. Βεσυρόπουλο αναφέρει ότι η απόφαση για την επιβολή του χαρατσιού στους αλιείς έγινε τελείως πρόχειρα, πιθανότατα μετά από κάποια εισήγηση της ΑΑΔΕ.

Κάνει γνωστό ότι η πλειονότητα των παράκτιων αλιέων μετά βίας τα βγάζει πέρα και το επάγγελμά τους οδεύει προς εξαφάνιση, ενώ υπενθυμίζει στον υφυπουργό ότι σε όλο το Αιγαίο τα μικρά καΐκια των παράκτιων αλιέων υψώνουν την ελληνική σημαία, «δηλώνοντας έτσι καθημερινά στους γείτονες την παρουσία μας».

Τέλος, προειδοποιούν ότι θα τους βρουν στην είσοδο της Βουλής και ζητούν την άμεση εξαίρεσή τους.

Επιστολή στο υπουργείο Οικονομικών έστειλε και η Πανελλήνια Ενωση Πλοιοκτητών Μέσης Αλιείας (ΠΕΠΜΑ) στην οποία επισημαίνεται ότι η οικονομική κατάσταση του κλάδου έχει επιδεινωθεί δραματικά, συνεπεία της οικονομικής κρίσης, με δυσοίωνη πρόβλεψη για το μέλλον και αποτέλεσμα οποιαδήποτε οικονομική επιβάρυνση να είναι επαχθής, ίσως και μοιραία για την απρόσκοπτη λειτουργία των σκαφών.

Την απόφαση σχολίασε ο τομεάρχης Αγροτικής Ανάπτυξης του ΣΥΡΙΖΑ Σταύρος Αραχωβίτης, ο οποίος δήλωσε ότι «το φορολογικό νομοσχέδιο από 1.1.2020 εισάγει νέο χαράτσι για την αλιεία που θα πλήξει όλο τον κλάδο αλλά ιδιαίτερα τους μικρούς παράκτιους αλιείς. Το χαράτσι είναι οριζόντιο και δεν σχετίζεται με τον κύκλο εργασιών.

»Οι αλιείς βιώνουν άλλη μια εξαπάτηση από την κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Αντί για φορολογική ελάφρυνση, κατάργηση του τέλους επιτηδεύματος και μείωση της προκαταβολής, βλέπουν να τους επιβάλλεται ένα επιπλέον χαράτσι».

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αμφισβητείται η δημοκρατία του... 15%
Αντιδράσεις Στ. Αραχωβίτη στην τροπολογία Βορίδη για τις διεπαγγελματικές οργανώσεις στον αγροτικό τομέα. Επίμαχο σημείο, η διάταξη που προβλέπει ως προϋπόθεση την ανάγκη αντιπροσώπευσης των...
Αμφισβητείται η δημοκρατία του... 15%
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παράταση στο «e-Μητρώο Πλοίων»
Με στόχο τη μεγαλύτερη προσέλευση εγγραφής στο Ηλεκτρονικό Μητρώο Πλοίων, καθώς από τον Νοέμβριο του 2018 μέχρι και τις 13 Μαΐου, είχαν εγγραφεί σε αυτό 3.379 επαγγελματικά σκάφη σε σύνολο 5.200 και 270...
Παράταση στο «e-Μητρώο Πλοίων»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Μικρή μείωση τζίρου και κερδών για τον ΟΛΠ
Ο κορονοϊός «χτύπησε» και τον ΟΛΠ. Μειωμένα εμφανίζονται τα κέρδη του Οργανισμού το πρώτο εξάμηνο του 2020 λόγω της σημαντικής μείωσης των εσόδων από την κρουαζιέρα, την ακτοπλοΐα και τη διακίνηση αυτοκινήτων.
Μικρή μείωση τζίρου και κερδών για τον ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ο ΟΛΠ «απαντά» για το ναυπηγείο στη Ζώνη Περάματος
Η είδηση ότι η Cosco-OΛΠ αρνείται να υπογράψει συμφωνητικό με τους εκπροσώπους της ναυπηγοεπισκευής στο οποίο θα δεσμεύεται ότι δεν θα ιδρύσει ναυπηγείο στη Ναυπηγοεπισκευαστική Ζώνη Περάματος (σχετικό...
Ο ΟΛΠ «απαντά» για το ναυπηγείο στη Ζώνη Περάματος
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά: Με απειλή προστίμων δεν προωθείται η τηλεργασία
Ο πρόεδρος του ΒΕΠ Ανδριανός Μιχάλαρος με επιστολή του στον πρωθυπουργό εκφράζει την ανησυχία αλλά και τον προβληματισμό των μικρομεσαίων επιχειρήσεων για την υποχρεωτική τηλεργασία σε ποσοστό 40%, υπό την...
Βιοτεχνικό Επιμελητήριο Πειραιά: Με απειλή προστίμων δεν προωθείται η τηλεργασία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας