Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Και οι δικηγόροι Πειραιά κατά της επέκτασης για κρουαζιερόπλοια

Φωτογραφία αρχείου

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Και οι δικηγόροι Πειραιά κατά της επέκτασης για κρουαζιερόπλοια

  • A-
  • A+
Ανησυχούν για την έλλειψη περιβαλλοντικής μελέτης και για επιπτώσεις στη δημόσια υγεία των πολιτών. Το έργο συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές επενδύσεις της COSCO βάσει της Σύμβασης Παραχώρησης και έχει ήδη εγκριθεί από την ΕΣΑΛ.

Η σχεδιαζόμενη επέκταση του λιμανιού του Πειραιά στο νότιο άκρο του, στην Πειραϊκή χερσόνησο, με σκοπό τη δημιουργία δύο θέσεων πρόσδεσης μεγάλων κρουαζιερόπλοιων (άνω των 350 μέτρων), έργο που συμπεριλαμβάνεται στο master plan του ΟΛΠ και το οποίο έχει ήδη εγκριθεί από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) τον Φεβρουάριο του 2019, εξακολουθεί να προκαλεί τις αντιδράσεις των κατοίκων της περιοχής αλλά και συλλογικοτήτων και φορέων.

Στο πλαίσιο των δράσεών τους, απευθύνθηκαν μέσω υπομνημάτων τους και στον Δικηγορικό Σύλλογο Πειραιά (ΔΣΠ), στα οποία καταθέτουν τις απόψεις τους για τις επιπτώσεις στο περιβάλλον και την υγεία από τη σχεδιαζόμενη από την ΟΛΠ Α.Ε. νότια επέκταση των προβλητών της κρουαζιέρας στην Πειραϊκή χερσόνησο και ζητούν την άποψη του Συλλόγου για τις επιπτώσεις που θα έχει αυτή στο περιβάλλον και την υγεία των κατοίκων της πόλης.

Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΔΣΠ, μελετώντας τα στοιχεία που προσκόμισαν οι φορείς και οι οργανώσεις των κατοίκων απευθύνθηκε στην ΟΛΠ Α.Ε. και σε 7 δημόσιους φορείς (ανάμεσά τους και τα αρμόδια υπουργεία) και, αφού έλαβε υπόψη του τις απαντήσεις τους, αποφάσισε ότι «δεν υπεισέρχεται ειδικότερα στο σύνολο των επενδύσεων και στο master plan του ΟΛΠ σύμφωνα με τη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ελληνικού Δημοσίου και ΟΛΠ που κυρώθηκε με τον νόμο 4404/2016, που αφορά την πολύπλευρη ανάπτυξη του κεντρικού Πειραϊκού Λιμένα».

Εστιάζει το ενδιαφέρον του μόνο στο συγκεκριμένο έργο και κρίνει ότι δεν τεκμηριώνεται επαρκώς μέχρι σήμερα, καθώς δεν προσκομίστηκε από τους δημόσιους φορείς περιβαλλοντική μελέτη που να καταδεικνύει ότι μπορούν να αποφευχθούν τυχόν κίνδυνοι για το περιβάλλον και την Δημόσια υγεία των πολιτών και ειδικότερα όσων κατοικούν στην παραλιμένια ζώνη αλλά και ευρύτερα στην μείζονα περιοχή του Πειραιά από:

◼ Την αύξηση αέριων ρύπων από τα επιπρόσθετα κρουαζιερόπλοια.
◼ Την κυκλοφοριακή φόρτιση της περιοχής αλλά και ολόκληρης της πόλης.
◼ Τη διαδικασία εκβάθυνσης του λιμένα και τη μεθοδολογία επεξεργασίας και χρήσης των βυθοκορημάτων.

Τέλος, ο Δικηγορικός Σύλλογος Πειραιά επιφυλάσσεται, εφόσον το κρίνει αναγκαίο και το αποφασίσει, να προχωρήσει ενώπιον οποιασδήποτε αρμόδιας Εθνικής ή Ευρωπαϊκής Αρχής για την προστασία των συγκεκριμένων δικαιωμάτων.

Σημειώνεται ότι οι εκπρόσωποι των οργανώσεων και των συλλογικοτήτων που από την πρώτη στιγμή έχουν εκφράσει τις αντιρρήσεις τους για τη μη αναγκαιότητα της συγκεκριμένης επένδυσης, υποστηρίζουν ότι το έργο αυτό είναι «περιττό» και «παράλογο» σε βάρος της ποιότητας ζωής και της υγείας των κατοίκων, του φυσικού και αρχαιολογικού περιβάλλοντος του Πειραιά, αλλά και της εύρυθμης λειτουργίας του λιμανιού.

Τονίζουν επίσης ότι, για να υλοποιηθεί, θα προηγηθεί μια τεράστια επιχωμάτωση 200 στρεμμάτων σε πρώτη φάση και οι μόνοι που πιέζουν να γίνει είναι οι εργολάβοι λιμενικών έργων που θα απορροφήσουν τα 136 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι το επίμαχο έργο, προϋπολογισμού 136.283.000 εκατ. ευρώ, που συμπεριλαμβάνεται στις υποχρεωτικές από τη Σύμβαση Παραχώρησης επενδύσεις της COSCO, έχει εγκριθεί και χρηματοδοτείται κατά 95% από κοινοτικά κονδύλια πριν από την πώληση του ΟΛΠ στους Κινέζους.

Τον Ιούλιο του 2018 ο ΟΛΠ ξεκίνησε τη διαγωνιστική διαδικασία, η οποία όμως στη συνέχεια «πάγωσε», καθώς συνάντησε διάφορα εμπόδια (προσφυγή εταιρειών στη Δικαιοσύνη). Ωστόσο, τον Ιούνιο του 2019, το Συμβούλιο της Επικρατείας με απόφασή του άναψε το πράσινο φως και «ξεπάγωσε» τη διαδικασία, δίνοντας το δικαίωμα στον ΟΛΠ να προχωρήσει κανονικά τον διαγωνισμό.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
Την αναστολή οποιουδήποτε τεχνικού έργου επέκτασης στο λιμάνι του Πειραιά μέχρι την κατάθεση αξιόπιστων στοιχείων από τον ΟΛΠ προκειμένου να αξιολογηθούν οι επιπτώσεις, καθώς και τη μη έγκριση δύο...
Ενστάσεις για το master plan του ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
«Οι εργαζόμενοι δεν πρόκειται να υποχωρήσουν και θα συνεχίσουν τις απεργιακές κινητοποιήσεις τους εάν δεν λυθεί το πρόβλημα της εργασιακής τους ασφάλειας», τόνισαν στις τοποθετήσεις τους οι εκπρόσωποι της...
Ενέκριναν τη σύμβαση οι μέτοχοι
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για ΟΛΠ-Cosco
Μία ημέρα πριν από την πρώτη ψηφοφορία για την εκλογή του Προέδρου της Δημοκρατίας, η κυβέρνηση κατέθεσε τελικά χθες το βράδυ στη Βουλή με τη μορφή τροπολογίας σε νομοσχέδιο του υπουργείου Περιβάλλοντος το...
Κατατέθηκε στη Βουλή η τροπολογία για ΟΛΠ-Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
Επιστολή στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) έστειλε το απόγευμα της Τρίτης ο επικεφαλής της δημοτικής παράταξης «Πειραιάς για Όλους», καθηγητής του ΕΜΠ Νίκος Μπελαβίλας, με την οποία ζητά να...
Ν. Μπελαβίλας: Να ακυρωθεί η απόφαση της ΕΣΑΛ για το master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Η Ν.Δ. ενέκρινε όσα είχε ήδη εγκρίνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά χωρίς κανόνες»
«Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ είχε εγκρίνει υπό όρους το master plan της Cosco και είχε βάλει κανόνες στα ζητήματα περιβάλλοντος. Η κυβέρνηση της Ν.Δ. ενέκρινε όσα είχαμε εγκρίνει αλλά χωρίς κανόνες», επισημαίνει σε...
«Η Ν.Δ. ενέκρινε όσα είχε ήδη εγκρίνει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, αλλά χωρίς κανόνες»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Βραχυκύκλωμα από το master plan
Τη χρυσή τομή προσπαθούσε χθες να βρει η κυβέρνηση με τη διοίκηση του ΟΛΠ σχετικά με το νέο master plan της Cosco, το οποίο θα αξιολογούσε η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων του υπουργείου Ναυτιλίας.
Βραχυκύκλωμα από το master plan

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας