Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στο μικροσκόπιο οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ
EUROKINISSI
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στο μικροσκόπιο οι πρόσθετες επενδύσεις του ΟΛΠ

  • A-
  • A+
Σύμφωνα με πληροφορίες της «Εφ.Συν.», η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) διάκειται θετικά στο logistic center (πρόσθετη επένδυση) που θέλει να κατασκευάσει η Cosco στο Σχιστό, όπως και στα πενταώροφα κτίρια στάθμευσης.

Οι τροποποιήσεις και οι αλλαγές που κατατέθηκαν μέσω υπομνήματος από τον ΟΛΠ πάνω στο master plan του Οργανισμού εξετάστηκαν χθες από την Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ) σε μια πολύωρη συνεδρίαση που ακολούθησε εκείνη του Φεβρουαρίου 2019.

Τότε η ΕΣΑΛ είχε εγκρίνει τις 11 υποχρεωτικές επενδύσεις ύψους 293,7 εκατ. ευρώ, είχε απορρίψει τρία έργα από τις πρόσθετες και είχε γνωμοδοτήσει αρνητικά για μια σειρά άλλων.

Σύμφωνα με πληροφορίες, καθώς η κλειστή συνεδρίαση της ΕΣΑΛ συνεχιζόταν μέχρι χθες το βράδυ, η Επιτροπή διάκειται θετικά στην πρόσθετη επένδυση της Cosco για το logistic center που πρόκειται να κατασκευαστεί στην πρώην περιοχή ΟΔΔΥ, έκτασης 80.000 τ.μ., έργο που στην προηγούμενη συνεδρίασή της είχε απορριφθεί κατά πλειοψηφία.

Επίσης θετικά αντιμετωπίζει την κατασκευή δύο πενταώροφων κτιρίων στάθμευσης αυτοκινήτων, έκτασης 75.000 τ.μ. το καθένα, στο Κερατσίνι, όπως και τη μετατροπή των παλαιών αποθηκών σε ξενοδοχεία. Ωστόσο η απόφασή της πρόκειται να δημοσιοποιηθεί σήμερα.

Η χθεσινή συνεδρίαση πάντως ξεκίνησε με παράπονα και διαμαρτυρίες για το επενδυτικό σχέδιο της Cosco. Αρχικά τοποθετήθηκε ο αντιπεριφερειάρχης Πειραιά Γιώργος Γαβρίλης, ο οποίος σχολίασε ότι η σημερινή (σ.σ. χθεσινή) διαδικασία πάσχει, καθώς οι φορείς δεν έχουν στα χέρια τους όλα τα στοιχεία προκειμένου να ενημερωθούν και να πάρουν θέση.

Αναφορικά με το ναυπηγείο που προτίθεται να φτιάξει η Cosco στον νέο μόλο Δραπετσώνας, υπενθύμισε ότι το θέμα αυτό θα κριθεί σε λίγες ημέρες από το ΣτΕ στο οποίο έχει προσφύγει ο ΟΛΠ, οπότε καταχρηστικά έρχεται σήμερα στην ΕΣΑΛ. Επισήμανε ότι για τα προβλήματα που απορρέουν από τις επενδύσεις (ηχορύπανση, φωτορύπανση και κυκλοφοριακό) «σήμερα εδώ ακούω μόνο συμπάθεια και όχι έργα. Το Ικόνιο έχει τεράστιο πρόβλημα και δεν έχετε καμία μέριμνα και αυτό δείχνει μια νοοτροπία την οποία έχετε και με βρίσκει αντίθετο».

Από την πλευρά του ο δήμαρχος Κερατσινίου-Δραπετσώνας Χρήστος Βρεττάκος τόνισε πως έχουν υποβάλει προτάσεις προς τον ΟΛΠ, αλλά δεν είδε καμία διάθεση για συζήτηση, σχολιάζοντας: «Το θέμα δεν είναι να γίνονται έργα αλλά να υπάρχουν και καλές σχέσεις με τους γείτονες. Οσο αντιμετωπίζετε με αυτό τον τρόπο το λιμάνι, δεν πρόκειται να βρούμε άκρη».

Αναφερόμενος στον πενταώροφο σταθμό αυτοκινήτων ανέφερε: «Το κατασκευάζετε με αυτό τον τρόπο για να έχετε κέρδος και δεν το κάνετε υπόγειο γιατί το κόστος είναι απαγορευτικό».

Ο δήμαρχος Περάματος Γιάννης Λαγουδάκης ανέφερε ότι από τον Φεβρουάριο του 2018 έχουν καταθέσει την απόφαση του δημοτικού συμβουλίου στον ΟΛΠ και ποτέ δεν πήραν απάντηση.

«Μου πήρε 5 χρόνια να καταλάβω ότι ο νέος επενδυτής δεν θέλει αρμονική συμβίωση με τις πόλεις που γειτονεύει. Δεν έχει τη διάθεση να συνυπάρξουμε αρμονικά» σχολίασε. «Εμείς πληρώνουμε ως δήμος το μάρμαρο της όλης επένδυσης» συμπλήρωσε και αναφέρθηκε και αυτός στην απουσία περιβαλλοντικών και κυκλοφοριακών μελετών από τον ΟΛΠ.

Πολύ περισσότερο επικριτικοί εμφανίστηκαν οι εκπρόσωποι συλλογικοτήτων και κινήσεων, οι οποίοι απευθυνόμενοι στους εκπροσώπους του ΟΛΠ τους προέτρεψαν να καταθέσουν νέο master plan που θα χωράει στην πόλη. «Σας δεχτήκαμε με χαρά, αλλά στο τέλος θα γίνετε οι εχθροί μας» ανέφεραν, λέγοντας «δεν θέλουμε ούτε πετραδάκι να πέσει στην Πειραϊκή. Δεν θα περάσετε καλά, θα μας βρίσκετε μπροστά σας».

Απαντώντας ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος του ΟΛΠ Αγγελος Καρακώστας είπε: «Να είστε σίγουροι ότι όταν ολοκληρωθεί η ΕΣΑΛ θα τα πούμε από κοντά».

Οσο για το έργο της επέκτασης στο νότιο μέρος του λιμανιού, ανέφερε ότι δεν ήταν επιλογή τους, κάνοντας γνωστό ότι για τις υποχρεωτικές επενδύσεις δεν ρωτήθηκαν και μπορεί και με κάποιες από αυτές να μη συμφωνούν κιόλας.

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
Κατατέθηκε το νέο επενδυτικό σχέδιο στο υπουργείο Ναυτιλίας, αφού ξεπεράστηκαν οι διαφωνίες και βρέθηκε η χρυσή τομή που ικανοποιεί κυβέρνηση και Κινέζους καθώς δεν περιλαμβάνει τη χωροθέτηση ναυπηγείου.
Τι περιλαμβάνει το νέο master plan
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
Νέο master plan θα ετοιsμάσει η διοίκηση του ΟΛΠ το οποίο και θα καταθέσει για αξιολόγηση στην Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης sΛιμένων (ΕΣΑΛ) του υπουργείου Ναυτιλίας το συντομότερο δυνατόν.
Νέο master plan καταθέτει η Cosco
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
Ο πρόεδρος του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιά Β. Κορκίδης θεωρεί ότι η συμβολή του ΟΛΠ είναι καθοριστική, καθώς οι επενδύσεις κατά την τελευταία δεκαετία έχουν αποφέρει επιπλέον 800 εκατ....
Το λιμάνι του Πειραιά, η δύναμη της ελληνικής οικονομίας
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
Νέο master plan, το οποίο σύμφωνα με πληροφορίες περιλαμβάνει συμπληρωματικά στοιχεία, αποσαφηνίσεις και διορθώσεις, που προτείνει η COSCO για το λιμάνι του Πειραιά, κατέθεσε χθες ο ΟΛΠ στην Επιτροπή...
Νέο, διορθωμένο επενδυτικό σχέδιο κατέθεσε ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Νέο επενδυτικό σχέδιο ετοιμάζει ο ΟΛΠ
Στη σύσκεψη που έγινε την Παρασκευή στο μέγαρο Μαξίμου η Cosco συμφώνησε να μην προχωρήσει η κατασκευή εμπορικού κέντρου (mall) στην προβλήτα της κρουαζιέρας. Ανοιχτό το θέμα του logistic center όπως και η...
Νέο επενδυτικό σχέδιο ετοιμάζει ο ΟΛΠ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
«Πυρετός» για το master plan του Πειραιά
Παράταση μέχρι τις 7 Μαρτίου στη διαβούλευση για το master plan του ΟΛΠ σχετικά με το λιμάνι του Πειραιά έδωσε χθες η Επιτροπή Σχεδιασμού και Ανάπτυξης Λιμένων (ΕΣΑΛ), καθώς στη συνεδρίασή της έκρινε ότι όπως...
«Πυρετός» για το master plan του Πειραιά

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας