Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η Αττική Οδός
EUROKINISSI

Προσφεύγει στη Δικαιοσύνη η Αττική Οδός

  • A-
  • A+

Με μια επιθετική ανακοίνωση κατά της κυβέρνησης και του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η «Αττική Οδός Α.Ε.» εκφράζει την έντονη αντίθεσή της με την αναστολή των αυξήσεων στα διόδια, με σχετική Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου.

Η εταιρία σημειώνει ότι θα σεβαστεί τους νόμους, αλλά προειδοποιεί ότι θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη «για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της». 

Αίσθηση προκαλεί η αναφορά στην ανακοίνωση της Αττικής Οδού ότι μπορεί σήμερα οι αυξήσεις «να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες– στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο– θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν».

Η ανακοίνωση της εταιρίας

Όταν φιμώνεται η αλήθεια, τον λόγο έχει η Δικαιοσύνη

Χωρίς απάντηση στα όσα αληθή και συγκεκριμένα ανέφερε η ανακοίνωση της «Αττικής Οδός Α.Ε.» της 24ης Ιουνίου 2019 με τίτλο «Ο μόνος δρόμος για εμάς είναι η αλήθεια», επιλέγεται σήμερα η παρεμπόδιση της καθόλα νόμιμης αύξησης των διοδίων με μία Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου – για την οποία η Αττική Οδός Α.Ε. επιφυλάσσεται καθώς δεν έχει δημοσιευτεί - που ως γνωστόν δεν προαπαιτεί τη συμμετοχή της Βουλής.

Διαπιστώνεται συνεπώς, πως πάνω από την αξιοπιστία της χώρας και του Ελληνικού Δημοσίου ως αντισυμβαλλόμενου συνεπούς προς τις Συμβατικές του υποχρεώσεις έναντι των επενδυτών, προτάσσεται το πολιτικό κόστος, με θύμα το Κράτος Δικαίου.    

Η «Αττική Οδός Α.Ε.» έπραξε απολύτως σύννομα, εντός του πλαισίου που ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης κι ενημέρωσε επίσημα και έγκαιρα το Υπουργείο, με επιστολή της ήδη από τον Δεκέμβριο του 2018, για τη πρόθεση της να προβεί σε αύξηση της τιμής διοδίων σε δύο δόσεις.  

Οι εν λόγω αυξήσεις, οι πρώτες μετά από 13 χρόνια, αρχικά στα €3,00 την 1η Φεβρουαρίου 2019 και στη συνέχεια στα €3,30 τη 1η Αυγούστου 2019 μετατέθηκαν χρονικά για τη 1η Ιουλίου 2019 και τη 1η Ιανουαρίου 2020, αντίστοιχα, και στοιχειοθετούνται πλήρως και πέραν πάσης αμφισβήτησης από τα δικαιολογητικά στοιχεία που περιλαμβάνονται στο Χρηματοοικονομικό μοντέλο και στις Χρηματοοικονομικές αναφορές που υποβάλλονται στον Κύριο του Έργου, το Ελληνικό Δημόσιο.

Άλλωστε, η αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, η οποία είχε ενημερωθεί, με επίσημη επιστολή από την «Αττική Οδός Α.Ε.» από τις 28/12/2018, για τις νέες τιμές, ουδέποτε είχε εκφράσει υπηρεσιακά την παραμικρή αντίρρηση ή είχε ζητήσει οποιαδήποτε διευκρίνιση ή συμπληρωματικό στοιχείο.
Επίσης, είναι γνωστό στο αρμόδιο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών μέσω των στοιχείων που έχει στη διάθεσή του και του υποβάλλονται περιοδικά από την «Αττική Οδός Α.Ε.» σύμφωνα με τα όσα ορίζει η Σύμβαση Παραχώρησης, πως μέχρι το τέλος του 2018 η απόδοση της επένδυσης των μετόχων ανήλθε σε 6,23%, η οποία υπολείπεται σημαντικά του Συμβατικά ανώτατου προβλεπόμενου ορίου του 13,1%. Ως εκ τούτου, δεν έχει επιτευχθεί η Συμβατικά ορισθείσα απόδοση επί της επένδυσης και δεν στοιχειοθετείται η πρόωρη επιστροφή του δρόμου στο Ελληνικό Δημόσιο.

Σήμερα οι μεν αυξήσεις μπορεί να οδηγούνται εξαναγκαστικά σε αναστολή, ωστόσο όταν η υπόθεση κριθεί ενώπιον της Ελληνικής Δικαιοσύνης, οι Έλληνες πολίτες – στο σύνολό τους κι όχι μόνο αυτοί που επιλέγουν να χρησιμοποιήσουν τον αυτοκινητόδρομο - θα επιβαρυνθούν πολλαπλάσια, καλούμενοι να πληρώσουν τις αποζημιώσεις που θα επιδικαστούν. 

Η «Αττική Οδός Α.Ε.», όπως πάντα, θα σεβαστεί τους νόμους και στο πλαίσιο άσκησης των νόμιμων δικαιωμάτων της, θα προσφύγει στη Δικαιοσύνη για να προασπίσει το έννομο συμφέρον της. 

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Παίρνει πίσω τις αυξήσεις στα διόδια η Αττική οδός
Η Αττική Οδός δεν θα εφαρμόσει τις αυξήσεις διοδίων που είχε ανακοινώσει μία εβδομάδα πριν από τις βουλευτικές εκλογές και τις είχε παγώσει ο ΣΥΡΙΖΑ.
Παίρνει πίσω τις αυξήσεις στα διόδια η Αττική οδός
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Για «εκτροπή» μιλούν οι μέτοχοι της Αττικής Οδού
«Εκτροπή» από την νομοθεσία χαρακτήρισε ο διευθύνων σύμβουλος του ομίλου ΕΛΛΑΚΤΩΡ την Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου που προώθησε η προηγούμενη κυβέρνηση για το «πάγωμα» της αύξησης της τιμής των διοδίων.
Για «εκτροπή» μιλούν οι μέτοχοι της Αττικής Οδού
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
Από τον διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ η Ελλάκτωρ ανέλαβε για 40 χρόνια τη μαρίνα του Αλίμου, που είναι από τις μεγαλύτερες στην ανατολική Μεσόγειο. Το κατ' αποκοπήν τίμημα διαμορφώθηκε στα 57,5 εκατ. ευρώ, ενώ τα...
Επεκτείνεται η Ελλάκτωρ
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ για την «Ελλάκτωρ»
Τα αιολικά έργα, τα προγράμματα αξιοποίησης απορριμμάτων και κυρίως οι αυτοκινητόδρομοι, αποδεικνύονται τα «δυνατά χαρτιά» στη διαμόρφωση των οικονομικών στοιχείων της «Ελλάκτωρ» για το 2018
Καθαρά κέρδη 41,6 εκατ. ευρώ για την «Ελλάκτωρ»
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Αναλογικό κόστος διοδίων από το 2018
Η εφαρμογή του αναλογικού συστήματος καταβολής διοδίων αναμένεται να ξεκινήσει στα τέλη του 2018, σύμφωνα με τον υπουργό Μεταφορών Χρήστο Σπίρτζη. Στο μέτρο έχει ήδη συμφωνήσει το ΤΑΙΠΕΔ, ενώ γίνεται...
Αναλογικό κόστος διοδίων από το 2018

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας