Αυξήσεις τιμών, που θα πλήξουν κυρίως την τσέπη του τελικού καταναλωτή, θα φέρουν οι ευρωπαϊκές κυρώσεις στο ρωσικό πετρέλαιο που αναμένεται να αποφασιστούν στις 5 Δεκεμβρίου, σύμφωνα με τον Νίκο Βερνίκο, εφοπλιστή και πρόεδρο του Διεθνούς Εμπορικού επιμελητηρίου.
Μιλώντας στη γαλλική εφημερίδα Liberation, σε ρεπορτάζ υπό τον τίτλο «Ρωσικό πετρέλαιο: Για τους Έλληνες εφοπλιστές “ο μισός πλανήτης δεν νοιάζεται για το μποϊκοτάζ”», ο Έλληνας εφοπλιστής επισημαίνει ότι «τα κόστη μεταφοράς, που βρίσκονται ήδη στα ύψη, θα ανεβούν ακόμη πιο γρήγορα!», αλλά «το εμπάργκο στην από θαλάσσης μεταφορά τού ρωσικού πετρελαίου θα έχει θετικό αποτέλεσμα για τους πλοιοκτήτες, διότι θα γίνουμε πλουσιότεροι».
Ο Νίκος Βερνίκος τονίζει ότι η Ελλάδα θα τηρήσει «τους νέους όρους που θα τεθούν σε ισχύ από τις 5 Δεκεμβρίου», προειδοποιώντας πάντως ότι «τα μποϊκοτάζ έχουν ως συνέπεια την αύξηση των τιμών των αγαθών που εισάγονται ή εξάγονται από τη χώρα που έχει εμπάργκο».
Επομένως, η ευρωπαϊκή απόφαση για κυρώσεις θα έχει καθαρό όφελος μόνο για τους «θαλάσσιους μεταφορείς που πηγαίνουν όπου υπάρχει δουλειά».
Στο ίδιο ρεπορτάζ, πρόσωπο που δραστηριοποιείται στις θαλάσσιες μεταφορές και μίλησε υπό τον όρο της ανωνυμίας, αναφέρει ότι «η ελληνική ναυτιλιακή κοινότητα είναι η πιο ισχυρή στον κόσμο» και ότι «τίποτα δεν μπορεί να γίνει χωρίς αυτήν».
Και προσθέτει ότι μετά το εμπάργκο της Ε.Ε. στο ρωσικό πετρέλαιο, «άλλοι εφοπλιστές εκτός των Ελλήνων θα πραγματοποιήσουν τη μεταφορά τού πετρελαίου...», σημειώνοντας χαρακτηριστικά ότι ο μαύρος χρυσός θα κατευθυνθεί σε χώρες που δεν υπόκεινται σε κανένα εμπάργκο. Από τις 5 Δεκεμβρίου, αν δεν είναι οι Έλληνες εφοπλιστές που θα ναυλώσουν τα πλοία που μεταφέρουν ρωσικό πετρέλαιο, «θα το κάνουν άλλοι, αλλά η προσφορά μεταφοράς θα είναι μικρότερη και οι τιμές θα αυξηθούν», καταλήγει η ίδια πηγή.
Στο ρεπορτάζ της γαλλικής εφημερίδας επισημαίνεται ότι ο ελληνικός στόλος είναι ο πιο ισχυρός στον κόσμο, ενώ σημειώνεται ότι «η δουλειά έχει κανόνες, αλλά δεν έχει όρια».
Και επισημαίνει ότι οι Έλληνες πλοιοκτήτες, τα πλοία των οποίων φέρουν τις περισσότερες φορές σημαία Μάλτας ή της Κυπριακής Δημοκρατίας, κυριαρχούν στη θαλάσσια αγορά, ενώ ο στόλος τους αποτελείται ουσιαστικά από δεξαμενόπλοια και πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου. Έχουν το 21% της παγκόσμιας ναυτιλιακής ικανότητας και το 40% στις μεταφορές πετρελαίου, ενώ υπάρχει παραδοσιακή εμπορική συνεργασία με τη Ρωσία ήδη από τον 19ο αιώνα.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας