Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Από ΚΔΩΑ* ξέρεις;
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Από ΚΔΩΑ* ξέρεις;

  • A-
  • A+

Λένε πως οι δύο ισχυρότερες κινητήριες δυνάμεις στην ανθρωπότητα είναι ο φόβος και η απληστία. Λέω πως οι δύο ισχυρότερες κινητήριες δυνάμεις στο Σύμπαν είναι ο ασύδοτος φόβος και η προσβλητική απληστία. Ενιωσα για τα καλά τον πρώτο, σαν είδα μπροστά στα μάτια μου να «μεγαλώνει» η δεύτερη.

Να πεις δεν ήμουν ήρεμη; Τι ήρεμη; Σε ημικωματώδη κατάσταση ήμουν! Μόλις είχα βγει από το γυμναστήριο και όλοι γνωρίζουμε τι σημαίνει για τους αγύμναστους η φράση «βγαίνω από το γυμναστήριο». Να πεις ήμουν υποψιασμένη; Τι υποψιασμένη; Μια εξυπηρέτηση είπα να κάνω. Να συνοδεύσω μια φίλη σε γνωστό κατάστημα ηλεκτρονικών ειδών. Με τρεμάμενους τους ανύπαρκτους μυς μου, έκατσα σε μια άκρη να πιω μια γουλιά νερό, να συνέλθω. Τους είχα δει βέβαια από πριν να κοντοζυγώνουν, αλλά δεν πήγε ο νους μου στο κακό.

«Μα, χωρίς θήκη, θα το σπάσω» της έλεγε. «Δεν πειράζει, θα προσέξεις για λίγες μέρες» απαντούσε εκείνη. «Χρυσό το θέλω! Να φαίνεται στο σχολείο!» της ξαναέλεγε. «Θα πάρεις το καλύτερο» απαντούσε εκείνη. Και τότε, ενεφανίσθη η από μηχανής θεότης: «Οκταπύρηνο να πάρεις!» είπε, κλείνοντάς της το μάτι. «Αυτό θέλω» έσκουσε η μικρή και η συμφωνία έκλεισε.

Ε ρε κάτι οκταπύρηνα χαστούκια που μας χρειάζονται! Παμ παμ παμ παμ, στο γρήγορο! Οχι στο νιάνιαρο που ζητούσε οκταπύρηνο κινητό από τα 10 του. Ούτε στη μάνα του, που μέρα αργίας, αντί να το πάει σε κάνα θέατρο, σε κάνα πάρκο, έστω σε κάποια πλατεία, το πήγε στο υπερκατάστημα να πάρει το υπερκινητό, «σε χρυσό, για να φαίνεται στο σχολείο!». Σε μένα να τα δώσω ήθελα. Που ακόμα δεν εννοώ να καταλάβω σε τι κόσμο ζούμε, μπαμπά.

«Οταν οι άνθρωποι χάσουν τη δύναμη της μυθοποιίας θ' αναγκαστούν να κατασκευάσουν ένα ηλεκτρικό μηχάνημα για δημιουργία νέων μύθων για την ανθρωπότητα. Και τ' όνομα αυτού, Μυθογράφος». Τάδε (μας) έλεγε ο Ελληνας μπίτνικ, Πάνος Κουτρουμπούσης. «Εφυγε» κι αυτός πριν από μία βδομάδα κι άφησε τις λέξεις του να μας κάνουν παρέα. Μόνο που όταν τα 'λεγε, μάλλον δεν ήξερε ότι οι νέοι μύθοι θα λέγονται «οκταπύρηνα κινητά» και ο Μυθογράφος του, εταιρείες ψηφιακής τεχνολογίας.

Τα παραλέω – το παραδέχομαι. Υπάρχουν ακόμα Μύθοι. Και ευτυχώς, υπάρχουν και άνθρωποι που όχι μόνο τους θυμούνται, όχι μόνο τους αναγνωρίζουν, αλλά, πολύ περισσότερο, ταυτίζονται μαζί τους! Τρανό παράδειγμα μεγαλοεφοπλιστής, μεγαλομιντιάρχης και μεγαλοσχήμων (να 'ναι καλά, όλα εις ποσότητας τα 'χει αυτό το παιδί) που παραβρέθηκε τις προάλλες στα αποκαλυπτήρια προτομής στον Πειραιά. Μετά από τον δήμαρχο που χρηματοδότησε και τον δώρισε στους Πειραιώτες, χρηματοδότησε και δώρισε και την προτομή του Νικηταρά, του επονομαζόμενου και Τουρκοφάγου!

Ηρωας ήταν ο Νικηταράς. Οκταπύρηνος, της Επαναστάσεως. Ανίψι του Κολοκοτρώνη, έφηβος ακόμα βγήκε στα βουνά. «Από ένδεκα χρόνων, μαζί με τον πατέρα μου, έσερνα άρματα. Ετουφέκισα ένα Τούρκο στο Λεοντάρι». Ορίστε – τα 'χει πει ο ίδιος. Ετουφέκισε 11 χρόνων έναν Τούρκο στο Λεοντάρι. Με οκταπύρηνη πιστόλα, φαντάζομαι... Τις έχετε δει τις πιστόλες του '21; Απορώ πώς τις σήκωναν κι έτρεχαν με τις φουστανέλες στα κακοβράχια, «εκεί που τσακιέται ο λύκος», που λέει κι η γιαγιά μου.

«Αναπολώντας [;] τη ζωή του Νικηταρά [...] ένας από τους πρωτοστάτες της Επανάστασης του '21, πέρασε τα τελευταία χρόνια της ζωής του ως επαίτης στον Πειραιά. Αυτή την τύχη τού επιφύλαξε η ελληνική πολιτεία, σαν ανταμοιβή για την προσφορά του στη χώρα» είπε στα αποκαλυπτήρια ο μεγαλοσχήμων. Μόνο που τότε, «ελληνική πολιτεία» δεν υπήρχε. Βασίλειον της Ελλάδος υπήρχε και έναν Βαυαρό είχαμε για βασιλιά, που «καλημέρα» στα ελληνικά να πει δεν ήξερε και Οθωνα τονε λέγανε. Αλλά βλέπεις, ο μεγαλοσχήμων τον Βαυαρό τον λέει «Ελλάδος πολιτεία», σε αντίθεση με τη σημερινή κυβέρνηση που «χούντα» την ανεβάζει, «χούντα» την κατεβάζει. Ταύτισε και τον εαυτό του με τον Νικηταρά και ησυχάσαμε.

...«Από ΚΔΩΑ ξέρεις;» έλεγε ο Κουτρουμπούσης. Αντε, απάντα του τώρα, αν σου βαστάει.

* ΚΔΩΑ = Κτηνώδης Δύναμη - Ωγκώδης Αγνοια

ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Αχαλίνωτος φανατισμός
Οποιος παρακολουθεί συστηματικά (χαρά στο κουράγιο του) τις ενημερωτικές εκπομπές των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών -δεν είναι δα και πολλές, σχεδόν...
Αχαλίνωτος φανατισμός
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΑΝΕΛΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ή δημοσιογράφος ή πολιτικός, διάλεξε...
Είναι κωμικοτραγικό, και σίγουρα δεν μας τιμά, δημοσιογράφοι να γίνονται πολιτικοί. Θα έπρεπε να θεσπιστεί ασυμβίβαστο, να απαγορεύεται οι δημοσιογράφοι να μεταπηδούν στην πολιτική.
Ή δημοσιογράφος ή πολιτικός, διάλεξε...
ΤΑΣΟΣ ΤΣΑΚΙΡΟΓΛΟΥ
Ο Χάμπερμας, η Ελλάδα και η Ευρώπη
Αντί άλλης αναφοράς για τα ενενηκοστά γενέθλια του σημαντικού φιλοσόφου επαναφέρουμε μέρος της αποκλειστικής συνέντευξης που μου παραχώρησε ο Γιούργκεν Χάμπερμας για την «Εφημερίδα των Συντακτών» στις 20...
Ο Χάμπερμας, η Ελλάδα και η Ευρώπη
ΤΑΣΟΣ ΠΑΠΠΑΣ
Η μαύρη προπαγάνδα
Ξεκίνησαν να γράφουν το σενάριο σιγά σιγά και μεθοδικά. Ο στόχος είναι να δημιουργηθεί το κατάλληλο κλίμα, ώστε οι αντιδημοφιλείς επιλογές να εμφανιστούν ως φυσική συνέπεια.
Η μαύρη προπαγάνδα
ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ
Ο Τσίπρας και οι γιαλαντζί εθνικόφρονες
Το αστείο είναι ότι αυτοί που τώρα αμφισβητούν μια κλιμάκωση εκ μέρους της Τουρκίας είναι οι ίδιοι που έσπευδαν να συκοφαντήσουν ως υποχωρητικό τον Κώστα Σημίτη στην κρίση των Ιμίων.
Ο Τσίπρας και οι γιαλαντζί εθνικόφρονες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας