Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Για τον Τάκη Τσεντεμαϊδη

Ngo Thye Aun | Dreamstime.com
 

Για τον Τάκη Τσεντεμαϊδη

  • A-
  • A+

Έφυγε σήμερα από τη ζωή σε ηλικία 75 ετών ο Τάκης Τσεντεμαϊδης, ένας από τους καλύτερους ζωγράφους και χαράκτες που έζησαν στη Θεσσαλονίκη.

Ιδιόρρυθμος και γλεντοκόπος μέχρι το τέλος της ζωής του, μακριά από δημόσιες σχέσεις, δεν υπάρχει καν βιογραφικό του στο διαδίκτυο. Όλο του το έργο είναι σε ιδιωτικές συλλογές.

Ο ίδιος θεωρούσε κορύφωση της δημιουργικής του δουλειάς το ανέκθετο, μοναδικό για τα ελληνικά δεδομένα σε μέγεθος και συγκλονιστικό στην τελική απόδοση πολύπτυχο έργο του για την εξέγερση των Ζηλωτών της Θεσσαλονίκης, έργο – παραγγελία (του φίλου του Κωνσταντίνου Ζέρβα) που το ολοκλήρωσε σε τρία χρόνια.

Γεννήθηκε το 1944 στην Καβάλα και εγκαθίσταται το 1968 στη Ρώμη όπου σπούδασε στην Ακαδημία Καλών Τεχνών. Στην πρωτεύουσα της Ιταλίας θα ζήσει δημιουργώντας συνεχώς (30 εκθέσεις) μέχρι το 1993 όταν αποφασίζει να επιστρέψει στην Ελλάδα και να εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη.

ART - ΝΕΑ
Δεν χρωστάει, δεν χρωστάει
Δεν είναι απλώς ένα καλό νέο, είναι το καλύτερο που θα μπορούσε να ανακοινωθεί και κάτι που κανείς δεν φανταζόταν πριν από τέσσερα χρόνια όταν το Κρατικό Θέατρο Βορείου Ελλάδος έμοιαζε καράβι με σπασμένα ύφαλα...
Δεν χρωστάει, δεν χρωστάει
ART - ΝΕΑ
O Banksy άφησε το «αποτύπωμά» του και στη Βενετία;
Το σημάδι του στη φετινή Μπιενάλε φαίνεται πως άφησε ο Banksy, καθώς ένα στένσιλ που απεικονίζει μια μικρή προσφυγοπούλα που φορά σωσίβιο και κρατά μια νέον ροζ φωτοβολίδα μοιάζει εξαιρετικά με τον τρόπο που...
O Banksy άφησε το «αποτύπωμά» του και στη Βενετία;
ART - ΝΕΑ
Προς ένα μοντέλο πολιτιστικής ανάπτυξης
Είναι δυνατόν να παραχθεί ένα νέο μοντέλο πολιτισμού που θα αλλάξει την εικόνα που έχουμε για τα Βαλκάνια; «Ναι» απαντούν με μια φωνή υπουργοί Πολιτισμού χωρών της Νοτιοανατολικής Ευρώπης οι οποίοι μετέχουν...
Προς ένα μοντέλο πολιτιστικής ανάπτυξης
ART - ΝΕΑ
Το υπερμουσείο δίνει στίγμα πορείας
Ο δημόσιος χαρακτήρας του εγγυάται το μέλλον, την πορεία και κυρίως την ανεξαρτησία του μουσείου, δήλωσε η υπουργός Πολιτισμού Μυρσίνη Ζορμπά, ενώ ο δήμαρχος Γιάννης Μπουτάρης προέτρεψε τους πολίτες «αντί να...
Το υπερμουσείο δίνει στίγμα πορείας
ART - ΝΕΑ
Στο σφυρί έργο του Πικάσο
Το σκίτσο του Πάμπλο Πικάσο, με τίτλο «Joueuse de flute et nu couche (1932)», κομμάτι των συλλογών του Μουσείου Μοντέρνας Τέχνης (ΜoMA) της Νέας Υόρκης θα βγει σε πλειστηριασμό στις 28 Μαρτίου από τον...
Στο σφυρί έργο του Πικάσο
ART - ΝΕΑ
Στάση για νερό στο κρηναίο του μετρό
Στη φετινή συνάντηση την παράσταση έκλεψε το εντυπωσιακό νυμφαίο της ύστερης αρχαιότητας που αποκαλύφθηκε στον σταθμό της Αγίας Σοφίας και αποσπάστηκε, ενώ μετά την ολοκλήρωση των τεχνικών εργασιών θα...
Στάση για νερό στο κρηναίο του μετρό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας