Αθήνα, 26°C
Αθήνα
Αραιές νεφώσεις
26°C
27.4° 24.2°
4 BF
50%
Θεσσαλονίκη
Θύελλα
24°C
25.4° 22.6°
2 BF
64%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.9° 23.8°
3 BF
67%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
21°C
20.9° 20.9°
1 BF
64%
Αλεξανδρούπολη
Σποραδικές νεφώσεις
25°C
25.7° 24.9°
4 BF
50%
Βέροια
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
24.3° 22.3°
2 BF
61%
Κοζάνη
Αραιές νεφώσεις
20°C
20.6° 20.4°
2 BF
46%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.2° 25.2°
1 BF
50%
Ηράκλειο
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
26.9° 25.5°
3 BF
64%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
25.9° 25.0°
4 BF
52%
Ερμούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
26°C
26.4° 24.8°
4 BF
50%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
23°C
22.7° 21.8°
2 BF
73%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
21.9° 21.9°
1 BF
88%
Λάρισα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
25.2° 23.9°
2 BF
57%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
25°C
25.5° 23.4°
2 BF
61%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
27°C
28.8° 26.6°
5 BF
54%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
25°C
26.0° 22.9°
2 BF
50%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
24°C
26.3° 23.8°
3 BF
51%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
23°C
23.6° 22.7°
3 BF
69%
Καστοριά
Σποραδικές νεφώσεις
18°C
18.0° 18.0°
2 BF
81%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 20 Σεπτεμβρίου, 2024
aeroplana
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Κλιματικά ουδέτερη αεροπλοΐα

«Απαιτούνται πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις, μία από τις οποίες είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας».

Η κοινή επιχείρηση SESAR (SESAR JU) είναι μια ευρωπαϊκή σύμπραξη δημόσιου και ιδιωτικού τομέα που δημιουργήθηκε για να επιταχύνει την παράδοση του Ψηφιακού Ευρωπαϊκού Ουρανού. Για να το κάνει αυτό, αναπτύσσει τεχνολογικές λύσεις αιχμής για να καταστήσει την Ευρώπη τον πιο αποτελεσματικό και φιλικό προς το περιβάλλον ουρανό για πτήσεις συμβατικών αεροσκαφών, drones, αεροταξί και οχημάτων που πετούν σε μεγαλύτερα υψόμετρα γράφει το περιοδικό τεχνολογίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Cordis.

Με βάση το έργο της πρώτης κοινής επιχείρησης, η SESAR έχει 10ετή προθεσμία (2021-2031) για να ολοκληρώσει τις εργασίες που περιγράφονται στο πολυετές πρόγραμμα εργασίας της με την υποστήριξη του προγράμματος Horizon Europe.

Η Ευρωπαϊκή Πράσινη Συμφωνία, η οποία ξεκίνησε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον Δεκέμβριο του 2019, στοχεύει στη δημιουργία του πρώτου κλιματικά ουδέτερου μπλοκ στον κόσμο έως το 2050. Αυτός ο φιλόδοξος στόχος απαιτεί βαθιές αλλαγές στον τομέα των αερομεταφορών και εστιάζει στις περιβαλλοντικές επιπτώσεις των πτήσεων.

Το δημοσίευμα τονίζει ότι απαιτούνται πολλαπλές τεχνολογικές λύσεις, μία από τις οποίες είναι ο ψηφιακός μετασχηματισμός της διαχείρισης της εναέριας κυκλοφορίας, όπου η έρευνα και η καινοτομία της SESAR διαδραματίζουν κεντρικό ρόλο.

Επισημαίνει ότι η SESAR αποτελεί αναπόσπαστο μέρος σε πολλούς τομείς πολιτικής της Ε.Ε., συμπεριλαμβανομένου του Ενιαίου Ευρωπαϊκού Ουρανού, του οποίου η SESAR είναι ο τεχνολογικός πυλώνας. Επιπροσθέτως η στρατηγική βιώσιμης και έξυπνης κινητικότητας, ο ψηφιακός μετασχηματισμός των τρόπων μεταφοράς για συνδεδεμένη και αυτοματοποιημένη κινητικότητα ως μέρος του Europe Fit for the Digital Age, το European Green Deal και το πακέτο Fit for 55 δημιουργεί επίσης συνέργειες με πολλούς άλλους τομείς εργασίας.

Αυτές περιλαμβάνουν προσπάθειες μείωσης των εκπομπών CO2 των αεροσκαφών με την κοινή επιχείρηση Clean Aviation, την προώθηση διαστημικών λύσεων για τη διαχείριση της ευρωπαϊκής εναέριας κυκλοφορίας με τον Οργανισμό της Ευρωπαϊκής Ενωσης για το Διαστημικό Πρόγραμμα (EUSPA), την ανάπτυξη λύσεων για σιδηροδρομικές και αεροπορικές μεταφορές με συνεργασία των Σιδηροδρόμων της Ευρώπης και σε συνεργασία με τον Ευρωπαϊκό Εκτελεστικό Οργανισμό για το Κλίμα, τις Υποδομές και το Περιβάλλον.

Το άρθρο τονίζει ακόμη ότι η διαχείριση της εναέριας κυκλοφορίας (ATM) μπορεί να συμβάλει σημαντικά στη συνολική προσπάθεια υποστήριξης της κλιματικά ουδέτερης αεροπορίας. Στην κοινή επιχείρηση SESAR ενώνονται αεροδρόμια και πάροχοι υπηρεσιών αεροναυτιλίας, πολιτικοί και στρατιωτικοί χρήστες του εναέριου χώρου, βιομηχανία, οργανώσεις επαγγελματικού προσωπικού και ακαδημαϊκoί προκειμένου να διασφαλίσουν μια ολοκληρωμένη απάντηση.

Το δημοσίευμα παρέχει πληροφορίες για 10 έργα από το πρόγραμμα έρευνας και καινοτομίας του Digital European Sky.

Ομαδοποιημένα στο πλαίσιο του εμβληματικού προγράμματος «Aviation Green Deal», αυτά τα έργα αξιοποιούν τις πιο πρόσφατες ψηφιακές τεχνολογίες για την αντιμετώπιση τόσο των επιπτώσεων CO2 της αεροπορίας. Τα έργα ρίχνουν μια ολιστική ματιά στην εναέρια κυκλοφορία σε όλες τις φάσεις της πτήσης –από την τροχοδρόμηση και την απογείωση έως και την προετοιμασία για προσγείωση– στοχεύοντας σε περιβαλλοντικές ανεπάρκειες σε όλη την έκτασή τους.

Χρηματοδοτούμενα στο πλαίσιο του Horizon Europe και του Connecting Europe Facility, τα 10 έργα αντιπροσωπεύουν μαζί έναν αγωγό καινοτομίας που καλύπτει τη βιομηχανική έρευνα, διασφαλίζοντας ότι οι μεγάλες ιδέες καλλιεργούνται και αναπτύσσονται και τελικά μετατρέπονται σε απτές λύσεις. Επισημαίνει ότι τους επόμενους 24 έως 36 μήνες, αναμένεται να δούμε τα αποτελέσματα που θα υπάρξουν και την επίδραση που θα έχουν αυτά τα έργα στην αεροπορική κοινότητα γενικότερα.

Αναλυτικά τα έργα θα τα βρείτε στη διεύθυνση «cordis.europa.eu».

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Κλιματικά ουδέτερη αεροπλοΐα

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας