• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.1°C / 19.2°C
    2 BF
    38%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.2°C / 19.1°C
    3 BF
    45%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    17°C 14.9°C / 17.7°C
    1 BF
    47%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 13.6°C
    0 BF
    87%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    82%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    16°C 14.0°C / 16.5°C
    1 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.4°C / 12.9°C
    2 BF
    54%
  • Αγρίνιο
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.0°C / 15.0°C
    2 BF
    49%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 15.4°C / 17.8°C
    4 BF
    70%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 15.1°C / 15.1°C
    3 BF
    53%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.4°C
    5 BF
    59%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 16.8°C
    3 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    14°C 13.9°C / 13.9°C
    0 BF
    94%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    14°C 14.0°C / 14.0°C
    1 BF
    49%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    17°C 11.5°C / 17.7°C
    1 BF
    50%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 17.8°C / 18.2°C
    0 BF
    68%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.3°C / 19.0°C
    2 BF
    59%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    18°C 17.7°C / 17.7°C
    2 BF
    64%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 12.7°C / 17.2°C
    2 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 11.9°C
    0 BF
    49%
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο άγνωστος κόσμος της Βίβιαν Μάιερ

  • A-
  • A+
Πάνω από 40 χρόνια φωτογράφιζε η ίδια, με τρόπους που είναι να αναρωτιέται κανείς πού τους έμαθε ή από πού εμπνεόταν.

Αν είστε στο Παρίσι, μπορείτε να τη δείτε από κοντά. Αν σκέφτεστε να πάτε, ακόμη καλύτερα. Αν τίποτα από τα παραπάνω, μπορείτε απλά να γνωρίσετε αυτή τη μυστηριώδη, μυστικοπαθή, εξωφρενικά μοναχική μα και ταλαντούχα γυναίκα, που δεν την ένοιαζε τίποτα και κανένας να μάθει το μεγαλειώδες έργο της. Ηταν προφανώς αρκούντως ευχαριστημένη με τα «κλικ» της... Και μιλάμε για πάρα πολλά «κλικ»...

Η Βίβιαν Μάιερ τράβηξε πάνω από 150.000 φωτογραφίες, τόσο από τη Νέα Υόρκη, το Σικάγο και το Λος Αντζελες, όσο και από τα υπόλοιπα ταξίδια της στον κόσμο.

Κανείς δεν ήξερε ότι ήταν φωτογράφος, τις εμφάνιζε με αντρικό όνομα και ποτέ δεν θέλησε να κάνει κάποια έκθεση ή να δημοσιοποιήσει το έργο της στον Τύπο. Γκουβερνάντα - αυτό ήταν όλη της τη ζωή...

Μια μεγάλη έκθεση για την ίδια και το έργο της (με ασπρόμαυρες και έγχρωμες φωτογραφίες, αλλά και μικρά βίντεο-φιλμάκια σούπερ 8 και 16 mm που τραβούσε η ίδια και δεν είχαν προβληθεί ποτέ έως τώρα, καθώς και προσωπικά της αντικείμενα) γίνεται αυτές τις μέρες στο Παρίσι στο Μusée du Luxembourg.

Ελάχιστα (πραγματικά ελάχιστα) πράγματα ξέρουμε για τη Βίβιαν Μάιερ - γεγονός που ενισχύει τον μύθο της. Γεννήθηκε την 1η Φεβρουαρίου 1926 και πέθανε σε μεγάλη ηλικία, μετά από ένα ατύχημα που είχε περπατώντας σε παγωμένο δρόμο στις 21 Απριλίου 2009 - ουσιαστικά φτωχή και μόνη σε ένα γηροκομείο. Εως τότε κανείς δεν γνώριζε...

Πάνω από 40 χρόνια φωτογράφιζε η ίδια, με τρόπους που είναι να αναρωτιέται κανείς πού τους έμαθε ή από πού εμπνεόταν. Εντελώς τυχαία βρέθηκαν τα εκατοντάδες αρνητικά του μεγαλοφυούς έργου της: σε μια δημοπρασία, λίγο μετά τον θάνατο της Μάιερ, ο νεαρός Τζον Μαλούφ αγόρασε για μόλις 300 δολάρια (!) μια κούτα με φωτογραφίες που φαινόταν να μην έχουν καμία ιδιαίτερη αξία.

Εκεί μέσα ανακάλυψε 100.000 αρνητικά, 700 ρολά έγχρωμου φιλμ και 2.000 ρολά ασπρόμαυρου φιλμ από τα χρόνια που η Μάιερ εργαζόταν ως νταντά, οικονόμος και οικιακή βοηθός για πλούσιες οικογένειες της Νέας Υόρκης και του Σικάγου. «Βλέποντας τις φωτογραφίες ο Μαλούφ έμεινε έκθαμβος: επρόκειτο για αριστουργηματικές φωτογραφίες δρόμου, τις περισσότερες δεν τις είχε δει ποτέ κανείς!» διαβάζουμε.

Πέρα από την τεχνοτροπία, τα θέματα είχαν επίσης εξαιρετικό ενδιαφέρον: παιδιά που παίζουν, πόδια ή χέρια που κάνουν κάποια αφηρημένη κίνηση, άνθρωποι στον δρόμο, και παντού κύκλοι, κύκλοι, κύκλοι...

Ευτυχώς, η «ανακάλυψη» αυτή του Μαλούφ έκανε τον καλλιτεχνικό κόσμο να ψάξει για το έργο της, πριν αυτό χαθεί σε κάποια σκουπίδια για πάντα. Ενας θησαυρός τέχνης και πρωτοποριακής ματιάς πάνω στον ίδιο τον άνθρωπο... από έναν άνθρωπο που, σε αντίθεση με το έργο του, θα μείνει για πάντα ένα μυστήριο!

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΝΗΣΙΔΕΣ
Sunday Women
Η έκθεση «Sunday Women» είναι μια απόπειρα να παρουσιαστεί η μεταναστευτική κοινότητα των Γεωργιανών γυναικών της Αθήνας μέσα από την οικιακή τους εργασία στα νοικοκυριά της πόλης.
Sunday Women
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Ξέρουμε όμως να την αναγνωρίζουμε;»
Φωτογραφίες 30 ετών από διάφορους συναυλιακούς χώρους θα φιλοξενηθούν στο Κ*ΒΟΞ και ο Νίκος Κερκινός μας μιλά για τις επιλογές του.
«Ζούμε στην εποχή της εικόνας. Ξέρουμε όμως να την αναγνωρίζουμε;»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Περιοδικό Δρόμου «Σχεδία»: Εκθεση φωτογραφίας
«Τα Βαλκάνια και η βάρκα της συμφιλίωσης» ονομάζεται η έκθεση φωτογραφίας με έργα του φωτογράφου Θοδωρή Νικολάου, που πραγματοποιείται στο σπίτι της «Σχεδίας».
Περιοδικό Δρόμου «Σχεδία»: Εκθεση φωτογραφίας
ΝΗΣΙΔΕΣ
«Sea You!»
Το Ιδρυμα Ευγενίδου διοργάνωσε έναν διαγωνισμό φωτογραφίας με τίτλο «Sea You!» και θέμα τη θάλασσα και συγκεκριμένα τη ναυτιλία. Η έκθεση συνεχίζεται έως και τα τέλη Μαρτίου.
«Sea You!»
ΝΗΣΙΔΕΣ
Στον «Αμαζόνιο» του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού
Ο Δημήτρης Τσουμπλέκας δημιουργεί εκεί ένα πολυσήμαντο έργο που αποτελείται από φωτογραφίες μεγάλου μεγέθους και γλυπτικές κατασκευές με αντικείμενα από το εργαστήριο των Κεσσανλή και Ρωμανού.
Στον «Αμαζόνιο» του Νίκου Κεσσανλή και της Χρύσας Ρωμανού
ΝΗΣΙΔΕΣ
Η 59η Μπιενάλε είναι γένους θηλυκού
Πυρετώδεις οι ετοιμασίες για την 59η Μπιενάλε Βενετίας, η οποία αναβλήθηκε πέρσι λόγω της πανδημίας, να όμως που επανακάμπτει δριμύτερη, πιο επίκαιρη, πιο πολιτική, πιο σοφή από ποτέ.
Η 59η Μπιενάλε είναι γένους θηλυκού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας