Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Νέο επεισόδιο στη σύγκρουση του δήμαρχου της Κωνσταντινούπολης, Εκρέμ Ιμάμογλου, για το φαραωνικό σχέδιο του Ταγίπ Ερντογάν σχετικά με τη διώρυγα, που θα συνδέει την Μαύρη Θάλασσα με την Προποντίδα.

Όπως γνωστοποίησε εκπρόσωπος του δήμου, Μουράτ Ονγκούν, η διοικητική επιθεώρηση του υπουργείου Εσωτερικών άρχισε έρευνα κατά του Ιμάμογλου για την εκστρατεία με τις αφίσες, που γράφουν τα εξής συνθήματα «Ή το κανάλι, ή η Ισταμπούλ» και «Ποιος έχει ανάγκη το Κανάλι Ισταμπούλ” ».

Ο δήμαρχος κατηγορείται ότι «χρησιμοποίησε δημόσιους πόρους» προκειμένου να αμφισβητήσει «την αρχή της διοικητική και πολιτικής ακεραιότητας του Κράτους» μέσω της αντίθεσής του στο σχέδιο.

Μετά τις νέες εξελίξεις, δεν αποκλείεται να ακολουθήσει και δικαστική έρευνα. Όμως, το σχέδιο Ερντογάν για το άνοιγμα ενός τεράστιου καναλιού στην Κωνσταντινούπολη συναντά εδώ και καιρό την σφοδρή αντίθεση του αντιπάλου του, προερχόμενου από το μεγαλύτερο κόμμα της τουρκικής αντιπολίτευσης.

Ο Ιμάμογλου τονίζει ότι το σχέδιο, κόστους 11 δισεκατομμυρίων ευρώ, θα είναι μία τεράστια σπατάλη πόρων, καταστροφή για το περιβάλλον και ότι θα ενισχύσει τους σεισμικούς κινδύνους.

«Εγκληματικό σχέδιο»

«Το “Κανάλι Ισταμπούλ” είναι ένα εγκληματικό σχέδιο», κατήγγειλε ο δήμαρχος τον Δεκέμβριο 2019 ξεκινώντας την εκστρατεία και ανακοινώνοντας την αποχώρηση του δήμου από το κατασκευαστικό πρωτόκολλο το οποίο είχε υπογράψει ο προκάτοχός του.

Πιο πρόσφατα, τον Αύγουστο του 2020, ο δήμαρχος είχε δηλώσει το εξής: «Είμαστε κράτος δικαίου, συμμορφωνόμαστε με τους νόμους, κανείς δεν πρέπει να έχει αμφιβολίες για αυτό (…) Αλλά κανείς δεν πρέπει να σκεφτεί ότι υποχωρούμε μπροστά σε μια τέτοια στάση και συμπεριφορά. Η αποφασιστική μας στάση επιμένει. Υπό αυτήν την έννοια, θα εκπληρώσουμε την ευθύνη μας να ενημερώσουμε το κοινό μέχρι το τέλος».

«Ποιος χρειάζεται το κανάλι της Κωνσταντινούπολης; Η Κωνσταντινούπολη ή μια χούφτα ανθρώπων των οποίων η “τάξη της χλιδής” τελείωσε;» είχε αναρωτηθεί προσθέτοντας ότι η κατασκευή θα έφερνε επιβάρυνση 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων σε φόρους

«Θα πληρώσουμε το τίμημα για την ευχαρίστησή τους; 82 εκατομμύρια πολίτες της Δημοκρατίας της Τουρκίας θα πληρώσουν. Κόστη κατασκευής και απαλλοτρίωσης, τα οποία θα φτάσουν σε αστρονομικά στοιχεία. Για αυτόν τον λόγο, λέμε ότι δεν υπάρχει άλλη επιλογή: είτε το κανάλι είτε η Κωνσταντινούπολη».

Στο πλαίσιο της εκστρατείας, οι αφίσες που επικρίνουν το σχέδιο αναρτήθηκαν σε ολόκληρη την πόλη, ενώ βίντεο που εξηγούν τους κινδύνους που προέρχονται από την υλοποίησή του προβάλλονται στα δημοτικά λεωφορεία.