• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    27°C 26.1°C / 28.3°C
    3 BF
    44%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    29°C 27.2°C / 30.6°C
    1 BF
    45%
  • Πάτρα
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 24.0°C / 24.0°C
    2 BF
    64%
  • Ιωάννινα
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 14.4°C / 20.0°C
    2 BF
    77%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 21.0°C / 21.0°C
    1 BF
    88%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 28.9°C
    1 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    2 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 20.6°C / 24.0°C
    2 BF
    64%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 22.8°C / 23.9°C
    2 BF
    78%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    28°C 28.0°C / 28.0°C
    2 BF
    74%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    27°C 26.0°C / 28.0°C
    2 BF
    50%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 26.0°C
    2 BF
    61%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.0°C
    3 BF
    73%
  • Λάρισα
    Σποραδικές νεφώσεις
    29°C 28.3°C / 29.0°C
    1 BF
    39%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    27°C 23.3°C / 29.4°C
    2 BF
    42%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 25.0°C / 25.6°C
    4 BF
    65%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    25°C 22.2°C / 27.2°C
    3 BF
    50%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.6°C / 22.0°C
    2 BF
    88%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    27°C 26.7°C / 27.8°C
    2 BF
    60%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 25.0°C
    2 BF
    40%
Ελαττωματικά πλοία-ψυγεία απειλούν τη ζωή στην Ανταρκτική

Ανταρκτική. Το ελληνικών συμφερόντων πλοίο-ψυγείο «Skyfrost» κοντά στο Discovery Bay του νησιού Greenwich, δίπλα στο ρωσικό πλοίο «Pamyat Ilicha». «Το παγκόσμιο δίκτυο των πλοίων-ψυγείων διευκολύνει τη μεταφορά ψαριών, ανθρώπων και άλλων αγαθών σε όλο τον κόσμο, επιχειρώντας στη θάλασσα, μακριά από εξονυχιστικούς ελέγχους», δηλώνει ο Aλκης Καφετζής, υπεύθυνος εκστρατειών της Greenpeace Ελλάδας.

Greenpeace/Paul Hilton
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ελαττωματικά πλοία-ψυγεία απειλούν τη ζωή στην Ανταρκτική

  • A-
  • A+
Στην Ελλάδα οι αδελφοί Πάνος και Θανάσης Λασκαρίδης έχουν καλλιεργήσει μια εικόνα φιλανθρώπων, με ευαισθησίες για το περιβάλλον ● Τι γίνεται όμως με την απειλή που προκαλείται στα προστατευόμενα νερά της Ανταρκτικής από τα φορτηγά-ψυγεία πλοία τους; ● Από τα 25 πλοία-ψυγεία που παρακολούθησε η Greenpeace στη ζώνη, μεταξύ 2017 και 2019, τα 19 ανήκαν ή ελέγχονταν από τους δύο Ελληνες, αν και κάποια έκτοτε έχουν αλλάξει χέρια. Σύμφωνα με τη Lloyd’s List Intelligence, αυτά τα πλοία έχουν ποσοστό αποτυχίας 60% σε κρατικές επιθεωρήσεις ελέγχου λιμένος ● Η «Εφ.Συν.» δημοσιεύει κατ’ αποκλειστικότητα την αποκαλυπτική έρευνα του Bαλκανικού Δικτύου Ερευνητικής Δημοσιογραφίας (BIRN).
Ακολουθήστε μας στο Google news

Στα τέλη Ιουλίου 2019 ένα φορτηγό πλοίο με σημαία Παναμά, 134 μέτρων, γνωστό ως πλοίο-ψυγείο, εισήλθε στα νερά της Ανταρκτικής με κατεύθυνση προς τη Νότια Γεωργία, ένα μικρό βραχώδες νησί εντός της προστατευόμενης ζώνης του Νoτίου Ωκεανού, μιας περιοχής αναπαραγωγής για φώκιες, θαλάσσιους ελέφαντες και βασιλικούς πιγκουίνους.

Το πλοίο με το όνομα Avunda ανήκει στην εταιρεία Lilium Shipping S.A., η οποία με τη σειρά της ανήκει στη Lavinia Corporation, που ελέγχεται από τους Ελληνες αδελφούς Πάνο και Θανάση Λασκαρίδη. Τα αδέλφια έχουν σημαντική ισχύ στην παγκόσμια ναυτιλία και διατηρούν στενούς δεσμούς με τη σημερινή ελληνική κυβέρνηση. Επίσης, είναι γνωστοί για τη στήριξη προσπαθειών καθαρισμού θαλασσών και ακτών και, πιο πρόσφατα, για την ενίσχυση της καμπάνιας κατάργησης πλαστικών μιας χρήσης στην Ελλάδα. Ωστόσο, γύρω από το πλοίο Avunda υπήρχαν πολλά ερωτήματα σχετικά με την «καθαρότητά» του.

Υστερα από σχεδόν έναν μήνα στην Ανταρκτική, το ηλικίας 27 χρόνων φορτηγό-πλοίο απομακρύνθηκε από τα προστατευμένα νερά και στις 18 Οκτωβρίου πέρασε από έλεγχο στο λιμάνι Zhoushan σε ακτή της Ανατολικής Κίνας. Εκεί, οι ελεγκτές κατέγραψαν 11 παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένων μεταξύ άλλων του πιστοποιητικού ατμοσφαιρικής ρύπανσης του πλοίου και του εξοπλισμού φιλτραρίσματος πετρελαίου. Το πλοίο τέθηκε υπό κράτηση από τις λιμενικές αρχές. Το όνομά του επανεμφανίστηκε το 2020, σε μια έκθεση της Greenpeace όπου περιγράφονται λεπτομερώς οι κίνδυνοι που προκαλούν τα πλοία-ψυγεία στην πιθανότατα τελευταία ανέγγιχτη περιοχή άγριας ζωής.

Σύμφωνα με ωκεανογράφους και ακτιβιστές, τα πλοία-ψυγεία, παρουσιάζοντας υψηλό ποσοστό παραβάσεων στις επιθεωρήσεις λιμένων, δεν πρέπει να έχουν θέση στα πολύ ευαίσθητα νερά της Ανταρκτικής. Αυτά τα πλοία κυριαρχούν επίσης στη λεγόμενη μεταφόρτωση, την πρακτική, δηλαδή, της μεταφοράς αλίευσης από ένα σκάφος σε άλλο, συνήθως από ένα αλιευτικό πλοίο σε ένα πλοίο-ψυγείο. Η πρακτική αυτή ελέγχεται προσεκτικά στο λιμάνι, αλλά όχι το ίδιο μακριά από τις ακτές, όπου μπορεί να κρύβονται παράνομα αλιεύματα. Στην Ανταρκτική τέτοιο αλίευμα είναι το κριλ, ένα οστρακόδερμο ζωτικής σημασίας για το οικοσύστημα της Ανταρκτικής που αποτελεί τροφή για φάλαινες, φώκιες, πιγκουίνους, καλαμάρια και ψάρια και το οποίο υπόκειται σε αλιευτικούς περιορισμούς.

Η Επιτροπή για τη Διατήρηση των Θαλάσσιων Εμβιων Πόρων της Ανταρκτικής (CCAMLR), ένας διεθνής οργανισμός ο οποίος συντονίζει τη θαλάσσια ζωή στην Ανταρκτική, περιορίζει την αλιεία κριλ στον Νότιο Ωκεανό, αλλά μερικές φορές χρησιμοποιούνται οι μεταφορτώσεις ώστε να ξεπεραστούν αυτοί οι περιορισμοί. Ενώ η έκθεση της Greenpeace δεν την κατηγορεί ευθέως για παρανομίες, γεγονός είναι ότι στην προστατευόμενη ζώνη της CCAMLR η οικογένεια Λασκαρίδη κυριαρχεί. Από τα 25 πλοία-ψυγεία που παρακολούθησε η Greenpeace στη ζώνη μεταξύ 2017 και 2019, τα 19 ανήκαν ή ελέγχονταν από τους δύο Ελληνες αδελφούς, αν και κάποια έκτοτε έχουν αλλάξει χέρια.

«Το παγκόσμιο δίκτυο των πλοίων-ψυγείων διευκολύνει τη μεταφορά ψαριών, ανθρώπων και άλλων αγαθών σε όλο τον κόσμο, επιχειρώντας στη θάλασσα, μακριά από εξονυχιστικούς ελέγχους. Αυτό το σύστημα είναι γνωστό ότι διευκολύνει μερικές από τις χειρότερες πρακτικές στον ωκεανό», δηλώνει ο Αλκης Καφετζής, υπεύθυνος εκστρατειών της Greenpeace Ελλάδας για το Θαλάσσιο Περιβάλλον. «Από την παράνομη αλιεία έως τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων, η μεταφόρτωση βρίσκεται στο επίκεντρο ενός μη βιώσιμου και καταστροφικού για τα μακρινά νερά στόλου πλοίων. Επιτρέπει στα πλοία να παραμένουν στη θάλασσα πολύ περισσότερο από όσο είναι ασφαλές για το πλήρωμα και νοθεύει τις παγκόσμιες εφοδιαστικές αλυσίδες, καθιστώντας ευκολότερη την είσοδο στην αγορά παράνομων αλιευμάτων».

Οι αδελφοί Λασκαρίδη αρνούνται οποιαδήποτε σχέση με το εν λόγω φορτίο και αναφέρουν ότι τα ελαττώματα που εντόπισαν οι ελεγκτές στα πλοία τους είναι ήσσονος σημασίας και γρήγορα διορθώθηκαν πριν πλεύσουν ξανά. Μεταξύ 2017 και 2019, έξι πλοία που ανήκουν ή ελέγχονται από τους αδελφούς Λασκαρίδη εντοπίστηκαν από την Greenpeace σε προστατευόμενες ζώνες της Ανταρκτικής, όμως αμέσως μετά κρατήθηκαν σε κάποιο λιμάνι, το οποίο αποτελεί την πιο σκληρή ποινή που μπορεί να επιβάλει ένας ελεγκτής λιμανιού. Από τα έξι πλοία, εκτός από το Avunda, ένα άλλο σκάφος, ένα πλοίο-ψυγείο με το όνομα Iris, είχε ελαττώματα που θα μπορούσαν να θεωρηθούν επικίνδυνα για το περιβάλλον.

Δεδομένα εντοπισμού, που αποκτήθηκαν από το BIRN, δείχνουν ότι το πλοίο Iris εισήλθε στα ύδατα CCAMLR τον Μάρτιο του 2017 και μετά πάλι τον Μάρτιο του 2018, ταξιδεύοντας στα νησιά South Shetland στην κορυφή της Ανταρκτικής.

Το πλοίο Iris, με σημαία Παναμά, που ανήκει στους αδελφούς Λασκαρίδη μέσω της εταιρείας τους Seaview Maritime S.A., τέθηκε υπό κράτηση στην πόλη Zhoushan τον Οκτώβριο του 2017, στο μεσοδιάστημα δύο ταξιδιών του στην Ανταρκτική.

Σύμφωνα με τη Lloyd’s List Intelligence (σ.σ.: υπηρεσία πληροφοριών ναυτιλίας), καταγράφηκαν συνολικά δέκα παραβάσεις, συμπεριλαμβανομένων αρκετών που αφορούσαν τη μονάδα επεξεργασίας λυμάτων του πλοίου, τον εξοπλισμό φιλτραρίσματος πετρελαίου και τις σωσίβιες λέμβους.

Νεκρό πλοίο

Τα Avunda και Iris δεν είναι τα μόνα πλοία των αδελφών Λασκαρίδη που έχουν προβλήματα με τους ελεγκτές ενόσω πλέουν σε προστατευόμενα ύδατα της Ανταρκτικής. Το 2018, η Greenpeace εντόπισε το Skyfrost, ένα πλοίο-ψυγείο που ανήκει στην Berwick Group Ltd με έδρα τις Μπαχάμες, μια άλλη θυγατρική της εταιρείας χαρτοφυλακίου Λασκαρίδη.

Αφού έφυγε από την Κίνα, το Skyfrost, ύστερα από μια εβδομάδα κατά την οποία το αυτόματο σύστημα εντοπισμού AIS ήταν απενεργοποιημένο, πέρασε τη Σιγκαπούρη στις 28 Ιανουαρίου, μπήκε στα ύδατα της CCAMLR στις 10 Μαρτίου και έφτασε στο Discovery Bay του νησιού Greenwich. Η αποστολή του, σύμφωνα με την Greenpeace, ήταν να μεταφορτώσει κριλ από έξι πλοία, συμπεριλαμβανομένου του More Sodruzhestva, μιας μηχανότρατας με σημαία Ουκρανίας.

Οι ακτιβιστές της Greenpeace παρατήρησαν αυτή τη μεταφόρτωση, αναφέροντας ότι πραγματοποιήθηκε «κοντά σε μια ειδικά προστατευμένη περιοχή, παρά τον πιθανό αντίκτυπο στην άγρια ζωή». Το Skyfrost έφυγε από την Ανταρκτική στις 18 Απριλίου 2018.

Δύο μήνες πριν εισέλθει στα προστατευόμενα ύδατα της Ανταρκτικής, ωστόσο, το πλοίο-ψυγείο είχε ελεγχθεί στο λιμάνι Dalian της Κίνας, όπου καταγράφηκαν έξι παραλείψεις, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που αφορούσαν πιστοποιητικά πληρώματος και πυρασφάλεια. Το πλοίο δεν τέθηκε υπό κράτηση. Σήμερα κατατάσσεται ως ένα «νεκρό πλοίο», ελλιμενισμένο στο Μπανγκλαντές. Σύμφωνα με την Greenpeace, το πλοίο είχε επίσης «εξαφανιστεί» ενώ έπλεε από την Ανταρκτική προς την Κίνα, έχοντας απενεργοποιήσει το Αυτόματο Σύστημα Αναγνώρισης AIS.

«Η απενεργοποίηση του AIS είναι μια από τις ενδείξεις των πλοίων που κινούνται ύποπτα, καθώς πρόκειται για μια συσκευή ασφάλειας και διαφάνειας που πρέπει πάντα να λειτουργεί εκτός σπάνιων εξαιρέσεων», δήλωσε ο Will McCallum, επικεφαλής της παγκόσμιας εκστρατείας της Greenpeace για την προστασία των ωκεανών.

«Ενα επιπλέον στοιχείο, που ενισχύει την έλλειψη διαφάνειας, είναι το γεγονός ότι η CCAMLR συνεχίζει να επιτρέπει τη διέλευση στα ύδατά της σε πλοία με σημαία μη μέλους της, στοιχείο που καθιστά την επιβολή ποινών πρακτικά αδύνατη, ενώ παράλληλα υπάρχει σημαντικός κίνδυνος μείωσης των προτύπων υγείας και ασφάλειας», δήλωσε ο McCallum.

Σύμφωνα με την Greenpeace βάσει δεδομένων από τη Lloyd’s List Intelligence, τα πλοία-ψυγεία των αδελφών Λασκαρίδη που λειτουργούν στη CCAMLR παρουσιάζουν ποσοστό αποτυχίας 60% σε κρατικές επιθεωρήσεις ελέγχου λιμένος, όπου «ως αποτυχία ορίζεται να υπάρχει τουλάχιστον μία παράλειψη κατά τη διάρκεια ενός ελέγχου». Εκτός από τα Avunda και Iris, ακόμα τέσσερα πλοία των αδελφών Λασκαρίδη τέθηκαν υπό κράτηση σε λιμάνια μεταξύ του 2017 και του 2019 για παραβάσεις που εκτείνονται από ελλιπή πιστοποιητικά πληρώματος ώς τις συνθήκες εργασίας στο πλοίο.

Το BIRN επικοινώνησε με την εταιρεία Laskaridis Shipping αρκετές φορές για σχόλια, αλλά δεν έλαβε απάντηση. Οι ερωτήσεις του BIRN σχετίζονταν με το αν τα πλοία της εταιρείας εμπλέκονται ή όχι σε μη εγκεκριμένη, μη καταγεγραμμένη και ανεξέλεγκτη αλιεία, με τα ποσοστά αποτυχίας σε ελέγχους, με τον περιβαλλοντικό τους αντίκτυπο, την ασφάλεια στο πλοίο και τη διαφάνεια σε σχέση με τις μετακινήσεις των πλοίων τους. Η εταιρεία, ωστόσο, απάντησε στην έκθεση της Greenpeace απορρίπτοντας οποιoνδήποτε υπαινιγμό ότι τα πλοία της εμπλέκονται με παράνομα φορτία.

Σύμφωνα με την έκθεση, η εταιρεία «δήλωσε ότι λαμβάνει πολύ ενεργά μέτρα, πιο αυστηρά ακόμα και πέρα από τα πρότυπα του κλάδου, για να διασφαλίζει ότι δεν μεταφέρει ή δεν εμπλέκεται με οποιονδήποτε τρόπο σε οποιαδήποτε μεταφορά παράνομου φορτίου, συμπεριλαμβάνοντας στα μέτρα τη διατήρηση μακροχρόνιων σχέσεων με γνωστούς αλιευτικούς οργανισμούς, την ενσωμάτωση από όλα τα συμβαλλόμενα μέρη της ρήτρας BIMCO IUU, την προαπαιτούμενη έκδοση αδειών μεταφόρτωσης από πράκτορες που εμπλέκονται στη μεταφόρτωση και την απαίτηση αδειών αλιείας από μηχανότρατες τρίτων μερών».

Ωστόσο, η εταιρεία έχει κατηγορηθεί και άλλη φορά για περιβαλλοντικές καταστροφές. Σύμφωνα με δημοσίευμα της Maritime Herald, στην εταιρεία Laskaridis Shipping επιβλήθηκε πρόστιμο ενός εκατομμυρίου ευρώ το 2017 από το δικαστήριο της Βρέστης για διαρροή πετρελαίου από το πλοίο Thisseas, ένα μεταφορικό με σημαία Λιβερίας, στα ανοιχτά των ακτών της Βρετάνης κατά το προηγούμενο έτος. Η Greenpeace ανέφερε ότι οι αδελφοί Λασκαρίδη υποστήριξαν πως το Εφετείο διαπίστωσε ότι δεν φταίνε, ωστόσο η υπόθεση παραμένει ανοιχτή. Το BIRN δεν κατάφερε να επιβεβαιώσει την έκβαση της υπόθεσης καθώς η Laskaridis Shipping αρνήθηκε να δώσει οποιαδήποτε πληροφορία ή εξήγηση.

Επίσης το 2017, τo πλοίο-ψυγείο Uruguay, το οποίο διαχειρίζεται η Baltmed Reefer Services Ltd, μια θυγατρική της Laskaridis, βυθίστηκε περίπου 350 ναυτικά μίλια βορειοανατολικά των Νήσων Φόκλαντ έπειτα από πρόσκρουση με παγόβουνο. Τη στιγμή της σύγκρουσης, το πλοίο βρισκόταν εντός της περιοχής CCAMLR και, σύμφωνα με την έκθεση του South Atlantic News Agency Merco Press, μετέφερε 560 τόνους βαρύ μαζούτ, μια ουσία απαγορευμένη στην Ανταρκτική. Η πλευρά Λασκαρίδη αρνήθηκε ότι το Uruguay μετέφερε αυτό το πετρέλαιο. Και τα 42 μέλη του πληρώματος εγκατέλειψαν το πλοίο με ασφάλεια.

Η οικογένεια: πλοία, ξενοδοχεία και... περιβαλλοντικές ευαισθησίες

Το 1977 ο Πάνος και ο Θανάσης Λασκαρίδης ίδρυσαν τη Lavinia Corporation, έναν ναυτιλιακό όμιλο σήμερα με 120 θυγατρικές, εκ των οποίων η κάθε μία έχει το δικό της πλοίο. Ο στόλος τους περιλαμβάνει πετρελαιοφόρα, φορτηγά πλοία ομοειδών φορτίων και πλοία-ψυγεία. Τα περισσότερα από τα 20 πλοία-ψυγεία είναι εγγεγραμμένα στον Παναμά.

Η οικογένεια επίσης ελέγχει τα ιστορικά πεντάστερα ξενοδοχεία «Μεγάλη Βρεταννία» και «King George» στην πλατεία Συντάγματος, στην καρδιά της ελληνικής πρωτεύουσας, της Αθήνας. Τα αδέρφια κατέχουν μειοψηφικό πακέτο μετοχών στην ελληνική εταιρεία αερομεταφορών Aegean.

Εκτός από την ανάπτυξη της επιχείρησής της, η οικογένεια έχει επίσης καλλιεργήσει την εικόνα των εθνικών ευεργετών, με τον Θανάση Λασκαρίδη να προσφέρει 1,5 εκατομμύριο ευρώ για την ανακαίνιση της πλατείας Συντάγματος, ενώ η εταιρεία δώρισε δύο πλοία, τον Ατλαντα Ι και τον Ηρακλή, στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό το 2019 και το 2020. Ως ανταπόδοση, η Ελληνίδα Πρόεδρος της Δημοκρατίας Κατερίνα Σακελλαροπούλου έδωσε στον Πάνο Λασκαρίδη τον τίτλο του υποναυάρχου επί τιμή.

H γενναιοδωρία τους αφορά και περιβαλλοντικούς σκοπούς. Το οικογενειακό φιλανθρωπικό Ιδρυμα Λασκαρίδη βρίσκεται πίσω από μια σειρά από «πράσινες εκστρατείες» που αφορούν κυρίως παράκτιους καθαρισμούς. Η τελευταία δράση του αφορά μια καμπάνια για την εξάλειψη του πλαστικού μιας χρήσης στην Ελλάδα ώς τον Ιούλιο του 2021. Το ελληνικό υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας συνεργάζεται με το Ιδρυμα Λασκαρίδη στην καμπάνια «Ελλάδα, ελεύθερη από πλαστικά μιας χρήσης». Το 2019 το ίδρυμα λάνσαρε το «Project Typhoon» με στόχο τον καθαρισμό του συνόλου της ελληνικής ακτογραμμής.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
121 κιλά κοκαΐνης σε πλοίο Έλληνα εφοπλιστή αναζητούν «ιδιοκτήτη»
Την ανακάλυψη δεμάτων βάρους 121 κιλών με κοκαΐνη σε πλοίο ελληνικών συμφερόντων με σημαία Μάλτας πραγματοποίησαν οι αρχές του Περού. Σύμφωνα με την ιστοσελίδα Tradewinds το πλοίο ανήκει στη ναυτιλιακή...
121 κιλά κοκαΐνης σε πλοίο Έλληνα εφοπλιστή αναζητούν «ιδιοκτήτη»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
«Ερχονταν άνθρωποι και έκλαιγαν βλέποντας το θέαμα»
Στον Αγιο Κοσμά η κατάσταση είναι κάπως βελτιωμένη, καθώς οι εθελοντές και οι άνθρωποι του Δήμου Ελληνικού-Αργυρούπολης μάζεψαν αρκετό πετρέλαιο, ενώ τοποθετήθηκε και προστατευτικό φράγμα στη θάλασσα....
«Ερχονταν άνθρωποι και έκλαιγαν βλέποντας το θέαμα»
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Διαλύοντας πλοία, ζωές και περιβάλλον
To 2016 καταγράφηκε αύξηση των βρόμικων και επικίνδυνων πρακτικών διάλυσης των πλοίων, ενώ σημειώθηκε και αρνητικό ρεκόρ των Ευρωπαίων πλοιοκτητών που διέλυσαν τα πλοία τους σε παραλίες της Νότιας Ασίας. Η...
Διαλύοντας πλοία, ζωές και περιβάλλον
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
«Τόσο καιρό τον κάλυπτα, ήρθα να πω την αλήθεια»
Τα πυρά του απευθείας στον Αιμίλιο Κοτσώνη έστρεψε χθες στην απολογία του ο Παντελής Καλαφάτης, τελευταίος ιδιοκτήτης του «Noor One», κατηγορώντας τον όχι για τους 2,1 τόνους ηρωίνης του πλοίου, αλλά για το...
«Τόσο καιρό τον κάλυπτα, ήρθα να πω την αλήθεια»
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
Από την ηρωίνη... στο λαθρεμπόριο καυσίμων
Απορριπτική ήταν η εισήγηση της εισαγγελέως στο αίτημα των συνηγόρων υπεράσπισης του κατηγορούμενου Αιμίλιου Κοτσώνη στη δίκη τού «Noor One» να συσχετιστεί η συγκεκριμένη δικογραφία με την παράλληλη ανάκριση...
Από την ηρωίνη... στο λαθρεμπόριο καυσίμων
ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ
«Μαρτύρησε» ο μάρτυρας λιμενικός
«Βομβαρδισμός» ερωτήσεων σε εξαιρετικά επιθετικό ύφος των συνηγόρων του Αιμ. Κοτσώνη προς τον μάρτυρα αντιπλοίαρχο Γ. Κατσούλη χαρακτήρισε τη χθεσινή συνεδρίαση του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων στη δίκη...
«Μαρτύρησε» ο μάρτυρας λιμενικός

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας