Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Ο «μεγάλος περίπατος» δίπλα στη λίμνη των Ιωαννίνων
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Ο «μεγάλος περίπατος» δίπλα στη λίμνη των Ιωαννίνων

  • A-
  • A+

Στον προσομοιωτή μίας από τις πιο μεγάλες πεζοδρομήσεις που έχει δοκιμάσει τα τελευταία χρόνια έχει μπει η πόλη των Ιωαννίνων. Μέχρι και τις 30 Ιουνίου η παραλίμνια οδός, η πιο δημοφιλής ίσως περιοχή για τους επισκέπτες, αλλά και ο δρόμος που φιλοξενεί χιλιάδες κατοίκους όλο τον χρόνο για να κάνουν τη βόλτα τους, πεζοδρομείται αποκλείοντας τα αυτοκίνητα τις απογευματινές ώρες ώς και το βράδυ.

Από τις αρχές Μαΐου και με τη σταδιακή άρση των μέτρων περιορισμού, ο Δήμος Ιωαννιτών έκανε την επιλογή να δώσει περισσότερο ελεύθερο χώρο στους πολίτες ώστε να περπατήσουν, να τρέξουν και να κάνουν ποδήλατο, εκφράζοντας και την ανάγκη τους για επαφή με την πόλη και τη φύση που εντάθηκε κατά την περίοδο της καραντίνας.

Οι Γιαννιώτες, μικροί και μεγάλοι, αποδέχτηκαν κυριολεκτικά με ενθουσιασμό το μέτρο, κάτι που οδήγησε τον δήμο από τις 23 Μαΐου να εφαρμόσει ώς τις 7 Ιουνίου ευρύτερες κυκλοφοριακές ρυθμίσεις στην παραλίμνια ζώνη, με σκοπό «να δοκιμαστεί ένα διαφορετικό κυκλοφοριακό μοντέλο που θα επιτρέπει στους οδηγούς τις μετακινήσεις, αλλά θα αφήνει ένα σημαντικό δίκτυο δρόμων στη διάθεση των πεζών και των ποδηλατών», όπως σημείωνε.

Η υποδοχή των ρυθμίσεων αυτών από τον κόσμο συνέχισε να είναι πολύ μεγάλη όλο αυτό το διάστημα και ειδικά τις ημέρες του καύσωνα υπήρξαν ώρες που περπατούσαν στον ελεύθερο δρόμο εκατοντάδες άνθρωποι, δημιουργώντας τον «μεγάλο περίπατο» των Ιωαννίνων. Τελικά την Τετάρτη η δημοτική αρχή αποφάσισε να επεκτείνει χρονικά τα μέτρα υπέρ των πεζών μέχρι τις 30 Ιουνίου με μικρές αλλαγές σε σχέση με την προηγούμενη φάση στο εύρος της πεζοδρόμησης και τη χρονική διάρκεια, η οποία πλέον από τη Δευτέρα 8 Ιουνίου θα είναι από τις 7 το απόγευμα ώς τις 11 το βράδυ.

Οπως αναφέρει στην «Εφ.Συν.» ο δήμαρχος Μωυσής Ελισάφ: «Με την έναρξη της άρσης των απαγορευτικών μέτρων για τον περιορισμό διάδοσης της πανδημίας διαπιστώσαμε ότι μεγάλος αριθμός συμπολιτών μας είχε την ανάγκη εξόδου, ενός περιπάτου ή μιας βόλτας με το ποδήλατο. Ετσι, αρχικά προχωρήσαμε στην απαγόρευση της κυκλοφορίας οχημάτων στην παραλίμνια περιοχή ώστε αυτή να αποδοθεί πλήρως στους πολίτες.

Η απόφαση έτυχε θερμής αποδοχής. Ετσι συνεχίσαμε με την “πεζοδρόμηση” ενός μεγαλύτερου τμήματος που συνοδεύεται από κυκλοφοριακές αλλαγές στο ιστορικό κέντρο. Η απόφαση ελήφθη σε συνεργασία με την Τροχαία, η οποία έχει πολύ καλή εικόνα για τα κυκλοφοριακά ζητήματα στην πόλη».

«Το μέτρο αγκαλιάστηκε και πάλι από τους πολίτες. Θέλουμε να αποδώσουμε περισσότερους ελεύθερους χώρους για περπάτημα και τη χρήση ποδηλάτου, η οποία διαπιστώνουμε ότι έχει αυξηθεί το διάστημα της καραντίνας και ελπίζουμε ότι θα παραμείνει στην καθημερινότητά μας.

Ετσι εξετάζουμε το ενδεχόμενο παράτασης αυτής της πεζοδρόμησης για το διάστημα του καλοκαιριού, καταγράφουμε τα προβλήματα στην κίνηση των οχημάτων και με βάση τα συμπεράσματα που θα προκύψουν θα λάβουμε τις οριστικές μας αποφάσεις», καταλήγει ο κ. Ελισάφ.

Ο προβληματισμός βρίσκεται στο γεγονός ότι η παραλίμνια περιοχή των Ιωαννίνων, ο Μώλος για τους ντόπιους, είναι φορτωμένη με πολλές χρήσεις. Είναι σημείο αναφοράς για όλους τους επισκέπτες και τουρίστες, περιοχή με πολλά καταστήματα εστίασης, αλλά και παράλληλα χώρος που μπορείς να παρκάρεις ακόμα και για δουλειές στο κέντρο της πόλης και σίγουρα για να περιηγηθείς στο Κάστρο και την πόλη συνολικά.

Το δίλημμα για το ποιες χρήσεις πρέπει να υπερισχύουν κάθε φορά και ποιες λύσεις μπορούν να δοθούν είναι κρίσιμο και η συγκεκριμένη περίπτωση των Ιωαννίνων αντικατοπτρίζει και ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα των ελληνικών πόλεων, που είναι η σύγκρουση μεταξύ των αναγκών για ελεύθερους χώρους και των άλλων χρήσεων του αστικού ιστού.

Η καραντίνα, που μείωσε όλες τις άλλες χρήσεις, έδωσε τη δυνατότητα στους πολίτες να «καταλάβουν» τον χώρο που είχαν ανάγκη, η επιστροφή όμως στην κανονικότητα θέτει νέες προτεραιότητες που στηρίζουν την οικονομική ζωή της πόλης, όπως ο τουρισμός ή η εστίαση.

Ηδη το Σχέδιο Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, που έχει δρομολογήσει την τελευταία τριετία ο Δήμος Ιωαννιτών, προβλέπει την ανάπλαση τμημάτων του παραλίμνιου χώρου, που σήμερα είναι σε εγκατάλειψη, προς όφελος του ποιοτικού ελεύθερου χώρου αναψυχής και πολιτισμού.

Πρόκειται όμως για έργα με ορίζοντα πέντε και δέκα χρόνων. Προς το παρόν η πόλη των Ιωαννίνων καλείται να απαντήσει στις πολλαπλές ανάγκες των πολιτών της το επόμενο διάστημα, προσπαθώντας να διατηρήσει ισορροπίες αλλά και να είναι δίκαιη προς όλες τις πλευρές.


 

ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Στα Γιάννενα δεν σταματούν να τρέχουν
Πάνω από δύο χιλιάδες άνθρωποι θα τρέξουν το Σαββατοκύριακο στους αγώνες δρόμου του Γύρου της Λίμνης των Ιωαννίνων που διοργανώνεται για δέκατη χρονιά. Από αυτούς οι χίλιοι θα τρέξουν την Κυριακή το πρωί στη...
Στα Γιάννενα δεν σταματούν να τρέχουν
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ούτε βότσαλο στη... λίμνη
Χρειάστηκαν μερικές ώρες για να αλλάξει τελείως η εικόνα της πόλης των Ιωαννίνων με τα νέα περιοριστικά μέτρα. Το Σάββατο το πρωί, μετά και τις απαγορεύσεις ήταν μία πόλη βουβή και αμήχανη.
Ούτε βότσαλο στη... λίμνη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
Μπορεί το γεγονός να είναι ότι παραδόθηκε στην κυκλοφορία και το τελευταίο τμήμα της Ιόνιας Οδού, η είδηση όμως είναι ότι ολοκληρώθηκε ο νέος αυτοκινητόδρομος και πλέον η απόσταση από το Αντίρριο ώς τα...
Ετοιμα και τα 196 χλμ.της Ιονίας Οδού
ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ
Μια χωματερή επιστρέφει ως πάρκο
Κάτω από κανονικές συνθήκες δεν θα ήταν είδηση, στην Ελλάδα όμως που η διαχείριση των απορριμμάτων μοιάζει με έναν ακήρυχτο πόλεμο όλων εναντίον όλων, η αποκατάσταση της χωματερής μιας μεγάλης πόλης είναι...
Μια χωματερή επιστρέφει ως πάρκο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»
​Παρελθόν είναι πλέον τα αποκαλούμενα «Τέμπη της Ηπείρου», το πιο επικίνδυνο κομμάτι τής κατ’ ευφημισμόν εθνικής οδού Αρτας - Ιωαννίνων. Πρόκειται για 37 χλμ. της Ιόνιας οδού, από την Καμπή, μετά την παράκαμψη...
Αποχαιρέτα τα «Τέμπη της Ηπείρου»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πανέτοιμα τα νέα διόδια που... δεν θα λειτουργούσαν
Αντιδράσεις από τους φορείς της Τοπικής Αυτοδιοίκησης προκαλεί η ολοκλήρωση της ασφαλτόστρωσης στον σταθμό διοδίων στο Δροσοχώρι Ιωαννίνων, για τα οποία διαχρονικά οι κυβερνήσεις (και η παρούσα) υπόσχονταν ότι...
Πανέτοιμα τα νέα διόδια που... δεν θα λειτουργούσαν

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας