Η κυβέρνηση μπορεί να λέει ό,τι θέλει για… συνεχή βελτίωση των σιδηροδρόμων, αλλά τα συνεχιζόμενα ατυχήματα τη διαψεύδουν! Αργά το βράδυ της περασμένης Τρίτης, μια εμπορική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε κοντά στο Πολύκαστρο Κιλκίς, χωρίς ευτυχώς τραυματισμούς, αλλά με σοβαρές ζημιές στις ράγες σε μήκος τουλάχιστον τριών χιλιομέτρων. Δύο μήνες κλειστή η σιδηροδρομική γραμμή στην Ειδομένη.
Η επίσημη ανακοίνωση του ΟΣΕ αναφέρει για το νέο ατύχημα: «Την Τρίτη 11 Φεβρουαρίου 2025 και ώρα 21:25, εκτροχιάστηκε ο πίσω άξονας της δεύτερης μηχανής της εμπορικής αμαξοστοιχίας 45201, η οποία εκτελούσε το δρομολόγιο Ειδομένη - Θεσσαλονίκη. Ο εκτροχιασμός έγινε στη χιλιομετρική θέση 63+270 στην περιοχή της Παιωνίας. Από τον εκτροχιασμό δεν προκλήθηκαν τραυματισμοί, αλλά μόνο ζημιές στη σιδηροδρομική γραμμή σε μήκος 3 χλμ. περίπου, με αποτέλεσμα τη διακοπή της κυκλοφορίας. Επισημαίνεται ότι η εν λόγω γραμμή χρησιμοποιείται μόνον από εμπορευματικούς συρμούς. Ο ΟΣΕ θα συντάξει πόρισμα για τη διερεύνηση του συμβάντος, ενώ συνεργεία εργάζονται για αποκατάσταση της κυκλοφορίας».
Πιο λακωνική η ανακοίνωση της Hellenic Train, που σπεύδει πάντως να ενημερώσει ότι «συνεργάζεται με τις αρμόδιες αρχές» και πως «δεν υπήρξε κίνδυνος για την ασφάλεια του προσωπικού της».
Τεχνικό πρόβλημα
Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, ο εκτροχιασμός σημειώθηκε όταν μια ντιζελάμαξα έφυγε από τη Θεσσαλονίκη προκειμένου να παραλάβει από την Ειδομένη ηλεκτράμαξα, η οποία παρουσίασε τεχνικό πρόβλημα, ενώ μετέφερε… κενά εμπορικά φορτία! Μετά τη σύζευξη, ωστόσο, κατά την επιστροφή από την Ειδομένη στη Θεσσαλονίκη, περίπου στις 21.25, στο ύψος του Πολύκαστρου, η εμπορική αμαξοστοιχία εκτροχιάστηκε. Προς το παρόν εικάζεται ότι πιθανή αιτία του ατυχήματος ήταν η ήδη χαλασμένη ηλεκτράμαξα. Πάντως, για περισσότερα από τρία χιλιόμετρα, βαγόνια του συρμού κινούνταν εκτός γραμμής, χωρίς να έχει γίνει αντιληπτό από το πλήρωμα του τρένου, ωσότου εκτροχιαστεί η μηχανή.
Πρώην μηχανοδηγός του ΟΣΕ ανέφερε στην «Εφ.Συν.» ότι σε έναν εμπορικό συρμό αρκεί κι ένα μόνο βαγόνι να τροχοπεδήσει για να προκληθεί ζημιά. «Παθητικό πάνω από 100% για την εταιρεία και ζημιές στο τροχαίο υλικό», ανέφερε χαρακτηριστικά.
Πράγματι, η συγκεκριμένη ζημιά από τον μερικό εκτροχιασμό έχει προκαλέσει σημαντική βλάβη στη σιδηροδρομική σύνδεση με τη Βόρεια Μακεδονία και φυσικά προς την Ευρώπη. Εμπειροι σιδηροδρομικοί σχολίαζαν χθες ότι από την πίεση των εκτροχιασμένων βαγονιών οι ράγες έχουν ανοίξει και σε όλο αυτό το τμήμα των τριών-τεσσάρων χιλιομέτρων θα χρειαστούν αντικατάσταση. Η κατεστραμμένη γραμμή εκτιμάται ότι θα παραμείνει κλειστή τουλάχιστον δυο μήνες, ενώ τα δρομολόγια θα εκτελούνται μέσω Βουλγαρίας.
Στο μεταξύ, η αμαξοστοιχία βρίσκεται ακινητοποιημένη κοντά στον παλαιό σιδηροδρομικό σταθμό Αξιούπολης Κιλκίς και συνεργεία του ΟΣΕ έχουν ξεκινήσει προσπάθειες για την αποκατάσταση της ζημιάς.
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας