Τι σχέση έχει η πτώση του ασανσέρ του Ερυθρού Σταυρού με το Μετρό Θεσσαλονίκης και τις Φοιτητικές Εστίες του Αριστοτελείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης; Το ερώτημα μπορεί να ακούγεται ως παράδοξο, αλλά υπάρχει ένα... κοινό συρματόσχοινο που ενώνει αυτές τις τόσο διαφορετικές περιπτώσεις εγκαταστάσεων. Και δεν είναι άλλο από την εταιρεία που έχει εγκαταστήσει τα ασανσέρ, την πολυεθνική «ΟΤΙS».
Πρόκειται για εταιρεία η οποία, όπως αναφέρει στην ιστοσελίδα της, έχει πωλήσεις ύψους 14,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων, συντηρεί 2,3 εκατομμύρια μονάδες σε όλο τον κόσμο και μετακινεί 2,3 δισ. ανθρώπους με «ανελκυστήρες-ασανσέρ και κυλιόμενες κλίμακες-διαδρόμους, διατηρώντας το μεγαλύτερο χαρτοφυλάκιο στον κόσμο». Οι περγαμηνές δηλαδή της εταιρείας στον διεθνή χώρο είναι εγνωσμένες.
Το τελευταίο διάστημα, όμως, στην Ελλάδα οι εγκαταστάσεις της εταιρείας παρουσιάζουν σειρά προβλημάτων, με αποκορύφωμα το ατύχημα χθες στον Ερυθρό Σταυρό. Με ανακοίνωσή του χθες το υπουργείο Υγείας ανέφερε πως «ο εν λόγω ανελκυστήρας τηρούσε όλους τους κανόνες ασφαλείας. Οι τελευταίες δύο συντηρήσεις πραγματοποιήθηκαν στις 02 & 19-12-2024 και η σύμβαση συντήρησης των ανελκυστήρων είναι σε ισχύ».
Η ανακοίνωση μοιάζει στη ρητορική της με την αντίστοιχη του Ιδρύματος Νεολαίας και Διά Βίου Μάθησης (ΙΝΕΒΙΔΙΜ) στις αρχές Οκτωβρίου του 2024, όταν είχε συμβεί το ατύχημα στις Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης («Εφ.Συν.» 9.10.2024 «Οι ζωές μας κρέμονται σε τεντωμένο σχοινί»). Τότε το Ιδρυμα διαβεβαίωνε πως «από 1/8/2023 μέχρι και σήμερα, μέσω υπογραφής σχετικών συμβάσεων, το ΙΝΕΔΙΒΙΜ έχει διασφαλίσει ότι οι ανελκυστήρες των Φοιτητικών Εστιών, αρμοδιότητάς της, δεν έμειναν ούτε μια μέρα χωρίς συντήρηση».
Αφήνοντας κατά μέρος την αχαρακτήριστη κυβερνητική επιχείρηση που ακολούθησε προκειμένου να «σχετικοποιηθεί» το περιστατικό με διαδόσεις και σχόλια του στιλ «ε, δεν έπεσε κιόλας το ασανσέρ… δυο ορόφους έπεσε και κρατήθηκε!!!», σημειώνουμε ότι μέχρι σήμερα, τρεις και πλέον μήνες μετά το περιστατικό, τα ασανσέρ και στις τρεις Φοιτητικές Εστίες Θεσσαλονίκης δεν λειτουργούν ακόμη, οπότε βρισκόμαστε στην ίδια ακριβώς απαράδεκτη κατάσταση που έχουμε περιγράψει στα τέλη Νοεμβρίου («Εφ.Συν.» 28.11.2024, «ΑΠΘ: Χωρίς ασανσέρ και οι τρεις Εστίες»).
Οσο για τα γενόμενα στο Μετρό Θεσσαλονίκης, τον τελευταίο μήνα όλοι πλέον, στη Θεσσαλονίκη τουλάχιστον, έχουν ζήσει οι ίδιοι ή έχουν πληροφορηθεί για τα ατελείωτα καθημερινά προβλήματα στις κυλιόμενες σκάλες και στα ασανσέρ των σταθμών του από τις πρώτες μέρες λειτουργίας του μέσου μέχρι και σήμερα που γράφονται αυτές οι γραμμές!
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας