Αθήνα, 34°C
Αθήνα
Αίθριος καιρός
34°C
35.3° 32.4°
2 BF
42%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
32°C
33.7° 29.6°
3 BF
46%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
29°C
31.0° 29.4°
2 BF
76%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
26°C
25.9° 25.9°
1 BF
65%
Αλεξανδρούπολη
Αίθριος καιρός
31°C
32.4° 30.9°
2 BF
45%
Βέροια
Αίθριος καιρός
33°C
32.6° 28.5°
2 BF
52%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
29°C
29.0° 29.0°
1 BF
28%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
33°C
32.6° 32.6°
2 BF
39%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
33°C
33.8° 32.7°
1 BF
42%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
29°C
28.9° 28.8°
2 BF
61%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
30°C
32.8° 29.4°
2 BF
48%
Σκόπελος
Αίθριος καιρός
32°C
31.7° 30.1°
2 BF
62%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
31°C
30.9° 30.9°
2 BF
70%
Λάρισα
Αίθριος καιρός
31°C
31.9° 30.9°
2 BF
55%
Λαμία
Αίθριος καιρός
34°C
34.9° 32.8°
2 BF
38%
Ρόδος
Αίθριος καιρός
28°C
29.8° 28.2°
4 BF
68%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
35°C
34.8° 33.2°
2 BF
27%
Καβάλα
Αραιές νεφώσεις
29°C
29.3° 28.8°
2 BF
74%
Κατερίνη
Αίθριος καιρός
29°C
29.7° 29.2°
2 BF
68%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
29°C
29.4° 29.4°
2 BF
29%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 22 Ιουλίου, 2024
ΟΣΕ-Γραμμές
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Φωτογραφία Αρχείου Eurokinissi

Το σίκουελ της ντροπής

Η ΡΑΣ απέρριψε το αίτημα του ΟΣΕ για επικαιροποίηση της Εγκρισης Ασφαλείας που διαθέτει ως Διαχειριστής της Υποδομής για συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου

Μια ακόμη ντροπιαστική απόφαση εις βάρος του ΟΣΕ έλαβε προχθές η Ολομέλεια της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), απορρίπτοντας το αίτημά του για επικαιροποίηση της Εγκρισης Ασφαλείας που διαθέτει ως Διαχειριστής της Υποδομής για συγκεκριμένα τμήματα του δικτύου.

Ο ΟΣΕ διέθετε έως τώρα Εγκριση Ασφαλείας για το δίκτυό του, ακόμη και για τα τμήματα που δεν λειτουργούν, και θεωρητικά μπορούσε να δρομολογήσει τρένα παντού. Η έγκριση αυτή είναι υποχρεωτική για κάθε Διαχειριστή Υποδομής που είναι συνδεδεμένος με το ευρωπαϊκό σιδηροδρομικό δίκτυο με βάση τους κανόνες διαλειτουργικότητας.

Τον περασμένο Φεβρουάριο, ο ΟΣΕ ζήτησε επικαιροποίηση της Εγκρισης Ασφαλείας, αλλά, όπως αναφέρεται στην απόφαση της ΡΑΣ, ούτε προσκόμισε τις πληροφορίες και τα έγγραφα που του ζητήθηκαν, ενώ δεν πλήρωσε καν το παράβολο των 3.000 ευρώ που απαιτείται! Ετσι, η ΡΑΣ τού ζητά να αφαιρεθούν από την Εγκριση Ασφαλείας:

▶ Τα τμήματα της σιδηροδρομικής υποδομής «Λάρισα-Βόλος», «Παλαιοφάρσαλος-Καλαμπάκα» και ο κλάδος ανόδου «Αγιος Στέφανος-Δομοκός-Παλαιοφάρσαλος-Μεζούρλος». Τα τμήματα αυτά «δεν λειτουργούν, λόγω ουσιωδών μεταβολών στα υποσυστήματα υποδομής και παρατρόχιου ελέγχου-χειρισμού και σηματοδότησης εξαιτίας των κακοκαιριών Daniel και Elias».

▶ Να αφαιρεθεί το τμήμα της σιδηροδρομικής υποδομής «Εδεσσα-Φλώρινα» διότι δεν λειτουργεί εξαιτίας προβλημάτων επικοινωνίας.

▶ Να ληφθούν επιπλέον μέτρα από τον ΟΣΕ (π.χ. στελέχωση ανοιχτών σταθμών με δύο σταθμάρχες ανά βάρδια κ.ά.) και να υποβληθεί σχέδιο δράσης για την κυκλοφορία στον κλάδο καθόδου του τμήματος «Αγιος Στέφανος-Δομοκός-Παλαιοφάρσαλος-Μεζούρλος» το αργότερο έως 15.7.2024. Στο σχέδιο δράσης η ΡΑΣ ζητά να τεκμηριώνονται οι σχετικές απαιτούμενες δράσεις οι οποίες θα αναληφθούν για την ασφαλή λειτουργία της κυκλοφορίας στο εν λόγω τμήμα υποδομής έως την οριστική αποκατάσταση της υποδομής και στους δύο κλάδους και τη λειτουργία της σηματοδότησης καθώς και της τηλεδιοίκησης.

Υπενθυμίζεται ότι μέσα από τη γραμμή αυτή καθόδου που αποκαταστάθηκε «πρόχειρα» εκτελούνται σήμερα τα δρομολόγια Αθήνας-Θεσσαλονίκης μετά τις εκτεταμένες καταστροφές που προκάλεσαν οι πλημμύρες του περασμένου Σεπτεμβρίου. Τα προβλήματα στα κατεστραμμένα αυτά τμήματα του δικτύου είναι προφανώς γνωστά και η κυβέρνηση υπόσχεται ότι θα αποκατασταθούν εντός διετίας, όμως προκαλεί αίσθηση ότι ο ΟΣΕ δεν φρόντισε καν να προσκομίσει ένα σχέδιο δράσης – ή τουλάχιστον να πληρώσει το παράβολο για την αίτηση που είχε υποβάλει.

Οπως πρόσφατα έγραψε η «Εφ.Συν.», η ΡΑΣ έχει αφαιρέσει και το πιστοποιητικό που είχε ο ΟΣΕ για να συντηρεί το δικό του τροχαίο υλικό (όχι εκείνο που χρησιμοποιείται στα δρομολόγια) επειδή δεν λειτουργεί το μηχανουργείο στον Βόλο, που επίσης καταστράφηκε από τον Daniel.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Το σίκουελ της ντροπής

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας