O ΟΑΣΘ απέκτησε… ομπρέλα και τα συγκοινωνιακά προβλήματα της Θεσσαλονίκης θα λυθούν από… ιδιώτες. Αυτό είναι το σχέδιο μιας κυβέρνησης, η οποία δεν έχει καταφέρει πέντε χρόνια μετά να προχωρήσει στην εκκαθάριση του «αμαρτωλού» ΟΑΣΘ των μετόχων, ενώ ετοιμάζεται με βήμα ταχύ να ξαναβάλει ιδιώτες, εκτός από τις περιαστικές περιοχές που έχουν ήδη ιδιωτικοποιηθεί, και στο συγκοινωνιακό έργο του πολεοδομικού συγκροτήματος Θεσσαλονίκης.
Αυτό ήταν σε γενικές γραμμές -γιατί οι λεπτομέρειες δεν έγιναν ακόμη γνωστές- το θέμα των συσκέψεων που έγιναν σήμερα στη Θεσσαλονίκη παρουσία του υπουργού Μεταφορών και Υποδομών, Χρήστου Σταϊκούρα, και τη συμμετοχή του προέδρου του ΟΑΣΘ, Κωνσταντίνου Ταγγίρη, του πρόεδρο του ΟΣΕΘ, Ιωάννη Καλογερούδη, του προέδρου του σωματείου των εργαζομένων, Χρήστου Δήμκα, και εκπροσώπων της εταιρείας Deloitte, συμβούλου του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών.
Ουσιαστικά πάμε σε μια μελέτη για να δούμε πώς θα είναι τα πράγματα στην πόλη αφού λειτουργήσει το Μετρό (λένε το 2024 αλλά και το 2025 μια ανάσα είναι), αφού ανατεθούν για δέκα χρόνια οι περιαστικές γραμμές σε ιδιώτες (προκηρύσσεται ήδη διαγωνισμός διεθνής, ενώ έχει ανατεθεί μέχρι τέλος του χρόνου στα ΚΤΕΛ), αφού έρθουν νέα λεωφορεία, ενώ θα προϋπολογίζεται και η συμμετοχή του Fly Over κατά το 2027 (η αισιοδοξία θα τους φάει). Μέχρι να γίνουν όλα αυτά, αναμένουνε και αναγγέλθηκε για άλλη μια φορά η άφιξη των 110 νέων λεωφορείων (μέσα στον Μάρτιο;) και η ενίσχυση του ΟΑΣΘ με επιπλέον 40 οδηγούς με οκτάμηνη σύμβαση.
Ήταν σαφής ο κ. Σταϊκούρας στις δηλώσεις του: «Κάναμε και συνεχίζουμε να κάνουμε μια εκτεταμένη συζήτηση για το μέλλον των αστικών συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης. Υπάρχει μια εκκρεμότητα από το 2017 που αφορά τον ΟΑΣΘ ο οποίος βρίσκεται υπό ειδική εκκαθάριση. Εμείς ενισχύσαμε τον ΟΑΣΘ με στόλο, αναμένεται να έρθουν 110 νέα ηλεκτρικά λεωφορεία, αλλά τον ενισχύσαμε και με προσωπικό 150 συμβασιούχων, ενώ τις επόμενες ημέρες έχει γίνει αίτημα από τη διοίκηση, αλλά και την πολιτική ηγεσία του υπουργείου Υποδομών, για άλλους 40 οδηγούς, έτσι ώστε να υπάρχει ακόμη περισσότερο στόλος στους δρόμους της Θεσσαλονίκης».
Όλο το νόημα όμως κρυβόταν στη δεύτερη παράγραφο, καθότι «σίγουρα μέχρι να ξεκινήσει η λειτουργία του Μετρό τον Νοέμβριο του 2024 οφείλουμε να δούμε πώς θα βελτιώσουμε τις συγκοινωνίες τα επόμενα χρόνια. Έχει ζητηθεί λοιπόν από τον ΟΣΕΘ να υπάρχει μια αποτύπωση των αναγκών της κοινωνίας τις επόμενες δεκαετίες στην πόλη και την περιφερειακή ενότητα Θεσσαλονίκης. Στη συνέχεια, με δεδομένο τον νέο στόλο του ΟΑΣΘ και τις προσθήκες με νέα λεωφορεία την επόμενη τριετία και συνεκτιμώντας τον αριθμό των εργαζομένων που θα έχει ο οργανισμός, ζητούμενο είναι να δούμε τι πραγματικά έργο μπορεί να εκτελέσει με επάρκεια. Για το υπόλοιπο έργο, όπως γίνεται και σήμερα, θα υπάρχουν σχετικοί διαγωνισμοί (όπως γίνεται με τα ΚΤΕΛ), ώστε να συμβάλουν και ιδιώτες στην επάρκεια του συγκοινωνιακού έργου στη Θεσσαλονίκη. Σχεδιάζουμε τον ΟΑΣΘ σήμερα με όρους των επόμενων δεκαετιών».
Και επειδή προφανώς είναι θέμα διατύπωσης ο κ. Σταϊκούρας εννοεί ότι θα ξαναβάλει για τις επόμενες δεκαετίες -μετά από διάλλειμα 7 ετών- ξανά ιδιώτες και στο συγκοινωνιακό έργο εντός του πολεοδομικού συγκροτήματος.
Όλα αυτά σήμερα στη Θεσσαλονίκη, μία ημέρα πριν από τη θλιβερή επέτειο του εγκλήματος στα Τέμπη. Λιτή πλην καίρια απάντηση στα σχέδια της κυβέρνησης έδινε το μεγάλο πανό που ανάρτησαν σήμερα μέλη του φοιτητικού συλλόγου της σχολής Κινηματογράφου της Θεσσαλονίκης, στην πρόσοψη του «Ολύμπιον» με αφορμή την αυριανή απεργία «Πουλάτε την Παιδεία για τα δικά σας κέρδη, την ανάπτυξή σας την είδαμε στα Τέμπη»…
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας