Αθήνα, 18°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
18°C
19.5° 15.9°
4 BF
76%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
12°C
12.8° 10.8°
1 BF
87%
Πάτρα
Αυξημένες νεφώσεις
19°C
20.0° 17.1°
6 BF
71%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
10.9° 10.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Ψιχάλες
13°C
12.9° 11.9°
3 BF
88%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.0° 10.1°
1 BF
91%
Κοζάνη
Ασθενής ομίχλη
7°C
7.4° 7.3°
2 BF
100%
Αγρίνιο
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.2° 15.2°
3 BF
75%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
25°C
24.8° 22.2°
7 BF
31%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
17°C
17.3° 16.9°
1 BF
72%
Ερμούπολη
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.4° 18.3°
4 BF
77%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
13°C
13.5° 13.5°
3 BF
87%
Κεφαλονιά
Αυξημένες νεφώσεις
18°C
18.1° 18.1°
2 BF
55%
Λάρισα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.4° 11.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
15°C
15.6° 13.5°
1 BF
91%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.8° 17.8°
4 BF
92%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
16°C
18.1° 15.8°
0 BF
80%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
12.1° 12.1°
2 BF
88%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
11°C
11.7° 10.8°
2 BF
100%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.0° 8.0°
1 BF
96%
ΜΕΝΟΥ
Τρίτη, 23 Απριλίου, 2024
metro-ergazomenoi
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Αυτοτελή αποσπάσματα από την επιστολή του Σωματείου Εργαζομένων Αττικό Μετρό όπου καταγράφονται οι συνθήκες εργασίας μακριά από... μετροπόντικες | EUROKINISSI/ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ

Δεν περισσεύουν λεφτά ούτε για χαρτί τουαλέτας

Το Σωματείο του μετρό κατέγραψε τα σοβαρά προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα 350 μέλη του στην Αθήνα και τα κοινοποίησε στη διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης, που μπορεί να εκτελεί έργα ύψους δισ. ευρώ, αλλά δεν χαλαλίζει στους εργαζόμενους στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας και ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας.

Μπορεί η «Ελληνικό Μετρό» να επαίρεται για τα έργα συνολικού προϋπολογισμού 4,5 δισ. ευρώ που εκτελεί ή πρόσφατα παρέδωσε σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη, αλλά δεν μπορεί να εξασφαλίσει χαρτί στην τουαλέτα για τους εργαζομένους της και να τους προσφέρει ένα αξιοπρεπές περιβάλλον εργασίας με στοιχειώδεις κανόνες υγιεινής και ασφάλειας.

Οι εργαζόμενοι, που είναι αρμόδιοι να διεκπεραιώσουν περίπλοκα τεχνικά έργα και να εξασφαλίσουν τις συνθήκες μεταφοράς εκατομμυρίων επιβατών καθημερινά, αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλήματα στους χώρους εργασίας τους. Την καταγραφή τους ανέλαβε το Σωματείο Εργαζομένων Αττικό Μετρό (ΣΕΑΜ), κοινοποιώντας τα, στις 16 Οκτωβρίου, με τρισέλιδη επιστολή προς τη διοίκηση της δημόσιας επιχείρησης.

Η κατάσταση που περιγράφεται διόλου δεν αντιστοιχεί σε έναν οργανισμό που καταφέρνει να συντονίζει τις εργασίες για έργα που εγκαινίασε πρόσφατα η κυβέρνηση με τυμπανοκρουσίες, όπως η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά, αλλά βεβαίως και τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και η γραμμή 4 της Αθήνας (Αλσος Βεΐκου-Γουδή) που είναι σε εξέλιξη.

Η πρώην «Αττικό Μετρό» απασχολεί στην Αθήνα περίπου 350 εργαζομένους, εκ των οποίων μεγάλο μέρος είναι πτυχιούχοι με υψηλή εξειδίκευση. Φαίνεται όμως ότι αναγκάζονται να εργαστούν σε ένα υποβαθμισμένο κτιριακό περιβάλλον – κατά κανόνα πολύ χειρότερο από εκείνο των ιδιωτών μελετητών που συνεργάζονται με την εταιρεία έναντι παχυλών αμοιβών.

Υπενθυμίζεται ότι ώς το περασμένο καλοκαίρι, πρόεδρος της «Ελληνικό Μετρό» ήταν ο Νίκος Ταχιάος, ο οποίος στον μετεκλογικό ανασχηματισμό αναβαθμίστηκε αναλαμβάνοντας υφυπουργός Υποδομών. Ιδού και οι βασικές επισημάνσεις της επιστολής του ΣΕΑΜ:

● Γενικά σε όλους τους ορόφους λείπουν συστήματα εξαερισμού στις τουαλέτες και στις κουζίνες με αποτέλεσμα να δημιουργείται εξαιρετικά δυσάρεστη κατάσταση. Πολύ συχνά λείπουν αναλώσιμα για τους παραπάνω χώρους.

● Σε όλους τους ορόφους είναι παρατημένα μηχανήματα που δεν λειτουργούν, αρχεία που δεν χρησιμοποιούνται ή που δεν πρέπει να βρίσκονται εκεί, με αποτέλεσμα τη μείωση του διαθέσιμου χώρου και την υποβάθμιση του περιβάλλοντος. Οι χώροι είναι γεμάτοι σκόνη και μικρόβια.

● Τα συστήματα πυρασφάλειας διατρέχουν τους ορόφους χωρίς κάλυψη, ενώ σε αρκετά σημεία των ψευδοροφών υπάρχουν τρύπες. Δεν υπάρχει πρόβλεψη, ή τουλάχιστον δεν έχει πέσει στην αντίληψη κανενός, για γενική καθαριότητα, με σήκωμα γραφείων και βιβλιοθηκών, κάτι που θα έπρεπε να γίνεται σταθερά δύο φορές τον χρόνο.

● Τα παράθυρα πρέπει να αντικατασταθούν καθώς έχουν συμπληρώσει πάνω από 30 χρόνια ζωής. Σίγουρα απαιτείται καθαρισμός τους. Οι εσωτερικοί χώροι του κτιρίου πρέπει να βαφτούν όλοι ύστερα από τόσα χρόνια χρήσης. Οι ψύκτες νερού δεν λειτουργούν ή είναι παλιοί. Συχνές είναι οι αναφορές στην είσοδο νερού όταν βρέχει, με δυσμενή αποτελέσματα και στην ασφάλεια.

● Η οροφή της απόληξης κλιμακοστασίου εξόδου κινδύνου στο δώμα του τρίτου ορόφου δείχνει σε σοβαρό βαθμό διαβρωμένη, φαίνονται τα σκουριασμένα σίδερα και οι σοβάδες κρέμονται έτοιμοι να πέσουν. Ο τοίχος στο κλιμακοστάσιο έχει σε όλο το μήκος του μια ρωγμή στο ύψος του πρεκιού της θύρας και στο τελευταίο σκέλος πριν από το δώμα έχει έντονο πρόβλημα υγρασίας.

● Στον πρώτο όροφο του κεντρικού κτιρίου, το αίθριο στάζει, οι εξωτερικές πόρτες σφηνώνουν. Στην κουζίνα, η βρύση κάνει θόρυβο και τρέμει, τα αναλώσιμα είναι κακής ποιότητας, λίγα και εκτεθειμένα, οι κάδοι δεν επαρκούν. Οι τουαλέτες χρησιμοποιούνται ως αποθήκες. Οι συσκευές χαρτιού συχνά δεν λειτουργούν. Λείπουν σχαράκια αποχέτευσης.

● Στον δεύτερο όροφο, μεγάλα προβλήματα καθαριότητας στις τουαλέτες, που δεν επαρκούν λόγω του μεγάλου αριθμού ατόμων που εξυπηρετούν. Από παντού βγαίνουν υγρά κάθε είδους. Οι γυναικείες τουαλέτες βουλώνουν συχνά. Η μία πόρτα δεν κλείνει επειδή έχει φουσκώσει. Η κουζίνα είναι μικρή, ο νεροχύτης διαρκώς βουλώνει, τα ντουλάπια έχουν σκεβρώσει και οι μεντεσέδες δεν λειτουργούν. Τα κανάλια καλωδίων είναι σε πολλά σημεία διαλυμένα και σπασμένα. Η επί της Μεσογείων όψη μπάζει νερά, έπιπλα και δάπεδα έχουν σαπίσει.

● Στην Υποδιεύθυνση Χρηματοδοτήσεων, στον 5ο όροφο, ο κλιματισμός δεν επαρκεί και εισέρχεται νερό σε κάποια γραφεία. Οι συσκευές για χαρτί στις τουαλέτες είναι μονίμως χαλασμένες, όπως και η βρύση στην κουζίνα.

■ Με βάση τα επίσημα στοιχεία που αναφέρει η «Ελληνικό Μετρό» στον ιστότοπό της, το έργο της νέας γραμμής Μετρό Αθήνας είναι προϋπολογισμού 1,5 δισ. ευρώ, τα έργα για το Μετρό Θεσσαλονίκης και την επέκταση προς Καλαμαριά 2,1 δισ., η επέκταση της γραμμής 3 προς Πειραιά 763 εκατ. ευρώ και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά 113 εκατ.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Δεν περισσεύουν λεφτά ούτε για χαρτί τουαλέτας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας