Αθήνα, 11°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
11°C
12.6° 8.6°
2 BF
78%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
8.6° 6.0°
4 BF
60%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
10°C
9.9° 6.0°
1 BF
85%
Ιωάννινα
Αίθριος καιρός
4°C
3.9° 3.9°
1 BF
100%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
6°C
8.0° 5.9°
2 BF
75%
Βέροια
Ελαφρές νεφώσεις
5°C
6.0° 4.0°
0 BF
86%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
0°C
1.2° 0.4°
1 BF
100%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
7°C
7.3° 7.3°
1 BF
84%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
14.1° 12.8°
2 BF
88%
Μυτιλήνη
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
9.4° 9.0°
0 BF
75%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
14°C
14.4° 11.1°
3 BF
64%
Σκόπελος
Ελαφρές νεφώσεις
8°C
8.5° 8.5°
3 BF
71%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
14°C
13.7° 13.7°
2 BF
72%
Λάρισα
Ομίχλη
3°C
2.9° 2.9°
0 BF
100%
Λαμία
Αραιές νεφώσεις
9°C
9.4° 5.5°
1 BF
79%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
14°C
14.8° 14.3°
3 BF
59%
Χαλκίδα
Ελαφρές νεφώσεις
9°C
11.5° 8.3°
0 BF
89%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
8°C
8.3° 8.3°
1 BF
77%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
6°C
8.7° 5.5°
1 BF
79%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
1°C
0.7° 0.7°
0 BF
94%
ΜΕΝΟΥ
Παρασκευή, 13 Δεκεμβρίου, 2024

Έρευνα της Forensis δείχνει ενεργό ρόλο του Λιμενικού στη βύθιση του αλιευτικού

Βίντεο και διαδραστικός χάρτης Forensis (αδερφή οργάνωση της γνωστής ερευνητικής ομάδας Forensic Architecture) ανασυστήνoυν την πορεία του μοιραίου αλιευτικού των προσφύγων και τις κινήσεις του πλωτού 920 του Λιμενικού, επιβεβαιώνοντας τον ενεργό ρόλο του σκάφους του Λιμενικού στη βύθιση του αλιευτικού, ύστερα από δύο απόπειρες πρόσδεσης και ρυμούλκησης, και αναδεικνύοντας αντιφάσεις ανάμεσα στην κατάθεση του πλοιάρχου του Λιμενικού και στα στοιχεία που δίνει το αρχηγείο του σώματος.

Η έρευνα ανασυστήνει σε ένα διαδραστικό χάρτη τις κινήσεις του αλιευτικού και του πλωτού του Λιμενικού, χρησιμοποιώντας φωτογραφίες και βίντεο του αλιευτικού από το Λιμενικό, από τη Frontex, από παραπλέοντα πλοία, όπως και δορυφορικές εικόνες, σήματα κινδύνου, την κατάθεση του πλοιάρχου του Λιμενικού και στοιχεία από το ημερολόγιο καταστρώματος, ενώ διασταυρώνει τα στοιχεία αυτά με τις μαρτυρίες 26 επιζώντων, το μεγαλύτερο μέχρι στιγμής αριθμό, που δόθηκαν σε ερευνητές των δύο ομάδων και σε δημοσιογράφους των Guardian, STRG_F (ARD/Funk) και Solomon.

[πατήστε πάνω στο Tweet για να διαβάσετε όλο το thread της έρευνας]

Με βάση τα στοιχεία, οι ομάδες δημιούργησαν τρισδιάστατα μοντέλα των δύο σκαφών και ανασύστησαν τα γεγονότα εκείνης της βραδιάς με τη βοήθεια πέντε επιζώντων, δύο Σύρων που βρίσκονταν στο άνω κατάστρωμα του αλιευτικού την ώρα της ανατροπής του και τριών Πακιστανών που βρίσκονταν στο αμπάρι του μεσαίου καταστρώματος.

Σύμφωνα με την έρευνα, το πλωτό του Λιμενικού πλησίασε το αλιευτικό γύρω στα μεσάνυχτα, αφού είχαν αποχωρήσει τα παραπλέοντα πλοία, και ζήτησε να το ακολουθήσουν με πορεία προς τα ιταλικά ύδατα. Όταν η μηχανή του αλιευτικού σταμάτησε, το πλωτό του Λιμενικού πλησίασε με την πρύμνη του να αγγίζει την πλώρη του αλιευτικού, ένας μασκοφόρος σκαρφάλωσε στο αλιευτικό και έδεσε σχοινί στο κιγκλίδωμα στο κέντρο προς τα δεξιά. Την πρώτη φορά το σχοινί κόπηκε. Τη δεύτερη, το Λιμενικό κινήθηκε με μεγαλύτερη ταχύτητα, με αποτέλεσμα το αλιευτικό να γείρει πρώτα δεξιά, μετά αριστερά και μετά ξανά προς τα δεξιά, αναποδογυρίζοντας προς τα δεξιά. Επιζώντες που βρίσκονταν στο εσωτερικό κατάστρωμα δεν είδαν τη ρυμούλκηση, αλλά ένιωσαν να εκτινάσσονται απότομα προς τα μπροστά, σαν πύραυλος, λίγη ώρα αφότου σταμάτησε η μηχανή τους.

Αφού το αλιευτικό αναποδογύρισε, το πλωτό του Λιμενικού αποχώρησε, προκαλώντας κύματα που συνέτειναν στην βύθιση του σκάφους και έκαναν δύσκολο το κολύμπι. Παρέμεινε για περίπου μισή ώρα σε μακρινή απόσταση, φωτίζοντας με τους προβολείς το σημείο του ναυαγίου, και στη συνέχεια μέλη του πληρώματος επέστρεψαν στο σημείο του ναυαγίου με σωσίβια λέμβο για να αναζητήσουν επιζώντες.

Όλοι οι μάρτυρες αναφέρουν ότι τους κατάσχεσαν τα κινητά τηλέφωνα, είτε ενώ βρίσκονταν πάνω στο πλωτό του Λιμενικού μετά τη διάσωσή τους είτε αργότερα στην Καλαμάτα, και ότι οι αρχές αρνήθηκαν να τα επιστρέψουν, παρά τα επανειλημμένα αιτήματα. Ορισμένοι ανέφεραν ότι στα κινητά, που βρίσκονταν μέσα σε αδιάβροχες θήκες, είχαν βίντεο από τη στιγμή λίγο πριν τη βύθιση του σκάφους.

Σύμφωνα με την ανάλυση των συντεταγμένων και των χρόνων που δίνει στη δημοσιότητα το Λιμενικό, προκύπτει ότι για περίπου μία ώρα πριν την ώρα που δηλώνει το Λιμενικό ότι σταμάτησε η μηχανή του αλιευτικού, από τις 00:44 μέχρι τη 1:40, το αλιευτικό ήταν σχεδόν ακινητοποιημένο, με πορεία προς το νότο και μέση ταχύτητα περίπου μισό ναυτικό μίλι την ώρα. Τα στοιχεία αυτά διαψεύδουν την αναφορά στο ημερολόγιο καταστρώματος του πλωτού 920 και την ένορκη κατάθεση του πλοιάρχου, ότι από τις 23:57 μέχρι τη 1:40 το αλιευτικό κινούνταν προς τα δυτικά με ταχύτητα περίπου 3 κόμβους.

Τέλος, η έρευνα καταγράφει ότι υπάρχουν ισχυρές ενδείξεις πως το Λιμενικό έχει κρίσιμες ευθύνες για το ναυάγιο, ενώ είναι πολύ πιθανό ότι το Λιμενικό προσπάθησε να παραποιήσει τα γεγονότα.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Έρευνα της Forensis δείχνει ενεργό ρόλο του Λιμενικού στη βύθιση του αλιευτικού

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας