• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.6°C / 8.1°C
    4 BF
    41%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 3.5°C / 6.6°C
    5 BF
    47%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    5°C 3.3°C / 8.0°C
    2 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    2°C -0.1°C / 2.2°C
    1 BF
    47%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    4°C 2.4°C / 3.9°C
    2 BF
    75%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    3°C 3.0°C / 3.8°C
    2 BF
    50%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    -1°C -0.6°C / -0.5°C
    3 BF
    40%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    0°C 0.2°C / 0.2°C
    2 BF
    57%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 9.4°C / 11.0°C
    6 BF
    57%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 5.1°C / 6.9°C
    6 BF
    65%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    9°C 9.4°C / 9.4°C
    7 BF
    43%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    5°C 4.6°C / 4.6°C
    8 BF
    47%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    10°C 10.2°C / 10.2°C
    4 BF
    40%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    5°C 4.9°C / 4.9°C
    2 BF
    38%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    5°C 1.5°C / 4.5°C
    2 BF
    57%
  • Ρόδος
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 10.8°C / 11.0°C
    7 BF
    74%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 5.8°C / 7.7°C
    4 BF
    35%
  • Καβάλα
    Αίθριος καιρός
    4°C 4.4°C / 4.4°C
    2 BF
    49%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    4°C 3.9°C / 5.7°C
    2 BF
    47%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    -3°C -2.5°C / -2.5°C
    2 BF
    77%

Ο ΟΣΕ (δεν) απαντά στη ΡΑΣ για την ελλιπή εκπαίδευση των σταθμαρχών

  • A-
  • A+

Προσπάθεια να κερδίσει χρόνο κάνει ο ΟΣΕ μετά τις σφοδρές αντιδράσεις που έχει προκαλέσει η παρέμβαση της Ρυθμιστικής Αρχής Σιδηροδρόμων (ΡΑΣ), επισημαίνοντας ότι διαπιστώθηκαν σοβαρές ενδείξεις παράβασης στην εκπαίδευση των σταθμαρχών με αποτέλεσμα να ζητείται η λήψη έκτακτων μέτρων που περιλαμβάνουν τον αποκλεισμό έχουν προσληφθεί με δελτίο Παροχής Υπηρεσιών («μπλοκάκι»).

Το ζήτημα είναι εξόχως σοβαρό, καθώς οι σταθμάρχες με «μπλοκάκι», σύμφωνα με τον υπουργό Επικρατείας, αρμόδιο για τα θέματα του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, Γιώργο Γεραπετρίτη, θα παραμείνουν για να εργαστούν στην επανεκκίνηση του σιδηροδρόμου και μετά την έρευνα της ΡΑΣ πλέον όλα είναι στον «αέρα».

Στην ανακοίνωσή του ο ΟΣΕ καλεί ουσιαστικά τη ΡΑΣ να σεβαστεί τη «δύσκολη και οδυνηρή συγκυρία» και να αποφεύγει να εκφράζει απόψεις «χωρίς ενδελεχή διερεύνηση και τεκμηρίωση των αναφερομένων σε αυτές, ειδικά όταν έχουν υπάρξει κοινωνοί σε αυτά επί των οποίων αποφαίνονται».

Ο ΟΣΕ υποστηρίζει μεταξύ άλλων ότι η διαδικασία και το αντικείμενο εκπαίδευσης είναι «απολύτως συμβατά με τον Οδηγό Σπουδών που η ίδια η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε με την από 29.7.2021 απόφασή της». Επίσης, καταγγέλλει τη ΡΑΣ ότι ουδέποτε ζήτησε «βεβαιώσεις ολοκλήρωσης της διαδικασίας», ενώ αυτές «πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ, η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας».

Ο ΟΣΕ στην ανακοίνωσή του υποστηρίζει τα εξής:

- Με το από 28.7.2022 έγγραφο περί «Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κλάδου Κυκλοφορίας», το οποίο κοινοποιήθηκε μεταξύ άλλων και στη ΡΑΣ, εγκρίθηκε από την Διεύθυνση Εκπαίδευσης και Κατάρτισης του Οργανισμού, η υλοποίηση της Βασικής Εκπαίδευσης Προσωπικού Κυκλοφορίας Σταθμαρχών. Στο ανωτέρω έγγραφο περιγράφεται η διαδικασία και το αντικείμενο εκπαίδευσης, τα οποία είναι απολύτως συμβατά με τον Οδηγό Σπουδών που η ίδια η Ρυθμιστική Αρχή ενέκρινε με την από 29.7.2021 απόφασή της.

- Σε αυτή δε την εγκύκλιο αναφέρεται ρητώς ο τρόπος με τον οποίο υλοποιείται η εκπαίδευση. Επιπλέον με το από 9.3.2023 έγγραφο ο Οργανισμός ενημέρωσε αναλυτικά τη Ρυθμιστική Αρχή για τον τρόπο υλοποίησης του Β κύκλου, προσκομίζοντας:

 Α) Τα φύλλα παρουσίας - πρακτικής μαθητείας ανά μήνα από όλες τις Επιθεωρήσεις του Οργανισμού (Αθήνα, Πάτρα, Λάρισα, Λιανοκλάδι, Θεσσαλονίκη) στις οποίες βρέθηκαν οι υπό εκπαίδευση σταθμάρχες με αναφορά ανά θεματική ενότητα στους εκπαιδευτές ανά Επιθεώρηση. 

Β) Τη διδακτέα ύλη της θεωρητικής εκπαίδευσης η οποία έχει διαχωριστεί σε δύο κύκλους, ώστε να συμβαδίζει με το στάδιο της εκπαιδευτικής διαδικασίας και να λειτουργεί συν επικουρικά και βοηθητικά με την πρακτική μαθητεία σε πραγματικές συνθήκες.

Και προσθέτει:

«Ουδέποτε ζητήθηκαν (ούτε κατά τον επιτόπιο έλεγχο, ούτε με το από 9.3.2023 έγγραφο της Αρχής που αφορούσε στη διενέργεια αυτεπάγγελτης έρευνας σχετικά με το δυστύχημα της 28ης Φεβρουαρίου 2023), βεβαιώσεις περί ολοκλήρωσης της διαδικασίας. 

»Οι βεβαιώσεις ολοκλήρωσης των εκπαιδευτικών προγραμμάτων πιστοποιούνται με εσωτερική αλληλογραφία των εμπλεκόμενων Διευθύνσεων του Οργανισμού και είναι στη διάθεση κάθε αρμόδιου φορέα εφόσον ζητηθούν. Επομένως ήταν στη διάθεση και της ΡΑΣ, η οποία έχει την αρμοδιότητα ελέγχου σε ζητήματα ασφάλειας. 

»Ο Οργανισμός λειτουργώντας απολύτως μέσα στα θεσμοθετημένα πλαίσια και αντιλαμβανόμενος την ευαισθησία του θέματος απέναντι και στην κοινή γνώμη, θα απαντήσει με απόλυτη ακρίβεια, λεπτομέρεια και τεκμηρίωση σε όλα όσα η Αρχή αναφέρει (βασιζόμενη καταρχάς σε «ισχυρές ενδείξεις»).

»Έως τότε καλό είναι να εκφράζονται δημοσίως μόνο οριστικά και τεκμηριωμένα συμπεράσματα. Είναι ώρες ευθύνης για όλους και όχι ώρες διάχυσης ευθυνών».

Ακολουθήστε μας στο Google news
Google News
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Έγγραφα και εργαζόμενοι καταρρίπτουν το αφήγημα περί τηλεδιοίκησης στη Λάρισα
Σύμφωνα με αποκαλυπτικό δημοσίευμα του ethnos.gr, ο Γ. Γεραπετρίτης κατέθεσε μόνο την πρώτη σελίδα του πρωτοκόλλου κατά τη συνεδρίαση του Συντονιστικού Κέντρου Ασφαλείας Σιδηροδρόμων.
Έγγραφα και εργαζόμενοι καταρρίπτουν το αφήγημα περί τηλεδιοίκησης στη Λάρισα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Πρόεδρος των εργαζομένων ΟΣΕ διαψεύδει τον Γ. Γεραπετρίτη
Στην κατάρριψη των ισχυρισμών του υπουργού Επικρατείας σχετικά με την «άριστη» λειτουργία του συστήματος τηλεδιοίκησης στη σιδηροδρομική γραμμή στο ύψος της Λάρισας, προχώρησε ο πρόεδρος των εργαζομένων του...
Ο Πρόεδρος των εργαζομένων ΟΣΕ διαψεύδει τον Γ. Γεραπετρίτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Στο στόχαστρο η «ενοχλητική» ΡΑΣ
Επίθεση από άγνωστους τραμπούκους, με φωνές, βρισιές και ρίψεις αντικειμένων αλλά και εμφανή την προσπάθεια να σταλεί μήνυμα προειδοποίησης και εκφοβισμού, δέχτηκε στο κέντρο της Αθήνας διευθυντικό στέλεχος...
Στο στόχαστρο η «ενοχλητική» ΡΑΣ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Οργή μηχανοδηγών για τη στοχοποίηση του νεκρού μηχανοδηγού του intercity
Ο πρόεδρος των μηχανοδηγών κατήγγειλε εκ νέου επιλεκτική διαρροή εγγράφων της δικογραφίας και κάλεσε την Hellenic Τrain «να μιλήσει επιτέλους».
Οργή μηχανοδηγών για τη στοχοποίηση του νεκρού μηχανοδηγού του intercity
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Κόλαφος» από την ΡΑΣ: Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο
Hχηρές προειδοποιήσεις και συστάσεις από την Αρχή προς όλους από το 2018 για τα επικίνδυνα κενά. Έγγραφο - φωτιά με το οποίο ζητούσε μέτρα για τη μη ορθή αλλαγή τροχιάς από σταθμάρχη, μόλις τέσσερις μέρες πριν...
«Κόλαφος» από την ΡΑΣ: Όλοι γνώριζαν την κατάσταση στον σιδηρόδρομο
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αποκαλυπτικό έγγραφο: Επανεκκίνηση με... οδηγίες προς μηχανοδηγούς
Τις σοβαρές τρύπες ασφαλείας ανέδειξαν για ακόμη μια φορά οι μηχανοδηγοί, παρά την επανεκκίνηση των δρομολογίων σε τρένα και προαστιακό.
Αποκαλυπτικό έγγραφο: Επανεκκίνηση με... οδηγίες προς μηχανοδηγούς

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας