• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    18°C 14.8°C / 20.8°C
    0 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.3°C / 20.5°C
    2 BF
    54%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    18°C 13.0°C / 17.7°C
    1 BF
    74%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    9°C 8.9°C / 14.7°C
    1 BF
    93%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    14°C 13.9°C / 14.1°C
    0 BF
    72%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 19.0°C
    2 BF
    55%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    15°C 14.2°C / 15.4°C
    2 BF
    36%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    16°C 16.0°C / 16.0°C
    1 BF
    56%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 18.3°C / 19.7°C
    5 BF
    60%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.9°C / 16.9°C
    1 BF
    55%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 16.8°C / 19.4°C
    3 BF
    42%
  • Σκόπελος
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 19.2°C / 19.2°C
    2 BF
    63%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    18°C 18.1°C / 18.1°C
    2 BF
    70%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    12°C 11.9°C / 15.1°C
    0 BF
    82%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    20°C 14.5°C / 21.7°C
    0 BF
    51%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.8°C
    3 BF
    66%
  • Χαλκίδα
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 15.0°C / 17.3°C
    1 BF
    47%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 18.8°C / 18.8°C
    2 BF
    65%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    16°C 13.7°C / 18.9°C
    2 BF
    90%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 14.6°C / 14.6°C
    0 BF
    60%

Γαϊτανάκι ευθυνών μεταξύ κυβέρνησης και εταιρείας για το φιάσκο στην Αττική Οδό

  • A-
  • A+
Αιχμές κατά της Πολιτείας και των αρμόδιων υπηρεσιών από τον Διευθυντή Κυκλοφορίας της Αττική Οδός ΑΕ, ο οποίος παραδέχεται το φιάσκο Η κυβέρνηση διαρρέει αποζημιώσεις με... παρέμβαση Μητσοτάκη και ρίχνει όλο το φταίξιμο στην εταιρεία.

Μπαλάκι οι ευθύνες μεταξύ κυβέρνησης και Αττικής Οδού για το μεγάλο φιάσκο που άφησε χιλιάδες ανθρώπους εγκλωβισμένους για πάρα πολλές ώρες.

Κι ενώ η επιχείρηση απεγκλωβισμού βρίσκεται σε εξέλιξη, καθώς στην Αττική Οδό παραμένουν περίπου 1.200 οχήματα και 300 οδηγοί, οι εκτιμήσεις αναφέρουν πως η κατάσταση δύσκολα θα ομαλοποιηθεί σήμερα. 

Την ίδια ώρα ο διευθυντής κυκλοφορίας της εταιρείας, Φάνης Παπαδημητρίου, παραδέχεται την αποτυχία στη διαχείριση της κρίσης, ωστόσο άφησε σαφείς αιχμές και κατά της πολιτείας και των αρμόδιων υπηρεσιών.

Μιλώντας την ΕΡΤ έκανε λόγο για έναν συνδυασμό παραγόντων που έφεραν το φιάσκο σημειώνοντας «η κακοκαιρία ήρθε στις 9 το πρωί, την ώρα που η Αθήνα είχε ξυπνήσει και είχαμε να επιχειρήσουμε ανάμεσα σε 70.000 οχήματα, ανάμεσά τους περίπου 6.000 φορτηγά».

Ο κ. Παπαδημητρίου, αφού ζήτησε συγγνώμη από τους πολίτες, άφησε υπόνοιες λέγοντας ότι η εταιρεία είχε εκφράσει επιφυλάξεις για την κυκλοφορία των φορτηγών στη σύσκεψη με την Πολιτική Προστασία, ενώ επισήμανε ότι ο δρόμος έκλεισε οριστικά το απόγευμα, για να τονίσει ότι το κλείσιμο δρόμων είναι απόφαση της Τροχαίας και όχι μιας ιδιωτικής εταιρείας. 

Υποστήριξε, ακόμη, ότι το σχέδιο υπήρχε, ισχυροποιήθηκε και είχε δοκιμαστεί πέρυσι με τη Μήδεια, αλλά επισήμανε ότι οι περσινές επιχειρήσεις έγιναν εν μέσω lockdown και όχι με δεκάδες χιλιάδες οχήματα στους δρόμους.

Νωρίτερα ο κ. Παπαδημητρίου είχε μιλήσει στο Mega και είχε υπογραμμίσει ότι «όταν νιώθεις ότι το δρόμο τον έχεις, δεν τον κλείνεις. Η εταιρία δεν κλείνει το δρόμο μόνη της, χρειάζεται συντονισμός με την Τροχαία, και με διαταγή της Τροχαίας κλείνει, όπως και εκείνη απαγόρευσε τη διέλευση των φορτηγών. Ό,τι επιχείρηση έχει γίνει το βράδυ, έχει γίνει προσεγγίζοντας ανάποδα. Η Αττική Οδός έχει 35 εκχιονιστικά, κάποια εγκλωβίστηκαν και τα ίδια. Γίνονταν και γίνονται τιτάνιες προσπάθειες. Και πάμε και κόντρα, και ανάμεσα στα αυτοκίνητα. Έχει έρθει και η Πυροσβεστική τώρα και προσπαθούμε να κάνουμε το αδύνατο, δυνατό».

«Υπήρξε και σύσκεψη υπό τον υπουργό Πολιτικής Προστασίας. Εισηγηθήκαμε από την αρχή ότι πρέπει να απαγορευτούν τα φορτηγά από την Κυριακή. Τα φορτηγά απαγορεύτηκαν εχτές στις 2 το μεσημέρι, όταν ήταν πολύ αργά. Άποψή μου ότι τα φορτηγά θα έπρεπε να είχαν απαγορευτεί από την Κυριακή το απόγευμα, όπως είχε γίνει σε άλλες περιπτώσεις. Αν είχε γίνει αυτό, η κατάσταση θα ήταν πολύ καλύτερη», είπε σε άλλο σημείο της τοποθέτησής του.

Διαρρέουν αποζημιώσεις με... παρέμβαση Μητσοτάκη

Ακόμη και μέσα σε αυτή την κατάσταση το Μαξίμου επιχειρεί να εκμεταλλευτεί επικοινωνιακά το ζήτημα, διαρρέοντας παρέμβαση του πρωθυπουργού, ο οποίος είναι εξαφανισμένος εδώ και ένα 24ωρο, για να προχωρήσει η Αττική Οδός σε αποζημιώσεις.

Ειδικότερα, όπως ανέφεραν κυβερνητικές πηγές, ο Κυριάκος Μητσοτάκης, μετά από σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Μέγαρο Μαξίμου, ζήτησε να καταβληθεί αποζημίωση 2.000 ευρώ σε κάθε εγκλωβισμένο οδηγό, με την εταιρεία να αποδέχεται το αίτημα αυτό. Δεν έχουν γίνει γνωστές περαιτέρω λεπτομέρειες.

Στις 11 ο υπουργός Πολιτικής Προστασίας αναμένεται να κάνει νέες δηλώσεις, ενώ στις 11.30 ο υπουργός Ενέργειας θα ενημερώσει για τα προβλήματα στην ηλεκτροδότηση.

Μισή «συγγνώμη» 

Η κυβέρνηση, εξάλλου, επιμένει να πετάει στην εταιρεία διαχείρισης τις ευθύνες η κυβέρνηση με τον Γιάννη Οικονόμου και τον Τάκη Θεοδωρικάκο να κάνουν λόγο για ευθύνες που υπάρχουν και πρέπει να αποδοθούν... αργότερα.

Ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, μιλώντας στον Alpha, ανέφερε «οφείλουμε συγγνώμη και εξηγήσεις και θα αποδοθούν ευθύνες. Προέχει ο απεγκλωβισμός όλων των οχημάτων, καθώς υπάρχουν ακόμα ΙΧ στην Αττική Οδό, τα οποία άφησαν οι οδηγοί τους, και καλά έκαναν, προκειμένου να μπορέσουν να φύγουν. Εξηγήσεις θα δοθούν στο δημόσιο λόγο, όταν έρθει η ώρα αυτή τη στιγμή προέχει ο απεγκλωβισμός».

Από την πλευρά του ο υπουργός Προστασίας του Πολίτη επισήμανε μέσω της ΕΡΤ ότι «υπάρχουν πολύ βαριές ευθύνες. Μιλάμε για τρομακτική ταλαιπωρία και μπήκαν οδηγοί και πολίτες σε μεγάλους κινδύνους χωρίς να έχουν ευθύνη, μπήκαν πληρώνοντας στον πιο ασφαλή δρόμο της Ελλάδας».

Την ίδια ώρα κι ενώ είναι σε εξέλιξη η επιχείρηση απεγκλωβισμού υπάρχουν εκτιμήσεις πως τα προβλήματα στην Αττική Οδό δύσκολα θα ξεπεραστούν και σήμερα, καθώς υπάρχουν πάρα πολλά οχήματα τα οποία έχουν εγκαταλείψει στο οδόστρωμα οι οδηγοί τους.

Ένα 24ωρο εγκλωβισμένοι: Μαρτυρίες και καταγγελίες

Υπολογίζεται ότι στην Αττική οδό εγκλωβίστηκαν περίπου 5.000 άνθρωποι, με την αντίδραση των κρατικών φορέων να είναι για ακόμη μια φορά καθυστερημένη, ενώ χρειάστηκε ολονύχτια επιχείρηση από τον Στρατό, την Πυροσβεστική και την αστυνομία για τον απεγκλωβισμό.

Σύμφωνα με ενημέρωση από τον υπουργό Προστασίας του Πολίτη έχουν απεγκλωβιστεί περίπου 1.800 άτομα, ενώ συνεχίζονται οι επιχειρήσεις για τον απεγκλωβισμό ακόμη 1.200 οχημάτων σε πολλά σημεία της οδού.

Άνδρες του στρατού έχουν φτάσει σε όλα τα σημεία και να μοιράζουν τρόφιμα, νερά, κουβέρτες στους εγκλωβισμένους και ταλαιπωρημένους οδηγούς.

Στην Αττική Οδό απαγορεύεται η διέλευση οποιουδήποτε οχήματος δεν είναι επιχειρησιακό. Συγκεκριμένα έχει διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην Αττική Οδό και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στην Δ.Π.Λ. Υμηττού και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, στην Περιφερειακή Αιγάλεω και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας, ενώ έχει αποκατασταθεί η κυκλοφορία των οχημάτων στην Ν..E.O. Aθηνών - Κορίνθου και στα δύο ρεύματα κυκλοφορίας.

Σύμφωνα με την Πυροσβεστική οι απεγκλωβισμοί συνεχίζονται από την Λεωφόρο Μεσογείων, την Αττική Οδό (έξοδοι 13 και 14) και σε αρκετές άλλες περιοχές της Αττικής με τους απεγκλωβισμένους να οδηγούνται σε ασφαλή σημεία. Επιπλέον δεν έχουν σταματήσει οι μεταφορές νεφροπαθών για αιμοκάθαρση, ανθρώπων που χρειάζονται να μεταβούν σε νοσοκομεία, ακόμα και προσωπικού που δυσκολεύεται να μεταβεί στις μονάδες υγείας.

Το προσωπικό του πυροσβεστικού Σώματος που υπηρετεί στις Πυροσβεστικές Υπηρεσίες Αττικής έχει τεθεί από χθες σε γενική επιφυλακή και βρίσκεται συνεχώς στο δρόμο.

 

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αττική Οδός: «Καθαρίζει» με 2.000 αποζημίωση για το μπάχαλο;
Έγγραφο φέρεται να επιβεβαιώνει όσους διατύπωναν αμφιβολίες από την πρώτη στιγμή, μετά τη σπουδή του πρωθυπουργού να ανακοινώσει αποζημίωση στους οδηγούς που εγκλωβίστηκαν, πετώντας εξ ολοκλήρου το μπαλάκι των...
Αττική Οδός: «Καθαρίζει» με 2.000 αποζημίωση για το μπάχαλο;
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ στην Αττική Οδό εν αναμονή κρίσιμων πορισμάτων
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών ανακοίνωσε χθες δύο πρόστιμα του 1 εκατ. ευρώ στην παραχωρησιούχο εταιρεία και στην Αττικές Διαδρομές Α.Ε.
Πρόστιμα 2 εκατ. ευρώ στην Αττική Οδό εν αναμονή κρίσιμων πορισμάτων
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Άνοιξε η πλατφόρμα για αίτηση αποζημίωσης από την Αττική Οδό
Σε αυτή τη φάση οι πολίτες θα κληθούν να δηλώσουν στοιχεία του οχήματός τους στις εισόδους και εξόδους από τις οποίες μπήκαν και εξήλθαν καθώς και την ώρα εισόδου και εξόδου από αυτές.
Άνοιξε η πλατφόρμα για αίτηση αποζημίωσης από την Αττική Οδό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σχέδιο αποχιονισμού επί χάρτου
Η «Εφ.Συν.» αποκαλύπτει το εγχειρίδιο αποχιονισμού της Αττικής Οδού, τη «βίβλο» που υποτίθεται εξασφάλιζε την απρόσκοπτη λειτουργία του αυτοκινητόδρομου σε περίπτωση χιονόπτωσης.
Σχέδιο αποχιονισμού επί χάρτου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου
Η «Ελπίδα» απέδειξε το επικίνδυνο ξεπούλημα του δημόσιου πλούτου, καθώς τα συμφέροντα λειτουργούν χωρίς κανέναν έλεγχο και με προσωπικό και αρμοδιότητες που αποδυναμώνονται.
H κατάρρευση των ιδιωτικοποιημένων υποδομών και η ευθύνη του Δημοσίου

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας