• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    10°C 8.4°C / 10.7°C
    2 BF
    56%
  • Θεσσαλονίκη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 4.3°C / 8.0°C
    3 BF
    50%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    9°C 5.0°C / 10.5°C
    0 BF
    80%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    1°C 0.9°C / 0.9°C
    1 BF
    100%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 5.9°C / 5.9°C
    4 BF
    45%
  • Βέροια
    Ελαφρές νεφώσεις
    6°C 3.7°C / 7.3°C
    2 BF
    54%
  • Κοζάνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    1°C 0.4°C / 3.4°C
    3 BF
    69%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    4°C 4.1°C / 10.1°C
    2 BF
    89%
  • Ηράκλειο
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 10.3°C / 13.6°C
    2 BF
    69%
  • Μυτιλήνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 5.9°C / 9.9°C
    2 BF
    66%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 12.4°C / 14.6°C
    5 BF
    58%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 7.3°C / 11.6°C
    7 BF
    57%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    12°C 9.9°C / 11.9°C
    3 BF
    76%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    2°C -0.1°C / 4.5°C
    2 BF
    88%
  • Λαμία
    Ελαφρές νεφώσεις
    7°C 3.9°C / 8.4°C
    2 BF
    81%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    10°C 4.8°C / 10.4°C
    1 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.8°C / 10.9°C
    2 BF
    73%
  • Καβάλα
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 5.3°C / 6.6°C
    0 BF
    40%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    6°C 4.4°C / 8.1°C
    3 BF
    66%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    1°C 0.8°C / 0.8°C
    1 BF
    84%
ΒΑΣΙΛΗΣ ΡΕΜΠΑΠΗΣ/EUROKINISSI

Εργατικό δυστύχημα τη νύχτα στις γραμμές του ΗΣΑΠ

  • A-
  • A+

Ένας νεκρός και δύο τραυματίες είναι ο τραγικός απολογισμός του εργατικού δυστυχήματος που σημειώθηκε στις 04.05 τα ξημερώματα στις γραμμές του Ηλεκτρικού, στο ύψος του Αγίου Νικολάου, έπειτα από βλάβη που σημειώθηκε σε μηχάνημα που χρησιμοποιούσε αυστριακό συνεργείο για εξειδικευμένες εργασίες λείανσης των γραμμών. 

Πέντε εργαζόμενοι - δύο Έλληνες κι τρεις Αυστριακοί μέλη του συνεργείου - επέβαιναν στο μηχάνημα. Τρεις τραυματίστηκαν (δύο Έλληνες κι ένας Αυστριακός) και διακομίστηκαν στο νοσοκομείο «Γεώργιος Γεννηματάς», όπου τελικά ο ένας από τους Έλληνες, ο 41χρονος εργοδηγός, υπέκυψε.

Σύμφωνα με τον Νίκο Χαιρέτα διευθύνοντα σύμβουλο της ΣΤΑΣΥ, που μίλησε στην ΕΡΤ, το δυστύχημα συνέβη στη γραμμή 1, όταν ειδική μηχανή λείανσης που είχε ξεκινήσει από την Κηφισιά, παρουσίασε βλάβη στα φρένα με αποτέλεσμα να αρχίσει να κινείται ανεξέλεγκτα προτού τελικά συγκρουστεί με άλλο τρένο, στο ύψος του σταθμού του Αγίου Νικολάου, το οποίο είχε τοποθετήσει εκεί η αρμόδια υπηρεσία της ΣΤΑΣΥ, σε μια προσπάθεια να σταματήσει την πορεία της.

Για αρκετές ώρες η κυκλοφορία των συρμών γινόταν τοπικά μεταξύ των σταθμών Ομόνοιας και Πειραιά, καθώς και Άνω Πατησίων - Κηφισιάς, αλλά αποκαταστάθηκε νωρίς το μεσημέρι.

Λεπτομέρειες για τις συνθήκες του εργατικού δυστυχήματος θα δοθούν, όπως ανέφερε ο ο διευθύνων σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ, μόλις η Πυροσβεστική ολοκληρώσει το πόρισμά της. 

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

Αναφορικά με το τραγικό δυστύχημα, που σημειώθηκε το πρωί στη Γραμμή 1 του Μετρό και ενώ είναι σε εξέλιξη έρευνα που διενεργείται από τις αρμόδιες Αρχές σε συνεργασία με τη ΣΤΑ.ΣΥ. Μον. Α.Ε., διευκρινίζεται, ότι:

- Στο μηχάνημα λείανσης επέβαιναν 5 συνολικά εργαζόμενοι, 2 υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. και 3 αλλοδαποί, υπάλληλοι της Γερμανικής εταιρείας που εκτελεί το έργο. Ο εκλιπών είναι υπάλληλος της ΣΤΑ.ΣΥ., ένας υπάλληλος της Αναδόχου εταιρείας νοσηλεύεται με σοβαρά τραύματα και οι λοιποί τρεις επιβαίνοντες είναι καλά στην υγεία τους.

- Οι υπάλληλοι της ΣΤΑ.ΣΥ. μετακίνησαν σταθμευμένο στο σταθμό «Αττική» συρμό στον τροχιόδρομο μεταξύ των σταθμών «Αττική» και «Άγιος Νικόλαος», ούτως ώστε να προκληθεί ελεγχόμενη σύγκρουση εκτός του σταθμού, με τις μικρότερες το δυνατό υλικές ζημιές.

- Διερευνάται ο λόγος για τον οποίο δεν λειτούργησαν τα εφεδρικά συστήματα πέδησης του μηχανήματος λείανσης της Αναδόχου εταιρείας.

- Το έργο λείανσης του τροχιόδρομου ανέλαβε εταιρεία, πιστοποιημένη στο εν λόγω αντικείμενο, μετά από διενέργεια διεθνούς διαγωνισμού. Στις συμβατικές υποχρεώσεις τις εταιρείας, είναι μεταξύ άλλων και η συντήρηση και ο έλεγχος των μηχανημάτων.

- Το τραγικό συμβάν αποδίδεται σε αίτια που αφορούν στον εξοπλισμό της Αναδόχου και η ΣΤΑ.ΣΥ. θα αναζητήσει κάθε είδους ευθύνες για αυτό.

Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ

Σαφείς αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού στις γραμμές του ΗΣΑΠ, άφησε ο Σπύρος Ρεβύθης, απευθύνοντας ξεκάθαρο ερώτημα για την ύπαρξη ή λειτουργία εφεδρικού συστήματος πέδησης στο μηχάνημα που έμεινε χωρίς φρένα.

«Ο συρμός λείανσης δεν ήταν της ΣΤΑΣΥ ήταν εργολάβου το οποίο δεν ξέρουμε τι προδιαγραφές και πιστοποιήσεις είχε. Είναι νέοι συνεργάτες, δεν είναι οι παλιοί με τους οποίους συνεργαζόμασταν. Οι συρμοί της ΣΤΑΣΥ έχουν σύστημα που φρενάρει αυτόματα μόλις παρουσιαστεί βλάβη στους κομπρέσορες αέρος. Πρέπει να το δούμε σοβαρά το θέμα. Ένας άνθρωπος σκοτώθηκε και αρκετοί κινδύνευσαν. Ήταν συρμός εργασίας, δεν είχε εφεδρικά συστήματα;» διερωτήθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου Εργαζομένων, μιλώντας στην ΕΡΤ, και πρόσθεσε με νόημα πως θα έπρεπε να υπάρχει δικλείδα ασφαλείας στο μηχάνημα, αλλά δυστυχώς δεν υπήρχε.

«Το ειδικό μηχάνημα λείανσης, ξεκινώντας την πορεία του από την Κηφισιά, όπως διαπιστώθηκε, είχε πρόβλημα στα σύστημα πέδησης (φρένα) με αποτέλεσμα να αποκτήσει ανεξέλεγκτη ταχύτητα, 50 χιλιόμετρα την ώρα, λόγω της κατηφορικής κλίσης της γραμμής του ΗΣΑΠ. Εάν δεν το σταματούσε ο συρμός που είχε τοποθετηθεί μεταξύ των σταθμών Αγ. Νικολάου και Αττικής, προκειμένου να ανακόψει την πορεία του, θα έφθανε στον Πειραιά και κανείς δεν ξέρει τι θα μπορούσε να συμβεί …», σημείωσε ο κ. Ρεβύθης.

ΚΚΕ: Καμία ανοχή στο έγκλημα

«Σήμερα, ακόμα ένας εργαζόμενος δεν θα γυρίσει σπίτι του κι αυτό γιατί τα σαράβαλα οχήματα σε ΣΤΑΣΥ και ΟΣΥ, η ελλιπής συντήρηση, το μειωμένο προσωπικό, σε συνδυασμό με την παράδοση τομέων συντήρησης σε εργολάβους, είναι ένα "θανατηφόρο" μείγμα που στοιχίζει ακόμη και σε ανθρώπινες ζωές» σημειώνει το ΚΚΕ σε ανακοίνωσή του «για το νέο εργατικό "ατύχημα" στον ΗΣΑΠ» και επισημαίνει:

«Δεν φτάνει που ο λαός, εν μέσω πανδημίας, στοιβάζεται στα Μέσα Μεταφοράς ως αποτέλεσμα του μειωμένου προσωπικού και της ανεπάρκειας οχημάτων, τώρα κινδυνεύουν και ζωές εργαζομένων εξαιτίας της ανεπάρκειας των μέτρων προστασίας κι ασφάλειας.

Είναι ενδεικτικό ότι το συγκεκριμένο μηχάνημα έτρεχε ανεξέλεγκτο στις ράγες, χωρίς να λειτουργεί κανένα σύστημα ασφαλείας, ότι οι εργαζόμενοι αναγκάστηκαν να το ανακόψουν με συρμό, ότι πήδηξαν για να σωθούν, με τα γνωστά τραγικά αποτελέσματα. Ενώ, είναι πρόσφατα και τα περιστατικά με τα φλεγόμενα λεωφορεία και τρόλεϊ».

«Κανένας πια και πολύ περισσότερο η ίδια η κυβέρνηση δεν μπορεί να ισχυρίζεται ότι για αυτά τα τραγικά περιστατικά φταίει η τύχη και η "κακιά στιγμή". Πρόκειται για κατά συρροή εγκλήματα μιας πολιτικής που αντιμετωπίζει τα μέτρα προστασίας των εργαζομένων ως περιττό κόστος, εντατικοποιεί τους όρους δουλειάς, ιδιωτικοποιεί τις αστικές συγκοινωνίες κι εκχωρεί κρίσιμους τομείς σε εργολάβους, διαλύει το σώμα επιθεώρησης εργασίας.

Αυτή η πολιτική, που ακολουθείται από όλες τις κυβερνήσεις, είναι που έχει οδηγήσει σ' ένα «μακελειό» διαρκείας στους εργασιακούς χώρους, καθώς τα τελευταία χρόνια, κατά μέσο όρο, ένας εργαζόμενος χάνει τη ζωή του κάθε τρεις ημέρες.

Η κυβέρνηση εδώ και τώρα να βάλει τέρμα στο απαράδεκτο καθεστώς των εργολαβιών και να εξασφαλιστεί η λήψη όλων των αναγκαίων μέτρων προστασίας των εργαζομένων και συντήρησης των οχημάτων και μηχανημάτων της ΣΤΑΣΥ» προσθέτει η ανακοίνωση και καταλήγει:

«Οι εργαζόμενοι έχουν αυτονόητο δικαίωμα να φεύγουν για δουλειά και να ξέρουν ότι θα επιστρέψουν σπίτι τους σώοι και αβλαβείς.

Καμία ανοχή στο έγκλημα. Καμία ανοχή στην πολιτική που θυσιάζει ζωές εργαζομένων στο βωμό του κέρδους.

Το ΚΚΕ εκφράζει τα συλλυπητήριά του στην οικογένεια του εργαζόμενου που έχασε τη ζωή του κι ευχές για ταχεία ανάρρωση στους υπόλοιπους τραυματίες».

Η ΓΣΕΕ για το εργατικό δυστύχημα

«Πολλά και αναπάντητα είναι τα ερωτήματα για το τραγικό δυστύχημα στον ΗΣΑΠ, που κόστισε τη ζωή ενός εργαζομένου 41 ετών, ενώ δύο ακόμη εργαζόμενοι τραυματίστηκαν και μεταφέρθηκαν στο νοσοκομείο», αναφέρει, σε ανακοίνωσή της, η Γενική Συνομοσπονδία Εργατών Ελλάδας (ΓΣΕΕ).

Η Συνομοσπονδία επισημαίνει ότι οι υπεύθυνοι της ΣΤΑΣΥ μίλησαν για πρόβλημα στα φρένα του ειδικού οχήματος λείανσης, στο οποίο επέβαιναν οι τρεις εργαζόμενοι, «αλλά κανείς δεν έχει απαντήσει, μέχρι αυτήν την ώρα, γιατί παρουσιάστηκε το πρόβλημα, εάν και πότε είχε συντηρηθεί το όχημα, αν η εργολαβική εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο τηρούσε όλα τα μέτρα ασφαλείας».

«Περιμένουμε από τις αρμόδιες αρχές τη διερεύνηση του δυστυχήματος και την απόδοση ευθυνών, όπου υπάρχουν. Έχουμε θρηνήσει αρκετούς εργαζόμενους και έχουμε τονίσει κατ' επανάληψη ότι δεν υπάρχει κανένα περιθώριο εφησυχασμού. Είναι αδιανόητο να χάνονται ανθρώπινες ζωές εν ώρα εργασίας. Είναι ευθύνη της κυβέρνησης και των αρμοδίων αρχών να εντατικοποιήσουν και να αυστηροποιήσουν τους ελέγχους, ώστε η λίστα με τα εργατικά δυστυχήματα στη χώρα μας επιτέλους να κλείσει», σημειώνει η ΓΣΕΕ.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα
Άφησε σαφείς αιχμές για την αυστριακή εταιρεία που έχει αναλάβει το έργο του καθαρισμού στις γραμμές του ΗΣΑΠ, απευθύνοντας ξεκάθαρο ερώτημα για την ύπαρξη ή λειτουργία εφεδρικού συστήματος πέδησης.
Σοβαρές καταγγελίες από τον πρόεδρο εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
Τραγικός θάνατος για τον 41χρονο Πέτρο Γιάμαλη που πήδηξε από χωρίς φρένα μηχάνημα λείανσης γραμμών του ΗΣΑΠ, λόγω βλάβης. Η (γερμανική) εταιρεία είχε δεχτεί πρόστιμα για παρόμοιο ατύχημα το 2010, στο Λονδίνο
Τα αμείλικτα ερωτήματα πίσω από μια τραγωδία
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς ηλεκτρικό από τις 21.00 έως τη λήξη της βάρδιας
Συνεχίζονται οι στάσεις εργασίας στον ηλεκτρικό σιδηρόδρομο. Σήμερα (Παρασκευή) δεν θα λειτουργήσει από τις 21:00 έως τη λήξη βάρδιας. Οι εργαζόμενοι διαμαρτύρονται για τα σχέδια της σημερινής, αλλά και της...
Χωρίς ηλεκτρικό από τις 21.00 έως τη λήξη της βάρδιας
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Απεργία αύριο σε ηλεκτρικό, μετρό και τραμ - Υπολειτουργούν λεωφορεία και τρόλεϊ
24ωρο χειρόφρενο τραβάνε αύριο ο ΗΣΑΠ, το Μετρό και το Τραμ, μετά το τραγικό δυστύχημα, που στοίχισε την ζωή ενός εργοδηγού, ενώ άλλος ένας...
Απεργία αύριο σε ηλεκτρικό, μετρό και τραμ - Υπολειτουργούν λεωφορεία και τρόλεϊ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πώς κινούνται τα ΜΜΜ παραμονή Πρωτοχρονιάς
Λεωφορεία και τρόλεϊ θα αρχίσουν να αποσύρονται σταδιακά για τα αμαξοστάσια από τις 22:00, ενώ τα μέσα σταθερής τροχιάς, μετρό - γραμμές 1, 2 ,3 και τραμ θα λειτουργούν έως τις 23:00.
Πώς κινούνται τα ΜΜΜ παραμονή Πρωτοχρονιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εικοσιτετράωρες απεργίες σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ
Σε κλιμάκωση των κινητοποιήσεων τους με 24ωρες απεργίες, αρχής γενομένης από μεθαύριο Πέμπτη (23/2), προχωρούν οι εργαζόμενοι στις σταθερές συγκοινωνίες, αντιδρώντας στη νομοθετική ρύθμιση με την οποία...
Εικοσιτετράωρες απεργίες σε μετρό, ηλεκτρικό σιδηρόδρομο και τραμ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας