Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
20 εκατ. αποζημιώσεις για την... αδράνεια
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

20 εκατ. αποζημιώσεις για την... αδράνεια

  • A-
  • A+
Οι καθυστερήσεις των έργων στοιχίζουν στο Δημόσιο περισσότερα χρήματα από το κόστος της κατασκευής του σταθμού Βενιζέλου με τα αρχαία στη θέση τους.

«Λεφτόδεντρα» καρπίζουν στη Θεσσαλονίκη. Μέσα σε 1,5 χρόνο η «Αττικό Μετρό» πληρώνει 20 εκατ. σε αποζημιώσεις στην ανάδοχο κοινοπραξία για το Μετρό Θεσσαλονίκης επειδή… δεν γίνεται κανένα έργο!

Το ποσό δεν είναι απλώς μεγάλο, είναι ίσως και μεγαλύτερο από τα επιπλέον χρήματα που θα κόστιζε η κατασκευή του σταθμού Βενιζέλου αν τα αρχαία έμεναν στη θέση τους, ενώ παράλληλα θα κατασκευαζόταν και ο σταθμός. Ηταν το βασικό «επιχείρημα» των αρχαιομάχων -όταν κατέπεσε το ψέμα ότι δεν υπάρχει τεχνική λύση-, με τη συνεχή επίκληση ότι ο σταθμός με σωσμένα τα αρχαία θα κόστιζε μερικά εκατ. παραπάνω.

Σήμερα λοιπόν και το έργο είναι παγωμένο για 1,5 χρόνο, και τη χρονική προθεσμία του 2023 δεν προλαβαίνει, και τα αρχαία θα γίνουν κομμάτια, και ο μόνος κερδισμένος είναι ο εργολάβος που εισπράττει εκατομμύρια χωρίς να κάνει τίποτα…

Ως γνωστόν η «Αττικό Μετρό» έχει ήδη συμφωνήσει τον περασμένο Ιούλιο να καταβάλει 13,5 εκατομμύρια για καθυστερήσεις και ύστερα από αξιώσεις του αναδόχου 100 εκατομμυρίων. Τώρα προστίθεται νέα αποζημίωση 6,3 εκατομμύρια, πάλι για καθυστερήσεις -στους σταθμούς Βενιζέλου και Αγίας Σοφίας για την περίοδο αρχές 2020 μέχρι τα τέλη Ιουλίου-, ενώ οι αξιώσεις ήταν της τάξης των 18,6 εκατομμυρίων.

Η «Αττικό Μετρό» δεν έστειλε τις απαιτήσεις της κοινοπραξίας στη διαιτησία, αλλά δίνει ζεστό χρήμα και στο χέρι, ενώ αν πήγαινε στη διαιτησία για όποιο ποσό -μικρότερο των συμφωνηθέντων λένε γνωρίζοντες την υπόθεση- της κατοχυρωνόταν, θα περνούσαν ίσως 3 και 4 χρόνια.

Την αποκάλυψη για τις νέες αποζημιώσεις έκανε η ιστοσελίδα newmoney.gr, γράφοντας χαρακτηριστικά ότι «με τρεις διαδοχικές επιστολές ο ανάδοχος (κοινοπραξία Ακτωρ - SALINI IMPREGILO - HITACHI Rail STS) προβάλλει θετικές ζημιές συνολικού ύψους 6,3 εκατομμυρίων ευρώ, ποσό που στη συνέχεια αναπροσαρμόστηκε με νεότερους υπολογισμούς στα 6 εκατ. ευρώ». Oλα αυτά συνιστούν απροκάλυπτο εμπαιγμό των Θεσσαλονικέων πολιτών, οι οποίοι δεν ενημερώνονται για την υπόθεση και τις διαστάσεις της, ενώ οι δήθεν ενδιαφερόμενοι φορείς -που χειροκροτούσαν τον πρωθυπουργό- έχουν βυθιστεί ενάμιση χρόνο πια σε ενοχική σιωπή ενώπιον του προφανούς αδιεξόδου.

Μέσα σε αυτό το κλίμα η Κίνηση Πολιτών Θεσσαλονίκης για την Προστασία της Πολιτιστικής Κληρονομιάς καλεί ξανά τους πολίτες σε διαμαρτυρία για τον τεμαχισμό και την απόσπαση των αρχαιοτήτων με το σύνθημα «Αμετακίνητοι στις θέσεις μας - Αμετακίνητα τα αρχαία στη θέση τους». Λίγες μέρες πριν από την κρίσιμη συνεδρίαση του ΣτΕ, που θα κρίνει την υπόθεση, η Κίνηση καλεί τους πολίτες της Θεσσαλονίκης σε νέα διαμαρτυρία «να εκφράσουν δυναμικά την αντίθεσή τους στην κυβέρνηση, τη Δημοτική Αρχή και σε όσους μεθοδεύουν την καταστροφή της πολιτιστικής κληρονομιάς της πόλης, επιβαρύνουν οικονομικά τον ελληνικό λαό λόγω υπέρογκων αποζημιώσεων σε εργολάβους και τελικά καθυστερούν τη λειτουργία του μετρό».

Η συγκέντρωση γίνεται αυτή την Κυριακή στις 17.30 στις Ομπρέλες Ζογγολόπουλου. Την εκδήλωση θα πλαισιώσουν μπάντα κρουστών, χορευτές, εθελοντές και κινηματογραφιστές.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Βενιζέλου και Εγνατία η δίκη μας Πομπηία»
Εκκωφαντική απάντηση έδωσαν χθες βράδυ οι πολίτες της Θεσσαλονίκης στα κυβερνητικά σχέδια για αποξήλωση των αρχαιοτήτων από τον σταθμό Βενιζέλου του Μετρό.
«Βενιζέλου και Εγνατία η δίκη μας Πομπηία»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα όπλα των Θεσσαλονικέων για τις αρχαιότητες στο Μετρό
Οι αντιδρώντες στις μεθοδεύσεις της «Αττικό Μετρό» κρύβουν άσο στο μανίκι τους, τον οποίο θα εμφανίσουν στο ΚΑΣ και φυσικά στο ΣτΕ όπου θα προσφύγουν εφόσον η μελέτη περάσει από το Συμβούλιο.
Τα όπλα των Θεσσαλονικέων για τις αρχαιότητες στο Μετρό
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
Εκατοντάδες επιστολές διαμαρτυρίας, με αίτημα να μείνουν στη θέση τους τα αρχαία της Βενιζέλου, στάλθηκαν από πολίτες της Θεσσαλονίκης στην ηλεκτρονική διεύθυνση του πρωθυπουργού.
Καρτ ποστάλ στον Μητσοτάκη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Καλή λύση η διατήρηση των αρχαίων στη θέση τους»
Ο υπεύθυνος του γραφείου που έχει αναλάβει τη μελέτη απόσπασης των αρχαιοτήτων από το σταθμό Βενιζέλου παραδέχτηκε ότι η διατήρησή τους στο σημείο είναι μία σωστή επιλογή.
«Καλή λύση η διατήρηση των αρχαίων στη θέση τους»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Κινητοποίηση και στάση εργασίας για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης
Παναττική στάση εργασίας και παράσταση διαμαρτυρίας κήρυξαν για την ερχόμενη Παρασκευή 6 Νοεμβρίου τα τέσσερα σωματεία που προσέφυγαν στο ΣτΕ για τα αρχαία του σταθμού «Βενιζέλου» του μετρό Θεσσαλονίκης. 
Κινητοποίηση και στάση εργασίας για τα αρχαία στο μετρό Θεσσαλονίκης

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας