Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Εξώκειλε στα ρηχά το πλωτό φράγμα
EUROKINISSI / ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΟΝΤΑΡΙΝΗΣ (ΦΩΤ. ΑΡΧΕΙΟΥ)
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Εξώκειλε στα ρηχά το πλωτό φράγμα

  • A-
  • A+
Σε ασκήσεις αντιρρύπανσης θα περιοριστεί τελικά το εμπνεύσεως Στεφανή-Μηταράκη θαλάσσιο εμπόδιο μήκους 2.700 μ., μέσω του οποίου φιλοδοξούσαν να περιορίσουν τις προσφυγικές ροές στο Αιγαίο ● Εκτός από την αμφίβολη νομιμότητά του που είχαν καταγγείλει διεθνείς οργανισμοί και αντιπολίτευση και είχε αναδείξει η «Εφ.Συν.», το όλο εγχείρημα αποδεικνύεται ανεφάρμοστο, αφού το Λιμενικό αδυνατεί να το εντάξει στους σχεδιασμούς του

Στα ρηχά και μόνο για ασκήσεις αντιρρύπανσης αναμένεται να μείνει το περίφημο «φράγμα Στεφανή» ή αλλιώς το πλωτό φράγμα συνολικού μήκους 2.700 μέτρων, με το οποίο οι εμπνευστές του φιλοδοξούσαν -σε πείσμα κάθε λογικής και νομιμότητας- να σταματήσουν τις προσφυγικές ροές στο Αιγαίο.

Πρόκειται για άλλη μια υπερφιλόδοξη και σπάταλη ιδέα της κυβέρνησης για το προσφυγικό, που αποδεικνύεται πλήρως ανεφάρμοστη, όπως άλλωστε προειδοποιούσαν από τότε η αντιπολίτευση, διεθνείς οργανισμοί και οργανώσεις αλλά και η «Εφ.Συν.», με τις τελευταίες εξελίξεις να αφήνουν απολύτως έκθετη την κυβέρνηση και ιδίως τον εμπνευστή αυτής της υπερφίαλης ιδέας, υφυπουργό Αμυνας Αλκιβιάδη Στεφανή, και τον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότη Μηταράκη, που την υποστήριζε, έστω στο στάδιο της δοκιμής.

Το πλωτό φράγμα δοκιμάστηκε, υποτίθεται, στον Σαρωνικό, άγνωστο πώς, αλλά δεν χρειαζόταν καμία δοκιμή για να φανεί όχι μόνο το τεράστιο ζήτημα παραβίασης του διεθνούς δικαίου αλλά και η πλήρης ακαταλληλότητά του σε πρακτικό επίπεδο. Αρκεί η κοινή λογική και στοιχειώδης γνώση των επιχειρησιακών δεδομένων του Λιμενικού στο Αιγαίο.

Σύμφωνα και με χθεσινό δημοσίευμα της «Καθημερινής», το Λιμενικό εκφράζει ισχυρές αντιρρήσεις, θεωρεί ότι δεν μπορεί να ενταχθεί στον επιχειρησιακό σχεδιασμό του και επιπλέον ότι η χρήση του θα συνέβαλλε θετικά στα σχέδια των διακινητών, αφού θα έστελναν τα προσφυγικά σκάφη κατευθείαν πάνω του υποχρεώνοντας το Λιμενικό να προχωρήσει στη διάσωσή τους.

Αυτές οι αντιρρήσεις είχαν διατυπωθεί εξάλλου από τον Ιούνιο και είχαν περιγραφεί σε σχετικό ρεπορτάζ της «Εφ.Συν.» («Ενεργοποιείται το πλωτό φράγμα», «Εφ.Συν.», 25/6/2020), όταν το Πολεμικό Ναυτικό, που είχε αναλάβει και την προμήθεια, ήταν έτοιμο να το παραλάβει με σκοπό να το παραδώσει στο Λιμενικό Σώμα, που όμως με τη σειρά του παρουσιαζόταν απρόθυμο, με τα στελέχη του να εκφράζουν φόβο ακόμα και για τυχόν ατυχήματα.

«Συγκεκριμένα θεωρούν αδύνατον για τα σκάφη που διαθέτει το Λιμενικό να καταφέρουν να χειριστούν ένα τέτοιου μεγέθους πλωτό φράγμα, το οποίο λογικά θα πρέπει να ποντίζεται και να επαναφορτώνεται στα σκάφη κάτω από όποιες καιρικές συνθήκες επικρατούν στο Αιγαίο, ενώ δεν παραλείπουν να τονίζουν τους πιθανούς κινδύνους ατυχημάτων που εγκυμονούν αυτοί οι χειρισμοί για τα πληρώματα που θα κληθούν να φέρουν εις πέρας μια τέτοια αποστολή» γράφαμε τότε εν όψει της οριστικής παραλαβής που είχε προγραμματιστεί για την 6η Ιουλίου.

Μπροστά στο αδιέξοδο και με βάση το χθεσινό ρεπορτάζ της «Καθημερινής», η κυβέρνηση ανέκρουσε πρύμναν. Για να αποφύγει τώρα την κριτική για το φιάσκο των 500.000 ευρώ που κόστισε το πλωτό αυτό φράγμα, επινόησαν τη νέα -αντιρρυπαντική- χρήση, που ωστόσο είναι και η φυσιολογική μιας τέτοιας κατασκευής.

Πανηγυρική διάψευση

Αυτό που μένει να απαντήσουν οι αρμόδιοι είναι γιατί έπρεπε να πληρωθούν τα 500.000 ευρώ για υλικό που αφθονεί σε όλα σχεδόν τα λιμεναρχεία της χώρας και ασφαλώς χρησιμοποιείται όποτε παρουσιαστεί θαλάσσια ρύπανση τέτοια που να κάνει αναγκαία τη χρησιμοποίησή του.

Ενώ και ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, Νότης Μηταράκης, θα πρέπει να απαντήσει βάσει ποιων δεδομένων ισχυριζόταν («ΘΕΜΑ» 104,6, 31/1/2020) ότι ο πανάκριβος διαγωνισμός για το πλωτό φράγμα «στέλνει μήνυμα ότι δεν είμαστε ξέφραγο αμπέλι και παίρνουμε κάθε μέτρο για την προστασία των συνόρων», όπως και ότι «οι τεχνολογίες αυτές έχουν εφαρμοστεί». Ποιο μήνυμα στέλνει άραγε τώρα η πανηγυρική διάψευση των σχεδίων της κυβέρνησης, που αποκαλύπτει για άλλη μία φορά την ακροδεξιάς κοπής ξενοφοβική ιδεοληψία της;

Μετά τις αποκαλύψεις της «Εφ.Συν.» για τον σχεδιασμό της κυβέρνησης είχαν ξεσηκωθεί πλήθος αντιδράσεων. Ανάμεσά τους και αυτή της Ευρωπαίας επιτρόπου Εσωτερικών Υποθέσεων, Ιλβα Γιόχανσον, η οποία, απαντώντας σε ερώτηση του ευρωβουλευτή του ΣΥΡΙΖΑ, Κώστα Αρβανίτη, σημείωνε με νόημα ότι τα μέτρα που εφαρμόζουν τα κράτη-μέλη «πρέπει να είναι αναλογικά και ως εκ τούτου να σχεδιάζονται και να εφαρμόζονται κατά τρόπον ώστε να μη συνιστούν απειλή για τη ζωή ή να μην προκαλούν ατυχήματα.

Τα μέτρα που λαμβάνονται στα εξωτερικά σύνορα πρέπει να σέβονται τα θεμελιώδη δικαιώματα και τα δικαιώματα που απορρέουν από το κεκτημένο της Ε.Ε. για το άσυλο, ιδίως την αρχή τής μη επαναπροώθησης» ανέφερε τότε η κ. Γιόχανσον.

Για «μορφή ναρκοθέτησης των ελληνικών χωρικών υδάτων απέναντι σε έναν «αόρατο εχθρό» που για την κυβέρνηση του κυρίου Μητσοτάκη και το υπουργείο του κυρίου Μηταράκη φαίνεται να είναι πολύ ορατός: οι πρόσφυγες» έκανε λόγο σε ανακοίνωσή του ο Κώστας Αρβανίτης.

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Μουτζούρης ξαναζητά διάλογο στου κουφού την πόρτα...
Πρόσκληση στον υπουργό Μετανάστευσης και Ασύλου Νότη Μηταράκη για συνάντηση στη Μυτιλήνη απευθύνει τώρα ο περιφερειάρχης Βορείου Αιγαίου Κώστας Μουτζούρης, σε μια ύστατη προσπάθεια επανεκκίνησης του διαλόγου...
Ο Μουτζούρης ξαναζητά διάλογο στου κουφού την πόρτα...
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Φεύγουν άλλοι 1.000 πρόσφυγες από τα νησιά
Θέσεις για πάνω από 1.000 πρόσφυγες που ζούσαν εγκλωβισμένοι στα νησιά βρήκε τελικά το υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου σε δομές του προγράμματος HELIOS.
Φεύγουν άλλοι 1.000 πρόσφυγες από τα νησιά
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ο Μηταράκης καθιστά υπεύθυνο τον δήμο για δημιουργία κλειστής δομής
Μέσω του Δήμου Μυτιλήνης ψάχνει τον χώρο για τη δημιουργία κλειστής δομής ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης.
Ο Μηταράκης καθιστά υπεύθυνο τον δήμο για δημιουργία κλειστής δομής
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Γεμίζει το Καρά Τεπέ με ταχείς ρυθμούς
Πάνω από 5.000 πρόσφυγες και μετανάστες οδηγήθηκαν χθες -χωρίς βία μεν, υποχρεωτικά δε- στη δομή του Καρά Τεπέ ● 8 νομικές οργανώσεις καταγγέλλουν τη διαδικασία ασύλου για τους έγκλειστους της Λέσβου.
Γεμίζει το Καρά Τεπέ με ταχείς ρυθμούς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Πρώτα σύναψε συμβάσεις και μετά έκανε «διάλογο»
Ο κ. Μηταράκης αμέσως μετά τη σύσκεψη στο δημαρχείο της Χίου υπέγραψε τις συμβάσεις με «ΤΕΡΝΑ» και «ΑΚΤΩΡ», για τις εργασίες περίφραξης της ΒΙΑΛ και της Μόριας.
Πρώτα σύναψε συμβάσεις και μετά έκανε «διάλογο»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μυτιλήνη: Νέο περιστατικό με επαναπροωθήσεις
Με τις τουρκικές ακταιωρούς να παραλαμβάνουν το προσφυγικό σκάφος και να το οδηγούν προς το Αϊβαλί ολοκληρώθηκε ακόμη μία παράνομη επαναπροώθηση γύρω στις 12.00 το μεσημέρι.
Μυτιλήνη: Νέο περιστατικό με επαναπροωθήσεις

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας