Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ
EUROKINISSI / ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Πώς η ΔΑΚΕ εκτροχιάζει την ΠΟΣ

  • A-
  • A+

Οι «βολές» ξεκίνησαν πριν από την έναρξη του 36ου συνεδρίου της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών (ΠΟΣ), που θα εκλέξει νέα διοίκηση και εκπροσώπους στη ΓΣΕΕ.

Αιτία; Η αριθμητική, αφού «τα κουκιά δεν βγαίνουν», όπως καταγγέλλει το «Δίκτυο Σιδηροδρομικών» και φωτογραφίζει τη ΔΑΚΕ, η οποία περιορίστηκε στην τρίτη θέση και με βάση τα δεδομένα δεν έχει τη δυνατότητα να εκλέξει εκπρόσωπο για τη Συνομοσπονδία από τους σιδηροδρομικούς.

Οι εκλογές για τα πρωτοβάθμια σωματεία της Ομοσπονδίας, όπου συμμετείχαν 2.150 σιδηροδρομικοί, έδωσαν για πρώτη φορά την πρωτιά στο «Δίκτυο», που κινείται στον χώρο του ΣΥΡΙΖΑ και εξασφαλίζει τον έναν από τους δύο εκπροσώπους της ΠΟΣ στο συνέδριο της ΓΣΕΕ.

Στη δεύτερη θέση βρέθηκε η ΠΑΣΚΕ, που έχει εξασφαλίσει την άλλη έδρα. Μένει όμως εκτός η «γαλάζια» παράταξη και μαζί της κορυφαίο συνδικαλιστικό στέλεχος της ΔΑΚΕ, γι’ αυτό προσπαθεί να προσθέσει τρίτη έδρα, με την αύξηση της δύναμης της ΠΟΣ από το... παράθυρο.

Για να αυξηθεί η εκπροσώπηση των σιδηροδρομικών στη Συνομοσπονδία συνυπολογίζουν τα περίπου 450 μέλη τριών σωματείων, από τα οποία το ένα καλύπτει εργαζομένους στο τραμ και τα άλλα δύο στο μετρό.

Στο πρώτο μάλιστα η ΔΑΚΕ διαθέτει 7 από τους συνολικά 8 εκπροσώπους στο συνέδριο της ΠΟΣ, ενώ το ίδιο σωματείο έχει ήδη πάρει μέρος στη διαδικασία αντιπροσώπευσης στη ΓΣΕΕ, μέσω του Εργατικού Κέντρου Αθήνας (ΕΚΑ).

«Μεθοδεύσεις»

«Γίνονται προσπάθειες και μεθοδεύσεις για να αλλοιωθεί η δημοκρατικά εκφρασμένη θέληση των σιδηροδρομικών», προειδοποιεί μέσω της «Εφ.Συν.» ο Κώστας Γενιδούνιας, πρόεδρος της Πανελλήνιας Ενωσης Προσωπικού Ελξης και μέλος της διοίκησης της ΠΟΣ.

Καταγγέλλει ότι, λίγες ημέρες πριν από την έναρξη του συνεδρίου, που θα γίνει την Παρασκευή, καλλιεργείται κλίμα αβεβαιότητας και ότι υπάρχουν πληροφορίες για πρόκληση επεισοδίων, ώστε να ακυρωθούν οι διαδικασίες εκλογής.

«Αποτελεί ευθύνη όλων απέναντι στους σιδηροδρομικούς η ομαλή διεξαγωγή του συνεδρίου», προσθέτει και δεν παραλείπει να αναφερθεί στις συνθήκες που έχουν δημιουργηθεί στο συνδικαλιστικό κίνημα, μετά το ναυάγιο στο συνέδριο της ΓΣΕΕ, αλλά και στα ειδικά προβλήματα των σιδηροδρομικών που είδαν τις διοικήσεις της ΤΡΑΙΝΟΣΕ και της ΕΕΣΣΤΥ να προσφεύγουν στη Δικαιοσύνη και να πετυχαίνουν να κριθεί παράνομη η απεργιακή κινητοποίηση για την υπογραφή συλλογικής σύμβασης εργασίας.

Η ΠΑΣΚΕ

«Θα εξασφαλίσουμε τη νομιμότητα στο συνέδριο και τη δημοκρατική διαδικασία», διαβεβαιώνει μέσω της «Εφ.Συν.» ο Παν. Παρασκευόπουλος, σημερινός πρόεδρος της ΠΟΣ, που εκπροσωπεί την ΠΑΣΚΕ.

Σχετικά με την ένταξη των τριών σωματείων εργαζομένων στο τραμ και το μετρό, διευκρίνισε ότι η σχετική απόφαση έχει ληφθεί πριν από ένα χρόνο, με τη σύμφωνη γνώμη των παρατάξεων, γιατί εντάσσεται στη βασική θέση της Ομοσπονδίας για διεύρυνσή της με σωματεία εργαζομένων στα μέσα σταθερής τροχιάς.

Επιβεβαίωσε ότι το σωματείο εργαζομένων στο τραμ συμμετείχε στη διαδικασία εκλογής εκπροσώπων στη ΓΣΕΕ μέσω του ΕΚΑ, με βάση τα όσα ορίζει ο νόμος για τις δευτεροβάθμιες συνδικαλιστικές οργανώσεις.

Διευκρίνισε ότι οι εκπρόσωποί του μπορούν να ψηφίσουν για την εκλογή της νέας διοίκησης στην ΠΟΣ, αλλά ότι θα δημιουργηθεί θέμα με την εκπροσώπηση στη ΓΣΕΕ σε περίπτωση που το συνέδριο του ΕΚΑ γίνει μετά τη ΓΣΕΕ, το οποίο, όπως υποστηρίζει, θα πρέπει να λυθεί με προσφυγή στη Δικαιοσύνη.


 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
«Στοίχημα» με το αυτοκίνητο αλλά και το αεροπλάνο βάζει το ηλεκτροκίνητο τρένο, το οποίο από τη Δευτέρα ξεκινά τα δρομολόγια στη γραμμή Αθήνα - Θεσσαλονίκη χρονικής διάρκειας περίπου τεσσάρων ωρών
Αθήνα - Θεσσαλονίκη σε 4 ώρες από Δευτέρα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μια αποτυχημένη φίμωση συνδικαλιστών
Απέτυχε η προσπάθεια του γενικού γραμματέα της ΓΣΕΕ, επικεφαλής της ΔΑΚΕ Ιδιωτικού τομέα και της ΔΑΚΕ Σιδηροδρομικών Νίκου Κιουτσούκη, να μεταφέρει στα δικαστήρια συνδικαλιστικές διαφορές και να φιμώσει την...
Μια αποτυχημένη φίμωση συνδικαλιστών
ΕΛΛΑΔΑ
«Γαλαζοπράσινη» κολεγιά στο συνέδριο των σιδηροδρομικών
Με καταφανή στόχο τον αποκλεισμό συγκεκριμένων εκπροσώπων εργαζομένων από το 36ο συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Σιδηροδρομικών, οι παρατάξεις ΔΑΚΕ, ΠΑΣΚΕ και ΔΕΣΚ έστησαν... λυκοσυμμαχία.
«Γαλαζοπράσινη» κολεγιά στο συνέδριο των σιδηροδρομικών
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
Καταργούνται 6 γραμμές από την επόμενη Δευτέρα, διχοτομούνται άλλες δύο, περικόπτεται η διαδρομή σε άλλες τρεις, ενώ ενοποιούνται οι συνδέσεις των σταθμών μετρό Κατεχάκη και Εθνικής Αμυνας με Παπάγου.
Αλλαγές σε 12 γραμμές λεωφορείων του ΟΑΣΑ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
Σαράντα ένα νέα έργα στις υποδομές και 25 παρεμβάσεις, με προϋπολογισμό 10 δισ. ευρώ, περιλαμβάνει το Εθνικό Στρατηγικό Σχέδιο για τις Μεταφορές με ορίζοντα το 2037, που εγκρίθηκε χθες από την αρμόδια επιτροπή.
Εξοικονόμηση 49 εκατ. ευρώ την ημέρα στις μεταφορές
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο
Μέσα σε έξι μήνες και με τη συμμετοχή δεκάδων σιδηροδρομικών αλλά και ειδικών του Πολυτεχνείου, ζωντάνεψε το παροπλισμένο Μηχανοστάσιο του ΟΣΕ που διαμορφώθηκε σε εθνικό μουσείο της ιστορίας του τρένου.
Ολη η ιστορία του τρένου σε ένα μουσείο

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας