Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Επιστροφή στο καθεστώς των «λαδωμάτων» και των άνομων συναλλαγών

  • A-
  • A+

Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί με τον νόμο 4599/2019 για την ασφαλιστική κάλυψη των υποψηφίων, επειδή θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα.

Πρόκειται για επιστροφή σε ένα διάτρητο καθεστώς, με «λαδώματα» υπαλλήλων και συναλλαγές με εκπαιδευτές, ενώ οι μελλοντικοί οδηγοί πλήρωναν από 800 έως και 2.000 ευρώ για να πάρουν το δίπλωμα, όπως αναδεικνύεται από τις δικογραφίες για κυκλώματα που δρούσαν σε υπηρεσίες Μεταφορών σε διάφορες περιφέρειες της χώρας.

Τα αποτελέσματα αυτής της τριτοκοσμικής διαδικασίας είναι δυστυχώς οδυνηρά και αποτυπώνονται στον μεγάλο αριθμό τροχαίων, στην πλειονότητά τους με νεκρούς και σοβαρά τραυματισμένους.

Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται ούτε ο επιθετικός τρόπος οδήγησης και συμπεριφοράς, που είναι αποτέλεσμα και του αναχρονιστικού τρόπου εκπαίδευσης των υποψηφίων.

Το νέο σύστημα εξέτασης, όπως προβλεπόταν από τις μεταβατικές διατάξεις, δεν έχει τεθεί ακόμη σε εφαρμογή, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το αρμόδιο υπουργείο να κάνει λόγο για εγκλωβισμό περισσότερων από 150.000 υποψηφίους.

Ο μόνος λόγος που είχε παγώσει η χορήγηση νέων διπλωμάτων ήταν η κατάργηση της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων των περιφερειών που μετέχουν στις εξετάσεις, οι οποίες όμως έχουν εξασφαλιστεί με τον τελευταίο νόμο.

Ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, όπως ανακοίνωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, θα παρουσιάσει στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου το νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στη συνέχεια στη Βουλή με στόχο να ψηφιστεί ώς το τέλος της εβδομάδας.

Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναστέλλει τα άρθρα 1 έως και 10 του νόμου 4599/2019 και θα προβλέπει τη σύσταση επιτροπής που θα προτείνει το νέο σύστημα εξέτασης μέσα σε έξι μήνες. Θα ακυρώνει επίσης τους περιορισμούς για τις «γουρούνες» και θα αναθέτει τον έλεγχό τους στην Αυτοδιοίκηση.

Οι εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης, έως τη θεσμοθέτηση των νέων μέτρων, θα γίνονται με το γνωστό σύστημα θεωρητικής και πρακτικής δοκιμασίας, ενώ προβλέπεται να επανασυσταθούν σύντομα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές.

Είναι πιθανό η αναστολή να ισχύσει και για οδηγούς άνω των 74 ετών, οι οποίοι με απόφαση του σημερινού υπουργού έχουν ήδη το δικαίωμα να παρατείνουν την ισχύ του διπλώματός τους ώς το τέλος του χρόνου, με την προϋπόθεση ότι θα καταθέσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών τις ιατρικές βεβαιώσεις και το σχετικό παράβολο.


 

 

 

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα διπλώματα οδήγησης
Η κυβέρνηση επαναφέρει το προηγούμενο καθεστώς για τις εξετάσεις χορήγησης αδειών οδήγησης (για έξι έως και εννέα μήνες) και φέρνει προς ψήφιση νομοσχέδιο του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών που προβλέπει...
Τι προβλέπει το σχέδιο νόμου για τα διπλώματα οδήγησης
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανανέωση διπλωμάτων με ιατρικές εξετάσεις
Μόνο με ιατρικές εξετάσεις, πιθανότατα περισσότερες από αυτές που ορίζονται για μικρότερες ηλικίες, θα γίνεται η ανανέωση των διπλωμάτων οδήγησης για άτομα που έχουν συμπληρώσει το 74ο έτος ηλικίας τους.
Ανανέωση διπλωμάτων με ιατρικές εξετάσεις
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
Το γεφύρι της Αρτας είναι... το τμήμα αυτοκινητοδρόμου Πάτρας - Πύργου, τη μεγαλύτερη καρμανιόλα του οδικού δικτύου, που είχε περιληφθεί το 2006 στη σύμβαση της Ολυμπίας Οδού αλλά βρίσκεται ακόμη στο «θα».
Τα καινούργια «θα» για τη μεγάλη καρμανιόλα
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
Μια απόφαση έγκρισης περιβαλλοντικών όρων ήταν αρκετή για να ξεκινήσουν διαμαρτυρίες από κατοίκους και φορείς της βόρειας Αττικής για τους δύο νέους σταθμούς διοδίων, στον Αγιο Στέφανο και τη Βαρυμπόμπη, που...
Χωρίς χρέωση οι κάτοικοι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Εκπτωση 40% στα πρόστιμα αλλά και... πολλαπλασιασμός για τους έχοντες
Ανατροπές στα πρόστιμα για παραβάσεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (ΚΟΚ) φέρνει το νομοσχέδιο του υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών, ενώ θα ακολουθήσει νέο νομοθέτημα που θα αφορά τον νέο τρόπο εξέτασης και...
Εκπτωση 40% στα πρόστιμα αλλά και... πολλαπλασιασμός για τους έχοντες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού
Αλλα 27 χλμ. της Ιόνιας οδού δόθηκαν χθες στην κυκλοφορία, φέρνοντας ακόμη πιο κοντά τα Γιάννενα και ολόκληρη τη δυτική Ελλάδα στην Αθήνα, ενώ από χθες αποτελούν παρελθόν οι επικίνδυνες στροφές κοντά στην...
Ακόμη 27 χιλιόμετρα στους οδηγούς της Ιόνιας οδού

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας