Με το προηγούμενο καθεστώς θα γίνονται για έξι έως και εννέα μήνες οι εξετάσεις για τη χορήγηση αδειών οδήγησης, αλλά όλα δείχνουν ότι θα παραμείνει η αύξηση στα παράβολα που είχε θεσμοθετηθεί με τον νόμο 4599/2019 για την ασφαλιστική κάλυψη των υποψηφίων, επειδή θα εξετάζονταν χωρίς την παρουσία του εκπαιδευτή στο όχημα.
Πρόκειται για επιστροφή σε ένα διάτρητο καθεστώς, με «λαδώματα» υπαλλήλων και συναλλαγές με εκπαιδευτές, ενώ οι μελλοντικοί οδηγοί πλήρωναν από 800 έως και 2.000 ευρώ για να πάρουν το δίπλωμα, όπως αναδεικνύεται από τις δικογραφίες για κυκλώματα που δρούσαν σε υπηρεσίες Μεταφορών σε διάφορες περιφέρειες της χώρας.
Τα αποτελέσματα αυτής της τριτοκοσμικής διαδικασίας είναι δυστυχώς οδυνηρά και αποτυπώνονται στον μεγάλο αριθμό τροχαίων, στην πλειονότητά τους με νεκρούς και σοβαρά τραυματισμένους.
Δεν πρέπει να παραγνωρίζεται ούτε ο επιθετικός τρόπος οδήγησης και συμπεριφοράς, που είναι αποτέλεσμα και του αναχρονιστικού τρόπου εκπαίδευσης των υποψηφίων.
Το νέο σύστημα εξέτασης, όπως προβλεπόταν από τις μεταβατικές διατάξεις, δεν έχει τεθεί ακόμη σε εφαρμογή, αλλά αυτό δεν εμπόδισε το αρμόδιο υπουργείο να κάνει λόγο για εγκλωβισμό περισσότερων από 150.000 υποψηφίους.
Ο μόνος λόγος που είχε παγώσει η χορήγηση νέων διπλωμάτων ήταν η κατάργηση της υπερωριακής απασχόλησης των υπαλλήλων των περιφερειών που μετέχουν στις εξετάσεις, οι οποίες όμως έχουν εξασφαλιστεί με τον τελευταίο νόμο.
Ο υπουργός Κώστας Αχ. Καραμανλής, όπως ανακοίνωσε χθες ο κυβερνητικός εκπρόσωπος, θα παρουσιάσει στη σημερινή συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου το νομοσχέδιο, που θα κατατεθεί στη συνέχεια στη Βουλή με στόχο να ψηφιστεί ώς το τέλος της εβδομάδας.
Σύμφωνα με πληροφορίες, θα αναστέλλει τα άρθρα 1 έως και 10 του νόμου 4599/2019 και θα προβλέπει τη σύσταση επιτροπής που θα προτείνει το νέο σύστημα εξέτασης μέσα σε έξι μήνες. Θα ακυρώνει επίσης τους περιορισμούς για τις «γουρούνες» και θα αναθέτει τον έλεγχό τους στην Αυτοδιοίκηση.
Οι εξετάσεις για τη χορήγηση άδειας οδήγησης, έως τη θεσμοθέτηση των νέων μέτρων, θα γίνονται με το γνωστό σύστημα θεωρητικής και πρακτικής δοκιμασίας, ενώ προβλέπεται να επανασυσταθούν σύντομα οι δευτεροβάθμιες ιατρικές επιτροπές.
Είναι πιθανό η αναστολή να ισχύσει και για οδηγούς άνω των 74 ετών, οι οποίοι με απόφαση του σημερινού υπουργού έχουν ήδη το δικαίωμα να παρατείνουν την ισχύ του διπλώματός τους ώς το τέλος του χρόνου, με την προϋπόθεση ότι θα καταθέσουν στις αρμόδιες υπηρεσίες των περιφερειών τις ιατρικές βεβαιώσεις και το σχετικό παράβολο.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας