Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Μια καινοτόμος τεχνολογία για το περιβάλλον έρχεται στο Γαλάτσι
Δήμος Γαλατσίου

Μια καινοτόμος τεχνολογία για το περιβάλλον έρχεται στο Γαλάτσι

  • A-
  • A+

Πόσο  ρυπογόνο μπορεί να είναι ένα απορριμματοφόρο της γειτονιάς μας, αν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως είναι λίγα σε σχέση με τα ιδιωτικής χρήσης βαρέα οχήματα; Η απάντηση εκπλήσσει αφού τα δημόσια οχήματα (αποκομιδής απορριμμάτων, σκούπες, γερανοί, φορτηγά κ.α.) αποτελούν το 5% του στόλου των οχημάτων, ωστόσο  είναι υπεύθυνα για το 33% των εκπεμπόμενων ρύπων στις πόλεις. Ταυτόχρονα, επειδή «γράφουν» πολύ λιγότερα χιλιόμετρα, παραμένουν λειτουργικά και αξιόπιστα για περίπου μια εικοσαετία. Παρά ωστόσο τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, το κόστος αντικατάστασής τους παραμένει υψηλό, αγγίζοντας τα 150.000 ευρώ το καθένα.

Για να αντιμετωπίσει  αυτό το αρνητικό δίπτυχο (ρύπανσης του περιβάλλοντος και υψηλού κόστους αντικατάστασης των οχημάτων) ο Δήμος Γαλατσίου συμμετέχει στο καινοτόμο-σε πανευρωπαϊκό επίπεδο- έργο CAT4HEAVY, το οποίο χρηματοδοτείται από το  Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «LIFE 17», εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.

Σε διημερίδα που διοργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα από το Πράσινο Ταμείο και την Greek LIFE Task Force παρουσιάστηκαν λεπτομέρειες του έργου,  το οποίο χρηματοδοτείται με 2,7 εκατομμύρια ευρώ και έχει στόχο τη μείωση της εκπομπής  τοξικών ρύπων από τα Δημόσιας Χρήσης Βαρέα Οχήματα με τη χρήση νανοτεχνολογίας. Η καινοτόμος καταλυτική τεχνολογία, θα  εφαρμοστεί σε τριάντα βαρέα οχήματα συνολικά του Δήμου Γαλατσίου (Ελλάδα), της Δημόσιας Εταιρίας Διαχείρισης Απορριμμάτων του Λιμανιού της Γένοβα (Ιταλία) και της Δημόσιας Εταιρίας Διαχείρισης Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών  της Μάντοβα (Ιταλία). Τα 30 οχήματα θα αναβαθμιστούν βάσει της ευρωπαϊκής κλίμακας εκπομπών από EURO I έως EURO IV σε EURO VI, κάτι που θα επιφέρει κατά 95% μείωση των κύριων τοξικών ρύπων, όπως τα μικρο-αιωρούμενα σωματίδια και το οξείδιο του αζώτου.

Μιλώντας στη διημερίδα ο δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος  είπε ότι « το περιβάλλον και η ανάγκη προστασίας του, ειδικά στους αστικούς Δήμους που η ποιότητα ζωής και υγείας των πολιτών εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα της ατμόσφαιρας και τους χώρους πρασίνου που υπάρχουν στην περιοχή τους, προβάλλει πλέον καθημερινά ως το σημαντικότερο ζητούμενο».

Από την πλευρά του ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για τα ευρωπαϊκά προγράμματα Γιάννης Σκληράκης είπε ότι «δεν είναι λύση η αγορά νέων απορριμματοφόρων, αφού κάθε νέο φορτηγό για να κατασκευαστεί ξοδεύει τεράστιους περιβαλλοντικούς πόρους».

 

*Ο Δήμος Γαλατσίου ηγείται του έργου CAT4HEAVY, το οποίο χρηματοδοτείται κατά 60% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και λήγει την 1/1/2022. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί στα 30 οχήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα,  αλλά και να έχει αποδειχθεί, με μετρήσεις, η χρησιμότητά του στο περιβάλλον. Στο έργο συμμετέχουν επίσης τρεις μικρομεσαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις από  τη Γερμανία (Puritech), την Ισπανία (LOMARTOV) και την Ολλανδία (ValueLoops) οι οποίες θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση  επιχειρηματικού σχεδίου για την βιομηχανοποίηση της νέας τεχνολογίας. Το CAT4HEAVY  θα ενσωματώσει μια πατενταρισμένη ελληνική καινοτόμο τεχνολογία απομείωσης ρύπων από βαρέα οχήματα, που έχει αναπτυχθεί από την εταιρία  ΜΟΝΟΛΙΘΟΣ Ε.Π.Ε.

 

**δημοσιογράφος

ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ανοίγει τις πύλες της η έκθεση ανθοκομικής στο Άλσος Κηφισιάς
Ένα ανθοκομικό γεγονός που εδώ και δεκαετίες προσελκύει δικαίως χιλιάδες επισκεπτών πραγματοποιείται και φέτος στο Άλσος Κηφισιάς «Δημήτρης Ζωμόπουλος».
Ανοίγει τις πύλες της η έκθεση ανθοκομικής στο Άλσος Κηφισιάς
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Άλσος Βεΐκου: Ένας παράδεισος για αληθινούς μικρούς ήρωες
12:ΟΟ το μεσημέρι: Το Άλσος Βεΐκου, στην καρδιά του Γαλατσίου σφύζει από ζωή. Μαθητές σχολείων που πραγματοποιούν τον σχολικό τους περίπατο, γονείς και μικρά παιδιά που παίζουν, αθλητές που βρίσκουν ιδανικό το...
Άλσος Βεΐκου: Ένας παράδεισος για αληθινούς μικρούς ήρωες
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Τέλος στα πλαστικά μίας χρήσης έως το 2021
Ένα  βήμα ακόμη  για την προστασία  του περιβάλλοντος έκανε  χθες το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, το οποίο  με ψήφους 560 υπέρ, 35 κατά και 28 αποχές ενέκρινε  νέο νόμο για την κατάργηση της χρήσης πλαστικών.
Τέλος στα πλαστικά μίας χρήσης έως το 2021
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ξαναγεννιέται από τις στάχτες της η ιστορική «ΑΛΑΣΚΑ» στo Κεφαλάρι
Ένα θρυλικό αναψυκτήριο, η περίφημη «Αλάσκα» στο Κεφαλάρι παίρνει ξανά «σάρκα και οστά» μετά από περίπου 20 χρόνια πλήρους εγκατάλειψης.
Ξαναγεννιέται από τις στάχτες της η ιστορική «ΑΛΑΣΚΑ» στo Κεφαλάρι
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Χρηματοδότηση για τρία καινοτόμα έργα ενάντια στα πλαστικά απόβλητα
O Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός Κοινωνικής Καινοτομίας 2019 στοχεύει στη χρηματοδότηση έργων που μειώνουν τα πλαστικά απόβλητα και προσφέρουν βιώσιμες εναλλακτικές λύσεις.
Χρηματοδότηση για τρία καινοτόμα έργα ενάντια στα πλαστικά απόβλητα
ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Σχέδιο Σπίρτζη για περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων στα δημόσια έργα
Για τα μεγάλα έργα που υλοποιούνται στην Ελλάδα αλλά και τα έργα που σχεδιάζεται να ενταχθούν στη νέα χρηματοδοτική περίοδο 2021-2027 συζήτησαν η Ευρωπαία Επίτροπος Κορίνα Κρετσού και ο υπουργός Υποδομών και...
Σχέδιο Σπίρτζη για περιορισμό των μεγάλων εκπτώσεων στα δημόσια έργα

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας