Πόσο ρυπογόνο μπορεί να είναι ένα απορριμματοφόρο της γειτονιάς μας, αν μάλιστα σκεφτεί κανείς ότι τα χιλιόμετρα που διανύει ετησίως είναι λίγα σε σχέση με τα ιδιωτικής χρήσης βαρέα οχήματα; Η απάντηση εκπλήσσει αφού τα δημόσια οχήματα (αποκομιδής απορριμμάτων, σκούπες, γερανοί, φορτηγά κ.α.) αποτελούν το 5% του στόλου των οχημάτων, ωστόσο είναι υπεύθυνα για το 33% των εκπεμπόμενων ρύπων στις πόλεις. Ταυτόχρονα, επειδή «γράφουν» πολύ λιγότερα χιλιόμετρα, παραμένουν λειτουργικά και αξιόπιστα για περίπου μια εικοσαετία. Παρά ωστόσο τα συγκριτικά τους πλεονεκτήματα, το κόστος αντικατάστασής τους παραμένει υψηλό, αγγίζοντας τα 150.000 ευρώ το καθένα.
Για να αντιμετωπίσει αυτό το αρνητικό δίπτυχο (ρύπανσης του περιβάλλοντος και υψηλού κόστους αντικατάστασης των οχημάτων) ο Δήμος Γαλατσίου συμμετέχει στο καινοτόμο-σε πανευρωπαϊκό επίπεδο- έργο CAT4HEAVY, το οποίο χρηματοδοτείται από το Ευρωπαϊκό πρόγραμμα «LIFE 17», εργαλείο της Ευρωπαϊκής Ένωσης για το περιβάλλον και την κλιματική αλλαγή.
Σε διημερίδα που διοργανώθηκε πριν από λίγες ημέρες στην Αθήνα από το Πράσινο Ταμείο και την Greek LIFE Task Force παρουσιάστηκαν λεπτομέρειες του έργου, το οποίο χρηματοδοτείται με 2,7 εκατομμύρια ευρώ και έχει στόχο τη μείωση της εκπομπής τοξικών ρύπων από τα Δημόσιας Χρήσης Βαρέα Οχήματα με τη χρήση νανοτεχνολογίας. Η καινοτόμος καταλυτική τεχνολογία, θα εφαρμοστεί σε τριάντα βαρέα οχήματα συνολικά του Δήμου Γαλατσίου (Ελλάδα), της Δημόσιας Εταιρίας Διαχείρισης Απορριμμάτων του Λιμανιού της Γένοβα (Ιταλία) και της Δημόσιας Εταιρίας Διαχείρισης Αστικών και Υπεραστικών Συγκοινωνιών της Μάντοβα (Ιταλία). Τα 30 οχήματα θα αναβαθμιστούν βάσει της ευρωπαϊκής κλίμακας εκπομπών από EURO I έως EURO IV σε EURO VI, κάτι που θα επιφέρει κατά 95% μείωση των κύριων τοξικών ρύπων, όπως τα μικρο-αιωρούμενα σωματίδια και το οξείδιο του αζώτου.
Μιλώντας στη διημερίδα ο δήμαρχος Γαλατσίου Γιώργος Μαρκόπουλος είπε ότι « το περιβάλλον και η ανάγκη προστασίας του, ειδικά στους αστικούς Δήμους που η ποιότητα ζωής και υγείας των πολιτών εξαρτάται άμεσα από την ποιότητα της ατμόσφαιρας και τους χώρους πρασίνου που υπάρχουν στην περιοχή τους, προβάλλει πλέον καθημερινά ως το σημαντικότερο ζητούμενο».
Από την πλευρά του ο εντεταλμένος Δημοτικός Σύμβουλος για τα ευρωπαϊκά προγράμματα Γιάννης Σκληράκης είπε ότι «δεν είναι λύση η αγορά νέων απορριμματοφόρων, αφού κάθε νέο φορτηγό για να κατασκευαστεί ξοδεύει τεράστιους περιβαλλοντικούς πόρους».
*Ο Δήμος Γαλατσίου ηγείται του έργου CAT4HEAVY, το οποίο χρηματοδοτείται κατά 60% από την Ευρωπαϊκή Ένωση και λήγει την 1/1/2022. Μέχρι τότε θα πρέπει να έχει εφαρμοστεί στα 30 οχήματα που περιλαμβάνονται στο πρόγραμμα, αλλά και να έχει αποδειχθεί, με μετρήσεις, η χρησιμότητά του στο περιβάλλον. Στο έργο συμμετέχουν επίσης τρεις μικρομεσαίες ευρωπαϊκές επιχειρήσεις από τη Γερμανία (Puritech), την Ισπανία (LOMARTOV) και την Ολλανδία (ValueLoops) οι οποίες θα αναλάβουν, μεταξύ άλλων, την εκπόνηση επιχειρηματικού σχεδίου για την βιομηχανοποίηση της νέας τεχνολογίας. Το CAT4HEAVY θα ενσωματώσει μια πατενταρισμένη ελληνική καινοτόμο τεχνολογία απομείωσης ρύπων από βαρέα οχήματα, που έχει αναπτυχθεί από την εταιρία ΜΟΝΟΛΙΘΟΣ Ε.Π.Ε.
**δημοσιογράφος
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας