Αθήνα, 13°C
Αθήνα
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
13.7° 11.6°
2 BF
83%
Θεσσαλονίκη
Αραιές νεφώσεις
10°C
11.3° 9.3°
3 BF
73%
Πάτρα
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
14.0° 13.2°
4 BF
71%
Ιωάννινα
Αυξημένες νεφώσεις
6°C
5.9° 5.9°
1 BF
81%
Αλεξανδρούπολη
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.9° 9.1°
4 BF
81%
Βέροια
Αυξημένες νεφώσεις
9°C
9.3° 8.0°
1 BF
86%
Κοζάνη
Αυξημένες νεφώσεις
4°C
5.9° 4.4°
3 BF
81%
Αγρίνιο
Αραιές νεφώσεις
11°C
10.7° 10.7°
2 BF
93%
Ηράκλειο
Σποραδικές νεφώσεις
14°C
13.8° 13.2°
2 BF
78%
Μυτιλήνη
Σποραδικές νεφώσεις
12°C
12.9° 11.6°
2 BF
83%
Ερμούπολη
Αραιές νεφώσεις
14°C
14.4° 14.0°
3 BF
67%
Σκόπελος
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.1° 10.1°
6 BF
80%
Κεφαλονιά
Σποραδικές νεφώσεις
13°C
12.9° 12.9°
3 BF
71%
Λάρισα
Αραιές νεφώσεις
10°C
9.9° 8.4°
2 BF
87%
Λαμία
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.1° 8.5°
2 BF
96%
Ρόδος
Θύελλα
15°C
14.9° 14.8°
3 BF
96%
Χαλκίδα
Αραιές νεφώσεις
12°C
13.2° 10.8°
4 BF
82%
Καβάλα
Αυξημένες νεφώσεις
12°C
11.6° 11.6°
1 BF
69%
Κατερίνη
Αυξημένες νεφώσεις
10°C
10.7° 10.0°
2 BF
85%
Καστοριά
Αυξημένες νεφώσεις
6°C
6.3° 6.3°
1 BF
85%
ΜΕΝΟΥ
Δευτέρα, 02 Δεκεμβρίου, 2024
Νηπιαγωγείο
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
ΜΕ ΝΕΑ ΥΠΟΥΡΓΙΚΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΝΤΑΣΣΟΝΤΑΙ ΙΔΙΩΤΕΣ ΠΑΡΟΧΟΙ ΠΡΩΙΜΗΣ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ

Αποκαλυπτικό! Ειδική Αγωγή με voucher στο δημόσιο νηπιαγωγείο!

Το υπουργείο Παιδείας ανοίγει και επίσημα τις πόρτες για την είσοδο κουπονιών στα δημόσια νηπιαγωγεία, ιδιωτικοποιώντας με τον τρόπο αυτόν πλευρές της λειτουργίας τους, την ίδια στιγμή που επιδιώκει να καλλιεργήσει κλίμα αποδοχής των Συμπράξεων Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, ακόμα και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας.

Στις αρχές του 2024, με πολλά «ταρατατζούμ» προβλήθηκε η οικονομική ενίσχυση με voucher για πρώιμη παρέμβαση σε παιδιά 0-6 ετών που «δίνεται για πρώτη φορά φέτος από το τέλος του έτους για πρόσβαση σε εξειδικευμένα κέντρα». Για πολλούς μήνες, προβλήθηκε άπειρες φορές από τα ΜΜΕ η νέα αυτή πρωτοβουλία, με τις γνωστές συνεντεύξεις Τύπου «λιβανιστήρι», που έρχονται να «δεξιωθούν» τις κυβερνητικές παρεμβάσεις, φορώντας τους το φωτοστέφανο της αθωότητας. Πόσο όμως αποτελεί μια πραγματική προσφορά;

Αυτές τις μέρες, δημοσιεύθηκε το ΦΕΚ «Πιλοτικό πρόγραμμα Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης για Παιδιά Ηλικίας μηδέν (0) έως έξι (6) ετών». Σύμφωνα με την απόφαση, εξειδικεύονται το περιεχόμενο και οι όροι χωρικής και χρονικής υλοποίησης του πιλοτικού Προγράμματος Πρώιμης Παιδικής Παρέμβασης των άρθρων 51 και 52 του ν. 4997/2022 (Α’ 219), καθορίζονται οι αναγκαίες διαδικασίες και ρυθμίζονται τα συναφή, ειδικά, τεχνικά και λεπτομερειακά θέματα για την υλοποίησή του και αφορά οικογένειες που έχουν παιδί με αναπηρία ή αναπτυξιακή διαταραχή ή βρίσκεται σε επικινδυνότητα για αναπτυξιακή διαταραχή.

Η πραγματικότητα που κρύβεται με επιμέλεια

Τουλάχιστον ως κακόγουστο αστείο γίνεται αντιληπτό το ενδιαφέρον του υπουργείου Παιδείας για την πρώιμη παρέμβαση στο νηπιαγωγείο για παιδιά με αναπηρία και αναπτυξιακή διαταραχή, όταν δεν έχουν ιδρυθεί τμήματα ένταξης σε όλα τα νηπιαγωγεία, όταν μοιράζονται οι παράλληλες στηρίξεις, το ειδικό εκπαιδευτικό και βοηθητικό προσωπικό και μάλιστα όχι μόνο σε πολλούς/ές μαθητές/τριες αλλά και σε διαφορετικά σχολεία. Και, βέβαια, όταν έχουμε διακοπή φοίτησης των νηπίων λόγω των ελλείψεων του αναγκαίου ειδικού εκπαιδευτικού και βοηθητικού προσωπικού.

Με την Υπουργική Απόφαση 4510/2024 - ΦΕΚ Β 6068/01.11.2024, το κράτος αποσύρεται από ακόμα μία βασική ευθύνη του, αυτή της πρώιμης παρέμβασης στο Νηπιαγωγείο, και εντάσσει στο δημόσιο σχολείο ιδιώτες-παρόχους που θα καρπωθούν από το Ταμείο Ανάκαμψης ακόμα ένα κονδύλι.

Κοντολογίς, το υπουργείο Παιδείας ανοίγει και επίσημα τις πόρτες για την είσοδο κουπονιών-voucher στα δημόσια νηπιαγωγεία, ιδιωτικοποιώντας με τον τρόπο αυτόν πλευρές της λειτουργίας τους, την ίδια στιγμή που επιδιώκει να καλλιεργήσει κλίμα αποδοχής των συμπράξεων δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, ακόμα και στο περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Κι όλα αυτά προς όφελος των ιδιωτικών κέντρων και ΜΚΟ που ανθίζουν στον χώρο της ειδικής εκπαίδευσης.

Οπως επισημαίνει το μέλος του Δ.Σ. της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας, Τάσος Γκαραγκάνης, το νέο πολυδιαφημιζόμενο από το 2021 πιλοτικό πρόγραμμα της Ν.Δ., που αφορά την πρόληψη/ή και την ελαχιστοποίηση των περιορισμών που εμφανίζουν ή μπορεί να εμφανίσουν λόγω αναπηρίας ή αναπτυξιακής διαταραχής, βρίσκεται εκτός ενός αναγκαίου, κεντρικά σχεδιασμένου, δημόσιου και δωρεάν συστήματος Πρωτοβάθμιας Υγείας, που θα έπρεπε να αφορά όλα τα παιδιά και βρέφη που το έχουν ανάγκη. Ενός συστήματος που θα πρέπει να ακολουθείται από μια δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση όλων των βαθμίδων, για όλους τους μαθητές, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε εκπαιδευτικής ομάδας. Αντ’ αυτού, επιλέγουν να δώσουν 35 εκατ. ευρώ από το Ταμείο Ανάκαμψης σε ιδιώτες παρόχους, σε περιορισμένο αριθμό νηπίων (2.500 παιδιά ηλικίας 0-6 ετών), και να θεσπίσουν οικονομικά κριτήρια για την επιλογή των μαθητών/τριών, βάζοντας την κερδοφορία των ιδιωτών πάνω από τις ανάγκες και τα δικαιώματα των νηπίων και των μαθητών.

Το υπουργείο Παιδείας, πατώντας στην ανάγκη εφαρμογής της πρώιμης παρέμβασης, ανοίγει διάπλατα την πόρτα στους ιδιώτες, τους γεμίζει με ζεστό ρευστό χρήμα, θέτει τις προϋποθέσεις για το ξήλωμα έως και την κατάργηση των ΚΕΔΑΣΥ.

ΜΚΟ και ιδιώτες αντικαθιστούν τις απαραίτητες κρίσιμες δομές που όφειλε να έχει το κράτος για την ειδική αγωγή και εκπαίδευση, συμπληρώνει το επίσης μέλος του Δ.Σ. της ΔΟΕ, Βιολέττα Πατέλη. «Καθόλου τυχαία δεν είναι η είσοδος ιδιωτών εντός της εκπαιδευτικής διαδικασίας, καθώς είναι ορατό διά γυμνού οφθαλμού ότι το Ταμείο Ανάκαμψης έχει “ιδιαίτερη αδυναμία” στα κριτήρια απορρόφησης των κονδυλίων του και ευνοεί κυρίως -αν όχι αποκλειστικά- τον ιδιωτικό παράγοντα».

Εκποίηση δικαιωμάτων

Την ίδια ώρα πριμοδοτείται ένα εκπαιδευτικό περιβάλλον περικοπών και συγχωνεύσεων, καθώς το δημόσιο νηπιαγωγείο στενάζει κάτω από το βάρος μιας υποχρηματοδότησης που αποκτά ταξικότερο πρόσημο και νοηματοδοτεί την εκποίηση των μορφωτικών δικαιωμάτων των μαθητών με αναπηρία από την πολύ τρυφερή ηλικία που τα παιδιά εισέρχονται στο δημόσιο νηπιαγωγείο.

Αντί να σχεδιαστεί με ευθύνη του κράτους η δημόσια και δωρεάν πρώιμη παρέμβαση σε δημόσιες δομές για όλα τα παιδιά, αντί το υπουργείο Παιδείας να προσλάβει το αναγκαίο μόνιμο προσωπικό για τη στελέχωση των ΚΕΔΑΣΥ, των ΕΔΥ και των δημόσιων νηπιαγωγείων, αντί να μειώσει τον αριθμό των μαθητών ανά τμήμα, «επιλέγει» συγχωνεύσεις τμημάτων, περικοπές δαπανών, ελαστικές εργασιακές σχέσεις προσωπικού, που πάντα υπολείπεται των πραγματικών αναγκών. Προκρίνει την ιδιωτικοποίηση πλευρών της λειτουργίας του δημόσιου σχολείου και επεκτείνει τα ΣΔΙΤ από την κατασκευή των σχολικών κτιρίων έως την ίδια τη ζωή του σχολείου.

Στο πλαίσιο αυτό, οι γονείς των μαθητών με αναπηρία/ή ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες οδηγούνται είτε να ξαναβάλουν το χέρι στην τσέπη (ιδιώτες ειδικοί βοηθοί ακόμα και στα ειδικά πλαίσια) είτε να «αποδεχτούν» τις πολιτικές ιδιωτικοποίησης του δημόσιου σχολείου, ευελπιστώντας να γίνουν «ωφελούμενοι» για όσο διάστημα υλοποιηθεί το πιλοτικό πρόγραμμα.

Ακόμη μεγαλύτερη εντατικοποίηση

Οι πάροχοι του προγράμματος θα καθορίζουν δραστηριότητες εντός του ωρολογίου προγράμματος, θα συναποφασίζουν (!) για αυτές με τον σύλλογο διδασκόντων του νηπιαγωγείου, θα δραστηριοποιούν τις ΕΔΥ όπου υπάρχουν, τα υποστελεχωμένα ΚΕΔΑΣΥ, τους συμβούλους εκπαίδευσης (ειδικής, γενικής και ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού), προκειμένου να εξασφαλίσουν την υλοποίηση ενός εξατομικευμένου προγράμματος που θα είναι απόρροια μιας αξιολόγησης που θα «έρχεται» από ιδιώτες. Και επειδή οι πάροχοι θα αξιολογούνται τακτικά για να παραμείνουν πάροχοι (να συνεχίζουν δηλαδή να παίρνουν ζεστό χρήμα), όλοι καταλαβαίνουν το πώς αυτό θα επηρεάσει την ίδια τη ζωή του νηπιαγωγείου.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Αποκαλυπτικό! Ειδική Αγωγή με voucher στο δημόσιο νηπιαγωγείο!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας