Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Στον απόηχο των βίαιων επεισοδίων της Πέμπτης και με απασφαλισμένους τους μηχανισμούς ακραίας καταστολής πάνω στο σώμα της πανεπιστημιακής κοινότητας, ξεκινούν σήμερα σε κλίμα έντασης οι επίσημες εκδηλώσεις για την επέτειο της εξέγερση του Πολυτεχνείου. Το πανεκπαιδευτικό συλλαλητήριο χθες το μεσημέρι, δίνοντας συνέχεια στο ξέσπασμα διαμαρτυρίας της Πέμπτης, σηματοδότησε την έναρξη του επετειακού τριημέρου, όπως και η γενίκευση των διαμαρτυριών σε Θεσσαλονίκη, Πάτρα και άλλες μεγάλες πόλεις.

Από το μεσημέρι της Παρασκευής έκλεισαν και τα τελευταία ανοιχτά Ιδρύματα του κέντρου της Αθήνας (βλ. Πάντειο), ακολουθώντας την «παράδοση» των τελευταίων ετών, αφήνοντας το Πολυτεχνείο να κρατά τις πόρτες του ανοιχτές, λόγω των εκδηλώσεων, αλλά και τον προβληματισμό έντονο για την εξέλιξη των γεγονότων, ειδικά μετά τη βίαιη επίθεση των ΜΑΤ σε μια ομάδα φοιτητών στην πόρτα του ιστορικού κτιρίου το βράδυ της Πέμπτης. Σύμφωνα με πληροφορίες, την ώρα των επεισοδίων επικράτησε πανικός στους κόλπους της (νέας) διοίκησης του Ιδρύματος και χρειάστηκε αρκετός χρόνος, ώστε να ενεργοποιηθούν τα ανακλαστικά της κοινότητάς του, να υπάρξει επικοινωνία με την αστυνομία και να ζητηθεί η απομάκρυνση των ΜΑΤ.

Στο Πανεπιστήμιο Αθηνών το κλίμα είναι βαρύ, ενώ πληθαίνουν οι εσωτερικές φωνές αντίθεσης μετά και την ανοιχτή διαφωνία της Κοσμητείας των Οικονομικών και Πολιτικών Επιστημών με τη στάση του πρύτανη Θόδωρου Φορτσάκη, που οδήγησε στα επεισόδια και στον τραυματισμό των δύο φοιτητών.

Οι φοιτητές από την πλευρά τους συνεχίζουν τις κινητοποιήσεις τους. Ορισμένοι σύλλογοι πραγματοποιούν συνελεύσεις σε άλλους χώρους, ενώ πραγματοποιούνται καταλήψεις σε Ιδρύματα λίγο πιο μακριά από το κέντρο της πόλης, όπως στο Γεωπονικό. Η ένταση δεν υποχωρεί. Χθες, «επόμενη μέρα» των βίαιων επεισοδίων, εκπρόσωποι της κυβέρνησης επέμεναν ότι οι νόμοι πρέπει να εφαρμόζονται, απευθύνοντας παράλληλα συστάσεις και μηνύματα ψυχραιμίας και καταλλαγής. Δεν ονομάτιζαν τους αποδέκτες.

Οι πόρτες πάντως του Ε.Μ. Πολυτεχνείου άνοιξαν και περιμένουν τη συμμετοχή στις εκδηλώσεις τιμής και μνήμης των 41 χρόνων από την εξέγερση, οι οποίες και θα ολοκληρωθούν με την καθιερωμένη πορεία το μεσημέρι της Δευτέρας.

■ Εκ παραδρομής, σε χθεσινό δημοσίευμα αποδόθηκαν στον Παναγιώτη Σωτήρη δύο ιδιότητες. Η ιδιότητα του μέλους της Ε.Γ. της ΠΟΣΔΕΠ και αυτή του καθηγητή στο ΕΜΜΕ του ΕΚΠΑ. Σωστή η πρώτη, λάθος η δεύτερη…