Αθήνα, 24°C
Αθήνα
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
25.7° 22.3°
3 BF
51%
Θεσσαλονίκη
Ελαφρές νεφώσεις
24°C
24.7° 22.1°
3 BF
48%
Πάτρα
Αίθριος καιρός
22°C
22.1° 20.9°
3 BF
57%
Ιωάννινα
Ελαφρές νεφώσεις
20°C
19.9° 19.9°
2 BF
56%
Αλεξανδρούπολη
Ελαφρές νεφώσεις
19°C
18.9° 18.5°
1 BF
82%
Βέροια
Αίθριος καιρός
22°C
22.0° 22.0°
2 BF
61%
Κοζάνη
Αίθριος καιρός
18°C
18.4° 18.4°
2 BF
34%
Αγρίνιο
Αίθριος καιρός
19°C
19.1° 19.1°
1 BF
68%
Ηράκλειο
Αίθριος καιρός
23°C
23.8° 22.7°
4 BF
47%
Μυτιλήνη
Αίθριος καιρός
20°C
21.1° 18.5°
2 BF
59%
Ερμούπολη
Αίθριος καιρός
21°C
21.4° 18.3°
0 BF
64%
Σκόπελος
Σποραδικές νεφώσεις
21°C
21.2° 20.7°
2 BF
60%
Κεφαλονιά
Αίθριος καιρός
22°C
21.9° 21.9°
4 BF
60%
Λάρισα
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
22.4° 22.4°
1 BF
45%
Λαμία
Σποραδικές νεφώσεις
22°C
22.4° 21.5°
1 BF
50%
Ρόδος
Ελαφρές νεφώσεις
22°C
22.1° 21.8°
5 BF
65%
Χαλκίδα
Αίθριος καιρός
22°C
25.4° 22.1°
2 BF
40%
Καβάλα
Σποραδικές νεφώσεις
20°C
20.5° 18.3°
0 BF
81%
Κατερίνη
Ελαφρές νεφώσεις
25°C
24.7° 24.7°
1 BF
54%
Καστοριά
Αίθριος καιρός
14°C
14.2° 14.2°
3 BF
70%
ΜΕΝΟΥ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ
Dreamstime.com

Τι απαντούν τα κόμματα στα 6 καυτά θέματα της Παιδείας

Τα κόμματα θέτουν στον πυρήνα των πολιτικών τους τα ζητήματα της Παιδείας. Οι εκπαιδευτικές πολιτικές γίνονται στόχος δριμείας κριτικής και οξείας αντιπαράθεσης, ενώ συνηθίζεται να ξεσηκώνουν μαζικές αντιδράσεις από τον εκπαιδευτικό κόσμο.

Η «Εφ.Συν.» φιλοξενεί τις απόψεις των εκπροσώπων πέντε κομμάτων της Βουλής, με τους συμμετέχοντες στο debate να καλούνται να απαντήσουν σε κοινά ερωτήματα. Στο αυριανό φύλλο (Τρίτης) θα δημοσιευτεί η ερώτηση που επέλεξε καθένας από τους εκπροσώπους των κομμάτων να απευθύνει σε κάποιον από τους υπόλοιπους και αντίστοιχα η απάντηση που δόθηκε.


Τα ερωτήματα του debate:

1. Τι δείχνουν οι αντιδράσεις των εκπαιδευτικών για το μέτρο της αξιολόγησης; Θα συνεχίσει να εφαρμόζεται με τους ίδιους όρους; Θα καταργηθεί;

2. Θεωρείτε ότι η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής (ΕΒΕ) στην τριτοβάθμια έχει λειτουργήσει;

3. Η σχολική στέγη αντιμετωπίζει σοβαρότατα προβλήματα. Με ποιον τρόπο θα αντιμετωπίσετε το ζήτημα των υποδομών;

4. Η ιδιωτική εκπαίδευση (σχολεία, φροντιστήρια, κέντρα ξένων γλωσσών) πρέπει να υπάγεται στο υπουργείο Παιδείας και τα ζητήματά της να ρυθμίζονται από αυτό;

5. Συμφωνείτε ή όχι με την αναθεώρηση του άρθρου 16 και τη λειτουργία ιδιωτικών Πανεπιστημίων;

6. Πανεπιστημιακή αστυνομία. Ναι ή όχι;


Νίκη Κεραμέως, Νέα Δημοκρατία

υπουργός Παιδείας και υποψήφια στον Βόρειο Τομέα Αθηνών

1. Η βελτιωτική αξιολόγηση αποτελεί εξαιρετικά χρήσιμο εργαλείο που αξιοποιείται από την πλειονότητα των ευρωπαϊκών χωρών και ευρύτερα, προκειμένου να επέλθει συνολική αναβάθμιση της Παιδείας, βάσει στοιχείων. Οι αντιδράσεις ήταν περιορισμένες και από συγκεκριμένες συνδικαλιστικές ηγεσίες. Ο ευρύς εκπαιδευτικός κόσμος και η κοινωνία απαιτούν την αξιολόγηση ως έναν πολύ σημαντικό βελτιωτικό μηχανισμό, όπως συμβαίνει σχεδόν σε όλους τους επαγγελματικούς χώρους.

2. Εχει ήδη λειτουργήσει, καθώς οι υποψήφιοι ωθούνται σε υψηλότερες επιδόσεις, εφόσον γνωρίζουν ότι δεν θα επιτύχουν την εισαγωγή τους στα Πανεπιστήμια της χώρας με 1 ή 2 στα 20, όπως συνέβαινε επί ΣΥΡΙΖΑ. Περαιτέρω αποτελέσματα θα φανούν εν καιρώ, για τους νέους που θα έχουν επιλέξει δρόμους με προοπτικές, για τα Πανεπιστήμια και το επίπεδο σπουδών, για ολόκληρη την κοινωνία.

3. Η σχολική στέγη απαιτεί μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, κατά τον οποίο υπουργείο Εσωτερικών και φορείς Τοπικής Αυτοδιοίκησης συνεργάζονται στενά, προκειμένου να συντηρήσουν και να βελτιώσουν τις υφιστάμενες υποδομές και να δημιουργηθούν νέες. Αξιοποιώντας εθνικούς και ευρωπαϊκούς πόρους, όπως από το ΕΣΠΑ και το Ταμείο Ανάκαμψης και Σταθερότητας, χτίζουμε ένα καλύτερο σχολείο για όλα τα παιδιά μας.

4. Σημαντικές αρμοδιότητες του τομέα της ιδιωτικής εκπαίδευσης υπάγονται στο υπουργείο Παιδείας και άλλες σε συναρμόδια υπουργεία. Τα ιδιωτικά σχολεία διακρίνονται από τις υπόλοιπες δομές της ιδιωτικής εκπαίδευσης, καθώς ανήκουν στην τυπική εκπαίδευση και η φοίτηση σε αυτά οδηγεί στην απόκτηση τίτλου σπουδών, ισότιμου με τους τίτλους των αντίστοιχων δημοσίων σχολείων, γι’ αυτό και τηρείται το ωρολόγιο πρόγραμμα των αντίστοιχων δημόσιων σχολείων. Τα φροντιστήρια και τα κέντρα ξένων γλωσσών (ΚΞΓ) παρέχουν άλλου είδους υπηρεσίες. Το υπουργείο Παιδείας είναι αρμόδιο αποκλειστικά και μόνο για την έκδοση επάρκειας προσόντων διδασκαλίας ξένων γλωσσών, όσων διδάσκουν σε αυτά και για την έκδοση άδειας διδασκαλίας. Οι οικείες Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης έχουν την ευθύνη της επιβολής κυρώσεων επί συγκεκριμένων παραβάσεων.

5. Ασφαλώς. Το άρθρο 16, κατάλοιπο άλλων εποχών, καθιστά τη χώρα μας θλιβερή εξαίρεση στον διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη. Η ίδρυση μη κρατικών ανώτατων εκπαιδευτικών ιδρυμάτων, που προβλέπεται σχεδόν παντού στον κόσμο, α) θωρακίζει το δικαίωμα επιλογής, β) θα ωθήσει τα δημόσια ΑΕΙ σε βελτίωση ως αποτέλεσμα υγιούς συναγωνισμού, γ) θα συγκρατήσει στη χώρα νέους που αναζητούν σπουδές στο εξωτερικό, ανακόπτοντας το brain drain, δ) θα αποτελέσει σημαντική πηγή εσόδων για τη χώρα.

6. Οπωσδήποτε ναι, τουλάχιστον μέχρι να οικοδομήσουμε ένα απόλυτα ασφαλές ακαδημαϊκό περιβάλλον, αυτό που ταιριάζει σε μία σύγχρονη ευρωπαϊκή χώρα, αυτό που αξίζει στα μέλη της πανεπιστημιακής κοινότητας. Οι Ομάδες Προστασίας Πανεπιστημιακών Ιδρυμάτων δρουν αποτρεπτικά και μόνο σε 3 από τα 24 Ιδρύματα της χώρας, όπου υπάρχει ανάγκη διαφύλαξης της νομιμότητας. Μακάρι να έρθει η στιγμή να είναι, πλέον, αχρείαστες.


Νίκος Φίλης, ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ.

τομεάρχης Παιδείας και υποψήφιος βουλευτής Α' Αθηνών

1. Οι αγώνες των εκπαιδευτικών έχουν μπλοκάρει την τιμωρητική αξιολόγηση που αποσκοπεί στην κατηγοριοποίηση των σχολικών μονάδων ώστε να εφαρμοστεί η «ελεύθερη» γονεϊκή επιλογή που θα σημάνει υποβάθμιση των σχολείων. Ο ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. θα την καταργήσει, επαναφέροντας τους θεσμούς αξιολόγησης και αποτίμησης του εκπαιδευτικού έργου που είχε θεσπίσει, με κεντρικό τον ρόλο του Συλλόγου Διδασκόντων και τα ΠΕΚΕΣ ως συλλογικό υποστηρικτικό μηχανισμό του εκπαιδευτικού έργου. Αντί του επιθεωρητή-δυνάστη του ’70 και του ’80, που επανέφερε μετά από μισό αιώνα η Ν.Δ.

2. Εχει λειτουργήσει ως «λαιμητόμος» χιλιάδων υποψηφίων και μηχανισμός κατεύθυνσης πελατών σε κολέγια και ιδιωτικά ΙΕΚ, που αύξησαν κέρδη και πελατεία. Η κυβέρνηση που παραπλανά, μιλώντας για φοιτητές που έχουν δήθεν μπει με «ασόδυο», δίνει στα αναξιολόγητα κολέγια (στα οποία δεν υφίσταται καμία ΕΒΕ) ίδια επαγγελματικά δικαιώματα με τα Πανεπιστήμια. Η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ θα καταργήσει την ΕΒΕ με την πρώτη νομοθετική της πράξη, μέσω ΠΝΠ.

3. Η Ν.Δ. προσλαμβάνει αστυνομικούς στα Πανεπιστήμια με ετήσιο κόστος 30 εκ. € και καταρτίζει σκανδαλώδεις συμβάσεις εκατομμυρίων ευρώ με τη CISCO και άλλους ιδιώτες για έργα εκπαιδευτικού ψηφιακού περιεχομένου που μπορούσαν να δημιουργήσουν δημόσιοι φορείς. Την ίδια ώρα τα σχολικά κτίρια είναι σε άθλια κατάσταση. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα σταματήσει το όργιο σπατάλης και θα ανακατευθύνει τους αυξημένους πόρους (5% για την Παιδεία) σε υποδομές και εκπαιδευτικούς.

4. Η ιδιωτική εκπαίδευση θα εποπτεύεται σε όλες τις διαστάσεις της από το υπουργείο Παιδείας. Η Ν.Δ., λειτουργώντας ως εντολοδόχος των σχολαρχών, κατάργησε την εργασιακή ασφάλεια των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Ετσι, πολλαπλασιάστηκαν οι απολύσεις αλλά και οι αποχωρήσεις, με φόντο νέες εξοντωτικές εργασιακές συνθήκες. Σε κάποια εκπαιδευτήρια αποχώρησε έως και το 30% των εκπαιδευτικών, κάτι που μπορεί να υποβάθμισε την εκπαιδευτική τους λειτουργία αλλά ενίσχυσε την κερδοφορία τους!

5. Είμαστε σταθερά και διαχρονικά κατά της ίδρυσης ιδιωτικών Πανεπιστημίων. Τηρούμε σε αυτό το σημείο το Σύνταγμα του 1975, θέση που είχε υποστηρίξει και ο Κωνσταντίνος Καραμανλής. Αλλωστε «Μένουμε Ευρώπη», όπου επικρατεί συντριπτικά η παράδοση του δημόσιου Πανεπιστημίου και όχι το αγγλοσαξονικό πρότυπο, αυτό που στις ΗΠΑ υπερχρέωσε τους φοιτητές.

6. Κατηγορηματικά όχι! Σε αυτό συντασσόμαστε με την ευρωπαϊκή πραγματικότητα. Δεν αντιγράφουμε την Τουρκία του Ερντογάν. Η εγκατάσταση της πανεπιστημιακής αστυνομίας αποκρούστηκε από φοιτητές και πανεπιστημιακούς. Λέμε ναι στη φύλαξή τους από δικές τους υπηρεσίες, όπως συνέβαινε πριν απολύσει τους φύλακες η κυβέρνηση Σαμαρά-Βενιζέλου. Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛ.ΑΣ., η παραβατικότητα στα Πανεπιστήμια είναι ιδιαιτέρως χαμηλή. Οσο ίσχυε το άσυλο, όποτε απαιτούνταν, η αστυνομία είχε δυνατότητα και καθήκον να παρέμβει.


Νίκος Τσούλιας, ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝ.ΑΛΛ.

γραμματέας τομέα Παιδείας

1. Πρόκειται για σύστημα επιβολής και αυταρχισμού. Δεν έχει βιωσιμότητα γιατί η αξιολόγηση οφείλει να έχει δημιουργικό χαρακτήρα, να βρίσκει «έδαφος» στους εκπαιδευτικούς και να περιλαμβάνει όλους τους παράγοντες που διαμορφώνουν το εκπαιδευτικό έργο. Η επιστημονική βιβλιογραφία έχει καταδείξει ότι για να έχει προοπτική μια πολιτική στην Παιδεία οφείλει να λαμβάνει υπόψη -εκτός των άλλων- και την άποψη των εκπαιδευτικών.

2. Εχει αποτύχει. Ηταν εξ αρχής αντιεκπαιδευτικό και θνησιγενές μέτρο, γιατί δεν ανταποκρινόταν στις ανάγκες του συστήματος πρόσβασης. Η αποτυχία έχει καταφανεί και από το γεγονός ότι η ηγεσία του υπουργείου κάνει συνεχώς διορθωτικές παρεμβάσεις. Μόνιμη λύση είναι η εφαρμογή του Εθνικού Απολυτηρίου -καθολικός θεσμός στην Ευρώπη- για να πάψουμε να ασχολούμαστε επί μισό αιώνα με το θέμα και μάλιστα ατελέσφορα!

3. Υπάρχει έλλειμμα σχεδιασμού και χρηματοδότησης. Η Ν.Δ. δεν στήριξε τη δημόσια εκπαίδευση. Δεν πρόσθεσε ούτε μια σχολική βιβλιοθήκη. Δεν άλλαξε κανένα σχολικό βιβλίο. Δεν εκσυγχρόνισε τα εργαστήρια. Δεν αναβάθμισε καθόλου το Ψηφιακό Σχολείο του ΠΑΣΟΚ. Το σύνολο των υποδομών είναι σχεδόν ίδιο εδώ και 20 χρόνια. Απαιτείται αναθεώρηση του Ταμείου Ανάκαμψης για τη βελτίωση στέγης και υποδομών.

4. Σαφώς ναι. Τα ιδιωτικά σχολεία είναι εκπαιδευτικοί και κοινωνικοί θεσμοί και όχι «στενές» επιχειρήσεις -σύμφωνα και με το Σύνταγμά μας αλλά και με την ίδια την έννοια της αγωγής και της μόρφωσης. Η οποιαδήποτε μεταφορά αρμοδιοτήτων εκτός «πεδίου παιδείας» αλλοιώνει τον μορφωτικό χαρακτήρα και εμπορευματοποιεί την ιδιωτική εκπαίδευση. Η Ν.Δ. οφείλει να καταλάβει ότι τα κοινωνικά αγαθά δεν είναι αγοραία.

5. Η Παιδεία είναι δημόσιο αγαθό και πρέπει να παρέχεται από την Πολιτεία με μεταρρυθμίσεις που συμβαδίζουν με τις εξελίξεις στον σύγχρονο κόσμο, την επιστήμη και την έρευνα. Βασική πολιτική μας είναι η συστηματική ενίσχυση του δημόσιου Πανεπιστημίου. Είναι ανάγκη Εθνικού Διαλόγου για τον σχεδιασμό του Ακαδημαϊκού Χάρτη της χώρας με ακαδημαϊκά, κοινωνικά και αναπτυξιακά κριτήρια, μακριά από τοπικισμούς και λαϊκισμούς.

6. Δεν απαιτείται ειδική αστυνομία για τα Πανεπιστήμια. Δεν μπορεί να εφαρμοστεί και γι’ αυτό είναι σε εκκρεμότητα. Σύσταση Ειδικής Υπηρεσίας Φύλαξης χρειάζεται. Θα ενημερώνει τον πρύτανη και αυτός θα καλεί την αστυνομία σε περιπτώσεις παραβατικότητας. Η προστασία του Πανεπιστημίου τόσο ως ύψιστου κοινωνικού και μορφωτικού θεσμού όσο και ως δημόσιου αγαθού και δημόσιας περιουσίας πρέπει να είναι απόλυτη.


Κυριάκος Ιωαννίδης, ΚΚΕ

υπεύθυνος του Τμήματος Παιδείας και μέλος της Κ.Ε.

1. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούν καθημερινά το παιδαγωγικό και μορφωτικό αποτύπωμα της διδασκαλίας τους. Γι’ αυτό πρέπει να στηριχθούν ουσιαστικά. Οι αγώνες τους χαρακτηρίζονται από συνέχεια και μαζικότητα, ξεπερνώντας ακόμα και τις τρικλοποδιές που τους βάζουν Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Πέρα από την κατάργηση της αντιδραστικής αξιολόγησης, το ΚΚΕ θέτει το κύριο: σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης.

2. Με την ΕΒΕ προστίθεται άλλο ένα εμπόδιο στην πρόσβαση στα Πανεπιστήμια. Δεν αναβαθμίζεται το μορφωτικό επίπεδο των νέων που τσακίζονται από ένα σχολείο που εξοντώνει και έχει διαχρονικά οικοδομηθεί από Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ. Το ΚΚΕ εντάσσει το αίτημα της κατάργησης της ΕΒΕ σε ένα συνολικό πλαίσιο μέτρων: κατάργηση της τράπεζας θεμάτων και δυνατότητα κατοχύρωσης βαθμολογίας στις πανελλαδικές, μέτρο που απέρριψαν και ο κ. Γαβρόγλου και η κ. Κεραμέως.

3. Ν.Δ., ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ κυβέρνησαν με την πολιτική ότι η μόρφωση και η ασφάλεια των παιδιών της λαϊκής οικογένειας αποτελεί κόστος. Πρέπει να ξεμπερδεύουμε με αυτή τη λογική. Να ξεκινήσει άμεσα πρόγραμμα ανέγερσης σύγχρονων και ασφαλών σχολείων, να χαρακτηριστούν ως «χώροι σχολείων» και να αγοραστούν όλα τα αναγκαία οικόπεδα.

4. Το ΚΚΕ στηρίζει κάθε νομοθετική ρύθμιση που ενισχύει και κατοχυρώνει τα δικαιώματα των ιδιωτικών εκπαιδευτικών. Η υπαγωγή της ιδιωτικής εκπαίδευσης στο υπουργείο Παιδείας, αν και σωστό ως αίτημα, δεν διασφαλίζει τους ιδιωτικούς εκπαιδευτικούς ουσιαστικά, αν ληφθεί υπόψη το συνολικό αντεργατικό πλαίσιο που έχει διαμορφωθεί από τους μνημονιακούς νόμους της Ν.Δ., του ΠΑΣΟΚ και του ΣΥΡΙΖΑ που ισχύουν ακόμη.

5. Η μόρφωση δεν πρέπει να δίνεται με βάση τι αντέχει η τσέπη και να είναι αντικείμενο κερδοφορίας. Γι’ αυτό υπερασπιζόμαστε το άρθρο 16 ουσιαστικά και όχι στα λόγια. Παλεύουμε ώστε τα δημόσια Πανεπιστήμια να είναι αναβαθμισμένα και τα πτυχία να μην είναι κορνίζες. Στις γνωστές θέσεις Ν.Δ. και ΠΑΣΟΚ, προστέθηκαν και αυτές του κ. Τσίπρα που ανοίγουν τη συζήτηση για την αναθεώρηση του άρθρου 16, αλλά λογαριάζουν χωρίς τον ξενοδόχο.

6. Το ΚΚΕ βρίσκεται στο πλάι των φοιτητικών συλλόγων που έχουν απαντήσει ήδη, καθιστώντας ανενεργό τον νόμο της Ν.Δ., κόβοντας μάλιστα και κάθε συζήτηση για ένα άλλο αστυνομικό σώμα που απλά θα υπάγεται στον πρύτανη, όπως πρότεινε ο ΣΥΡΙΖΑ και το ΜέΡΑ25.


Κώστας Κανελλόπουλος, ΜέΡΑ25

Συντονιστής Τομέα Παιδείας

1. Δείχνουν ότι ένα κομμάτι των εργαζομένων αγωνίζεται και διεκδικεί αξιοπρεπείς και ακηδεμόνευτους όρους εργασίας. Η έξωθεν αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποσκοπεί αποκλειστικά στην ιδεολογική τους χειραγώγηση και πειθάρχηση. Η εμμονή με την «αξιολόγηση» είναι δηλωτική της απέχθειας των κρατούντων τόσο απέναντι στους εργαζόμενους όσο και στην ίδια την έννοια του κοινωνικού κράτους.

2. Πρέπει να καταργηθεί. Από τη στιγμή που η ελληνική Πολιτεία έχει δημιουργήσει τόσα τμήματα ΑΕΙ ανά την επικράτεια είναι παράλογο σε αυτά να μένουν κενές θέσεις. Το ΜέΡΑ25 είναι υπέρ της ελεύθερης πρόσβασης στα ΑΕΙ χωρίς διαχωρισμό ανάμεσα σε «πράσινα» (χαμηλής ζήτησης/ελεύθερης πρόσβασης) και «κόκκινα» (υψηλής ζήτησης/με εξετάσεις) τμήματα που προτείνουν άλλα κόμματα.

3. Ο Οργανισμός Σχολικών Κτιρίων που είχε τη σχετική αρμοδιότητα καταργήθηκε το 2013 με την ψήφο των μνημονιακών κομμάτων. Με τα τρία μνημόνια ψηφίστηκαν εκατοντάδες αντιδραστικοί νόμοι και δημιουργήθηκαν αντιδραστικοί θεσμοί που είναι ακόμα σε ισχύ, ενώ την ίδια ώρα καταργήθηκαν αρκετοί κοινωφελείς οργανισμοί και ελεγκτικοί θεσμοί. Τα αποτελέσματα σε όλες τις υποδομές της χώρας είναι τραγικά.

4. Ως γονέας παιδιού δημοσίου σχολείου που φέτος δίνει πανελλήνιες, η προσωπική μου επιθυμία είναι οι επόμενες γενιές γονιών να μη χρειάζεται να καταβάλουν τα δυσβάστακτα κόστη των υπηρεσιών της ιδιωτικής εκπαίδευσης. Οσο όμως υπάρχει, θα πρέπει να υπάγεται, να ελέγχεται και να ρυθμίζεται από το υπουργείο Παιδείας.

5. Οχι μόνο είμαστε αντίθετοι με την αναθεώρηση του άρθρου 16, αλλά θεωρούμε ότι τα υπάρχοντα κρατικά ΑΕΙ πρέπει να γίνουν πραγματικά δημόσια και δωρεάν, δηλαδή να εξασφαλίζεται η σίτιση και η στέγαση όλων των φοιτητών/τριών και να καταργηθούν τα δίδακτρα στα μεταπτυχιακά.

6. Στα ελληνικά Πανεπιστήμια υπάρχει μεγάλη ανάγκη προσλήψεων διοικητικού προσωπικού μέρος του οποίου μπορεί να είναι επιφορτισμένο και με τις υπηρεσίες φύλαξης. Δεν υπάρχει καμία ανάγκη αναβίωσης του Σπουδαστικού της Ασφάλειας.

Google News ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΜΑΣ ΣΤΟ GOOGLE NEWS
Τι απαντούν τα κόμματα στα 6 καυτά θέματα της Παιδείας

ΣΧΕΤΙΚΑ ΝΕΑ

ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΑ ΣΕ ΚΑΤΗΓΟΡΙΑ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας