• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.1°C / 25.2°C
    1 BF
    68%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    23°C 20.9°C / 24.0°C
    2 BF
    73%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    22°C 17.0°C / 22.1°C
    1 BF
    51%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    13°C 12.9°C / 18.1°C
    1 BF
    88%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.0°C / 19.9°C
    1 BF
    73%
  • Βέροια
    Αυξημένες νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.5°C
    2 BF
    70%
  • Κοζάνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    17°C 17.4°C / 17.9°C
    2 BF
    77%
  • Αγρίνιο
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 20.2°C / 20.2°C
    2 BF
    37%
  • Ηράκλειο
    Αίθριος καιρός
    17°C 16.8°C / 23.8°C
    3 BF
    63%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.2°C / 21.9°C
    0 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 18.3°C / 23.4°C
    0 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αυξημένες νεφώσεις
    20°C 20.4°C / 20.4°C
    1 BF
    80%
  • Κεφαλονιά
    Αυξημένες νεφώσεις
    23°C 22.6°C / 22.6°C
    2 BF
    47%
  • Λάρισα
    Ασθενείς βροχοπτώσεις
    18°C 17.9°C / 20.1°C
    0 BF
    88%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    23°C 16.5°C / 23.3°C
    0 BF
    63%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.8°C / 23.8°C
    3 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.8°C / 25.4°C
    0 BF
    68%
  • Καβάλα
    Αυξημένες νεφώσεις
    19°C 19.1°C / 19.1°C
    2 BF
    76%
  • Κατερίνη
    Αυξημένες νεφώσεις
    22°C 21.7°C / 22.2°C
    1 BF
    83%
  • Καστοριά
    Αυξημένες νεφώσεις
    18°C 18.0°C / 18.0°C
    0 BF
    76%
EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στοιβάζουν μαθητές εν μέσω πανδημίας

  • A-
  • A+
Ντόμινο συγχωνεύσεων τμημάτων όχι μόνο σε Δημοτικά, αλλά και σε Γυμνάσια και Λύκεια, με αποτέλεσμα ο αριθμός των μαθητών ανά τάξη να διαμορφώνεται στα 26 με 27 άτομα και μάλιστα με δυνατότητα προσαύξησης 10% με απόφαση του διευθυντή, οπότε οι μαθητές θα φτάνουν τους 30! ● Εκδηλη η ανησυχία των γονέων για τον συνωστισμό.

Οι συγχωνεύσεις, που μέχρι πρότινος παρατηρούνταν κυρίως σε σχολεία της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, έχουν αρχίσει και πυκνώνουν και στα σχολεία της δευτεροβάθμιας, προκαλώντας αναστάτωση σε γονείς και μαθητές. Και μπορεί στις περιπτώσεις κυρίως της πρωτοβάθμιας οι συγχωνεύσεις να εξυπηρετούσαν ενίοτε και ώς έναν βαθμό εκπαιδευτικές ανάγκες, αφού σε ακριτικά νησιά ή απομακρυσμένες περιοχές ολόκληρες σχολικές μονάδες είχαν 3-4 μαθητές διαφορετικών τάξεων που όμως καλούνταν να κάνουν μάθημα την ίδια ώρα, με ό,τι αυτό συνεπάγεται για την ποιότητα της παρεχόμενης εκπαίδευσης, όμως στα Γυμνάσια και τα Λύκεια οι συγχωνεύσεις των ήδη πολυπληθών τμημάτων μόνο προβληματικές είναι.

Ειδικά όταν αυτές γίνονται εν μέσω πανδημίας. Αρκεί να θυμηθούμε τη ρύθμιση ενός από τα πολλά σαρωτικά νομοσχέδια (ν. 4692/2020) που φέρουν την υπογραφή της υπουργού Παιδείας Νίκης Κεραμέως, σύμφωνα με την οποία αυξάνεται ο μέγιστος αριθμός νηπίων, προνηπίων και μαθητών ανά τμήμα σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά από 22 σε 24, ενώ προβλέπεται η δυνατότητα προσαύξησης κατά 10% με απόφαση του διευθυντή, που σημαίνει ότι ο αριθμός διαμορφώνεται πλέον στα 26-27 άτομα ανά τάξη.

Στον ίδιο νόμο αναφέρεται ρητά πως από επταθέσιο σχολείο και άνω ο ελάχιστος αριθμός των μαθητών δεν μπορεί να είναι μικρότερος των 20 ανά τμήμα, ενώ στα σχολεία της δευτεροβάθμιας το όριο ανεβαίνει στους 27 μαθητές και συνυπολογίζοντας την προσαύξηση του 10% οι μαθητές μπορεί να φτάσουν και τους 30.

Αιφνιδιασμός

Ανάστατοι γονείς μάς περιγράφουν πώς εντελώς αιφνιδιαστικά ενημερώθηκαν ότι τμήματα των σχολείων στα οποία φοιτούν τα παιδιά τους θα συγχωνευτούν, προκαλώντας ντόμινο προβλημάτων.

Ενδεικτικά, σε Γυμνάσιο του Περιστερίου τα μέχρι πρότινος τέσσερα τμήματα της τελευταίας τάξης συγχωνεύονται σε τρία, μετά τη σχετική απόφαση που έλαβε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Γ’ Αθηνών, με τον αριθμό των παιδιών να διαμορφώνεται πλέον στα 25-27 άτομα. «Αλλάζει η καθημερινότητα των παιδιών. Αναγκάζονται να χωριστούν από τους συμμαθητές και φίλους τους και να πάνε σε διαφορετικά τμήματα. Οσο δε για τις συνθήκες συνωστισμού στις τάξεις, είναι εξοργιστικό να προσπαθούν να μας πείσουν ότι με ανοιχτά παράθυρα και αντισηπτικά δεν κινδυνεύουν τα παιδιά από κορονοϊό ή ότι τα παιδιά στις τάξεις είναι 17, λες και ζούμε άλλη πραγματικότητα εμείς. Αισθάνομαι πραγματικά αδικημένος. Οχι για μένα, αλλά για τα παιδιά μου που καλούνται να κάνουν μάθημα σε τέτοιες συνθήκες», μας λέει ο Μ.Α., πατέρας δύο κοριτσιών στην Α’ και Γ’ Γυμνασίου.

Αντίστοιχη εικόνα μάς μεταφέρει και ο Χ.Τ., πατέρας κι αυτός δύο κοριτσιών, σε σχολεία της περιοχής της Αγίας Παρασκευής αυτή τη φορά, όπου σε ένα από τα Λύκεια παρατηρήθηκε μεγάλη «διαρροή» μαθητών από την περσινή Α’ Λυκείου, κατά την οποία λειτουργούσαν πέντε τμήματα, με αποτέλεσμα η φετινή Β’ Λυκείου να πρέπει να «στριμωχτεί» σε τρία τμήματα των 26 ατόμων κατά μέσο όρο. Πέραν της απολύτως λογικής ανησυχίας των γονέων που προκρίνουν το ζήτημα της ασφάλειας των παιδιών σε συνθήκες συνωστισμού, εντοπίζεται ακόμη ένα πρακτικό πρόβλημα, αυτό της διδασκαλίας της δεύτερης ξένης γλώσσας. Σύμφωνα με όσα μας περιγράφει ο γονέας, στο ένα τμήμα διδάσκονται γαλλικά, στο άλλο γερμανικά και στο τρίτο ακολουθείται μεικτό σύστημα διδασκαλίας (!) κάνοντάς μας πραγματικά να απορούμε με ποιον τρόπο επιτυγχάνεται η ορθή διδασκαλία όταν σε μία αίθουσα διδάσκονται παράλληλα δύο διαφορετικές ξένες γλώσσες. «Εν μέσω κορονοϊού δεν τα κάνει κανείς αυτά! Σε άλλες συνθήκες μπορεί και να το καταπίναμε πιο εύκολα. Αλλά όχι τώρα!» λέει ο Χ.Τ.

Βεβαίως, το ζήτημα των συγχωνεύσεων δεν αφορά μόνο την Αθήνα, αλλά ολόκληρη τη χώρα, με το πρόβλημα να εντείνεται κυρίως στα μεγαλύτερα αστικά κέντρα. Χθες, στη Θεσσαλονίκη, και συγκεκριμένα στο 6ο Γυμνάσιο, οι γονείς δεν επέτρεψαν στα παιδιά να κάνουν μάθημα διαμαρτυρόμενοι για την απόφαση της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις τμημάτων της Α’ Γυμνασίου. Τα τμήματα από τρία πλέον θα γίνουν δύο, με τους μαθητές ανά τάξη να φτάνουν τους 25 και 26 στον αριθμό. Οπως καταγγέλλουν οι γονείς, οι αίθουσες είναι ακατάλληλες, χαμηλοτάβανες με μικρά παράθυρα, δημιουργώντας επιβαρημένες συνθήκες ειδικά δεδομένης της πανδημίας.

Αγανάκτηση και οργή

Αλλά και στα Χανιά, οι Σύλλογοι Γονέων Δημοτικών Σχολείων και του 4ου ΓΕΛ εκφράζουν «αγανάκτηση και οργή» καταγγέλλοντας ότι τα σχολεία άνοιξαν με χειρότερους όρους από όταν έκλεισαν τον Ιούνιο. «Τμήματα έχουν ήδη συγχωνευτεί, ενώ τρεις εβδομάδες μετά το άνοιγμα επιδιώκουν να προχωρήσουν σε νέες συγχωνεύσεις στη δευτεροβάθμια. Παστώνουν τα παιδιά μας σε 25άρια και 27άρια τμήματα για να εξοικονομήσουν το “κόστος” των εκπαιδευτικών. Δεν τους ενδιαφέρει ούτε η ποιότητα του μαθήματος ούτε οι υγειονομικές συνθήκες» λέει η σχετική ανακοίνωση των γονέων οι οποίοι αναφέρουν παράλληλα και τα τεράστια κενά που εντοπίζονται στα σχολεία ακόμη και μετά τους πρόσφατους διορισμούς.

Επίκαιρη ερώτηση προς την υπουργό Παιδείας κατέθεσε προχθές και ο βουλευτής Μεσσηνίας του ΣΥΡΙΖΑ-Π.Σ. Αλέξης Χαρίτσης, ο οποίος τονίζει ότι η επιλογή της ηγεσίας του ΥΠΑΙΘ να προχωρήσει σε συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων σε όλη τη χώρα έχει δημιουργήσει μεγάλη αναστάτωση στην εκπαιδευτική κοινότητα και σφοδρές αντιδράσεις και τη ρωτά αν προτίθεται να επανεξετάσει την απόφασή της για κλείσιμο τμημάτων και συγχωνεύσεις σχολικών μονάδων.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
Πυκνώνουν οι φωνές των ειδικών που υποστηρίζουν ότι η επαναλειτουργία των σχολείων με τόσο μεγάλο πλήθος ανεμβολίαστων παιδιών θα εκτοξεύσει τον αριθμό των κρουσμάτων ● Στο κενό οι καθησυχαστικοί ισχυρισμοί...
Πρώτο κουδούνι με ανησυχία και αγωνία από γονείς και επιστήμονες
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σπάνε τις αλυσίδες, αλλά όχι το ηθικό των μαθητικών κινητοποιήσεων
Αστυνομικές δυνάμεις, γονείς, διευθυντές τραμπουκίζουν μικρά παιδιά και με τη βία επιχειρούν να διαλύσουν τις καταλήψεις, που έχουν γιγαντωθεί.
Σπάνε τις αλυσίδες, αλλά όχι το ηθικό των μαθητικών κινητοποιήσεων
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μάσκα και μόνο μάσκα στις τάξεις
Τι προβλέπει η Κοινή Υπουργική Απόφαση που εκδόθηκε για το άνοιγμα των σχολείων ● Η χρήση μάσκας είναι υποχρεωτική για μαθητές και εκπαιδευτικούς.
Μάσκα και μόνο μάσκα στις τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Ένα self test την εβδομάδα για μαθητές και εκπαιδευτικούς από τον Απρίλιο
Οριστική είναι η απόφαση για έναν αυτοδιαγνωστικό έλεγχο μαθητών και εκπαιδευτικών στα σχολεία, αντί για δύο σήμερα, σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας. Το μέτρο θα ισχύσει από την εβδομάδα που ξεκινά στις 4...
Ένα self test την εβδομάδα για μαθητές και εκπαιδευτικούς από τον Απρίλιο
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με τρία self test η επιστροφή στα σχολεία για τις πληγείσες από την κακοκαιρία περιοχές
Ένα επιπλέον αυτοδιαγνωστικό τεστ θα πρέπει να κάνουν μαθητές και εκπαιδευτικοί την εβδομάδα που έρχεται, με τα σχολεία ανοιχτά από τη Δευτέρα, στις περιοχές που επλήγησαν από την «Ελπίδα».
Με τρία self test η επιστροφή στα σχολεία για τις πληγείσες από την κακοκαιρία περιοχές
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μαθητική διαδήλωση για τα 31.000 κρούσματα σε σχολεία
Με χιλιάδες παιδιά και καθηγητές να νοσούν και εκατοντάδες καταλήψεις σε σχολεία της χώρας, η δευτεροβάθμια εκπαίδευση μοιάζει με πειραματικό σωλήνα που αχνίζει.
Μαθητική διαδήλωση για τα 31.000 κρούσματα σε σχολεία

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας