• Αθήνα
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 6.6°C / 10.1°C
    3 BF
    48%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.8°C / 8.3°C
    4 BF
    38%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    11°C 10.4°C / 12.3°C
    4 BF
    48%
  • Ιωάννινα
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    2 BF
    26%
  • Αλεξανδρούπολη
    Αίθριος καιρός
    7°C 6.9°C / 6.9°C
    2 BF
    42%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    6°C 4.1°C / 7.6°C
    2 BF
    38%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.4°C / 3.4°C
    3 BF
    30%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    8°C 6.3°C / 11.6°C
    2 BF
    59%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    11°C 9.4°C / 12.0°C
    5 BF
    65%
  • Μυτιλήνη
    Αίθριος καιρός
    8°C 3.9°C / 7.9°C
    3 BF
    46%
  • Ερμούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    9°C 8.8°C / 10.7°C
    5 BF
    49%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    6°C 5.7°C / 8.6°C
    5 BF
    48%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    12°C 12.2°C / 12.2°C
    3 BF
    65%
  • Λάρισα
    Αίθριος καιρός
    7°C 5.5°C / 7.7°C
    2 BF
    43%
  • Λαμία
    Σποραδικές νεφώσεις
    7°C 5.5°C / 7.8°C
    1 BF
    69%
  • Ρόδος
    Σποραδικές νεφώσεις
    12°C 7.8°C / 11.8°C
    2 BF
    58%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 6.4°C / 10.3°C
    2 BF
    51%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    8°C 5.3°C / 7.7°C
    1 BF
    36%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    7°C 4.8°C / 8.3°C
    2 BF
    40%
  • Καστοριά
    Αίθριος καιρός
    2°C 1.8°C / 1.8°C
    2 BF
    64%
EUROKINISSI/ΣΩΤΗΡΗΣ ΔΗΜΗΤΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Απόλυτοι άρχοντες στα σχολεία οι διευθυντές

  • A-
  • A+
Τι προβλέπει το νομοσχέδιο για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών που παρουσίασε χτες η υπουργός Παιδείας στη ΔΟΕ και την ΟΛΜΕ. ● Καθιερώνεται κλίμακα 4 βαθμίδων με τις δύο χαμηλότερες να οδηγούν σε επιμόρφωση. ● Ποιοι θα είναι οι κριτές. ● Αυξάνεται η θητεία των διευθυντών από 3 σε 4 ή και 8 συνεχόμενα χρόνια στο ίδιο σχολείο. ● Βήμα προς την κατάργηση της ενιαίας και ισότιμης εκπαιδευτικής διαδικασίας με την εισαγωγή του πολλαπλού βιβλίου σε Δημοτικά και Γυμνάσια.

Πολυδαίδαλο. Υδροκέφαλο. Πελατειακό. Οι επιθετικοί προσδιορισμοί χαρακτηρίζουν το σύστημα αξιολόγησης που θα περιέχεται στο επικείμενο νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας, το οποίο από τη μία παραχωρεί υπεραρμοδιότητες στους διευθυντές των σχολικών μονάδων και στα στελέχη εκπαίδευσης και από την άλλη αποδυναμώνει τον ρόλο συλλογικών οργάνων όπως οι σύλλογοι διδασκόντων. Προσιδιάζει δε στο μοντέλο λειτουργίας των ιδιωτικών σχολείων, όπως σημειώνουν οι καλά γνωρίζοντες.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως παρουσίασε τους βασικούς άξονες του σχεδίου νόμου στις δύο μεγαλύτερες εκπαιδευτικές ομοσπονδίες (ΔΟΕ, ΟΛΜΕ), σε συνάντηση που πραγματοποιήθηκε χθες στο κτίριο του υπουργείου. Οι τέσσερις, λοιπόν, άξονες του νομοσχεδίου, που παρουσιάζεται σήμερα στο υπουργικό συμβούλιο με σκοπό να κατατεθεί στη Βουλή και να ψηφιστεί εντός Ιουλίου, είναι οι εξής:

  • Αξιολόγηση εκπαιδευτικών
  • Αυτονομία σχολικών μονάδων
  • Δομές εκπαίδευσης και επιλογή στελεχών εκπαίδευσης
  • Εκκλησιαστική εκπαίδευση

Η υπουργός, αφού επανέλαβε ότι η αξιολόγηση θα είναι «βελτιωτική και όχι τιμωρητική», ξεδίπλωσε τον κυβερνητικό σχεδιασμό για το ζήτημα το οποίο βρίσκει σταθερά απέναντι τους εκπαιδευτικούς. Η ατομική αξιολόγηση των εκπαιδευτικών, λοιπόν, θα κινείται σε τρία επίπεδα: α) της γενικής και ειδικής διδακτικής (παιδαγωγικές μέθοδοι κ.λπ.), η οποία θα αξιολογείται ανά τέσσερα χρόνια από τον σύμβουλο Ειδικότητας, β) του παιδαγωγικού κλίματος στην τάξη, αρμόδιος για την αξιολόγηση του οποίου θα είναι ο εκάστοτε διευθυντής της σχολικής μονάδας και θα γίνεται επίσης ανά τέσσερα χρόνια, και γ) της υπηρεσιακής συνέπειας και επάρκειας του εκπαιδευτικού, τις οποίες θα κρίνουν από κοινού ο διευθυντής του σχολείου και ο σύμβουλος Παιδαγωγικής Ευθύνης του σχολείου ανά δύο χρόνια.

Η κλίμακα της αξιολόγησης θα είναι ποιοτική και τετράβαθμη (μη ικανοποιητική, ικανοποιητική, πολύ καλή, εξαιρετική), με τους εκπαιδευτικούς που θα αξιολογούνται στις δύο χαμηλότερες βαθμίδες να οδηγούνται σε επιμόρφωση. Φυσικά, η υπουργός, στην προσπάθειά της να κατευνάσει τις αντιδράσεις, επανέλαβε το μπόνους της μοριοδότησης των δύο υψηλών βαθμίδων αξιολόγησης για όσους επιθυμούν να διεκδικήσουν θέση στελέχους εκπαίδευσης.

Μπορεί η Νίκη Κεραμέως να επέμεινε στον μη τιμωρητικό χαρακτήρα της αξιολόγησης, ωστόσο είναι σαφές ότι από τη στιγμή που τίθεται το γενικό θεσμικό πλαίσιο αυτής, τότε ανά πάσα στιγμή μπορούν να εισαχθούν αντιδραστικές ρυθμίσεις.

Αναφορικά, τώρα, με την κακόφημη αυτονομία των σχολικών μονάδων, αναφέρθηκαν η οργάνωση του τρόπου αξιολόγησης των τετραμήνων στα σχολεία της δευτεροβάθμιας από τις ίδιες τις μονάδες, η έγκριση συνεργασιών με εταιρείες (!) και η έγκριση δράσεων, όπως οι σχολικές εκδρομές, χωρίς να χρειάζεται η πρότερη έγκριση από τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης.

Η εισαγωγή της πολλαπλής επιλογής βιβλίων από τους εκπαιδευτικούς θεωρείται προάγγελος για κατάργηση της δωρεάν διανομής

MOTIONTEAM/ΒΑΣΙΛΗΣ ΒΕΡΒΕΡΙΔΗΣ

Στο ίδιο πλαίσιο εισάγεται και το πολλαπλό βιβλίο στα σχολεία -τουλάχιστον στα Δημοτικά και στα Γυμνάσια για αρχή-, κάτι το οποίο θα βασιστεί στα αναμορφωμένα αναλυτικά προγράμματα σπουδών. Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν την ανησυχία τους ως προς την εφαρμογή του μέτρου και κατά πόσον θα είναι αποδοτικό και δίκαιο για τους μαθητές από τη στιγμή που αφήνεται στην κρίση του εκάστοτε εκπαιδευτικού η επιλογή του βιβλίου που θα διδάσκονται αλλά και κατά πόσο τα βιβλία αυτά καθεαυτά θα προσεγγίζουν με τον ίδιο τρόπο και το ίδιο βάθος ανάλυσης την ορισμένη ύλη. Το πολλαπλό βιβλίο, πέραν των ζητημάτων ισότιμης αντιμετώπισης των μαθητών που εγείρει, θεωρείται από πολλούς και προάγγελος κατάργησης της δωρεάν διανομής βιβλίων στο σχολείο.

Ισόβιοι διευθυντές

Το νομοσχέδιο αυξάνει τη διάρκεια της θητείας των διευθυντών των σχολικών μονάδων από τρία χρόνια σε τέσσερα, καταργώντας μάλιστα τον περιορισμό των δύο συνεχόμενων θητειών στο ίδιο σχολείο. Την ίδια στιγμή αλλάζουν τα απαιτούμενα χρόνια προϋπηρεσίας προκειμένου κάποιος να διεκδικήσει διευθυντική θέση, ενώ οι κρίσεις των στελεχών εκπαίδευσης θα είναι αρμοδιότητα των νέων συμβουλίων κρίσεων και όχι των υπηρεσιακών συμβουλίων στα οποία μέχρι πρότινος εκπροσωπούνταν οι εκπαιδευτικοί μέσω αιρετών.

Μεταξύ άλλων, προβλέπεται αύξηση του αριθμού των συμβούλων εκπαίδευσης, που αντικαθιστούν τους συντονιστές, με τον αριθμό τους να φτάνει τους 800 από 540 που ήταν, δημιουργούνται 116 περιφερειακοί επόπτες πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, εισάγεται ο θεσμός του μέντορα για νεότερους εκπαιδευτικούς αλλά και ο ρόλος των ενδοσχολικών συντονιστών μεταξύ των τάξεων.

Η μόνη, ίσως, θετική ρύθμιση του νομοσχεδίου είναι η σύσταση 1.100 οργανικών θέσεων ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών στα ΚΕΣΥ (Κέντρα Εκπαιδευτικής και Συμβουλευτικής Υποστήριξης).

Αντιδράσεις από ΔΟΕ και ΟΛΜΕ

EUROKINISSI/ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΑΝΑΓΟΠΟΥΛΟΣ

«Εν μέσω καλοκαιριού και με κλειστά τα σχολεία επιχειρείται να περάσει ένα νομοθέτημα το οποίο αλλάζει τη δομή της εκπαίδευσης και της παιδαγωγικής διαδικασίας των σχολικών μονάδων. Ανοίγουν ζητήματα που αφορούν το περιεχόμενο της εκπαιδευτικής διαδικασίας με την εισαγωγή αυστηρών ελέγχων από μονοπρόσωπα όργανα και αποδυνάμωση των συλλογικών οργάνων των σχολείων. Είμαστε σε εγρήγορση να απαντήσουμε στις προθέσεις και τις επιδιώξεις της πολιτικής ηγεσίας του υπουργείου Παιδείας και της κυβέρνησης με νέες δράσεις και κινηματικές διαδικασίες» δηλώνει στην «Εφ.Συν.» ο αντιπρόεδρος της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδας, Γιώργος Τρούλης.

Η Ομοσπονδία Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης, η οποία μέχρι την ώρα που γραφόταν το κείμενο δεν είχε συνεδριάσει, έχει ζητήσει συνάντηση για το ζήτημα του εξοστρακισμού των Κοινωνικών Επιστημών και των Τεχνών από το Λύκειο, στην οποία το υπουργείο αρνείται να προσέλθει, εξ ου και καλεί σήμερα σε παράσταση διαμαρτυρίας έξω από το υπουργείο Παιδείας, στις 14.00. Να σημειωθεί ότι η υπουργός Παιδείας δεν μπήκε σε διάλογο ούτε για το θέμα των επικείμενων μόνιμων διορισμών, παρόλο που οι εκπρόσωποι και των δύο Ομοσπονδιών το ζητούσαν επιτακτικά, λέγοντας ότι θα υπάρξει ενημέρωση σε νέα συνάντηση.

 

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
Στη περίοδο των απολύσεων επιστρέφει η ιδιωτική εκπαίδευση με τη νομοθετική πρωτοβουλία της υπουργού Παιδείας η οποία έθεσε σε διαβούλευση ένα νομοσχέδιο-δώρο στους επιχειρηματίες της εκπαίδευσης.
Με συνταγή Μνημονίου το νομοσχέδιο της Νίκης Κεραμέως για την ιδιωτική εκπαίδευση
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Δημοτικό σχολείο χωρίς δάσκαλο στο Καστελόριζο!
Αίσθηση προκάλεσε η είδηση ότι το Δημοτικό σχολείο Καστελόριζου άνοιξε την πρώτη μέρα χωρίς δάσκαλο, σύμφωνα με τις καταγγελίες της διευθύντριας του σχολείου στο οποίο φοιτούν συνολικά 20 παιδιά.
Δημοτικό σχολείο χωρίς δάσκαλο στο Καστελόριζο!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
Η Εκπαίδευση βρίσκεται για άλλη μια φορά ανοχύρωτη απέναντι στην πανδημία, καθώς απουσιάζει οποιοδήποτε μέτρο ουσιαστικής προστασίας.
«Άμεση» απάντηση Κεραμέως μετά την κατακραυγή για άνοιγμα σχολείων χωρίς μέτρα
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
Στα «κάγκελα» γονείς και εκπαιδευτικοί μετά τις χθεσινές ανακοινώσεις για το άνοιγμα των σχολείων, αλλά και για τις εξηγήσεις της υπουργού.
Κεραμέως: Η επιδημιολογική επιτήρηση επιβάλλει τη διατήρηση του 50%+1 στις τάξεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
«Βροχή» οι καταγγελίες για τις συμπτύξεις σχολικών τμημάτων εν μέσω πανδημίας, με τις οποίες το υπουργείο Παιδείας επιχειρεί να μειώσει πλασματικά τις ανάγκες για προσλήψεις εκπαιδευτικού προσωπικού
Σαρωτικές συγχωνεύσεις στα σχολεία για να κρύψουν τα κενά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Επιστολή απόγνωσης προς την υπουργό Παιδείας
Μαθητές της Β' τάξης του 1ου Γυμνασίου Ν. Μηχανιώνας διαμαρτύρονται για την απόφαση να συγχωνευθούν τμήματα σε δημόσια Γυμνάσια και Λύκεια και με επιστολή τους προς την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως,...
Επιστολή απόγνωσης προς την υπουργό Παιδείας

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας