• Αθήνα
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.1°C / 23.9°C
    1 BF
    73%
  • Θεσσαλονίκη
    Αίθριος καιρός
    22°C 20.6°C / 22.8°C
    0 BF
    23%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    19°C 16.1°C / 21.0°C
    2 BF
    88%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    16°C 15.0°C / 17.0°C
    1 BF
    94%
  • Αλεξανδρούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    0 BF
    81%
  • Βέροια
    Αίθριος καιρός
    20°C 18.9°C / 21.1°C
    1 BF
    76%
  • Κοζάνη
    Αίθριος καιρός
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    82%
  • Αγρίνιο
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.0°C / 21.0°C
    1 BF
    88%
  • Ηράκλειο
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.1°C / 22.0°C
    1 BF
    68%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    3 BF
    60%
  • Ερμούπολη
    Αίθριος καιρός
    23°C 23.0°C / 23.0°C
    2 BF
    64%
  • Σκόπελος
    Αίθριος καιρός
    20°C 20.0°C / 20.0°C
    2 BF
    65%
  • Κεφαλονιά
    Αίθριος καιρός
    22°C 21.9°C / 21.9°C
    2 BF
    81%
  • Λάρισα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 18.0°C / 21.7°C
    2 BF
    94%
  • Λαμία
    Αίθριος καιρός
    23°C 21.1°C / 23.9°C
    0 BF
    77%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    24°C 23.0°C / 23.9°C
    3 BF
    83%
  • Χαλκίδα
    Ελαφρές νεφώσεις
    21°C 20.0°C / 22.8°C
    1 BF
    94%
  • Καβάλα
    Ελαφρές νεφώσεις
    20°C 18.3°C / 21.1°C
    1 BF
    81%
  • Κατερίνη
    Αίθριος καιρός
    21°C 20.6°C / 21.1°C
    1 BF
    100%
  • Καστοριά
    Ελαφρές νεφώσεις
    17°C 17.0°C / 17.0°C
    1 BF
    82%
Θαύμα! Τελικά θα γίνουν οι εξετάσεις των μαθητών στα φροντιστήρια !

Θαύμα! Τελικά θα γίνουν οι εξετάσεις των μαθητών στα φροντιστήρια !

  • A-
  • A+
Ακολουθήστε μας στο Google news

Όπως είναι γνωστό, φέτος δεν θα γίνουν προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις στα Γυμνάσια και στα Λύκεια της χώρας, λόγω του παρατεταμένου κλεισίματος των σχολείων.

Τη μη πραγματοποίηση των προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων ανακοίνωσε η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως πριν λίγες μέρες, μαζί με την παράταση των μαθημάτων για δύο εβδομάδες.

Την αντίθεσή της στο να πραγματοποιηθούν φέτος προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις είχε εκφράσει και η ΟΛΜΕ, δηλώνοντας ότι είναι «λάθος να γίνουν οι εξετάσεις μετά από όλη αυτή την αναστάτωση και τη χωλαίνουσα διαδικασία» που επικρατεί στα σχολεία.

Τα τεράστια κενά που έχουν δημιουργηθεί με 5 μήνες τηλεκπαίδευσης είναι σίγουρο ότι δεν καλύπτονται με σχολεία - εξεταστικά κέντρα.

Ωστόσο κάποια φροντιστήρια, ως «εργολάβοι των εξετάσεων», είχαν διαφορετική γνώμη. Να τι ανακοίνωσε ο Σύλλογος Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας:

Τα φροντιστήρια - μέλη του «Συλλόγου Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας» αποφάσισαν την δράση «Eξεταστική Ιουνίου», επιπλέον των ήδη δοθέντων διαγωνισμάτων, σε μια προσπάθεια προσομοίωσης της εξεταστικής που χάθηκε. Ως προσφορά, θα δώσουμε την δυνατότητα δωρεάν συμμετοχής  μαθητών,  που δεν παρακολουθούσαν φροντιστηριακά μαθήματα, ως μία ευκαιρία αξιολόγησης και εμπέδωσης της γνώσης που απέκτησαν την δύσκολη χρόνια που πέρασε. Η «εξεταστική Ιουνίου» αφορά τους μαθητές Α΄, Β΄, Γ΄ Γυμνασίου και Α΄, Β΄ Λυκείου και θα διαρκέσει από 31 Μαΐου έως και 4 Ιουνίου 2021. Για πληροφορίες και εγγραφή στα διαγωνίσματα, μπορείτε να απευθυνθείτε σε οποιοδήποτε από τα φροντιστήρια των μελών μας.

Αυτά, λοιπόν, από το Σύλλογο Φροντιστών Φθιώτιδας-Φωκίδας-Ευρυτανίας. Μετά από 5 μήνες τηλεκπαίδευσης με ό,τι σημαίνει αυτό και καθώς τα σχολεία λειτούργησαν με ζωντανές τάξεις λιγότερο ουσιαστικά από το 1/3 του χρόνου που έπρεπε να λειτουργήσουν, ο Σύλλογος Φροντιστών πιστεύει ότι το κύριο ζήτημα δεν είναι να καλυφθεί όσο το δυνατόν περισσότερος χρόνος με μάθημα αλλά να γίνουν εξετάσεις! Το "ιερό δισκοπότηρο" της εκπαίδευσης!

Η αλήθεια είναι ότι από όλα όσα λέει ο Σύλλογος Φροντιστών, ένα καταλάβαμε: Ψάχνουν για πελάτες!

H επιμονή στο εξεταστικοκεντρικό σχολείο δεν συνδέεται  μόνο με την εισαγγελικού τύπου σχολική ετυμηγορία και την απόρριψη των αδυνάτων ούτε μόνο με τη δημιουργία συνθηκών φροντιστηριακής προσφυγιάς. Να το πούμε προκαταβολικά: οι εξετάσεις και ιδιαίτερα οι τόσες πολλές εξετάσεις, μας διδάσκουν πολύ περισσότερα από όσα μας εξετάζουν. Με λίγα λόγια οι εξετάσεις δεν έχουν να κάνουν τόσο με τη διαπίστωση των γνώσεών μας όσο να μας διδάξουν ό,τι δεν μπορούν (ή δεν μπορούν τόσο καλά) να μας διδάξουν οι πιο τυπικές όψεις της εκπαίδευσης.

Να ένας σύντομος κατάλογος για το τι «διδάσκουν» οι τόσες πολλές εξετάσεις:

  • Η πίεση των εξετάσεων αναγκάζει τους μαθητές να πιστέψουν ότι ο καθένας λαμβάνει αυτά για τα οποία έχει δουλέψει· ότι τα κριτήρια είναι αντικειμενικά και δίκαια και συνεπώς ότι αυτοί που αποδίδουν καλύτερα πράγματι το αξίζουν. Το ίδιο φυσικά ισχύει και για αυτούς που δεν αποδίδουν καθόλου. Μετά από λίγο, αυτή η νοοτροπία μεταφέρεται και σε ό,τι βρίσκουν οι μαθητές στην υπόλοιπη κοινωνία, συμπεριλαμβανομένων και των δικών τους αποτυχιών στη ζωή και η οποία τους ενθαρρύνει να «κατηγορούν το θύμα» (τους ίδιους τους τούς εαυτούς ή τους άλλους) και να νοιώθουν ένοχοι για κάτι που στην πραγματικότητα δεν είναι δικό τους λάθος.
  • Ο χρονικός περιορισμός καθώς και η μορφή των εξετάσεων, προετοιμάζει τους μαθητές για την πιο άκαμπτη εργασιακή πειθαρχία που βρίσκεται μπροστά τους.
  • Επειδή οι εξετάσεις είναι «διαταγές» που δεν τίθενται σε αμφισβήτηση, οι τόσες πολλές εξετάσεις προετοιμάζουν τους μαθητές να αποδέχονται χωρίς σκέψη τις εντολές που θα προέρχονται από τους μελλοντικούς εργοδότες τους.
  • Επειδή οι περισσότερες εξετάσεις δίνονται σε ατομικό επίπεδο και ο καθένας μας παλεύει να τα πάει όσο το δυνατόν καλύτερα, δημιουργείται η πεποίθηση πως οι εξετάσεις αφορούν τους μαθητές ως άτομα. Οι συνεργατικές λύσεις ισοδυναμούν με κλεψιά, αν κάποιος τις σκέφτεται ως λύσεις. Πάλι και σε αυτή την περίπτωση, είναι εμφανείς οι επιπτώσεις για το πώς οι μαθητές θα πρέπει να προσεγγίζουν τα προβλήματα που θα αντιμετωπίσουν αργότερα στη ζωή τους.
  • Εν τέλει, οι πολλαπλές εξετάσεις έχουν μετατραπεί σε έναν από τους κύριους παράγοντες που καθορίζουν τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ μαθητών (με τους μαθητές να βλέπουν ο ένας τον άλλο ως ανταγωνιστές για καλύτερους βαθμούς), τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ μαθητών και καθηγητών (με τους περισσότερους μαθητές να βλέπουν τους καθηγητές τους πρώτα απ' όλα ως εξεταστές και βαθμολογητές και με τους περισσότερους καθηγητές να βλέπουν σε μεγάλο βαθμό τους μαθητές τους σύμφωνα με το πώς τα πήγαν στις εξετάσεις), τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ δασκάλων και διευθυντών (καθώς οι διευθυντές έχουν «αντικειμενικά» κριτήρια με τα οποία αποτιμούν την απόδοση των δασκάλων) ακόμα και τον χαρακτήρα της σχέσης μεταξύ σχολικών διευθυντών και διάφορων κρατικών σωμάτων (καθώς χρησιμοποιείται το ίδιο κριτήριο από το κράτος για να κρίνει το έργο των σχολείων).
  • Κοντολογίς, οι εξετάσεις διαμορφώνουν όλες τις σχέσεις στο εκπαιδευτικό σύστημα, με ένα τρόπο παρόμοιο με εκείνο που το χρήμα -ο άλλος μεγάλος πλανευτής και νοθευτής- διαμορφώνει τις σχέσεις στην κοινωνία και μάλιστα με τα ίδια αποτελέσματα.
 
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Νέες ανατροπές στις απολυτήριες εξετάσεις
Αιφνιδιαστικές ανατροπές για φέτος στο Λύκειο, στις ενδοσχολικές εξετάσεις και τα εξεταζόμενα μαθήματα. Αποδεχόμενο την εισήγηση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), το υπουργείο Παιδείας ετοιμάζει...
Νέες ανατροπές στις απολυτήριες εξετάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
Στα Γυμνάσια τα μαθήματα λήγουν στις 26 Μαΐου, ενώ στις 31 Μαΐου θα ανακοινωθούν τα αποτελέσματα φοίτησης και την 1η Ιουνίου ξεκινούν οι προαγωγικές και απολυτήριες εξετάσεις. Στα Λύκεια τα μαθήματα τελειώνουν...
Τι αλλάζει φέτος σε ενδοσχολικές και πανελλαδικές εξετάσεις
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Λύκειο: Οι εξετάσεις ανά μάθημα-Ο τρόπος βαθμολόγησης των γραπτών
Ένας χρηστικός οδηγός για το πως θα γίνουν οι εξετάσεις ανά μάθημα στο Λύκειο και πως θα βαθμολογηθούν τα γραπτά. Τα θέματα των γραπτών προαγωγικών και απολυτηρίων εξετάσεων λαμβάνονται από την ύλη που...
Λύκειο: Οι εξετάσεις ανά μάθημα-Ο τρόπος βαθμολόγησης των γραπτών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Πάνω από 100.000 υποψήφιοι, μόλις 4% με το παλιό σύστημα στα Γενικά Λύκεια
Περισσότεροι από 100.000 είναι οι υποψήφιοι των φετινών πανελλαδικών εξετάσεων, που ξεκινούν στις 16 Μαΐου για τους υποψηφίους των ΓΕΛ και στις 17 Μαΐου για τους υποφηψίους των ΕΠΑΛ. Οπως προκύπτει από την...
Πάνω από 100.000 υποψήφιοι, μόλις 4% με το παλιό σύστημα στα Γενικά Λύκεια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στις 16 Μαΐου η έναρξη των Πανελλαδικών φέτος
Σύμφωνα με πηγές του υπουργείου Παιδείας, η 16η Μαΐου συγκεντρώνει τις περισσότερες πιθανότητες, για να ξεκινήσουν φέτος οι πανελλαδικές εξετάσεις. Ποια είναι τα μαθήματα-κλειδιά στο νέο σύστημα εξετάσεων για...
Στις 16 Μαΐου η έναρξη των Πανελλαδικών φέτος
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Υποψήφιοι με εξεταστικές... εκκρεμότητες
Μεγάλος είναι ο προβληματισμός χιλιάδων αποφοίτων του Λυκείου που ετοιμάζονται να διεκδικήσουν ξανά στις πανελλαδικές εξετάσεις του 2016 μια θέση στα ΑΕΙ. Ενώ έχουν τη δυνατότητα να επιλέξουν με ποιο...
Υποψήφιοι με εξεταστικές... εκκρεμότητες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας