Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Έρευνα ProRata: «Όχι» στις κάμερες λέει το 91% των εκπαιδευτικών

Έρευνα ProRata: «Όχι» στις κάμερες λέει το 91% των εκπαιδευτικών

  • A-
  • A+
Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών είναι αρνητική απέναντι στην απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, ενώ θεωρεί ότι η εφαρμογή του μέτρου έχει ως στόχο να «ελεγχθούν» οι εκπαιδευτικοί και οι μαθητές μέσω της αξιολόγησης, αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό. 
 

Τα παραπάνω προκύπτουν από την έρευνα της ProRata που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με το εκπαιδευτικό δίκτυο Alfavita. Το ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο, το οποίο αναρτήθηκε από τις 27 έως τις 29 Μαΐου 2020 στο alfavita.gr, συμπλήρωσαν 2.350 εκπαιδευτικοί δημόσιων και ιδιωτικών σχολείων, με γεωγραφική κάλυψη στο σύνολο της επικράτειας.

 Ευρήματα της έρευνας

Ειδικότερα, στην ερώτηση αν συμφωνούν ή διαφωνούν με την πρόθεση της κυβέρνησης να χρησιμοποιήσει ηλεκτρονικά μέσα για την απευθείας μετάδοση των μαθημάτων από τις σχολικές αίθουσες, το 87% των εκπαιδευτικών απάντησε πως σίγουρα διαφωνεί και το 4% ότι μάλλον διαφωνεί. 

Μόνο το 9% των συμμετεχόντων δήλωσε ότι σίγουρα συμφωνεί ή μάλλον συμφωνεί με το live streaming στα σχολεία.

Από τα ευρήματα της έρευνας είναι εμφανές ότι οι εκπαιδευτικοί πιστεύουν ότι υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα, καθώς το 80% πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν και το 11% πως μάλλον θα παραβιαστούν.

Σίγουροι ή μάλλον σίγουροι ότι δεν θα παραβιαστούν τα προσωπικά τους δεδομένα δήλωσε μόνο το 7% των εκπαιδευτικών. 

Σε ό,τι αφορά τους μαθητές, το 75% των εκπαιδευτικών πιστεύει πως σίγουρα υπάρχει κίνδυνος να παραβιαστούν τα προσωπικά δεδομένα και των μαθητών, ενώ το 12% πως μάλλον υπάρχει.

Συνολικά μόνο το 6% των εκπαιδευτικών πιστεύει ότι δεν υπάρχει κίνδυνος παραβίασης των προσωπικών δεδομένων των μαθητών.

Στο ερώτημα αν υπάρχει κίνδυνος να υποβληθούν οι εκπαιδευτικοί σε ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης μέσω της απευθείας μετάδοσης των μαθημάτων, το 55% των εκπαιδευτικών δήλωσε πως σίγουρα ναι, το 26% μάλλον ναι, το 11% μάλλον όχι και το 4% σίγουρα όχι.

Επιπλέον, η πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμά ότι πίσω από την πρόθεση της κυβέρνησης να εφαρμοσθεί το live streaming στα σχολεία βρίσκεται η προσπάθεια να καθιερωθεί ένα είδος «ανεπίσημης» αξιολόγησης αλλά και να εξυπηρετηθούν ιδιωτικά συμφέροντα εταιριών που εμπορεύονται το σχετικό ηλεκτρονικό εξοπλισμό.

Ειδικότερα, το 62% των συμμετεχόντων πιστεύει μεταξύ άλλων ότι η κυβέρνηση με την υλοποίηση του μέτρου στοχεύει στην εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων που σχετίζονται με τις εταιρίες που εμπορεύονται τον σχετικό εξοπλισμό και το 58% ότι στόχος του υπουργείου Παιδείας είναι να ελεγχθούν και να αξιολογηθούν εκπαιδευτικοί και μαθητές.

Συμπερασματικά, σύμφωνα με τα ευρήματα της έρευνας που διενήργησε το Alfavita σε συνεργασία με την εταιρία μετρήσεων της κοινής γνώμης Prorata, οι εκπαιδευτικοί δημοσίων και ιδιωτικών σχολείων, με σχεδόν καθολικό τρόπο είναι αρνητικοί απέναντι στη χρήση νέων μέσων στα σχολεία, αμφισβητώντας το αφήγημα, σύμφωνα με το οποίο η απόφαση στοχεύει στην τεχνολογική αναβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Η συντριπτική πλειοψηφία των εκπαιδευτικών εκτιμάει ότι στόχος της συγκεκριμένης απόφασης είναι ο έλεγχος των καθηγητών και των μαθητών, η άτυπη αξιολόγηση των καθηγητών, καθώς και η εξυπηρέτηση ιδιωτικών συμφερόντων. Τέλος, και σε ευθυγράμμιση με τα παραπάνω, η πλειοψηφία διατηρεί την άποψη ότι υπάρχει κίνδυνος παραβίασης προσωπικών δεδομένων.

Υπουργείο Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Στοχευμένες επιθέσεις και μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας
Έχει γίνει πλέον φανερό ότι η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας χρησιμοποίησε την κρίση που προκάλεσε η εμφάνιση της πανδημίας ως πρόσχημα – εργαλείο για να επιταχύνει ρυθμίσεις που είχε στις άμεσες...
Στοχευμένες επιθέσεις και μεθοδεύσεις του Υπουργείου Παιδείας
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Συνέλευση αγώνα εκπαιδευτικών: Δεν έχουμε πει την τελευταία λέξη
Την Τρίτη 23/6 αμέσως μετά τη μαζική συγκέντρωση διαμαρτυρίας έξω από το ΥΠΑΙΘ πραγματοποιήθηκε σε υπαίθριο χώρο δίπλα από το υπουργείο συνέλευση αγώνα με την συμμετοχή των εκπαιδευτικών της κινητοποίησης.
Συνέλευση αγώνα εκπαιδευτικών: Δεν έχουμε πει την τελευταία λέξη
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών
Με τις πρόσφατες αλλαγές στα ωρολόγια προγράμματα Λυκείων και Γυμνασίων ανατρέπονται τα εργασιακά δικαιώματα χιλιάδων καθηγητών, καθώς χιλιάδες οργανικές θέσεις χάνονται ● Γενικευμένες αντιδράσεις με...
Τύμπανα πολέμου για τον «ξαφνικό θάνατο» χιλιάδων εκπαιδευτικών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
Το υπουργείο Παιδείας έβγαλε ανακοίνωση το μεσημέρι της Πέμπτης με τίτλο «Fake news ο εξοβελισμός της τέχνης από τα σχολεία!», αλλά στη συνέχεια παραδέχεται πως καταργεί τα καλλιτεχνικά μαθήματα στα Λύκεια.
Κακοτεχνίες στις ανακοινώσεις για τα καλλιτεχνικά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Το σχολείο στη... φορμόλη!
Σε «σφαγή» μαθημάτων και ολόκληρων κλάδων καθηγητών προχώρησε τις τελευταίες μέρες το υπουργείο, ανακοινώνοντας νέα ωρολόγια προγράμματα στα Γυμνάσια και τα Λύκεια της χώρας.
Το σχολείο στη... φορμόλη!
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Προετοιμάζει νέες διαθεσιμότητες το Υπουργείο Παιδείας;
«Κατασκευάζει» το Υπουργείο καθηγητές χωρίς ωράριο, πλεονάζοντες, μόνιμους μετανάστες σε 4 και 5 σχολεία..., καθηγητές που δεν μπορούν πλέον να πάρουν πουθενά και ποτέ οργανική θέση;
Προετοιμάζει νέες διαθεσιμότητες το Υπουργείο Παιδείας;

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας