Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Η καθηγήτρια που παίζει στα δάχτυλα τα μαθηματικά

Από ημερίδα τον Μάιο του 2018, στην αίθουσα εκδηλώσεων του 1ου Γυμνασίου Σκάλας Ωρωπού, όπου μαθητές παρουσιάζουν την αρπεδόνη

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Η καθηγήτρια που παίζει στα δάχτυλα τα μαθηματικά

  • A-
  • A+

Στο διεθνές συνέδριο MOVES (Mathematic of Various Entertaining Subjects) ή, σε ελεύθερη μετάφραση, «Η διασκεδαστική πλευρά των μαθηματικών», που διοργανώθηκε από το Εθνικό Μουσείο Μαθηματικών και έλαβε χώρα στη Νέα Υόρκη στις αρχές Αυγούστου, κλήθηκε να κάνει εισήγηση μια Ελληνίδα εκπαιδευτικός δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Ο λόγος για τη Γεωργία Μαραγκού, για το βραβευμένο έργο της οποίας γράφαμε πέρυσι («Η δασκάλα που έκανε τα μαθηματικά ελκυστικά», «Εφ.Συν.», 28.8.2018). Φέτος, τα βήματά της την οδήγησαν στη μητρόπολη των Ηνωμένων Πολιτειών όπου απευθύνθηκε σε ένα διεθνές κοινό, παρουσιάζοντας την εναλλακτική διδακτική μεθοδολογία που εφαρμόζει τα τελευταία οκτώ χρόνια στο 1ο Γυμνάσιο της Σκάλας Ωρωπού, όπου υπηρετεί.

Η Γεωργία Μαραγκού με τον καθηγητή Επιστήμης των Υπολογιστών του MIT και έναν από τους δύο κεντρικούς ομιλητές του συνεδρίου MOVES Ερικ Ντεμέν

Η Γεωργία Μαραγκού, στο πλαίσιο του μαθηματικού εργαστηρίου που διοργανώνει, συνδυάζει την τέχνη με τα μαθηματικά, οπτικοποιώντας δυσνόητα θεωρήματα με κατασκευές που φτιάχνουν οι μαθητές υπό την καθοδήγησή της και καθιστώντας έτσι το μάθημα πιο ελκυστικό και κατανοητό.

Η κ. Μαραγκού μετέφερε στην αίθουσα του Κέντρου Μεταπτυχιακών Σπουδών του Πανεπιστημίου City της Νέας Υόρκης το πρωτοποριακό διδακτικό της πνεύμα, κάνοντας μια διαδραστική παρουσίαση για τους παρευρισκόμενους - κυρίως καθηγητές και καθηγήτριες Πανεπιστημίων από 25 χώρες του κόσμου. Συγκεκριμένα, χρησιμοποίησε μια αρπεδόνη, την οποία κατασκεύασε η ίδια.

Μετρήσεις

Τι είναι όμως η αρπεδόνη; Είναι μια πανάρχαιη μετροταινία με την οποία οι «αρπεδονάπται» της Αιγύπτου, οι πρώτοι τοπογράφοι, μετρούσαν όχι μόνο αποστήματα αλλά με την κατασκευή της ορθής γωνίας, όπως καταγράφει ο Ηρόδοτος, κατάφερναν να εμβαδομετρούν τα αγροτεμάχια που σκέπαζε ο Νείλος όταν πλημμύριζε, υπολογίζοντας στη συνέχεια τους φόρους που αναλογούσαν για τους φαραώ.

Μάλιστα, η καθηγήτρια έφτιαξε την αρπεδόνη κλειστή, ούτως ώστε στα μαθήματα και τα εργαστήρια που κάνει, οι μαθητές, συνεργαζόμενοι, τείνοντας το σκοινί να κατασκευάζουν όλα τα είδη των επίπεδων σχημάτων της ευκλείδειας γεωμετρίας, έχοντας παράλληλα τη δυνατότητα να παρατηρήσουν τη διατήρηση ή την καταστροφή της καθετότητας και της παραλληλίας καθώς και την αλλαγή του μεγέθους των επιφανειών. «Ετσι δημιουργείται η ανάγκη για τη μέτρηση επιφανείας και τον υπολογισμό των εμβαδών, την εξαγωγή τύπων με μεταβλητές τις διαστάσεις».

Η Γεωργία Μαραγκού στη συνάντηση που είχε με τον αρχιεπίσκοπο Αμερικής Ελπιδοφόρο

«Χάρηκα πολύ όταν η οργανωτική και επιστημονική επιτροπή του συνεδρίου ενέκρινε και τις δύο προτάσεις που έστειλα, δίνοντάς μου το περιθώριο να επιλέξω εγώ ποια από τις δύο θα παρουσίαζα εν τέλει τη μέρα του συνεδρίου, ενώ ήταν πραγματικά τιμή μου που συναντήθηκα με τον νεοενθρονισμένο αρχιεπίσκοπο Αμερικής κ. Ελπιδοφόρο», μας λέει η Γεωργία Μαραγκού, η οποία αφιέρωσε την εισήγησή της στη μνήμη της μητέρας της Διονυσίας, την οποία έχασε πρόσφατα.

 

ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
Περίπου 600 αναπληρωτές και ωρομίσθιοι εκπαιδευτικοί καταγγέλλουν ότι η εγκύκλιος για την κάλυψη κενών στα σχολεία βγήκε Μεγάλη Πέμπτη, μεσούσης της σχολικής αργίας, χωρίς να κοινοποιηθεί στις οικείες...
Εχασαν την προθεσμία, χάνουν και την εργασία
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Εκτάκτως σε απογευματινά σχολεία εκατοντάδες παιδιά
Πλήρης ανατροπή στον σχεδιασμό πάρα πολλών οικογενειών της Αττικής προκαλείται λίγες ώρες πριν από την έναρξη της σχολικής χρονιάς καθώς κάποια σχολεία έχουν κριθεί ακατάλληλα μετά τον σεισμό της 19ης Ιουλίου.
Εκτάκτως σε απογευματινά σχολεία εκατοντάδες παιδιά
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
Μία ακόμη σχολική χρονιά ξεκινάει με μηδενικούς μόνιμους διορισμούς και χιλιάδες αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που καλούνται, τελευταία στιγμή, υπό εξαιρετικά δύσκολες συνθήκες, να καταθέσουν αίτηση.
Μονιμοποίηση της αναπλήρωσης
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Κανονικά η κατανομή 500 θέσεων ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια
Αμέσως μετά το πράσινο φως που δόθηκε από το ΣτΕ αναρτήθηκε η υπουργική απόφαση για την κατανομή θέσεων μελών ΔΕΠ και έκτακτου προσωπικού στα ανώτατα εκπαιδευτικά ιδρύματα για το ακαδημαϊκό έτος 2019-2020.
Κανονικά η κατανομή 500 θέσεων ΔΕΠ στα Πανεπιστήμια
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για τη Συλλογική Σύμβαση στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών
Με αναληθή και ανακριβή στοιχεία προσήλθαν στη διαδικασία Μεσολάβησης και Διαιτησίας για την υπογραφή Συλλογικής Σύμβασης Εργασίας οι ιδιοκτήτες των Κέντρων Ξένων Γλωσσών (ΚΞΓ), σύμφωνα με την ΟΙΕΛΕ.
Καταγγελία της ΟΙΕΛΕ για τη Συλλογική Σύμβαση στα Κέντρα Ξένων Γλωσσών
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»
Αρκετές εκατοντάδες μαθητών συγκεντρώθηκαν χθες στα Προπύλαια και πραγματοποίησαν πορεία προς τη Βουλή απαιτώντας να μην κατατεθεί το νομοσχέδιο με τις αλλαγές στην Γ΄ Λυκείου και τον τρόπο εισαγωγής στην...
«Δεν θα γίνουμε πειραματόζωα της κυβέρνησης»

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας