Mια εξαιρετικά σημαντική εξέλιξη για την υπόθεση των υποκλοπών σημειώθηκε στο Μονομελές Πλημμελειοδικείο της Αθήνας, όπου το δικαστήριο αποφάσισε αιφνιδιαστικά την κλήτευση δέκα νέων μαρτύρων. Η απόφαση αυτή, η οποία υιοθέτησε σχετική εισαγγελική πρόταση, ανοίγει εκ νέου κρίσιμα κεφάλαια της υπόθεσης των παράνομων τηλεφωνικών παρακολουθήσεων και αποδεικνύει περίτρανα πόσο πλημμελής ήταν η έρευνα του Αρείου Πάγου. Οι μάρτυρες που θα κληθούν δεν περιλαμβάνονταν στον αρχικό κατάλογο, ενώ ποτέ δεν είχαν εξεταστεί από τη Δικαιοσύνη, παρά το γεγονός ότι τα πρόσωπά τους προέκυψαν μέσα από την πορεία της αποδεικτικής διαδικασίας και στην πλειονότητά τους συνδέονται με τις εταιρείες Krikel και Intellexa.
Ανάμεσά τους βρίσκεται και ο Αιμίλιος Κοσμίδης, ο επονομαζόμενος «κρεοπώλης», ο οποίος εμφανίζεται ως αποστολέας 25 ύποπτων μηνυμάτων, ενώ με δική του κάρτα πληρώθηκε το μολυσμένο link που εστάλη στον πρόεδρο του ΠΑΣΟΚ Νίκο Ανδρουλάκη («Εφ.Συν.», 31/10/2024). Ο ίδιος είχε κληθεί να καταθέσει μετά τη μήνυση του Ν. Ανδρουλάκη και έχει υποστηρίξει ότι δεν έχει καμία σχέση με την υπόθεση και ότι η κάρτα του είχε κλαπεί.
Για τις 17 Δεκεμβρίου κλήθηκαν στο δικαστήριο οι Ροτέμ Φαρκάς, Εϊνάτ Σεμάνα, Μερόμ Χαρπάζ, Δημήτρης Ξυπτεράς, Δημήτρης Μπόλιαρης, ενώ για τις 18 Δεκεμβρίου οι Σωτήρης Ντάλας, Νίκος Λιόλιος, Ελένη Μηλιά, Ευαγγελία Κατσούδα και Αιμίλιος Κοσμίδης.
Η χθεσινή ακροαματική διαδικασία σημαδεύτηκε από την κατάθεση του πρώην προέδρου της ΑΔΑΕ, Χρήστου Ράμμου, ο οποίος περιέγραψε την έρευνα στην ΕΥΠ ως έρευνα που δεν συνάδει με το εύρος του σκανδάλου. Ο μάρτυρας έκανε λόγο για ελέγχους κατόπιν «ραντεβού», περιορισμένη πρόσβαση σε φακέλους, επίκληση απορρήτου και προσκόμματα από την ίδια την Υπηρεσία. «Δεν εμποδίστηκα στην έρευνα γιατί φοβήθηκα. Βρήκα προσκόμματα από την ΕΥΠ», κατέθεσε, σημειώνοντας ότι σε βάρος του «επιχειρήθηκε δολοφονία χαρακτήρα» λόγω των ενεργειών της Αρχής.
Το Predator
Ιδιαιτέρως καυστική ήταν η αναφορά του στη λειτουργία του Predator, την οποία χαρακτήρισε «προδήλως παράνομη», καθώς και στην απουσία ουσιαστικού ελέγχου από τη Δικαιοσύνη. Η ΕΥΠ, σύμφωνα με τον ίδιο, ουδέποτε παρέδωσε τους πλήρεις φακέλους των παρακολουθήσεων. Το αποτέλεσμα ήταν να μην μπορεί να γίνει πραγματικός έλεγχος νομιμότητας των διατάξεων, ούτε καν να διαπιστωθεί η συνδρομή των τυπικών προϋποθέσεων. Οι συγκρούσεις του με την έδρα κατά τη διάρκεια της εξέτασης ανέδειξαν ένα κεντρικό ζήτημα: το πώς είναι δυνατόν να πιστοποιηθεί η τήρηση της διαδικασίας άρσης απορρήτου όταν η ΑΔΑΕ δεν έχει πρόσβαση ούτε στην αίτηση ούτε στις συνοδευτικές πράξεις.
Η κατάθεση του Στέφανου Γκρίτζαλη, μέλους της ΑΔΑΕ και καθηγητή ψηφιακής ασφάλειας, που ακολούθησε, συμπλήρωσε την εικόνα. Ο μάρτυρας περιέγραψε με λεπτομέρεια τον τρόπο με τον οποίο η Αρχή έφτασε στον αριθμό που έστειλε το μολυσμένο μήνυμα στον Νίκο Ανδρουλάκη και εντόπισε την πιστωτική κάρτα που χρησιμοποιήθηκε για την πληρωμή της επίθεσης.
Σε ό,τι αφορά τον έλεγχο στο ΚΕΤΥΑΚ, ο Στ. Γκρίτζαλης τόνισε ότι «δεν πήγαμε να βρούμε τον server που θα είχε μέσα το Predator. Αστείο να το περιμένει κανείς». Σύμφωνα με την κατάθεσή του, οι επιτόπιοι έλεγχοι είχαν περιοριστεί σε «τριτεύοντα πράγματα», χωρίς πρόσβαση σε υπολογιστικά συστήματα, ενώ επιβεβαίωσε ότι η ΕΥΠ δεν έδωσε ποτέ τα συνοδευτικά έγγραφα για την παρακολούθηση του Ν. Ανδρουλάκη και του Θ. Κουκάκη. Την πρώτη φορά, όπως είπε, ο νέος τότε διοικητής της ΕΥΠ ζήτησε χρόνο για να ενημερωθεί και την επομένη επικαλέστηκε το απόρρητο.
Εξαιρετικά σημαντική ήταν και μια φωτογραφία που προσκομίστηκε από τους συνηγόρους υποστήριξης της κατηγορίας, στην οποία αυτοκίνητο της Krikel φαίνεται σταθμευμένο δίπλα σε όχημα υπηρεσιακού στελέχους της ΕΥΠ, στοιχείο που θα ενταχθεί στα αναγνωστέα έγγραφα.
