Την παρέμβαση του εισαγγελέα του Αρείου Πάγου, Ισίδωρου Ντογιάκου, προκάλεσε η έρευνα των DataJournalists σχετικά με την εισροή υδάτων στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο, καθώς επίσης και τις 391 βλάβες και αστοχίες που έχουν διαπιστωθεί τους τελευταίους μήνες στα νέα τμήματα της γραμμής 3 του Μετρό.
Σύμφωνα με την αποκάλυψη του δημοσιογράφου της «Εφ.Συν.», Αρη Χατζηγεωργίου, σε υπηρεσιακά έγγραφα καταγράφονται 391 συγκεκριμένες βλάβες και αστοχίες που εμφανίστηκαν σε όλο το νέο δίκτυο (Αγία Μαρίνα - Πειραιάς), στο χρονικό διάστημα που ξεκινά από τον Ιούλιο του 2022 ώς το τέλος του περασμένου χρόνου. Πρόκειται για τα τμήματα που εγκαινιάστηκαν πανηγυρικά τον περασμένο Οκτώβριο από τον πρωθυπουργό Κυρ. Μητσοτάκη, με τον τότε υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Αχ. Καραμανλή, να μιλά για «κατασκευαστικό επίτευγμα».
Η προκαταρκτική εξέταση ανατέθηκε στην Εισαγγελία Πρωτοδικών Αθηνών και στρέφεται κατά παντός υπευθύνου για τον σχεδιασμό, την κατασκευή και τη συντήρηση του έργου στη γραμμή μετρό του Πειραιά. Σύμφωνα με το δημοσίευμα, η εισροή θαλασσινού νερού στο σιδηροδρομικό τούνελ που βρίσκεται ανάμεσα στους σταθμούς Πειραιά και Δημοτικό Θέατρο έκανε την παρουσία της αισθητή για πρώτη φορά λίγο μετά τα εγκαίνια, τον Νοέμβριο, μέσω έντονης δυσοσμίας.
Η ΣΤΑΣΥ ζήτησε με επιστολές της να γίνουν ενέργειες από την υπεύθυνη των έργων «Αττικό Μετρό» σε συνεννόηση με την κατασκευάστρια, την κοινοπραξία ΑΒΑΞ-GHELLA-ALSTOM. Πρόκειται για την ίδια κοινοπραξία που κατασκευάζει τη νέα γραμμή 4 του Μετρό (Αλσος Βεΐκου - Γουδή), ενώ η ALSTOM συμμετέχει και στην υλοποίηση της «στοιχειωμένης» σύμβασης 717 της ΕΡΓΟΣΕ για το σύστημα τηλεδιοίκησης-σηματοδότησης που υπεγράφη το 2014, με πολλούς να εκτιμούν πως, εάν είχε παραδοθεί, μπορεί να είχε προληφθεί το δυστύχημα των Τεμπών.
Η ΣΤΑΣΥ, κατά τις ίδιες πληροφορίες, συνέχισε να πιέζει, αναζητώντας λύση στο πρόβλημα της εισροής υδάτων, χωρίς ανταπόκριση από την Αττικό Μετρό και κυρίως την κατασκευαστική κοινοπραξία. Τον Φεβρουάριο, η ΣΤΑΣΥ πραγματοποίησε ανάλυση των υδάτων που εισρέουν και διαπίστωσε ότι δεν προέρχονταν από δίκτυο ακαθάρτων αλλά πρόκειται για θαλασσινό νερό.
Σχόλια
Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.
Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.
Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.
Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.
Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας