Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Δικός σας ώς τον Θάνατο

Δικός σας ώς τον Θάνατο

  • A-
  • A+

Εκείνη τη νύχτα δεν έκλεισε μάτι. Το βουητό στο κεφάλι του γινόταν κάλεσμα. Μέσα στη γνώριμη για εκείνον απομόνωση δυνάμωνε η φωνή του. Η στιγμή είχε φτάσει. Δεν το ζήτησε. Αλλά τώρα δεν θα περίμενε εγκρίσεις. Η αποστασιοποίηση απαιτούσε στάση και οι πολύπαθες δημοσιεύσεις σε επιστημονικά περιοδικά θα γίνονταν λόγια προς όλους. Το ταξίδι για να «ξεστραβώσει τα στραβά» είχε ήδη ξεκινήσει.

Ως αγγελιοφόρος της αλήθειας τη γιόρταζε. Σε αγρούς νέους έπεφτε πλανόδιος πάνω σε φωνές που έλεγαν: «Μέσω της αλήθειας η επιστήμη, ως αγγελιοφόρος της, θα βασιλέψει ξανά».

«Τώρα θα ακούσουν. Τώρα θα καταλάβουν», είπε. Με το φίλτρο του ιού θα γιατρευόταν η αγαπημένη του Δουλτσινέα από τα μάγια που την κάνουν να πιστεύει ψέματα.

Με χέρια αμήχανα και όπλα ακονισμένα για άλλες μάχες, πέρναγε από υποθέσεις σε επιθέσεις και έδινε οξυγόνο σε γνωστικές ανεπάρκειες. Εντόπιζε κρούσματα αβεβαιότητας να εξαπλώνουν «ορθολογικούς παίκτες», μολύνσεις βεβαιοτήτων που καλούσαν σε αγώνα συνεχούς αναθεώρησης υπό το φως νέων τεκμηρίων.

«Είναι πόλεμος» άκουγε να λένε και φανταζόταν ήδη ηττημένους όσους βασίλευαν με έπεα πτερόεντα, χωρίς αποδείξεις, χωρίς γεγονότα, αριθμούς, στατιστικές. «Δεν θα καταφέρουν τίποτα τα φθονερά τους μάγια απέναντι στην καλοσύνη του σπαθιού μου».

Σαν φάρμακο που κρατούσε και έδινε σε όσους περισσότερους βαστούσε, προειδοποιούσε με διαγράμματα, αναλύσεις, συναρτήσεις, καμπύλες. «Διασταυρώνετε στοιχεία. Ελέγξτε τις πηγές σας». Πότε ξανά είχε γράψει προστακτικές;

Σε λόφους εγκυρότητας που όλοι έτρεχαν να σκαρφαλώσουν πίστευε πως όλοι βλέπουν τώρα τους ανεμόμυλους που αλέθουν ψέματα. «Αυτοί εκεί είναι γίγαντες και, αν φοβάσαι, πήγαινε στην άκρη να προσευχηθείς όσο θα δίνω την άνιση μάχη ενάντιά τους».

«Τώρα ακούν, τώρα καταλαβαίνουν». Τώρα ήταν η στιγμή των ειδικών, η ώρα της αξιοπιστίας, της αλήθειας, τώρα θα έλεγαν με μια φωνή πως δεν υπάρχουν αποδείξεις με βάση πολιτικές, αλλά πολιτικές με βάση αποδείξεις. Και από λόφο σε λόφο στρατολογούσε συμμάχους για να ξεκάνουν φλύαρους.

Και ενώ «τα πράγματα στον πόλεμο, περισσότερο από οτιδήποτε άλλο, αλλάζουν διαρκώς», μπροστά στους δικούς του ανεμόμυλους θα συνέχιζε με όλη του την ψυχή του να διαλαλεί, ακόμη και αν θυμόταν καλά ότι η δεσποινίδα του Δουλτσινέα δεν ήξερε να διαβάζει παρά μόνο τίτλους.

«Δικός σας ως τον Θάνατο», λοιπόν, ο Ιππότης της Ελεεινής Μορφής.

*Για τον Φίλιππο και όσους πέταξαν πάνδημοι από τη φωλιά αμφιβολιών σε σμήνος βεβαιοτήτων

 

ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Τοιχογραφία
Μια νέα τοιχογραφία γεννήθηκε στα Εξάρχεια. Στην ιστορική συνοικία του κέντρου της Αθήνας, με τα τόσα προβλήματα και άλλες τόσες γοητευτικές ιστορίες, σε τοίχο πολυκατοικίας της οδού Α. Μεταξά ζωγραφίστηκαν τα...
Τοιχογραφία
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Peter Green: Εικόνες και νότες μίας μουσικής ιδιοφυΐας
Στην πρώτη κασέτα, με την οποία έγινε η… εισαγωγή μου στον θαυμαστό κόσμο του rock n roll το The Green Manalishi είχε δεσπόζουσα θέση. Υπήρχαν και άλλα τραγούδια πραγματικοί ύμνοι της rock και της blues όμως...
Peter Green: Εικόνες και νότες μίας μουσικής ιδιοφυΐας
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Αντίο μαέστρο, η μουσική και το σινεμά δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια
Με μία καριέρα σχεδόν εβδομήντα ετών, ο Ένιο Μορικόνε άφησε ξεκάθαρα το αποτύπωμά του στην παγκόσμια μουσική, με την προσφορά του στον χώρο του κινηματογραφικού soundtrack να είναι ανεκτίμητη.
Αντίο μαέστρο, η μουσική και το σινεμά δεν θα είναι ποτέ ξανά τα ίδια
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Ορφάνεψε η Σπυριδούλα
Σάββατο με ακόμα μια τόσο δυσάρεστη είδηση. Ο Νίκος Σπυρόπουλος ο κιθαρίστας του αγαπημένου συγκροτήματος έφυγε για πάντα. 
Ορφάνεψε η Σπυριδούλα
ΣΥΝΑΝΤΗΣΕΙΣ
Δέκα τραγούδια για τον Phil May των σπουδαίων The Pretty Things
Σε ηλικία 75 ετών έφυγε, την Παρασκευή, από τη ζωή ο Phil May, η «φωνή» των πρωτοπόρων The Pretty Things, που πρόσφεραν πολλά στη rock μουσική, χωρίς, να κερδίσουν ποτέ την αναγνώριση που τους άξιζε.
Δέκα τραγούδια για τον Phil May των σπουδαίων The Pretty Things
ΜΟΥΣΙΚΑ ΝΕΑ
Η jazz θρηνεί ακόμη δύο θύματα από τον κορονοϊό
Βαρύ τίμημα για την παγκόσμια jazz σκηνή, καθώς δύο ακόμη επιφανείς εκφραστές της έπεσαν θύματα της πανδημίας. Ο λόγος για τους Ellis Marsalis Jr και Wallas Roney , οι οποίοι έχασαν τη ζωή τους από τον...
Η jazz θρηνεί ακόμη δύο θύματα από τον κορονοϊό

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας