Παράκαμψη προς το κυρίως περιεχόμενο
Στον πάγο για άλλα τρία χρόνια ο ΒΟΑΚ

Δρόμος υψηλής επικινδυνότητας με κατολισθήσεις και δεκάδες τροχαία κάθε χρόνο ο βασικός οδικός άξονας της Κρήτης.

 

EUROKINISSI/ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΡΑΠΑΝΗΣ
ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Στον πάγο για άλλα τρία χρόνια ο ΒΟΑΚ

  • A-
  • A+
Ακόμα μία τριετία απραξίας για τον ΒΟΑΚ υποσχέθηκε ουσιαστικά στους Κρητικούς ο υπουργός Υποδομών Κώστας Καραμανλής, τονίζοντας ότι το νωρίτερο που μπορεί να αρχίσει να κατασκευάζεται ο δρόμος είναι το 2022, επειδή δεν υπάρχουν έτοιμες μελέτες.

Απαντώντας στη Βουλή σε ερώτηση του βουλευτή Ηρακλείου του ΚΚΕ Μανώλη Συντυχάκη, ο κ. Καραμανλής ισχυρίστηκε πως η Ν.Δ. παρέλαβε από την προηγούμενη κυβέρνηση «μια μολυβιά στον χάρτη, χωρίς καμία μελέτη και χάραξη του δρόμου», για να καταλήξει ότι «το έργο θα αρχίσει να κατασκευάζεται το νωρίτερο το 2022 καθώς δεν υπάρχει καμία μελετητική ωριμότητα».

Σε σχέση με τη χάραξη του έργου πάντως ο υπουργός φαίνεται να ξεχνά πως από την προηγούμενη κυβέρνηση είχε ήδη ανακοινωθεί ο τελικός σχεδιασμός που προέβλεπε νέα χάραξη στα 105 από τα 181 χιλιόμετρα της διαδρομής μεταξύ Χανίων-Αγίου Νικολάου και μάλιστα επί του σχεδίου αυτού είχε εκδηλωθεί και το ενδιαφέρον συνολικά έξι κοινοπραξιών. Στον σχεδιασμό αυτών των νέων 105 χιλιομέτρων, μάλιστα, που είχε παρουσιαστεί τον Μάρτιο του 2019, περιλαμβάνονταν 24 χιλιόμετρα σήραγγες και 18 χιλιόμετρα γέφυρες.

Τα λεγόμενα του υπουργού διαψεύδει μέσω της «Εφ.Συν.» και ο περιφερειάρχης Κρήτης Σταύρος Αρναουτάκης ο οποίος αντιδρά στο ενδεχόμενο ξεκινήματος του έργου από το μηδέν και τονίζει πως η χάραξη του δρόμου σαφώς και υπάρχει: «Εχει συμφωνηθεί πλέον πως η μελέτη χάραξης που έγινε από τον Οργανισμό Ανάπτυξης Κρήτης (Μελέτη Τονιόλου) είναι η μόνη ρεαλιστική και υλοποιήσιμη λύση. Επί αυτής της χάραξης πρέπει να γίνουν οι γεωλογικές μελέτες και όποιες τυχόν παρατηρήσεις ή προσθήκες. Καλούμε το υπουργείο Υποδομών να κρατήσει ό,τι καλό έχει γίνει από την προηγούμενη κυβέρνηση και να μην ξεκινήσει και πάλι το έργο από την αρχή. Θα μπορούσαν μάλιστα να κληθούν οι κοινοπραξίες που έχουν ήδη καταθέσει προσφορές στο πλαίσιο της εταιρικής τους ευθύνης να συντάξουν από κοινού τις γεωλογικές μελέτες για να προχωρήσει ουσιαστικά το έργο», αναφέρει ο κ. Αρναουτάκης.

Ο ίδιος μάλιστα τονίζει πως ένα σημαντικό κομμάτι του έργου στον νομό Ρεθύμνου (το τμήμα Εξάντη-Πάνορμο) θα μπορούσε πλέον να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ και να αφαιρεθεί από το συνολικό κόστος του έργου εφόσον έχει ήδη εγκριθεί ο σχετικός φάκελος.

«Γονατογράφημα»

Ο υπουργός, πάντως, και συνολικά η κυβέρνηση φαίνεται να επενδύουν περισσότερο στην αντιπαράθεση με τον ΣΥΡΙΖΑ παρά στην οριστική υλοποίηση του έργου. Από το βήμα της Βουλής ο κ. Καραμανλής έχει ήδη χαρακτηρίσει «γονατογράφημα» το σχέδιο της προηγούμενης κυβέρνησης για τον ΒΟΑΚ, επικαλούμενος την απουσία στρατηγικής μελέτης και την άποψη του «τεχνικού κόσμου» ότι η μελετητική ωριμότητα του έργου είναι «πραγματικά ανύπαρκτη». Ο ίδιος πάντως έχει δεσμευτεί πως θα βρεθεί σύντομα στην Κρήτη όχι μόνο για να εξαγγείλει τον τρόπο υλοποίησης του έργου, αλλά και για να πει στους Κρητικούς από πού θα προέλθει η χρηματοδότησή του.

Την προηγούμενη εβδομάδα τόσο ο κ. Καραμανλής όσο και ο κ. Σταϊκούρας έκαναν δημοσίως λόγο για τη δυνατότητα να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης από τα κέρδη των ελληνικών ομολόγων ANFAs και SMPs. Το κόστος για τον ΒΟΑΚ υπολογίζεται σε περίπου 1,5 δισ., ενώ τα κέρδη από τα ελληνικά ομόλογα αναμένεται να φτάσουν το 1,6 δισ. εντός του 2020 και τα 4,6 δισ. μέχρι το τέλος του 2023.

«Ακούμε με ενδιαφέρον την προοπτική αυτή και περιμένουμε συγκεκριμένες αποφάσεις. Οπως επίσης και τις εξαγγελίες για χρηματοδότηση του έργου από άλλες παραχωρήσεις, όπως από τα έσοδα της Αττικής Οδού, λύση όμως που θέλει την έγκριση και των δανειστών», λέει στην «Εφ.Συν.» ο περιφερειάρχης Κρήτης, θυμίζοντας πάντως πως πάγια θέση της περιφέρειας είναι η κατασκευή του δρόμου χωρίς διόδια. Η επίσκεψη Καραμανλή στην Κρήτη, η οποία και φέτος μετρά 60 νεκρούς στο οδικό δίκτυο (τους 15 στον BOAK), αναβάλλεται συνεχώς. Αν και αρχικά είχε προγραμματιστεί για τον Οκτώβριο, αναβλήθηκε για τον Νοέμβριο, ενώ πλέον προσδιορίζεται για την αρχή του νέου χρόνου. Στην τελευταία του παρέμβαση στη Βουλή ο κ. Καραμανλής προανήγγειλε πως σύντομα η κυβέρνηση θα παρουσιάσει ένα συνολικό σχέδιο με τον βαρύγδουπο τίτλο «Ανάταση και ανασυγκρότηση της Κρήτης».

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑ
Χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από τα κέρδη των ομολόγων εξετάζει η κυβέρνηση
Το ενδεχόμενο να χρηματοδοτηθεί η κατασκευή του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης (ΒΟΑΚ) από τα κέρδη της ΕΚΤ και των κεντρικών τραπεζών της ευρωζώνης εξετάζει η κυβέρνηση, σύμφωνα με τον Χρ. Σταϊκούρα.
Χρηματοδότηση του ΒΟΑΚ από τα κέρδη των ομολόγων εξετάζει η κυβέρνηση
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Μαν. Βολουδάκης: «Με ευρωπαϊκά χρήματα η κατασκευή του ΒΟΑΚ»
Πρόκειται για την επιστροφή των κερδών που έχουν αποκομίσει οι κεντρικές τράπεζες από ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου του χαρτοφυλακίου τους, τα οποία εξαιρέθηκαν από το «κούρεμα» του 2012 (PSI).
Μαν. Βολουδάκης: «Με ευρωπαϊκά χρήματα η κατασκευή του ΒΟΑΚ»
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Νέα κόντρα ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για τον ΒΟΑΚ
Η Ντόρα Μπακογιάννη έκανε δηλώσεις για τον ΒΟΑΚ, ως απάντηση στην αναφορά του Αλέξη Τσίπρα από το Ρέθυμνο - Υπεραμύνθηκε τις πολιτικής ΣΥΡΙΖΑ για τον ΒΟΑΚ ο Παύλος Πολάκης σε συνέντευξή του στην ΕΡΑ Χανίων.
Νέα κόντρα ΣΥΡΙΖΑ - ΝΔ για τον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«SOS ΒΟΑΚ»: Κινητοποίηση ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια
Η δράση ευαισθητοποίησης και ενημέρωσης θα γίνει την προσεχή Κυριακή στην Αμμουδάρα, στο Ηράκλειο και στο πάρκινγκ του λιμανιού της Σούδας
«SOS ΒΟΑΚ»: Κινητοποίηση ενημέρωσης για την οδική ασφάλεια
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Ψάχνουν λύση για τις ρωγμές στον ΒΟΑΚ
Την Τετάρτη αναμένεται να ξεκινήσουν οι διερευνητικές τομές στο οδόστρωμα, απ'όπου θα ληφθούν δείγματα για να διαπιστωθεί η κατάσταση του δρόμου.
Ψάχνουν λύση για τις ρωγμές στον ΒΟΑΚ
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αρχές Νοεμβρίου στην Κρήτη η ηγεσία του Υπ. Υποδομών για τον ΒΟΑΚ
Ο υφυπουργός Υποδομών τόνισε πως ήδη προχωρούν οι μελέτες για παρεμβάσεις οδικής ασφάλειας οι οποίες αναμένεται να ανακοινωθούν το πρώτο δεκαήμερο του Νοεμβρίου.
Αρχές Νοεμβρίου στην Κρήτη η ηγεσία του Υπ. Υποδομών για τον ΒΟΑΚ

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας