• Αθήνα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 18.8°C / 22.9°C
    3 BF
    55%
  • Θεσσαλονίκη
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.8°C / 20.5°C
    0 BF
    76%
  • Πάτρα
    Αίθριος καιρός
    21°C 19.5°C / 22.6°C
    1 BF
    61%
  • Ιωάννινα
    Σποραδικές νεφώσεις
    17°C 16.9°C / 17.0°C
    1 BF
    67%
  • Αλεξανδρούπολη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    3 BF
    45%
  • Βέροια
    Αραιές νεφώσεις
    19°C 15.7°C / 20.5°C
    2 BF
    68%
  • Κοζάνη
    Αραιές νεφώσεις
    15°C 15.1°C / 15.6°C
    2 BF
    59%
  • Αγρίνιο
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.1°C / 21.8°C
    1 BF
    67%
  • Ηράκλειο
    Αραιές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 22.7°C
    3 BF
    74%
  • Μυτιλήνη
    Ελαφρές νεφώσεις
    19°C 18.9°C / 18.9°C
    1 BF
    77%
  • Ερμούπολη
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 20.5°C / 21.8°C
    4 BF
    60%
  • Σκόπελος
    Σποραδικές νεφώσεις
    18°C 15.7°C / 18.7°C
    2 BF
    72%
  • Κεφαλονιά
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 19.9°C / 21.9°C
    2 BF
    64%
  • Λάρισα
    Αραιές νεφώσεις
    20°C 17.5°C / 19.9°C
    0 BF
    60%
  • Λαμία
    Αραιές νεφώσεις
    17°C 16.7°C / 21.7°C
    1 BF
    70%
  • Ρόδος
    Ελαφρές νεφώσεις
    22°C 21.6°C / 22.8°C
    2 BF
    56%
  • Χαλκίδα
    Σποραδικές νεφώσεις
    21°C 17.7°C / 23.1°C
    1 BF
    56%
  • Καβάλα
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.4°C / 17.3°C
    2 BF
    80%
  • Κατερίνη
    Σποραδικές νεφώσεις
    19°C 16.1°C / 21.2°C
    2 BF
    67%
  • Καστοριά
    Αραιές νεφώσεις
    16°C 15.8°C / 15.8°C
    1 BF
    65%

Ο Χρήστος Σπίρτζης με παράγοντες του νησιού χθες στο Ηράκλειο

ΕΝΤΥΠΗ ΕΚΔΟΣΗ

Οδικός Αξονας Κρήτης σε 5 χρόνια

  • A-
  • A+

Την προκήρυξη δύο διαγωνισμών για το έργο του Βόρειου Οδικού Αξονα Κρήτης ανακοίνωσε και επίσημα ο υπουργός Υποδομών Χρήστος Σπίρτζης σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε χθες στο Ηράκλειο παρουσία σχεδόν όλων των δημάρχων του νησιού.

Από τη συνέντευξη δεν έλειψαν και οι αντιπαραθέσεις μεταξύ υπουργού και δημάρχων αλλά και με δημοσιογράφους.

Ο υπουργός τόνισε πως αποτελεί προτεραιότητα για την κυβέρνηση το έργο του ΒΟΑΚ και η σύνδεση των τεσσάρων μεγάλων αστικών κέντρων του νησιού (Χανιά, Ρέθυμνο, Ηράκλειο, Αγιος Νικόλαος).

Οπως είπε, επελέγη το όλο έργο, μήκους 199 χιλιομέτρων, να σπάσει σε τρία υποέργα. Συγκεκριμένα, το πρώτο (και κύριο) κομμάτι αφορά το τμήμα Χανιά - Ηράκλειο, μήκους 163 χλμ. το οποίο θα πραγματοποιηθεί με σύμβαση παραχώρησης, «το μεγαλύτερο έργο με παραχώρηση που έχει πραγματοποιηθεί στη χώρα», όπως είπε χαρακτηριστικά ο υπουργός.

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά το τμήμα Χερσόνησος - Νεάπολη Λασιθίου, μήκους 22 χλμ., που θα πραγματοποιηθεί μέσω ΣΔΙΤ, ενώ για το τρίτο τμήμα Νεάπολη - Αγιος Νικόλαος ο υπουργός είπε πως θα πραγματοποιηθεί ως δημόσιο έργο, το οποίο θα ανακοινωθεί σε σύντομο χρόνο.

Το συνολικό κόστος για τον αυτοκινητόδρομο υπολογίζεται στο 1,5 δισ. Θα πρόκειται για κλειστό αυτοκινητόδρομο με δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση, με διαχωριστική νησίδα σε όλο το μήκος του και με απόλυτα ελεγχόμενες εισόδους και εξόδους.

Σε ό,τι αφορά τα χρονοδιαγράμματα, ο υπουργός τόνισε πως η προθεσμία για υποβολή προσφορών στους δύο διαγωνισμούς λήγει στις 6 Αυγούστου, ενώ μέχρι τον Ιούνιο του 2019 υπολογίζεται πως θα έχουμε φτάσει στο στάδιο της υποβολής δεσμευτικών προσφορών ώστε να ανακηρυχθούν οι οριστικοί ανάδοχοι και να ξεκινήσουν τα έργα τα οποία θα διαρκέσουν μία τετραετία.

Για ακόμα μία φορά ο κ. Σπίρτζης επανέλαβε τη δέσμευση πως οι μόνιμοι κάτοικοι της Κρήτης δεν θα επιβαρυνθούν με διόδια, κάτι όμως που δεν θα ισχύει για τους τουρίστες και γενικά τους επισκέπτες του νησιού.

Τα «αγκάθια»

Κριτική δέχτηκε ο υπουργός για το γεγονός πως για ακόμα μία φορά μένουν εκτός σχεδιασμού τα δύο άκρα της Κρήτης, η Κίσσαμος στα δυτικά και η Σητεία στα ανατολικά.

Σε υψηλούς τόνους ήταν οι παρεμβάσεις των δημάρχων των δύο περιοχών, Θεόδωρου Σταθάκη και Θεόδωρου Πατεράκη αντίστοιχα.

Διαξιφισμός του υπουργού υπήρξε με δημοσιογράφο της τοπικής εφημερίδας «Πατρίς» όταν εκείνος του θύμισε πως ο πρωθυπουργός στο αναπτυξιακό συνέδριο Κρήτης είχε υποσχεθεί ΒΟΑΚ από την «Κίσσαμο ώς τη Σητεία», με τον κ. Σπίρτζη να επιτίθεται στα μέσα ενημέρωσης λέγοντας πως διαστρεβλώνουν την πραγματικότητα.

Η αλήθεια πάντως είναι πως ο Αλ. Τσίπρας είχε όντως δεσμευτεί ότι η στρατηγική μελέτη για τον ΒΟΑΚ (η οποία περιλαμβάνει και τη Σητεία και την Κίσσαμο) θα δημοπρατούνταν τον Οκτώβριο του 2017.

Οπως εξήγησε χθες ο κ. Σπίρτζης, τελικά επελέγη να γίνει πρώτα το έργο Χανιά - Αγιος Νικόλαος και με βάση αυτό πλέον, το ερχόμενο φθινόπωρο θα δημοπρατηθεί και η συνολική στρατηγική μελέτη.

«Οποιος μιλά απευθείας για δρόμο Σητεία - Κίσσαμος στην ουσία μιλά για κατσικόδρομο» είπε, φωτογραφίζοντας τις πρόσφατες εξαγγελίες του Κυριάκου Μητσοτάκη για το ίδιο θέμα.

Αγκάθι αποτελεί και το θέμα της χάραξης του νέου δρόμου, κάτι που αυτή τη στιγμή δεν είναι σαφές. Απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.», ο υπουργός είπε πως θα υπάρξει αρχική πρόταση από το υπουργείο, αλλά θα ληφθούν υπόψη και οι προτάσεις των εταιρειών ώστε να επιλεγεί η πιο συμφέρουσα λύση.

Επί αυτής της λύσης στην οποία θα καταλήξουν από κοινού υπουργείο και υποψήφιοι ανάδοχοι θα γίνει η τελική δημοπράτηση του έργου.

Πάντως, η υπάρχουσα μελέτη του Οργανισμού Ανάπτυξης Κρήτης (μελέτη Τονιόλου) προβλέπει νέα χάραξη στο 30% του τμήματος Χανιά - Ηράκλειο κυρίως σε σημεία που ο ΒΟΑΚ διέρχεται από οικισμούς και τουριστικές περιοχές.

«Να συνειδητοποιήσουν όλοι πως δεν θα υπάρχουν αμέτρητες είσοδοι και έξοδοι στον ΒΟΑΚ όπως συμβαίνει σήμερα», επισήμανε ο υπουργός.

Ακολουθήστε μας στο Google news
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
Αντί για ΒΟΑΚ, ηλιοθερμικό πάρκο
Ανακοινώσεις για το μείζον θέμα της οδικής ασφάλειας περίμεναν οι Κρητικοί, αλλά στη ΔΕΘ τούς προέκυψε ενεργειακό έργο προς τέρψιν των επενδυτών για το οποίο η Περιφέρεια Κρήτης έχει πάρει αρνητική θέση.
Αντί για ΒΟΑΚ, ηλιοθερμικό πάρκο
ΝΤΕΛΟΓΟ
Ο Σπίρτζης, οι δημοσιογράφοι και οι... «γρόθοι»
​Κατάφερε ο υπουργός Υποδομών να συζητά η Κρήτη όχι για τις ομολογουμένως σημαντικές εξελίξεις για τον ΒΟΑΚ αλλά για το ύφος και τις φράσεις που χρησιμοποίησε και γενικότερα για το «κλίμα» που ο ίδιος...
Ο Σπίρτζης, οι δημοσιογράφοι και οι... «γρόθοι»
ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Πρώτος ο Ανδρουλάκης στην Κρήτη, πλην Λασιθίου
Αναμενόμενα... μεγάλη ήταν η συμμετοχή στις κάλπες για την ανάδειξη του νέου αρχηγού της Κεντροαριστεράς στην Κρήτη. Περισσότεροι από 19.000 Κρητικοί προσήλθαν στις κάλπες με το αποτέλεσμα να ευνοεί τον Νίκο...
Πρώτος ο Ανδρουλάκης στην Κρήτη, πλην Λασιθίου
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
Για το ενδεχόμενο επιβολής διοδίων στην Κρήτη ώστε να φτιαχτεί ένας σύγχρονος αυτοκινητόδρομος ρωτήθηκαν οι κάτοικοι του νησιού σε τηλεφωνική έρευνα τα στοιχεία της οποίας δημοσιεύσει σήμερα η «Εφ.Συν.»....
«Ψάχνονται» για διόδια στην Κρήτη
ΕΦ+ΚΡΗΤΗ
Εκτελούνται έργα σε όλη την Κρήτη
Με σημαντικές χρηματοδοτήσεις για έργα υποδομής στην Κρήτη έφτασε προχθές στο νησί ο γενικός γραμματέας του υπουργείου Υποδομών, Γιώργος Δέδες. Στις αποσκευές του υπήρχαν περίπου 70 εκ. ευρώ που αφορούν τη...
Εκτελούνται έργα σε όλη την Κρήτη
ΚΟΙΝΩΝΙΑ
H Κρήτη ανοίγει τις πόρτες
Σε χθεσινή συνεδρίαση της Περιφερειακής Ενωσης Δήμων αποφασίστηκε πως ο αριθμός των 2.000 προσφύγων είναι απόλυτα διαχειρίσιμος από τους φορείς της Κρήτης, ωστόσο αρκετοί ήταν οι δήμαρχοι που ζήτησαν να δοθεί...
H Κρήτη ανοίγει τις πόρτες

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας