Glossy θρίλερ για τους φαν της Αγκαθα Κρίστι

Ο Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ μεταφέρει στην οθόνη το κλασικό μυθιστόρημα μυστηρίου της Αγκαθα Κρίστι, σε σενάριο του Τζούλιαν Φέλοουζ με την τελειότητα και το στιλ μιας καλής βρετανικής τηλεοπτικής παραγωγής ● Ακόμα στους κινηματογράφους: «Ντάρλινγκ» (Τζον Σλέσινγκερ), «Ο γίγαντας», (Αϊτόρ Αρέγκι, Τζον Γκαράνιο), «Καρδιοκατακτητής» (Λοράν Τιράρ), «Sicario 2: η μάχη των εκτελεστών» (Στέφανο Σολίμα).

Δέκα ύποπτοι για φόνο, (Crooked House, Ην. Βασίλειο, 2017, 115') ★★★☆☆

Crooked House
  • σκηνοθεσία: Ζιλ Πακέ-Μπρενέρ
  • ηθοποιοί: Μαξ Αϊρονς, Στέφανι Μαρτίνι, Γκλεν Κλόουζ, Τζίλιαν Αντερσον, Κριστίνα Χέντρικς, Τέρενς Σταμπ, Τζούλιαν Σαντς

Ο συνήθως διεκπεραιωτικός σκηνοθέτης του «Dark Places» μεταφέρει στην οθόνη το κλασικό μυθιστόρημα μυστηρίου της Αγκαθα Κρίστι, σε σενάριο του («Gosford Park», «Downton Abbey») Τζούλιαν Φέλοουζ και καταλήγει με μια απολαυστική απόδοση του σασπένς και του ύφους του βιβλίου, με την τελειότητα και το στιλ μιας καλής βρετανικής τηλεοπτικής παραγωγής.

Στη μεταπολεμική Βρετανία που προσπαθεί να ανασυγκροτηθεί, ο Τσαρλς Χέιγουορντ, ταπεινός αστυνομικός της Σκότλαντ Γιαρντ, καλείται στην οικογενειακή έπαυλη της όμορφης Σοφία, που είχε γνωρίσει κι ερωτευτεί στον πόλεμο, ως διπλωμάτης στο Κάιρο, για να λύσει ένα μυστήριο.

Ο πατριάρχης της οικογένειας, νεόπλουτος μεγιστάνας Αριστείδης Λεωνίδης, έχει δολοφονηθεί στο κρεβάτι του και ο ένοχος βρίσκεται μέσα στο σπίτι, μέσα στην οικογένεια.

Εκπληκτικά σκηνικά και ρούχα, μια δροσερή αναπαράσταση της εποχής, διαβολεμένο χιούμορ και μια περιρρέουσα ατμόσφαιρα καταπιεσμένου αισθησιασμού δίνουν το ντεκόρ για να ξετυλιχτεί, σε σταθερά γοργό ρυθμό, με τη βοήθεια ενός ονειρεμένου, ετερόκλιτου καστ, μια ιστορία με αγωνία και υποψίες, πάθη και μίση και γερές δόσεις αλκοόλ.

Οι αρρωστημένες σχέσεις, αίματος και εξ αγχιστείας, η κοινωνική υποκρισία, η ταξική υπεροψία, όλα βρίσκουν τη θέση τους κάτω από τη διαβρωμένη σκεπή του Λεωνίδη, σ’ ένα glossy θρίλερ που θα χαρίσει στους φαν της Αγκαθα Κρίστι αυτό ακριβώς που ελπίζουν να δουν στις καλοκαιρινές οθόνες.

▶ ΑΕΛΛΩ CINEMAX, ΑΜΥΝΤΑΣ, ΑΝΟΙΞΙΣ, ΑΡΤΕΜΙΣ ΠΑΓΚΡΑΤΙ, ΒΑΡΚΙΖΑ, ΕΚΡΑΝ, ΕΛΛΗΝΙΣ CINEMAX, ΚΟΡΑΛΛΙ, ΛΑΟΥΡΑ, ΛΙΛΑ, ΜΑΡΓΑΡΙΤΑ, ΜΑΡΙΕΛ, ΡΙΑ ΜΑΤΙ, ΣΙΝΕ ΒΟΤΣΑΛΑΚΙΑ, ΣΙΝΕ ΠΑΡΙ, ΦΛΕΡΥ, ΧΛΟΗ

Ντάρλινγκ, (Darling, Ην. Βασίλειο, 1965, 128') ★★★½☆

Darling
  • σκηνοθεσία: Τζον Σλέσινγκερ
  • ηθοποιοί: Τζούλι Κρίστι, Ντερκ Μπόγκαρντ, Λόρενς Χάρβεϊ

Η πανέμορφη, ολόδροση Νταϊάνα αφήνει τη βαρετή μικροαστική ζωή της και γίνεται μοντέλο. Η γνωριμία της με τον παντρεμένο Ρόμπερτ και, στην πορεία, με τον playboy Μάιλς θα την οδηγήσει όλο και πιο ψηλά στην επιτυχία, αλλά όλο και πιο μακριά από την ευτυχία, που παραμένει φευγαλέος στόχος.

Η μελαγχολία του Ντερκ Μπόγκαρντ και το σεξ απίλ του Λόρενς Χάρβεϊ πλαισιώνουν την αριστουργηματική Τζούλι Κρίστι που μ’ αυτόν τον ρόλο της κέρδισε το Οσκαρ.

Ενα χαρακτηριστικό δείγμα του «ελεύθερου» βρετανικού σινεμά του ’60, του swinging London, μιας εποχής και μιας κοινωνίας σε αναταραχή.

Ενα θαυμάσιο σχόλιο για την κοινωνική υποκρισία, την ομορφιά, τον συμβατικό γάμο, τον ρατσισμό, την οριακά, τότε, νόμιμη ομοφυλοφιλία, ώς… την παγκόσμια πείνα και τα παιδάκια της Μπιάφρας, το «Darling» γοητεύει, πια, ως αξιοπερίεργο, ως μια ανάσα που έρχεται απευθείας από το ’60, μια ταινία τότε εξαιρετικά αιχμηρή, τώρα ιστορικό κειμήλιο.

Ο γίγαντας, (Handia, Ισπανία, 2017, 104') ★★½☆☆

Handia
  • σκηνοθεσία: Αϊτόρ Αρέγκι, Τζον Γκαράνιο
  • ηθοποιοί: Ενέκο Σαγκαρντόι, Χοσέμπα Ουσαμπιάγκα

Οταν οι άνθρωποι κοιτάζουν με δέος, τρόμο, αηδία, έκπληξη το διαφορετικό, ποια από τις δύο πλευρές ενσαρκώνει το τέρας;

Οι δυο δημιουργοί που γνωρίσαμε το 2016 με τα συγκινητικά «Λουλούδια», αλλάζουν ύφος και ρυθμό και τιμώνται για τη νέα τους ταινία με 10 βραβεία Γκόγια και Βραβείο της Επιτροπής στο Φεστιβάλ του Σαν Σεμπαστιάν.

Ο «Γίγαντας» βασίζεται σε πραγματική ιστορία της βασκικής μνήμης και αποδίδεται εδώ σαν γοητευτικός λαϊκός μύθος.

Το 1843, ο νεαρός Μαρτίν επιστρέφει ηττημένος από τον πόλεμο στο χωριό του. Εκεί θα βρει τον πατέρα του καταχρεωμένο και τα κτήματά τους στέρφα, ενώ ο αδελφός του, Χοακίν, έχει μεγαλώσει τόσο πολύ που έχει γίνει αληθινός γίγαντας. Μοναδικός τρόπος να ξαναβγάλει η οικογένεια τα προς το ζην είναι να «εκθέσει» τον Χοακίν σε παραστάσεις στην πόλη ως αξιοπερίεργο.

Μια ιστορία θλιμμένων ανθρώπων, στους οποίους η ζωή στερεί τα όνειρα, αποτυπώνεται με ατμοσφαιρική, σκοτεινή φωτογραφία, που εύκολα φέρνει στον νου το μπαρόκ του Βελάσκεζ.

Με τον σκοτεινό ρομαντισμό του, ο «Γίγαντας» καταπιάνεται με την ανθρώπινη υποκρισία και τη σκληρότητα απέναντι στο ξένο, αλλά και με μια χώρα διχασμένη και φτωχή, με τις αυτονόητες αναφορές στην κατοπινή, ακόμα και σύγχρονη ιστορία της Ισπανίας, και της τεταμένης σχέσης της με τη Χώρα των Βάσκων.

Αν, στην πορεία του, το αληθινό αυτό παραμύθι προδίδεται από το αναμενόμενο της εξέλιξής του, από το σοβαροφανές voice over πάνω σε μεγαλοπρεπή πλάνα της παγωμένης φύσης κι από την ηθελημένη απλοϊκότητά του, αυτό δεν το κάνει λιγότερο όμορφο, τρυφερό και γοητευτικά μελαγχολικό.

▶ ΑΒΑΝΑ, ΔΙΑΝΑ, ΔΙΟΝΥΣΙΑ, ΟΝΑΡ, ΠΑΝΑΘΗΝΑΙΑ, 3 ΑΣΤΕΡΙΑ Ν. ΗΡΑΚΛΕΙΟ

Καρδιοκατακτητής, (Le retour du héros, Γαλλία, 2018, 90') ★★½☆☆ 

Le retour du héros
  • σκηνοθεσία: Λοράν Τιράρ
  • ηθοποιοί: Ζαν Ντιζαρντέν, Μελανί Λοράν

Γαλλία, 1809, κι ο γοητευτικός, περιζήτητος λοχαγός Νεβίλ αναγκάζεται να εγκαταλείψει την αρραβωνιαστικιά του, Πολίν, για να πάει στον πόλεμο. Οταν επιστρέφει, χρόνια αργότερα, η οικογένεια και η κοινότητα τον υποδέχονται με ορθάνοιχτες αγκάλες.

Μόνο η αδελφή της Πολίν, η δυναμική Ελιζαμπέτ, γνωρίζει την αλήθεια, ότι ο Νεβίλ είναι ένας λιποτάκτης και απατεώνας.

Ρομαντική κωμωδία με κοινωνικό σχολιασμό, αντίγραφο της ατμόσφαιρας και της χαρακτηρογραφίας της Τζέιν Οστιν – η χαζή μητέρα, ο μπλαζέ πατέρας, η αλα- φροΐσκιωτη όμορφη αδελφή, η μυαλωμένη λιγότερο όμορφη άλλη αδελφή, ο ελκυστικός τσαρλατάνος, η επιφανειακότητα της μεγαλοαστικής τάξης.

Η αναπαράσταση της εποχής είναι υποτυπώδης, με κοστούμια του βεστιαρίου, οι διάλογοι δεν κρύβουν τους τόνους υστερίας τους, οι δήθεν φεμινιστικές αναφορές χτυπούν σε τοίχο, αλλά η λαμπερή γοητεία και τσαχπινιά του Ντιζαρντέν σώζει την ατμόσφαιρα και η χημεία του με τη Λοράν χαρίζει κέφι στις μεταξύ τους σκηνές.

Sicario 2: η μάχη των εκτελεστών, (Sicario: Day of the Soldado, ΗΠΑ, Ιταλία, 2018, 122’) ★★☆☆☆

Sicario: Day of the Soldado
  • σκηνοθεσία: Στέφανο Σολίμα
  • ηθοποιοί: Μπενίσιο ντελ Τόρο, Τζος Μπρόλιν, Ιζαμπέλα Μονέρ

Σίκουελ του «Sicario» του Ντενί Βιλνέβ, αλλά με σκηνοθέτη τον Σολίμα του «Suburra» και του τηλεοπτικού «Gomorra», χωρίς την ηρωίδα της Εμιλι Μπλαντ και χωρίς σεναριακό ενδιαφέρον, παρά την υπογραφή του Τέιλορ Σέρινταν του «Hell or High Water».

Οταν η αμερικανική κυβέρνηση συμπεριλαμβάνει τα καρτέλ ναρκωτικών στις τρομοκρατικές απειλές, ο ομοσπονδιακός πράκτορας Ματ Γκρέιβερ καλείται να σπείρει τη διχόνοια μεταξύ των αφεντικών των εμπόρων στο Μεξικό (άρα και να τους αποδυναμώσει).

Ο Γκρέιβερ θα επιστρατεύσει τις υπηρεσίες του Αλεχάντρο, ο οποίος θα απαγάγει τη μικρή κόρη του επικίνδυνου αρχιεμπόρου, στρέφοντας το καρτέλ και τις αμερικανικές αρχές εναντίον του.

Προβλέψιμη πλοκή, λίγες έντονες σκηνές δράσης, μια βαρυσήμαντη περιπέτεια στερεοτύπων, που έγινε κυρίως για να κεφαλαιοποιήσει την κριτική και εμπορική επιτυχία της πρώτης ταινίας και να δώσει στο κοινό την ευκαιρία να απολαύσει τον Τζος Μπρόλιν που βρυχάται με αντρίλα και τον Μπενίσιο ντελ Τόρο που σιωπά, πάλι με αντρίλα.

Πρόβατα εναντίον λύκων, (Volki i Ovtsy, Ρωσία, 2016, 85') ★★½☆☆ 

Volki i Ovtsy
  • σκηνοθεσία: Αντρέι Γκαλάτ, Μαξίμ Βολκόφ

Ρωσικό animation, μεταγλωττισμένο στα ελληνικά. Σ’ ένα ειδυλλιακό χωριό, στην εξοχή, ζει ευτυχισμένο ένα κοπάδι πρόβατα.

Δίπλα τους έρχεται να κατασκηνώσει μια αγέλη λύκων που ετοιμάζεται για τους αγώνες διαδοχής του αρχηγού.

Χαριτωμένοι τετράποδοι ήρωες και μια φευγάτη αίσθηση φανταστικού δίνουν ρυθμό και μήνυμα ενότητας σ’ αυτή τη συμβατική αλλά διασκεδαστική κωμωδία, που προσφέρεται μόνο για πολύ μικρούς θεατές, ώσπου να φύγουν για διακοπές.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας