Ανακαλύψτε περισσότερα άρθρα στα αποτελέσματα αναζήτησης
Προσθήκη του efsyn.gr στην Google

Η φάση-μαμούθ των ομίλων του Παγκοσμίου Κυπέλλου, με 72 αγώνες μέσα σε 16 ημέρες, ολοκληρώνεται τα ξημερώματα της Κυριακής. Στην πράξη αποδείχτηκε ότι ο αριθμός των 48 εθνικών ομάδων είναι υπερβολικός.

Για καλή τύχη της διοργάνωσης και ημών των θεατών, έχουν εμφανιστεί σε φόρμα οι αστέρες της μπάλας. Τα δικά τους highlights είναι ό,τι καλύτερο έχει κανείς να θυμάται από τη φάση των ομίλων. Στο αφήγημα των πρώτων 72 αγώνων, θα προστεθούν και οι ηρωικές εμφανίσεις του Πράσινου Ακρωτηρίου και της Λαϊκής Δημοκρατίας του Κονγκό απέναντι σε Ισπανία και Πορτογαλία. Ετερον ουδέν, χωρίς συναρπαστικούς αγώνες που να μνημονεύονται στο μέλλον. Ισως το Αγγλία-Κροατία (4-2) ή το Νορβηγία-Σενεγάλη (3-2). Μέχρι εκεί όμως…

Από αύριο το βράδυ σερβίρεται το κυρίως πιάτο: τα νοκ άουτ, που θα διαχωρίσουν την ήρα από το στάρι και θα βραβεύσουν την ποιότητα και τον βαθμό (πραγματικής) ετοιμότητας των ομάδων.

Εν αναμονή των οριστικών αγωνιστικών συμπερασμάτων, μπορεί άνετα να γίνει μια πρώτη αποτίμηση του φετινού Μουντιάλ αλλά σε εξωαγωνιστικό επίπεδο.

Μια απόφαση που έχει επηρεάσει πολύ τη μορφή και κυρίως τη ροή των αγώνων, είναι η εισαγωγή του τρίλεπτου hydration break για να δροσιστούν οι ποδοσφαιριστές σε κάθε ημίχρονο όλων των αγώνων. Οχι μόνο εκείνων που γίνονται υπό δυσχερείς κλιματικές συνθήκες (π.χ. καύσωνα ή έντονη υγρασία). Υπήρξαν hydration breaks υπό βροχή και στα κλιματιζόμενα γήπεδα με οροφή! Ετσι, αλλάζει πολύ η δυναμική των ομάδων από το ένα «quarter» στο επόμενο – φαινόμενο που παρατηρήθηκε έντονα σχεδόν στο 80% των αγώνων. Ζημιώθηκε η ομάδα που είχε το momentum και αντίστοιχα ευνοήθηκε αυτή που ήταν με την πλάτη στα σχοινιά. Τα διαλείμματα αυτά πέρασαν χωρίς επιπτώσεις μόνο όταν συνέπεσαν χρονικά με τη διακοπή λόγω τραυματισμού κάποιου παίκτη ή με τα πανηγύρια ύστερα από γκολ.

Η FIFA πήρε τη σχετική απόφαση τον περασμένο χειμώνα, τάχα για την υγεία των αθλητών, για να αντιμετωπιστεί το -σκληρό κλιματικά- καλοκαίρι στη βόρεια Αμερική. Και το εξάπλωσε σε όλους τους αγώνες και όχι μόνο σε αυτούς υπό δύσκολες συνθήκες, τάχα για να υπάρχει «ισότητα». Πρακτικά, βέβαια, το κάθε hydration break προσφέρει 2 λεπτά και 10 δευτερόλεπτα καθαρού διαφημιστικού χρόνου στις τηλεοράσεις και έτσι η Παγκόσμια Ομοσπονδία μπορεί να ανεβάσει το κόστος των τηλεοπτικών δικαιωμάτων για το επόμενο Παγκόσμιο Κύπελλο. Το οποίο, ειρήσθω εν παρόδω, θα διεξαχθεί σε Ισπανία, Πορτογαλία, Μαρόκο, που επίσης έχουν πολύ ζεστό καλοκαίρι. Οπότε το εν λόγω μέτρο δεν θα εξαφανιστεί, παρότι σε κάθε γήπεδο όλοι οι φίλαθλοι αποδοκιμάζουν.

Μιλώντας για χρήματα, το φετινό είναι το πιο ακριβό Μουντιάλ όλων των εποχών από κάθε άποψη: εισιτήρια αγώνων, ξενοδοχεία, μετακινήσεις μέσα στις πόλεις και αεροπορικά εισιτήρια, σύμφωνα με καταγγελίες των φιλάθλων-ταξιδιωτών που ακολουθούν τις ομάδες τους. Για τους διοργανωτές είναι το τέλειο τουρνουά, καθώς καμία από τις τρεις χώρες (ΗΠΑ, Μεξικό, Καναδάς) δεν χρειάστηκε να κατασκευάσει νέα γήπεδα ή να προχωρήσει σε εκτεταμένες εργασίες στις υποδομές της. Καμία σχέση δηλαδή με το Κατάρ, που ξόδεψε δεκάδες δισεκατομμύρια για να «φυτρώσουν» γήπεδα μέσα στην έρημο εν μιά νυκτί ή με την επένδυση της Ρωσίας το 2018. Αρα οι Αμερικανοί, οι Μεξικανοί και οι Καναδοί έχουν να προσβλέπουν σε καθαρό όφελος. Οπως και η FIFA που νοίκιασε τα γήπεδα, εκμεταλλεύτηκε το δυναμικό pricing της αμερικανικής αγοράς, το έκανε… επιχείρημα και πουλάει εισιτήρια με τιμή άνω των 1.000 δολαρίων κατά μέσο όρο. Οπως είχε πει χαρακτηριστικά ο Τζάνι Ινφαντίνο πριν από έξι μήνες, «ένας μήνας Μουντιάλ “πληρώνει” για τους επόμενους 47, έως το επόμενο».

Μιας και ο λόγος για τον πρόεδρο της FIFA, πηγαινοέρχεται σε όλα τα μήκη και πλάτη της αμερικανικής ηπείρου με ιδιωτικό τζετ (ουδείς λόγος περί του αποτυπώματος διοξειδίου του άνθρακα…) για να απαθανατίζεται στις εξέδρες των επισήμων όσο το δυνατόν περισσότερων αγώνων. Αυτός που δεν εμφανίζεται πουθενά είναι ο φίλος του, ο πρόεδρος των ΗΠΑ Ντόναλντ Τραμπ. Ομως είναι παρούσα η πολιτική του, ειδικά στους ελέγχους διαβατηρίων στα αεροδρόμια της χώρας του.

Ο Σομαλός διαιτητής Ομάρ Αρτάν απελάθηκε και δεν του επιτράπηκε να σφυρίξει αγώνες του Μουντιάλ, ένας Ιρακινός φωτογράφος που ταξίδευε με την ομάδα επίσης δεν έγινε δεκτός επί αμερικανικού εδάφους, χιλιάδες φίλαθλοι ομάδων που προκρίθηκαν, δεν μπόρεσαν να ταξιδέψουν γιατί οι ΗΠΑ έχουν βγάλει απαγόρευση για τις χώρες τους.

Υπάρχει βέβαια και η Εθνική Ιράν, που έχει δίκιο να φωνάζει για καταπίεση και άνιση μεταχείριση. Με την ανοχή και συνενοχή της FIFA, οι Ιρανοί αναγκάστηκαν να αλλάξουν την προπονητική τους βάση από τις ΗΠΑ στο Μεξικό. Τους απαγορεύτηκε να πάρουν εισιτήρια για φιλάθλους τους, «κόπηκαν» 15 μέλη της αποστολής και δεν τους ακολουθούν στα παιχνίδια τους στις Ηνωμένες Πολιτείες, ενώ περιορίστηκε στο ελάχιστο ο χρόνος παρουσίας τους στις πόλεις όπου δίνουν αγώνες (24ωρο στο πρώτο ματς, 16ωρο στο δεύτερο). Για το τρίτο, που έγινε τα ξημερώματα, τους δόθηκε 48ωρο, επειδή όπως είπε ο Λευκός Οίκος, «όλα πήγαν καλά στα δύο πρώτα ταξίδια». Διαψεύδοντας δηλαδή άμεσα τη Homeland Security που, μέσω του Fox News, κατήγγειλε ότι ένα μέλος της Φρουράς της Ιρανικής Επανάστασης επιχείρησε να μπει στο αεροπλάνο της ομάδας στο δεύτερο ταξίδι…