Σε διαβούλευση έχει αναρτηθεί από τις 20 του Νοέμβρη νομοσχέδιο του υπουργείου Εθνικής Αμυνας, που αφορά, μεταξύ άλλων, τους εν ενεργεία στρατιωτικούς και τις παραγωγικές σχολές των Ενόπλων Δυνάμεων. Ο τίτλος του: «Χάρτης Μετάβασης των Ενόπλων Δυνάμεων στη Νέα Εποχή».
Ενα νομοσχέδιο-ταφόπλακα. Λαιμητόμος. Καταστροφικό. Για όλους. Για τους αξιωματικούς και τους υπαξιωματικούς. Για τις οικογένειές μας. Ειδικά για τους αποφοίτους των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ) είναι σαν ένας επικήδειος, αφού οι Σχολές αυτές θα απαξιωθούν από τους υποψήφιους σπουδαστές και θα οδηγηθούν στο κλείσιμο. Πραγματική ταφόπλακα.
Και τι δεν ακούστηκε από τον υπουργό Εθνικής Αμυνας τον τελευταίο καιρό για να υπερασπιστεί αυτό το απαράδεκτο νομοσχέδιο. Το πρωί ότι αναγνωρίζει την αποστολή μας και αυξάνει τους μισθούς και το βράδυ ότι είμαστε «καρκινώματα», «πλεονασματικοί», «ψάρακες», «χωρίς αίσθηση εθνικής αποστολής» και γι’ αυτό πρέπει οι υπαξιωματικοί να μη γινόμαστε αξιωματικοί. Πλήρης ανατροπή της υπηρεσιακής ζωής μας. Ντροπή και μόνο ντροπή. Μόλις πριν από λίγες μέρες θρηνήσαμε ακόμη έναν συνάδελφό μας που έχασε τη ζωή του κατά την εκτέλεση διατεταγμένης υπηρεσίας, προκειμένου να φέρει σε πέρας την αποστολή του.
Οι νεαροί συνάδελφοί μας, οι τωρινοί σπουδαστές των ΑΣΣΥ, μπήκαν στις Σχολές με το όραμα ότι κάποια στιγμή θα γίνουν ανώτεροι αξιωματικοί. Με το νομοσχέδιο δεν θα γίνουν ποτέ. Μέχρι ανθυπασπιστές – και αυτοί με το σταγονόμετρο. Αυτό λέει το νομοσχέδιο. Πλήρης υποβάθμιση. Πλήρης απαξίωση. Εξι βαθμοί κάτω. Τρεις βαθμοί κάτω οι Εθελοντές Μακράς Θητείας (ΕΜΘ) και ένας βαθμός κάτω οι Επαγγελματίες Οπλίτες (ΕΠΟΠ). Απώλειες στο εισόδημα, στα μερίσματα από τα μετοχικά μας ταμεία, στο βοήθημα οικονομικής και επαγγελματικής αυτοτέλειας των παιδιών μας. Ανατροπή της μοριοδότησης στις μεταθέσεις μας, στη στέγαση, στα ελάχιστα στρατιωτικά οικήματα που υπάρχουν, στα στρατιωτικά νοσοκομεία, στα θέρετρα. Αυτή είναι η φροντίδα της κυβέρνησης.
Οι μισθοί που τάζει η κυβέρνηση δεν ανταποκρίνονται στις ανάγκες μας, στις πραγματικές ανάγκες του νοικοκυριού μας. Είναι ψίχουλα σε όλα όσα διαχρονικά τα μνημόνια μάς άρπαξαν. Η ακρίβεια στα πάντα τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς. Η φορολογία μάς έχει τσακίσει. Ο μισθός δεν φτάνει ούτε για το πρώτο 15νθήμερο. Μιλά για αυξήσεις στους μισθούς μας η κυβέρνηση, αλλά φροντίζει να βάλει διάταξη στο νομοσχέδιο προκειμένου να ανακόψει τις σίγουρες αντιδράσεις μας που σίγουρα θα υπάρξουν. Με το δοκιμασμένο τέχνασμα της προσωπικής διαφοράς καταδικάζει εκ των προτέρων έναν σημαντικό αριθμό συναδέλφων να μη δουν πραγματική αύξηση στον μισθό τους. Οσοι, λέει το νομοσχέδιο, δουν μείωση στους μισθούς τους, αυτή θα είναι λογιστική. Μείωση στις τσέπες τους δεν θα δουν λόγω της προσωπικής διαφοράς. Και αναρωτιούνται οι συνάδελφοι: Αφού κανείς δεν θα δει μείωση, γιατί μπαίνει η προσωπική διαφορά; Κοροϊδία και εμπαιγμός. Εχουμε πείρα από την προσωπική διαφορά. Ειδικά εμείς οι απόστρατοι συνταξιούχοι. Μέχρι σήμερα, από το 2016 με τον νόμο Κατρούγκαλου, ακόμη δεν μπορούμε να δούμε αύξηση στις συντάξεις μας. Αυτή είναι η κοροϊδία.
Για να μη λέμε πολλά λόγια. Αυτό το νομοσχέδιο δεν πρέπει να κατατεθεί. Να μη διανοηθεί η κυβέρνηση να το πάει στη Βουλή. Καλώ όλους τους εν ενεργεία και εν αποστρατεία στρατιωτικούς, με τις οικογένειές τους, φίλους και γνωστούς, να δώσουν μαζικό, δυναμικό «παρών» στη συγκέντρωση διαμαρτυρίας που διοργανώνουν 13 φορείς εν ενεργεία και εν αποστρατεία στρατιωτικών, το Σάββατο 29 Νοέμβρη και ώρα 15.00, στα Προπύλαια του Πανεπιστημίου Αθηνών.
Καλώ μαζικούς φορείς, συλλόγους και συνδικάτα να συμπαρασταθούν στον δίκαιο αγώνα μας και να στηρίξουν με την παρουσία τους τη συγκέντρωση. Συνάδελφοι, δεν το βάζουμε κάτω. Η δύναμή μας είναι η ενότητα όλων μας. Η οργάνωση. Η διεκδίκηση. Προχωράμε. Θα νικήσουμε.
* Σμήναρχος εν αποστρατεία, πρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων Σχολής Τεχνικών Υπαξιωματικών Αεροπορίας και του Συντονιστικού των Αποφοίτων των Ανώτερων Στρατιωτικών Σχολών Υπαξιωματικών
