Τα τρένα που φύγαν...

16-2-630.jpg

Από προηγούμενη κινητοποίηση Απεργούν σήμερα 2.500 σιδηροδρομικοί - Συγκέντρωση στις 12 στα γραφεία του ΟΣΕ | ΕUROKINISSI / ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΖΩΝΤΑΝΟΣ

Με 24ωρη απεργία απαντούν οι περίπου 2.500 σιδηροδρομικοί στη σημερινή υπογραφή της σύμβασης μεταβίβασης της ΤΡΑΙΝΟΣΕ στους Ιταλούς.

Τα τρένα θα μείνουν ακινητοποιημένα για να εκφράσουν με τον πιο συμβολικό τρόπο την αντίθεση των εργαζομένων στην ιδιωτικοποίηση της πρώτης από τις εταιρείες του ΟΣΕ, του πρώτου φορέα του Δημοσίου, που έγινε «πειραματόζωο» των μνημονιακών επιταγών.

Στις 12 το μεσημέρι θα δώσουν το «παρών» στη συγκέντρωση που οργανώνει η Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών έξω από τα κεντρικά γραφεία του ΟΣΕ, κοντά στην πλατεία Καραϊσκάκη.

Στο πλευρό τους θα βρίσκονται εκπρόσωποι όλων των εργαζομένων στις συγκοινωνίες, ενώ οι εργαζόμενοι στο μετρό σε ένδειξη συμπαράστασης θα κάνουν απόψε στάση εργασίας από τις 9 μ.μ. ώς το τέλος της βάρδιας.

Κρατικοποίηση

Το τίμημα μεταβίβασης του 100% της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, μέσω του διαγωνισμού που έγινε από το ΤΑΙΠΕΔ, ανέρχεται σε 45 εκατ. ευρώ και αφορά τη μεταβίβαση της άδειας μεταφορικού έργου στο σιδηροδρομικό δίκτυο της Ferrovie dello Stato.

Πρόκειται για την πανίσχυρη κρατική εταιρεία σιδηροδρόμων της Ιταλίας, που έχει σημαντική παρουσία σε πολλές ευρωπαϊκές χώρες. Στην πραγματικότητα δεν πρόκειται για ιδιωτικοποίηση αλλά για... κρατικοποίηση από ξένο κράτος και μάλιστα με σεβαστή «προίκα».

Για να γίνει η μεταβίβαση, οι Βρυξέλλες έδωσαν τον περασμένο Ιούλιο τη συγκατάθεσή τους για τη διαγραφή παλιότερων κρατικών ενισχύσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 690 εκατ. ευρώ και είχαν καταστήσει σαφές ότι αν δεν προχωρούσε η ιδιότυπη ιδιωτικοποίηση το ποσό αυτό θα έπρεπε να επιστραφεί στο Δημόσιο και η εταιρεία να οδηγηθεί σε εκκαθάριση.

Επιπλέον, οι Ιταλοί θα πάρουν επιδότηση 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο για μια πενταετία για να εξυπηρετούν τις άγονες σιδηροδρομικές γραμμές, οι περισσότερες από τις οποίες έχουν κλείσει με το πρώτο Μνημόνιο.

Οι σημερινοί εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ είναι κατοχυρωμένοι για τις θέσεις εργασίας και τις αμοιβές τους ώς τον Αύγουστο του 2018, οπότε λήγει η ισχύς της συλλογικής σύμβασης που έχει υπογράψει η διοίκηση του ΟΣΕ με την Ομοσπονδία Σιδηροδρομικών. Στη συνέχεια όμως θα είναι οι πρώτοι εργαζόμενοι που θα περάσουν από το καθεστώς του Δημόσιου στον ιδιωτικό τομέα.

«Δεν απεργούμε μόνο για να κατοχυρώσουμε τις θέσεις εργασίας και την αξιοπρέπειά μας. Αγαπάμε το τρένο και με τη δική μας προσφορά το κρατάμε όρθιο», δήλωσε στην «Εφ.Συν.» συνδικαλιστής από τον ΟΣΕ.

Στην πρώτη γραμμή βρίσκονται οι περίπου 660 εργαζόμενοι στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ, από τους οποίους οι 270 είναι μηχανοδηγοί.

Προσλήψεις

Οι τελευταίοι συχνά αναγκάζονται να δουλεύουν στα ρεπό και τις κανονικές τους άδειες για να καλύψουν τις περίπου 150 θέσεις εργασίας που χρειάζεται για να εκτελεστούν τα προγραμματισμένα δρομολόγια.

«Θα χρειαστεί να γίνουν άμεσα προσλήψεις, γιατί η εκπαίδευση διαρκεί δύο χρόνια και έχουμε συνεχώς αποχωρήσεις λόγω συνταξιοδότησης», μας ενημερώνει, ενώ είναι πιθανό να χρειαστούν πρόσθετες προσλήψεις με βάση τα σχέδια που θα εκπονήσει η νέα διοίκηση.

Η efsyn.gr θεωρεί αυτονόητο ότι οι αναγνώστες της έχουν το δικαίωμα του σχολιασμού, της κριτικής και της ελεύθερης έκφρασης και επιδιώκει την αμφίδρομη επικοινωνία μαζί τους.

Διευκρινίζουμε όμως ότι δεν θέλουμε ο χώρος σχολιασμού της ιστοσελίδας να μετατραπεί σε μια αρένα απαξίωσης και κανιβαλισμού προσώπων και θεσμών. Για τον λόγο αυτόν δεν δημοσιεύουμε σχόλια ρατσιστικού, υβριστικού, προσβλητικού ή σεξιστικού περιεχομένου. Επίσης, και σύμφωνα με τις αρχές της Εφημερίδας των Συντακτών, διατηρούμε ανοιχτό το μέτωπο απέναντι στον φασισμό και τις ποικίλες εκφράσεις του. Έτσι, επιφυλασσόμαστε του δικαιώματός μας να μην δημοσιεύουμε ανάλογα σχόλια.

Σε όσες περιπτώσεις κρίνουμε αναγκαίο, απαντάμε στα σχόλιά σας, επιδιώκοντας έναν ειλικρινή και καλόπιστο διάλογο.

Η efsyn.gr δεν δημοσιεύει σχόλια γραμμένα σε Greeklish.

Τέλος, τα ενυπόγραφα άρθρα εκφράζουν το συντάκτη τους και δε συμπίπτουν κατ' ανάγκην με την άποψη της εφημερίδας

Μέλος της
ΕΝΕΔ